Būve

Ceļu, tiltu būvnieks liek cerības uz tieslietu ministru

Elīna Pankovska,24.01.2013

Jaunākais izdevums

SIA Ceļu, tiltu būvnieks nosūtījis vēstules tieslietu ministram Jānim Bordānam, kā arī Augstākās tiesas priekšsēdētājam Ivaram Bičkovičam un ģenerālprokuroram Ērikam Kalnmeieram, lūdzot rast iespēju pēc iespējas ātrāk izskatīt blakus sūdzību Augstākajā tiesā par prasības nodrošinājuma atcelšanu. Blakus sūdzības izskatīšanas datums vēl nav nozīmēts.

Pagājušā gada decembrī Kurzemes apgabaltiesa noraidīja uzņēmuma pieteikumu par tam piemērotā prasības nodrošinājuma atcelšanu. Tāpēc patlaban ir spēkā Kurzemes apgabaltiesas lēmums apķīlāt SIA Ceļu, tiltu būvnieks kontus, nosakot prasības nodrošinājumu 862 tūkst. Ls apmērā, līdz ar ko kapitālsabiedrības darbība ir paralizēta. Kontu apķīlāšana liedz uzņēmumam veikt saimniecisko darbību, tostarp veikt norēķinus par materiālu piegādēm, izmaksāt algas un nomaksāt valstij nodokļus.

SIA Ceļu, tiltu būvnieks valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis norāda, ka uz tieslietu ministram J.Bordānam adresētu vēstuli no biedrības Latvijas ceļu būvētājs saņemta birokrātiska atbilde par tiesu neatkarību no izpildvaras.

«Var jau aizbildināties ar lozungu Viens likums – viena taisnība visiem, lietu izskatīšana tiks nozīmēta rindas kārtībā tuvākā pusgada vai gada laikā. Taču akūtos pacientus parasti nenosēdina rindas galā, labi apzinoties, ka līdz ārsta apskatei pacients būs jau miris. Palink gadījumā amatpersonām tas bija pašsaprotami. Kāpēc pašmāju uzņēmuma gadījumā amatpersonu rīcība ir diametrāli pretēja?» norāda G.Zvirbulis.

Saldus domes prasības pamatā ir fakts, ka CTB 2010.gadā uzvarēja iepirkumā par ceļa rekonstrukciju Saldū ar zemāko cenu. Konflikta rezultātā ar pasūtītāju uzņēmums pameta objektu. Saldus dome bija spiesta rīkot jaunu iepirkumu, kurā ar gandrīz divreiz augstāku cenu uzvarēja SIA Saldus ceļinieks, kurš veic darbus objektā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts autoceļu un tiltu atjaunošanai prasa papildus 7,9 miljonus eiro

Žanete Hāka,22.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais tiltu atjaunošanas deficīts ir 152 miljoni eiro, no kuriem galvenajos autoceļos tas ir 43 miljoni eiro, reģionālajos autoceļos - 43 miljoni eiro, bet vietējos autoceļos - 66 miljoni eiro.

Tā liecina Satiksmes ministrijas informatīvajā ziņojumā iekļautie pērn aprēķinātie dati, ko otrdien izskatīja Ministru kabinets.

Lai uzlabotu tiltu stāvokli, sākot ar 2014. – 2016.gada plānošanas periodu SM pieņēmusi lēmumu tiltu programmām piešķirt finansējumu ne mazāk par 7% no autoceļu tīkla kapitālieguldījumiem plānotajiem līdzekļiem, tomēr vēl arvien šie līdzekļi ir nepietiekami un nespēj mazināt tiltu tehniskā stāvokļa pasliktināšanos apjomus, skaidro SM.

Jau ilgākā laika periodā tiltu pārbūves un atjaunošanas darbu apjomi ir bijuši mazāki par tiltu novecošanās ātrumu un ir uzkrājies ļoti liels atlikto darbu apjoms. Neveikto darbu rezultātā daļa tiltu šobrīd vairs neatbilst pieaugošajām ekspluatācijas, satiksmes drošības un standartu prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldību tiltiem nav tikusi pievērsta nepieciešamā uzmanība ne no valsts puses, ne no to tiešajiem saimniekiem - pašvaldībām, tāpēc Valsts kontrolei nav pārliecības par vismaz 98 pašvaldības tiltu drošību, informē Valsts kontrole.

Latvijā kopumā ir aptuveni 3000 tiltu, no kuriem vairāk nekā trešdaļa ir pašvaldību īpašumā. Lielākā daļa tiltu ir celti pagājušā gadsimta sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados un pašvaldību pārziņā un aprūpē ir nonākuši līdz ar Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanu.

Valsts kontrole veica revīziju 11 pašvaldībās, konstatējot, ka šo pašvaldību tiltiem nav tikusi pievērsta nepieciešamā uzmanība ne no valsts puses, ne no to tiešajiem saimniekiem - pašvaldībām. Rezultātā no šo pašvaldību īpašumā esošajiem 332 tiltiem par vismaz 98 tiltu drošību pārliecības nav.

Lai arī normatīvie akti precīzi nenosaka konkrētas pārvaldības darbības tiltu īpašniekiem, tomēr rīcības algoritmu krietns un rūpīgs saimnieks var rast Latvijas standartā LVS 190-11:2009 "Tilta inspekcija un pārbaude ar slodzi", kā arī VSIA "Latvijas Valsts ceļi" izstrādātajās "Tiltu pārvaldīšanas vadlīnijās" un "Tiltu inspekcijas rokasgrāmatā", skaidro revidenti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiesa apķīlājusi SIA Ceļu, tiltu būvnieks kontus

LETA,06.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Saldus novada pašvaldības pieteikuma Kurzemes apgabaltiesa lēmusi apķīlāt uzņēmuma Ceļu, tiltu būvnieks kontus, nosakot prasības nodrošinājumu 862 tūkst. latu apmērā.

Kompānijas vadība uzsver, ka tiesas lēmums pieņemts, balstoties uz pašvaldības nekompetenci un apzināti sagrozītiem faktiem, tādējādi paralizējot uzņēmuma darbību un apdraudot vairāk nekā 200 darbavietas.

«Šis ir bezprecedenta gadījums, kad valsts pašvaldības personā apzināti vēlas iznīcināt stabilu un augošu uzņēmumu, kas ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem un 14 gadu garumā godprātīgi pildījis savas saistības gan pret valsti, gan klientiem un uzņēmuma darbiniekiem,» norāda Ceļu, tiltu būvnieks valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis.

Civiltiesiskās prasības pamatā ir Ceļu, tiltu būvnieks atkāpšanās no līguma izpildes par būvniecības darbu veikšanu, rekonstruējot Robežu ielu Saldus pilsētas teritorijā. Pēc līguma noslēgšanas 2010.gadā uzņēmums uzsāka rekonstrukcijas darbus, taču pēc vairākkārtējām projekta izmaiņām no Saldus novada pašvaldības puses, kā arī nespējas vienoties par papildus darbu pozīcijām, laika grafiku un izmaksu sadārdzinājumu, kompānija pieņēma lēmumu par atkāpšanos no līguma, informēja Zvirbulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Tiltam Skrīveros nokritusi ietve kopā ar malējo siju

Žanete Hāka,02.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrīveros uz reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) 73,18 km tiltam pāri Maizītes upei 21. aprīlī nokritusi tilta ietve kopā ar malējo siju, informē VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Uzreiz pēc šī notikuma tiltu apsekoja VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti un tika secināts, ka transporta satiksme pār tiltam var notikt, tilta malas tika norobežotas. Arī papildus piesaistītie eksperti ir atzinuši, ka satiksmi pār tiltam nav jāslēdz, tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Patlaban tilta pusē kur nokrita ietve ir uzlikti norobežojoši betona bloki, pie tilta ir izvietotas arī ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. Tuvākajā laikā bloki tiks novietoti arī tilta otrā pusē, kurā ir ietve. Drošības apsvērumu dēļ satiksme tiek organizēta pa vienu joslu.

Tiltu papildus ir apsekojuši pieaicinātie eksperti, kuri ir snieguši atzinumu: tilta sijas nogāšanos izraisīja savienojošo detaļu korozijas bojājumi sijas diafragmās. Konstrukciju savienojošās detaļas bija stipri sarūsējušas, un transporta radītās vibrācijas rezultātā ietve nokrita. Eksperti devuši atzinumu, ka tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Papildināta - Būvnieks pievienojas VNĪ aicinājumam izvērtēt būvdarbu vadītāja darbību

Valdis Koks, RERE BŪVE valdes priekšsēdētājs,24.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) paziņoja, ka aicinās būvniecības nozares atbildīgās institūcijas – Latvijas Būvinženieru savienību un Ekonomikas ministriju izvērtēt Jaunā Rīgas teātra rekonstrukcijas projekta atbildīgā būvdarbu vadītāja darbību.

Pilnsabiedrība «RERE BŪVE 1» (Būvnieks) uzskata, ka šis ir pirmais VNĪ konstruktīvais solis, kas sperts, lai turpinātu uzsākto rekonstrukcijas projektu. Šo VNĪ soli Būvnieks pilnībā atbalsta un, ņemot vērā, ka VNĪ kā viens no lielākajiem būvniecības pasūtītājiem valstī izjūt lielu atbildību par tai uzticētajiem projektiem, aicina veikt pilnu izvērtējumu.

Būvnieks, pievienojoties VNĪ paziņojumam, aicina Latvijas Būvinženieru savienību un Ekonomikas ministriju izvērtēt arī pārējo JRT projekta atbildīgo personu darbību un bezdarbību:

1. Tehniskā projekta atbildīgā arhitekte, autoruzraudzības grupas vadītāja

2. Tehniskā projekta arhitekts, bez sertifikāta

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Autoceļu un tiltu uzturēšanai piešķir papildus 3,7 miljonus eiro

Žanete Hāka,13.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) otrdien pieņēma lēmumu piešķirt papildus 3,7 miljonus eiro valsts vietējo autoceļu un tiltu uzturēšanas darbiem, informē Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Papildus saņemtais finansējums ļaus jau šogad veikt valsts autoceļu tīklā neatliekamus tiltu un vietējo autoceļu ar sabrukušu segumu uzturēšanas darbus.

2,2 miljonus eiro plānots novirzīt tiltu ikdienas uzturēšanai, vienu miljonu eiro – tiltu rekonstrukcijai, bet 0,5 miljonus eiro – vietējo ceļu ikdienas uzturēšanai.

Par šiem līdzekļiem tiks uzlabots valsts vietējo autoceļu seguma stāvoklis, atjaunota ūdens atvade no ceļiem un veikti tiltu ārkārtas uzturēšanas darbi, novēršot ekspluatācijas laikā radušos bojājumus un defektus, atjaunojot vai nomainot atsevišķus tiltu konstruktīvos elementus un veicot citus nepieciešamos uzturēšanas pasākumus tiltu ilgmūžības un funkcionalitātes nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir pazuduši tiltu būvnieki, otrdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

«Mums kaut kur ir pazuduši tiltu būvnieki - ja iepirkumos ceļu remontiem mums ir diezgan laba konkurence un cenas iet uz leju, tad iepirkumos tiltu remontiem ir daudz gadījumu, kad neviens būvnieks nepiesakās. (..) Kaut kas šajā segmentā ir sakārtojams,» sacīja ministrs.

Tāpat viņš atzina, ka Latvijā tiltu stāvoklis neuzlabojas. «Tiltu stāvoklis Latvijā nekādā veidā neuzlabojas. Mēs knapi spējam savākt tos tiltus, kas ir ļoti sliktā stāvoklī,» sacīja Linkaits.

Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka ikviens tilts tiek pārbaudīts un, ja tā stāvoklis apdraudēs satiksmes drošību, tilta īpašnieka pienākums būs to slēgt.

VAS «Latvijas valsts ceļi» publiskotajā valsts autoceļu tīkla 2018.gada statistikā sacīts, ka uzņēmuma pārziņā ir kopumā 963 tilti, no kuriem 897 ir dzelzsbetona, 14 - akmens, 47 - metāla un pieci - koka. Vienlaikus 28,3% jeb 273 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā labs, 26% jeb 250 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā apmierinošs, 34,4% jeb 331 - kā slikts, bet 11,3% jeb 109 tiltu tehniskais stāvoklis novērtēts kā ļoti slikts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LVC: Gandrīz puse valsts pārziņā esošo tiltu ir sliktā tehniskā stāvoklī

LETA,16.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 969 valsts pārziņā esošajiem tiltiem gandrīz puse ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, liecina «Latvijas valsts ceļu» sniegtā informācija par pērn veikto tiltu inspekciju datiem.

Vairāk nekā trešdaļas jeb 34,9% tiltu tehniskais stāvoklis ir vērtējams kā slikts, bet 12,1% tiltu - kā ļoti slikts.

Kā norāda LVC, dati liecina, ka sliktākā stāvoklī ir tilti uz valsts vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā - uz valsts galvenajiem autoceļiem.

Valsts pārziņā ir 969 tilti, to skaitā arī satiksmes pārvadi un caurtekas. Kā uzsver ceļu apsaimniekotāji, tiltu uzraudzībai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība un patlaban neviens no valsts pārziņā esošajiem tiltiem nav slēgts satiksmei, to nestspēja ir pietiekoša. Tiesa gan, 51 tiltam ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, pārsvarā tie ir gabarītu ierobežojumi - masas, platuma, uc.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Notikušas izmaiņas SIA Ceļu, tiltu būvnieks īpašnieku sarakstā

Žanete Hāka,22.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reģistrētas izmaiņas SIA Ceļu, tiltu būvnieks īpašniekiem piederošo daļu apjomā, ziņo Lursoft Klientu Portfeļa monitorings.

Līdz šim uzņēmuma kapitāldaļas Gatis Zvirbulis un Jānis Zvirbulis dalīja vienādās daļās, bet tagad Gatim Zvirbulim pieder 85% SIA Ceļu, tiltu būvnieks, savukārt Jānim Zvirbulim attiecīgi – 15%.

Lursoft dati rāda, ka SIA Ceļu, tiltu būvnieks ir vienīgais kapitāldaļu turētājs divos uzņēmumos – SIA CTB Karjeri un SIA CTB Betons.

SIA Ceļu, tiltu būvnieks dibināts 1998. gadā Liepājā un, kā norādīts 2013. gada pārskatā, nodarbojas ar ceļu būvniecību, uzturēšanu un asfaltbetona ražošanu. Aizvadītajā gadā par 7,4% pieaudzis uzņēmuma ražošanas apjoms un pērn uzņēmums apgrozījis 11,455 miljonus eiro. Pārskata gadu SIA Ceļu, tiltu būvnieks noslēdza ar 1,451 miljonu eiro peļņu, kas gan ir par 11,26% mazāk nekā 2012. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Liepājā par teju diviem miljoniem ceļu rekonstrukciju veiks vietējais uzņēmums

Gunta Kursiša,01.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas pašvaldība noslēgusi konkursu par būvdarbu veikšanu pilsētas tranzītielu posmu rekonstrukciju, par uzvarētāju pasludinot Liepājā reģistrēto SIA Ceļu, tiltu būvnieks, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Iepirkuma ietvaros paredzēts veikt Brīvības, Klaipēdas un Ganību ielu rekonstrukciju, par šo darbu veikšanu ar uzņēmumu slēdzot vairāk nekā 1,97 miljonu Ls līgumu.

Konkursa uzvarētāja galvenais izvēles kritērijs bija zemākā piedāvātā cena, un konkursā kopumā savus piedāvājumus iesniedza septiņas būvfirmas.

Būvdarbi tiks veikti ar Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu.

Jau rakstīts, ka SIA Ceļu, tiltu būvnieks pērnā gada beigās iekūlās tiesvedībā, kuras rezultātā apķīlāto kontu dēļ SIA Ceļu, tiltu būvnieks (CTB) zaudējumi veidoja vismaz 100 tūkstoši latu. Saldus domes prasības pamatā bija fakts, ka CTB 2010.gadā uzvarēja iepirkumā par ceļa rekonstrukciju Saldū ar zemāko cenu. Konflikta rezultātā ar pasūtītāju uzņēmums pameta objektu. Saldus dome bija spiesta rīkot jaunu iepirkumu, kurā ar gandrīz divreiz augstāku cenu uzvarēja SIA Saldus ceļinieks, kurš veic darbus objektā. Savukārt februāra vidū Augstākā tiesa pilnībā atcēla Kurzemes pgabaltiesas lēmumu atstāt spēkā ceļu būves firmas Ceļu, tiltu būvnieks kontu apķīlājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kurzemes apgabaltiesai būs vēlreiz jāizskata Ceļu, tiltu būvnieka kontu apķīlāšana

Vēsma Lēvalde,15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākā tiesa pilnībā atcēlusi Kurzemes apgabaltiesas lēmumu atstāt spēkā ceļu būves firmas Ceļu, tiltu būvnieks (CTB) kontu apķīlājumu.

Lēmums atcelts pilnīgi un jautājums nodots jaunai izskatīšanai, db.lv informēja Augstākās tiesas preses sekretāre Baiba Kataja.

Db.lv rakstīja, ka Kurzemes apgabaltiesa pērn decembrī noraidīja uzņēmuma pieteikumu par tam piemērotā prasības nodrošinājuma atcelšanu. Kurzemes apgabaltiesa 2012.gada decembrī izlēma apķīlāt uzņēmuma Ceļu, tiltu būvnieks kontus, nosakot prasības nodrošinājumu 862 tūkst. latu apmērā. Lēmuma pamatā bija Saldus domes prasība par zaudējumu piedziņu un prasības nodrošinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Lielākie tiltu būvniecības objekti šogad Latvijā

Laura Mazbērziņa,06.09.2018

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro. Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Foto: publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad valsts ceļu tīklā tiek pārbūvēti 8, bet atjaunoti 17 tilti, kā arī pārbūvētas trīs caurtekas, bet uz trim tiltiem tiek atjaunots brauktuves segums. Divi tilti, uz kuriem patlaban notiek aktīvi būvdarbi – pār Daugavu Daugavpils apvedceļā un pār Raunu uz vietējā ceļa Lodes stacija – Jaunrauna- Veselava (V296) tiks pabeigti nākamgad, informē Anna Kononova, VAS Latvijas valsts ceļi, Komunikācijas daļas vadītāja.

Lielākie tiltu būvniecības objekti vasts autoceļu tīklā šogad:

Tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos). Izmaksas 1,38 miljoni eiro

Daugavpils apvedceļa (Kalkūni–Tilti) (A14) 12,97. kilometrā ir sākta tilta pār Daugavu atjaunošana. Tiltam tiks pilnībā nomainīta brauktuve un attīrītas no rūsas un nokrāsotas četras metāla kopņu konstrukcijas, kā arī ieklāta jauna hidroizolācija. Tilta garums ir 312,8 metri un krāsojamā platība vien ir 12 275 kvadrātmetri. Kopš uzbūvēšanas 1967. gadā tiltam ir atjaunots vien asfalta segums. Pašreiz notiek segas demontāža tilta labajai brauktuvei, satiksme pār tiltu ir reversīva, tā tiek regulēta ar luksoforu un ir noteikts ātruma ierobežojums 70, 50 un 30 km/h. Vienlaikus tiek būvēts pagaidu apbraucamais tilts. Būvdarbus veic SIA «Rīgas tilti», to līgumcena ir 1,38 miljoni eiro (ar PVN). Paredzams, ka būvdarbi notiks visu šī gada būvsezonu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Kompānija, kas ceļa apzīmējumu uzkrāsojusi uz rudens lapām, labo savu kļūmi

Gunta Kursiša,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ceļu, tiltu būvnieks, kas brauktuves balto līniju uzkrāsojusi uz nokritušām koku lapām, nācies marķēšanas darbus šajā ceļa posmā veikt atkārtoti - šoreiz par saviem līdzekļiem.

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi saistībā ar nekvalitatīvo ceļa marķējumu paudusi sašutumu un norādīja, ka ar uzņēmēju Ceļu, tiltu būvnieks sadarbība notiek kopš 2007. gada un šis ir pirmais gadījums, kad darbi veikti nekvalitatīvi. Tāpat valsts a/s Latvijas Valsts ceļi pieprasījusi un saņēmusi SIA Ceļu, tiltu būvnieks paskaidrojumu.

Uzņēmums šā gada 19. oktobrī krāsoja ceļa apzīmējumus uz nobrauktuves km 38,630 no autoceļa A5 (Salaspils - Babīte) uz autoceļu A10 (Rīga - Ventspils). Video ar ceļa apzīmējumu krāsojumu, kas veikts uz nokritušajām koku lapām, varat aplūkot, klikšķinot šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ceļu, tiltu būvnieks tiesvedība ar Saldus domi var novest pie vairāku firmu bankrota un Eiropas miljonu zaudēšanas.

Tiesvedības rezultātā apķīlāto kontu dēļ SIA Ceļu, tiltu būvnieks (CTB) zaudējumi būs vismaz 100 tūkstoši latu, turklāt ar katru dienu summa pieaug, DB norāda uzņēmuma līdzīpašnieks Gatis Zvirbulis. Cieš arī CTB īstenotajos projektos iesaistītie apakšuzņēmēji un pasūtītāji. Saldus dome atzīst, ka problēma varbūt nebūtu radusies, ja nevaldītu zemākās cenas princips. Savukārt G.Zvirbulis uzsver, ka problēma radusies nekvalitatīva būvprojekta un pasūtītāja nekompetences dēļ.

