Ņemot vērā, ka vairākas valstis tuvāko 10-20 gadu laikā apņēmušās vispār aizliegt tirgot transportlīdzekļus, kas darbojas ar fosilo degvielu, autoražotājiem nāksies ātri pārorientēties uz elektroautomašīnu ražošanu, "Dienas Bizness" rīkotajā konferencē "Tīra enerģija transportam" sacīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Līdz šim vairākas valstis, tostarp, Norvēģija, Norvēģija, Francija, Nīderlande, Lielbritānija, Īrija, jau publiski paziņojušas konkrētus termiņus, kurās slēgs savu tirgu automašīnām, kas darbojas ar fosilo degvielu, un sagaidāms, ka šai iniciatīvai laika gaitā pievienosies citas valstis.
"Tādēļ rodas jautājums - kurš autoražotājs, apzinoties, ka šajās valstīs vairs produkciju realizēt nevarēs, veiks investīcijas šādu automašīnu ražošanā?" jautā A. Kulbergs.
Viņš prognozē, ka elektrifikācijas bums notiks daudz straujāk nekā spējam to iedomāties, jo ražotājs būs spiests to darīt, ņemot vērā nākotnes tendences, līdz ar to elektroautomašīnu modeļu skaits pasaulē augs strauji jau nākamo gadu laikā, jo citu variantu vienkārši nav.
Jau tagad zināms, ka autoražotājiem būs jāmaksā lieli sodi, ja tie nespēs izpildīt prasības un sasniegt mērķus, kas tiem noteikti. Kā lēš "Jato Dynamics" eksperti, autoražotājiem var nākties sodos samaksāt vairākus miljardus eiro. Lielākos sodus visdrīzāk būtu jāmaksā Volkswagen Group un PSA Group, kas ir lielākie autoražotāji Eiropā, ņemot vērā transportlīdzekļu pārdošanas apjomus. Tas šiem uzņēmumiem var samazināt pusi no to peļņas.
Piemērotais sods ir 95 eiro par pārsniegto gramu CO2, kas sareizināts ar 2020. un 2021.gada pārdoto automašīnu skaitu. ES noteiktais mērķis ir vieglo automašīnu izmeši ne vairāk par 95 g/km.
2018.gadā vidēji CO2 23 Eiropas tirgos bija 120,5 g/km, salīdzinot ar 2017.gadu, kad tas bija 118,1 g/km.
Galerijā augstāk iespējams uzzināt, cik lieli potenciālie sodi varētu draudēt autoražotājiem!