Valmiermuižas alus darītava nākotni saista ar vienu procentu alus tirgus, eksportu un gardēžu tūrisma veicināšanu novadā.
Neilgi pirms Jāņiem notikušas izmaiņas alus darītavas SIA Valmiermuižas alus īpašnieku sastāvā. Par uzņēmuma īpašnieku kļuvis SIA Valmiermuižas ieguldījumu fonds (VIF), kurā 55% daļu pieder vienam no līdzšinējiem alus darītavas īpašniekiem Aigaram Ruņģim, bet 45% - Austrijas ieguldījumu fondam Industrieliegenschaftenvervaltung AG. VIF iegādājies arī otra līdzšinējā īpašnieka SIA Koll daļas.
Valmiermuižas alus darītavas stratēģiskais plāns ir palikt mazai. Skaitļos šis mērķis ir ne vairāk kā 1% Latvijas alus tirgus, ko darītava plāno sasniegt gada vai divu laikā. «Protams, arī mazai alus darītavai ir svarīga ražošanas efektivitāte, lai varētu ikdienā nodrošināt kvalitāti, nopelnīt, un arī reinvestēt attīstībā, un šis 1% tirgus, mūsuprāt, ir optimālais apjoms, lai to panāktu. Ja alus brūvēšana ir tikai dārgs hobijs, tad nauda kādā brīdī var arī izbeigties,» uzskata A. Ruņģis.
«Pagaidām mūsu alus ir tikai Igaunijā Stockmann veikalos, plašāk neeksportējam ierobežotās jaudas dēļ. Taču uzskatu, ka alus var būt veiksmīga Latvijas eksporta prece - līdzīgi kā šprotes vai koksne-, un gūt labus panākums Igaunijas, Krievijas un citos tirgos,» domā A. Ruņģis. Alus darītavas apgrozījums pērn bija 915,3 tūkst. latu jeb par 55% vairāk nekā 2010. gadā, bet peļņa pirms nodokļiem sasniedza 133,3 tūkst Ls.
«Nākotnē attīstību redzam arī tādā jomā kā gardēžu tūrisms. Pērn mums bija 5,5 tūkstoši apmeklētāju, šogad rēķinām, ka būs jau 6,5 tūkstoši. Mūsu alus brūzi pat tūrisma kompānijas iekļauj savos maršrutos, daudz apmeklētāju ir no Krievijas un Lietuvas,» stāsta A. Ruņģis. Nākotnē fonds varētu ieguldīt augstas pievienotās vērtības produktu ražošanā arī citās kategorijās, kas atbilstu delikatešu segmentam.