Pēc divpadsmit gadiem uz Jaunā viļņa šovasar Jūrmalas viesnīcām un restorāniem ir jāpārorientē savs bizness, fokusējoties uz pavisam citu mērķauditoriju. Jūrmala ir kļuvusi pieejamāka Latvijas iedzīvotājiem, kā arī Baltijas valstu un Skandināvijas tūristiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Jomas iela, būdama galvenā Jūrmalas artērija, Krievijas tūristu skaita sarukumu izjūt visasāk. Vairāki restorāni ir aizvērušies, to viesnīcu numuriņi, kurās iepriekšējās vasarās apmetās Krievijas estrādes zvaigznes, šobrīd stāv tukši. Arī laika apstākļi nelutina nedz atpūtniekus, nedz pakalpojumu sniedzējus. Tālredzīgākie uzņēmēji jau savlaicīgi ir izstrādājuši un ieviesuši jaunas biznesa un mārketinga koncepcijas, citi gaužas par apgrozījuma samazināšanos un gremdējas nostaļģiskās atmiņās par izšķērdīgajiem festivāla Jaunais Vilnis dalībniekiem un viesiem.
Dzeramnaudas skopas
Pagājušā gada vasarā uzbeku restorāna Uzbekistāna apgrozījums bija aptuveni divas reizes lielāks, stāsta restorāna pārvaldnieks Jevgēņijs Vasiļevskis. Šovasar restorānu nav apmeklējuši Krievijas miljonāri, kas festivāla Jaunais Vilnis laikā bija bieži viesi un neskopojās ar dzeramnaudām. «Šobrīd rēķini ir krietni vien mazāki, klienti pārsvarā ir vidusslānis, kas skatās uz cenām un pasūta tikai tik, cik var apēst,» konstatē J. Vasiļevskis. Arī dzeramnaudas ne tuvu nav tādas, kādas bija Jaunā Viļņa laikā. Pērn pavāriem bieži vien tika dāvinātas konjaka Hennessy XO un šampanieša Moet pudeles, bet šogad dzeramnaudas ir daudz pieticīgākas.
Pērk mazāk
SIA Julans veikaliņš, kurā var iegādāties latviešu un lietuviešu trikotāžas, aitas vilnas un linu izstrādājumus, Jomas ielā atrodas jau desmit gadus. Lietuviešu dizainera Luel tērpi, Jēkabpils uzņēmuma Viola Stils trikotāžas izstrādājumi bez vīlēm, Klippan Saule un Wool Hause krāsainie pledi, segas, pončo, jakas un mēteļi, – tik raibs ir preču klāsts, taču pircēju maz. Veikala pārdevēja Ludmila Titajeva stāsta, ka šovasar apmeklētāju skaits nav īpaši sarucis, taču pirkumu skaits ir būtiski samazinājies.
Ir, kur augt
«Mēs strādājam, lai klienti būtu!» saka grilbāra Lighthouse īpašnieks Raitis Bērziņš. Jomas ielā tas darbojas jau desmit gadus. Pirms trim gadiem veikta renovācija, ieguldītas nopietnas investīcijas, lai padarītu to manevrētspējīgāku, proti, lai tas varētu strādāt arī vēsos apstākļos, kad tiek sabīdītas stikla sienas, iekurti kamīni un uz galdiņiem omulībai novietotas sveces.
Visu rakstu Uz pavisam cita viļņa lasiet 24. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.
#26/61
«Lighthouse strādā visu gadu, arī aukstā laikā. Mums ir stabils pastāvīgo klientu loks. Pateicoties viņiem, mums ar katru gadu sokas arvien labāk,» uzsver grilbāra īpašnieks Raitis Bērziņš.
#37/61
Šā gada jūlijā Jomas ielā durvis vēra japāņu restorāns Shogun, kas pieder SIA Ardžuna
#38/61
«Bagāti cilvēki var palīdzēt Jūrmalas attīstībā. Negribu teikt, ka Jūrmalu vajadzētu pārvērst par bagātnieku pilsētu, bet viņu klātbūtne ir nepieciešama,» atzīst SIA Ardžuna izpilddirektore Maija Šabanska.
#45/61
«Šobrīd rēķini ir krietni mazāki, klienti pārsvarā ir vidusslānis, kas skatās uz cenām un pasūta tikai tik, cik var apēst,» stāsta restorāna Uzbekistāna pārvaldnieks Jevgēņijs Vasiļevskis.
#56/61
«Pārsvarā pie mums apmetas skandināvu ģimenes. Viņi atstāj vairāk naudas nekā viens cilvēks, kurš bija atbraucis uz Jauno Vilni spoži pamirdzēt, pērkot šampanieti par 200 eiro pudelē,» saka viesnīcas Villa Joma administrators Mihails Ļisovs.