«Tikko man bija saruna ar vienu no mūsu apakšuzņēmējiem, kurš prasa norēķināties avansā, jo no viņa to savukārt prasa materiālu piegādātāji, kuri dzirdējuši par mūsu problēmām tiesvedības dēļ,» apgalvo G. Zvirbulis. Tā kā patlaban ir spēkā Kurzemes apgabaltiesas lēmums apķīlāt SIA Ceļu, tiltu būvnieks kontus, nosakot prasības nodrošinājumu 862 tūkstošu latu apmērā, kapitālsabiedrības darbība ir paralizēta. Kontu apķīlāšana liedz uzņēmumam veikt saimniecisko darbību, tostarp veikt norēķinus par materiālu piegādēm, izmaksāt algas un nomaksāt valstij nodokļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ceļu, tiltu būvnieks reģistrējis 1,4 miljonu eiro vērtu komercķīlu

Žanete Hāka,21.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SOIA Ceļu, tiltu būvnieks š reģistrējis jaunu komercķīlu 1,4 miljonu eiro vērtībā, liecina Lursoft dati.

Pieejamā komercķīlas izziņa rāda, ka uzņēmums par labu AS Swedbank ieķīlājis krājumus, nemateriālos ieguldījumus, divus ķermeniskos pamatlīdzekļus, prasījuma tiesības, kā arī vērtspapīrus, obligācijas un citu līdzdalību kapitālsabiedrību kapitālā.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka pēdējo komercķīlu Ceļu, tiltu būvnieks reģistrēja 2007. gada vasarā.

2014. gadā Ceļu, tiltu būvnieks apgrozīja 12,018 miljonus eiro, kas bija vairāk nekā iepriekšējā pārskata periodā. Uzņēmuma peļņa pērn bija mērojama ar 225,651 tūkstošiem eiro pēc nodokļu nomaksas. Jānorāda, ka Ceļu, tiltu būvnieks 2014. gadā nodrošināja 169 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Tieslietu ministra atvadu sveiciens maksātnespējas administratoriem

Olavs Cers, zvērināts advokāts, biedrības „Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociācija” padomes loceklis,20.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieslietu ministrs Jānis Bordāns pašreizējās valdības pēdējās dienās – 2014.gada 10.janvārī – iesniedzis Saeimā priekšlikumus maksātnespējas administratoru sistēmas pilnveidei, tas ir, grozījumus Maksātnespējas likumā, kas vērsti uz fundamentālām izmaiņām maksātnespējas procesa regulējumā. Šie grozījumi, kas vispār nav tikuši diskutēti pirmajos divos lasījumos, ir iesniegti neilgi pirms Maksātnespējas likuma grozījumu skatīšanas Saeimas trešajā lasījumā, kas ir pretrunā kvalitatīvu tiesību aktu izstrādes un pieņemšanas kārtībai.

Kā divi būtiskākie priekšlikumi jāuzsver administratoru pielīdzināšana valsts amatpersonai un administratoru sertifikācijas nomaiņa uz eksamināciju, tādējādi atņemot valsts deleģētās funkcijas biedrībai Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociācija (turpmāk – Administratoru asociācija).

Ņemot vērā, ka apmēram puse no maksātnespējas procesa administratoriem ir zvērināti advokāti, tieslietu ministrs savos priekšlikumos gan norāda, ka «administratora amats ir savienojams ar zvērināta advokāta, kā arī zvērināta tiesu izpildītāja amatu». Taču tieslietu ministram Bordānam, kurš vienlaikus ir arī zvērināts advokāts, šķiet, jāatgādina advokatūras pamatprincipi, saskaņā ar kuriem advokāta darbs nav savienojams ar valsts amatpersonas pienākumu pildīšanu. Piemēram, saskaņā ar valsts amatpersonas pienākumu deklarēt savus ienākumus, publiski būs iegūstama informācija, kuras personas ir maksājušas honorāru zvērinātam advokātam. Acīmredzot ministram nav ienācis prātā, ka šāda situācija apdraud visbūtiskāko advokāta un klienta attiecību principu – konfidencialitāti. Līdz ar to, neskatoties uz šo tieslietu ministra «reveransu» kolēģiem, zvērināti advokāti tomēr būs spiesti izstāties no administratoru rindām, zaudējot, iespējams, kvalitatīvāko administratoru korpusa daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrības Latvijas Ceļu būvētājs (LCB) izvietotie Geocaching slēpņi tiek aktīvi apmeklēti arī gadu pēc to novietošanas patiltēs. Turklāt apmeklētāju publicētie komentāri Geocaching.com vēsta, ka nav mazinājies iedzīvotāju sašutums par valsts pārziņā esošo tiltu bēdīgo stāvokli, informē LCB izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

No biedrības LCB izvietotajiem Geocaching slēpņiem apmeklētāji visaktīvāk pulcējušies apskatīt tiltus pār Ranku (Ogres novads), Iecavu (Iecavas novads) un Sidrabi (Jelgavas novads), kur koncentrējusies ceturtdaļa no visiem apmeklētājiem. Savukārt tilti pār Viesīti (Viesītes novads) un Bērzaunes upi (Madonas novads) šogad apmeklētājiem ir slēgti.

