Transports un loģistika

Vācijas investori vēlas lidostu Tukumā padarīt zaļu

Māris Ķirsons,06.06.2024

Evia- Aero GmbH izpilddirektors Florians Krūzs, SIA Sky Port valdes locekle Natalie Marsans un SIA Sky Port dalībnieku pārstāvis Artjoms Soloduha cer, ka parakstītais nodomu protokols atvērs jaunu lappusi lidostas Jūrmala attīstībā.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kompānija Evia - Aero GmbH iecerējusi iegādāties Tukuma pievārtē esošās lidostas Jūrmala operatora SIA Sky Port kapitāldaļas un to pārveidot par zaļās aviācijas bāzi Baltijā, taču šī nodoma īstenošanai vēlas saņemt atļauju lidostas teritorijā izveidot elektroenerģijas ģenerācijas jaudas 50 MW apmērā.

To paredz parakstītais nodomu protokols starp Brēmenē bāzēto aviācijas uzņēmumu Evia- Aero GmbH un SIA Sky Port — lidostas Jūrmala Airport īpašniekiem. Vairāki DB aptaujātie, vēlot ieceru īstenošanos, atzina, ka to, vai nosacīti jaunais biznesa plāns īstenosies, rādīs laiks, jo ļoti daudz kas ir atkarīgs ne tikai no potenciālā investora spējām un vēlmēm, bet arī no Latvijas valsts iestādēm, attiecīgu atļauju saņemšanas iespējām un termiņiem.Lidosta Jūrmala ir gatava kļūt par vadošo sekundāro lidostu Baltijas valstīs. Privātīpašumā esošā lidosta atrodas tikai 55 kilometrus no Rīgas un 25 kilometrus no Jūrmalas. Lidosta “Jūrmala Airport”, kas atrodas ērtā vietā uz šosejas Rīga-Ventspils, nodrošina nokļūšanu gan galvaspilsētā, gan Ventspilī, kas ir viena no lielākajām jūras ostām Baltijā. Lidosta “Jūrmala Airport” aizņem 250 hektārus, un tai ir potenciāls tālākai paplašināšanai. Lidosta ir tehniski pilnībā aprīkota, tostarp ar modernu pasažieru termināli, birojiem, konferenču telpām, angāriem un ir gatava sniegt pilna spektra aviācijas pakalpojumus.

Bezemisiju lidaparāti

Vācijas kompānijas iecere ir lidostu Jūrmala pārveidot par bezemisiju aviācijas bāzes vietu Baltijā un no tās veikt lidojumus ar elektrību un ūdeņradi darbināmajām lidmašīnām uz reģiona pilsētam — Tallinu, Viļņu, Kauņu, perspektīvā arī Helsinkiem, Stokholmu. Pēc Evia - Aero informācijas pašlaik tā esot vienīgā aviosabiedrība Eiropā, kas vienojusies par 25 elektrisko un 25 ūdeņraža hibrīda lidaparātu piegādēm. Sākotnēji bezizmešu lidmašīnās būs 9 sēdvietas, to lidojuma rādiuss būs līdz 500 km, un plānots, ka tās sāks ekspluatēt jau no 2026. gada. Perspektīvā gan tiek lēsts uz lielākas pasažieru ietilpības un garāku lidojumu attālumu bezemisiju lidaparātiem, ko varētu nodrošināt tehnoloģiju attīstība. Evia Aero izpilddirektors Florians Krūzs (Florian Kruse) norādīja, ka lidostai Jūrmala ir stratēģiski izdevīgā atrašanās vieta, kas piemērota iecerētajiem lidojumu maršrutiem. Jāatgādina, ka ES Zaļais kurss un klimata neitralitātes mērķi skar arī aviāciju, kur ir vairāki attīstības virzieni, tostarp tās elektrificēšana, pielāgošana darbam ar tā dēvētajām e- degvielām, kā arī izmantojot zaļo ūdeņradi.

Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 4.jūnija numurā!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru