Jācīnās par katru klientu, jo konkurence ir sīva, uzsver ceļa zīmju un aprīkojuma ražotājs SIA Signum valdes priekšsēdētājs Andris Upenieks.
25 gadu jubilejas priekšvakarā uzņēmums strādā, lai uzlabotu komunikāciju ar klientu, jo produkta kvalitāte jau ir pietiekami laba. Piemēram, ceļa zīmes Signum varētu ražot ar vēl lielāku jaudu, bet Latvijā vismaz pagaidām nevienam to nevajag. Tai pašā laikā par darba trūkumu sūdzēties arī nevar, jo laika gaitā padomāts par alternatīvām noslodzei cauru gadu.
Samaksāt atceras
Uzņēmuma pamatdarbība jau 25 gadus ir ceļa zīmju ražošana, bet līdz ar augošo pieprasījumu un attīstības scenārijiem Signum kļuvis arī par ceļa aprīkojuma, reklāmas un metāla nestandarta produktu projektētāju, ražotāju un ar to saistīto pakalpojumu sniedzēju. Te dažādās versijās top parku soli, atkritumu urnas, autobusu pieturu paviljoni. Lai arī biznesa maratonistam Signum ir savs piedāvājums, lielākoties rasējumus iesniedz pasūtītājs, ar ko viss ir jāsaskaņo. Uzņēmuma klienti ir Latvijas pašvaldības, to aģentūras, ceļu būvnieki, privātpersonas u.c. Un arī pēdējie veic cenu aptaujas un skaita naudu.
Nav runa tikai par valsts iepirkumu konkursiem. «Nekas nenotiek tikai uz laba vārda pamata vai par pliku paldies. Toties izskausta krīzes laika populārā «parādība» – «aizmirst» samaksāt. Tagad vairāk var uzticēties klientiem, firmām, un nav vairs tādu nemaksātāju. Arī par standarta ceļa zīmju zādzībām pēdējā laikā maz dzirdēts,» biznesa vidi Latvijā apspriež A. Upenieks. Cenu ziņā viņš vērš uzmanību uz koptāmi. «Ja runājam par ceļa zīmēm, esam pat dārgāki par konkurentiem. Savukārt stabs un stiprinājums – krietni lētāki. Tātad, pērkot zīmi, kas jānovieto uz staba ar stiprinājumu, bieži vien jāmaksā mazāk,» tā Signum valdes priekšsēdētājs, kurš šai amatā ir salīdzinoši neilgi, ejot tēva pēdās. Vitālijs Upenieks devies pelnītā atpūtā. Iepriekš (22.01.2015.) viņš DB pusnopietni klāstīja: «Mūsu ražotās ceļa zīmes ir tik riebīgi labas, ka vēl šodien kalpo pat 1999. gadā uzliktās. Zars, uz kura sēžam, ir mūsu pašu aizzāģēts.»
Slogs un glābiņš
Konkrētajā teritorijā jau padomju laikā bija eksperimentālais uzņēmums, kas ražoja atstarojošo plēvi visai Padomju Savienībai, un vēlāk tika privatizēts. Kopš 90. gadu beigām Jelgavā atstarojošo materiālu vairs neražo, jo tehnoloģijas aizsteidzās jelgavniekiem pa priekšu, tāpēc Signum to iepērk no daudznozaru ražošanas globālā giganta 3M. Tā DB vēstīja jau iepriekš, pēc viesošanās uzņēmumā.
Visu rakstu lasiet 20. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!