«Kopš slēpņu izvietošanas esam saņēmuši ļoti daudz iedzīvotāju komentāru par tiltu bēdīgo stāvokli. Mums ir prieks, ka iedzīvotāji nav bijuši vienaldzīgi un aktīvi iesaistījušies bēdīgo tiltu apsekošanā. Diemžēl tikai ar iedzīvotāju iniciatīvu vien šajā gadījumā nepietiek – ir jāiesaistās arī valstij. Gada laikā valsts izrādītā iniciatīva ir bijusi diezgan niecīga. No tiltiem, kuros pērn izvietojām slēpņus, izmaiņas šogad plānotas vien divos tiltos. Tiltam pār Viesīti beidzot uzsākti ilgi gaidītie remontdarbi, bet tiltu pār Bērzaunes upi sliktā stāvokļa dēļ iecerēts nojaukt, komentē,» Z. Brunavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atceļ Ceļu, tilta būvnieks kontu arestu 862 tūkstošu apmērā

Elīna Pankovska,08.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes apgabaltiesa atcēlusi iepriekš pieņemto lēmumu par ceļu būves firmas Ceļu, tiltu būvnieks (CTB) kontu arestu 862 tūkst. Ls apmērā. Tiesa atzinusi, ka Saldus novada pašvaldība nav iesniegusi nevienu dokumentu, kas tieši pamatotu zaudējumus prasītās summas apmērā un apliecinātu pašvaldības tiesības uz to atlīdzību, DB informēja uzņēmums.

Februāra vidū Augstākā tiesa pilnībā atcēla iepriekšējo Kurzemes apgabaltiesas lēmumu, kas atstāja spēkā CTB kontu apķīlājumu. Lēmums tika atcelts pilnīgi un jautājums nodots jaunai izskatīšanai. Kurzemes apgabaltiesa 2012.gada decembrī izlēma apķīlāt uzņēmuma Ceļu, tiltu būvnieks kontus, nosakot prasības nodrošinājumu 862 tūkst. latu apmērā. Lēmuma pamatā bija Saldus domes prasība par zaudējumu piedziņu un prasības nodrošinājumu.

Šā gada janvārī SIA Ceļu, tiltu būvnieks nosūtīja vēstules tieslietu ministram Jānim Bordānam, kā arī Augstākās tiesas priekšsēdētājam Ivaram Bičkovičam un ģenerālprokuroram Ērikam Kalnmeieram, lūdzot rast iespēju pēc iespējas ātrāk izskatīt blakus sūdzību Augstākajā tiesā par prasības nodrošinājuma atcelšanu, jo kontu apķīlājums būtiski kaitē uzņēmuma saimnieciskajai darbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 6 miljoniem eiro tiks īstenots «līdz šim vērienīgākais būvniecības projekts Latvijas tieslietu vēsturē»

Lelde Petrāne,14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Tiesu namu aģentūra (TNA) uzsākusi trīs būvniecības projektu īstenošanu tieslietu nozarē Jēkabpilī, Ventspilī un Tukumā. Jēkabpils projekts paredz jauna Tieslietu nama projektēšanu un būvniecību, kas kalpos arī kā vairāku iestāžu klientu apkalpošanas centrs, savukārt Ventspilī un Tukumā tiks renovētas esošās tiesu ēkas un izveidotas jaunas piebūves.

Santa Sausiņa, TNA valdes locekle, paskaidro, ka projekti tiks pilnībā finansēti no TNA saimnieciskās darbības finanšu līdzekļiem.

Jaunajā Tieslietu namā Jēkabpilī tiek plānots izvietot visas tieslietu nozares iestādes vienā ēkā - Jēkabpils rajona tiesu, Jēkabpils rajona tiesas Zemesgrāmatu nodaļu un Jēkabpils rajona prokuratūru. Paredzēts, ka tur atradīsies arī vairākas Tieslietu ministrijas padotībā esošo iestāžu - Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta, Valsts probācijas dienesta un Valsts valodas centra - struktūrvienības.

TNA pārstāvis Gints Liepaskalns norāda, ka «Jēkabpils jaunais Tieslietu nams ir līdz šim vērienīgākais un komplicētākais būvniecības projekts Latvijas tieslietu vēsturē. Tas būs ne tikai tiesu nams, bet arī mūsdienīgs un moderns administratīvais centrs, kas padarīs visu institūciju pakalpojumus iedzīvotājiem ērtākus, kā arī ievērojami atvieglos valsts un pašvaldību iestāžu darbu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būvniecības nozares Gada balvu šogad abās kategorijās - par ceļu seguma atjaunošanu un pastiprināšanu, kā arī par paplašinātiem ceļu būvdarbiem - saņēma SIA Binders.

Ceļu būvnieks balvu saņēma par Ainažu šosejas un posma Valka-Rūjiena būvdarbiem. Binders pārstāvji uzsvēra, ka Latvijas ceļi vairs būtiski neatšķiras no kaimiņvalstu ceļiem un kvalitātes ziņā tie drīz tiks apsteigti.

Arī tautas autovadītāju balvu saņēma Binders, bet šoreiz par ceļa posmu Rīga-Sigulda.

Kā ziņots, balvas saņem būvnieki, kas veikuši būvdarbus valsts ceļu objektos, kur darbi tika pabeigti pērn.

Gada balvas ceļu būvniecībā šogad pasniegtas sesto reizi. Žūrija vērtēja desmit ceļu būvobjektus, kuri tika pabeigti pērn un tika atlasīti pēc darbu apjoma un izpildes kvalitātes kritērijiem. Visus objektus žūrija apsekoja dabā, vērtējot asfalta seguma kvalitāti - līdzenumu, viendabīgumu, šuves, kā arī inženiertehniskās būves, nomales un nogāzes, satiksmes organizācijas aprīkojumu un ūdens novades sistēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LAU uz 130 tiltiem veicis darbus 2,2 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness,03.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) 2,2 miljonu eiro apmērā veic ikdienas uzturēšanas darbus uz 130 tiltiem, informē LAU sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Audere.

Viņa informē, ka izpildīti 90% no plānotajiem tiltu stāvokļa uzlabošanas darbiem un pašlaik darbi turpinās vēl pie tiltu brauktuvju šuvju remonta. Lai novērstu tiltu konstrukciju bojājumu progresēšanu, šogad tiem tika pievērsta pastiprināta uzmanība un veikti neatliekami ikdienas uzturēšanas darbi.

Lai paildzinātu tiltu segumu kalpošanas laiku un autovadītājiem būtu komfortablāki braukšanas apstākļi, 1,6 km garumā uz tiltu segumiem ir veikta vienkārtas virsmas apstrāde, salabotas bedres 33 152 m2 platībā, kā arī veikta tiltu segumu plaisu aizpildīšana.

Tiltu margas un barjeras 2843 m2 platībā ir apstrādātas ar pretkorozijas grunti un nokrāsotas, tādējādi tās aizsargājot no apkārtējās vides ietekmes un korozijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātē 21.martā sesto gadu pēc kārtas norisinājās spageti tiltu konstruēšanas sacensības STiKS. Pasākumā, kur dalībnieki no makaroniem un līmes veidoja pēc iespējas izturīgākas tilta konstrukcijas, šogad piedalījās 100 dalībnieku, pārstāvot 18 mācību iestādes.

Sešu stundu laikā sacensību dalībnieki pārvērta trauslos spageti makaronus izturīgās tiltu konstrukcijās. Tika izmantotas visdažādākās tiltu konstrukcijas un saistvielas, cenšoties atrast spēcīgāko kombināciju, lai tilts spētu izturēt pēc iespējas lielāku slodzi.

Mājās gatavoto Lielo tiltu kategorijā piedalījās 7 komandas, bet 2 no tām bija uzbūvējušas pat 2 tiltus, kas sacensības padarīja īpaši aizraujošas. Pārliecinošu 1. vietu ieguva komanda «JAM» (dalībnieki: Artūrs Vēvers, Jānis Lungevics, Māris Puriņš) ar rezultātu 476.14 kg, kam pietrūka vien vairāk par 8 kg līdz jaunam Latvijas rekordam.

Komentāri

Pievienot komentāru