Jaunākais izdevums

Rīgā sākušies Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbi, informē Rīgas dome.

Projektu nosaukums ir "Jāņa Čakstes gatves izbūve" un tas ir sadalīts divās kārtās - Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (1. kārta) un Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai (2.kārta). Darbu laikā iespējami ilglaicīgi satiksmes ierobežojumi par kuriem pašvaldība informēs atsevišķi. Darbus plānots pabeigt 2027.gadā.

Projekta gaitā izbūvēs Jāņa Čakstes gatvi un ar to saistīto infrastruktūru posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Tāpat veiks inženiertīklu būvniecību un pārbūvi, kā arī teritorijas labiekārtošanas darbus. Realizējot projektu, tiks sakārtots apkārtējo ielu tīkls, nodrošinot ērtu satiksmes plūsmu. Tuvējās dzīvojamajās apkaimēs palielināsies drošība, jo realizējot projektu, samazināsies caurbraucošā auto transporta plūsmu cauri tām. Tāpat projekta realizācija nodrošinās kravas transporta tranzīta satiksmes sakārtošanu Daugavas kreisajā krastā.

Šobrīd objektā ir veikti sagatavošanās darbi, mobilizācija un satiksmes organizācijas pasākumi - ceļa zīmju uzstādīšana un pagaidu ceļu izbūve. Ir uzsākta koku ciršana, savukārt saglabājamajiem kokiem - uzstādīti aizsardzības līdzekļi. Tuvākajās dienās plānots sākt testa pāļu dzīšanu.

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis norāda: "Dienvidu tilta ceturtā kārta ir apjomīgs un Rīgai ļoti vajadzīgs projekts - par to runāts jau gadiem, bet, pateicoties labai Rīgas domes sadarbībai ar valdību, tam ir rasts finansējums un tas tiks uzbūvēts. Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošana ir ne tikai Rīgas, bet visas Latvijas ekonomikas attīstībai nozīmīgs projekts, tādēļ par ES fondu finansējumu tam esam neatlaidīgi iestājušies un argumentējuši valdībai tā nepieciešamību. Jaunā tilta daļa savienos Bauskas ielu ar Jelgavas šoseju, un tas būtiski uzlabos satiksmi, padarot to drošāku un efektīvāku, īpaši rūpniecisko zonu apkalpošanai un kravas transportam. Uzbūvējot Dienvidu tilta ceturto kārtu un Kundziņsalas pārvadu, kura būvdarbi rit pilnā sparā, mēs pildām apņemšanos pilsētas centru pilnībā atslogot no kravas transporta tranzīta".

Jāņa Čakstes gatves posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai izbūvēs maģistrālās ielas un pārvadus, tai skaitā pieslēgumus un vietējo ielu pievadceļus un to pārvadus, gājēju un velosipēdu ceļus, gājēju tuneļus pie Līvciema ielas un pie Padures ielas. Tāpat projekta ietvaros izbūvēs un izvietos satiksmes organizācijas līdzekļus - luksoforus, ceļa zīmes, marķējumu, gājēju pārejas un autobusa pieturas Valdeķu un Ziepniekkalna ielā, kā arī stāvvietas Ozolciema ielā. Darbu noslēguma posmā veiks labiekārtošanas darbus, iestādot kokus gar Valdeķu, Ozolciema un Mālu ielām, pie Ziepniekkalna ielas nobrauktuves un Jāņa Čakstes gatves, kā arī uzstādīs soliņus, prettrokšņu sienas un veiks citus darbus.

Jāņa Čakstes gatves posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai izbūvēs maģistrālās ielas un pārvadus, tai skaitā pieslēgumus un vietējo ielu pievadceļus un to pārvadus, gājēju un velosipēdu ceļus, kā arī satiksmes organizācijas līdzekļus - luksoforus, ceļa zīmes, marķējumu, gājēju pārejas, autobusa pieturas Ozolciema ielā un stāvvietas Ozolciema ielā.

Projekta risinājumi arī paredz jaunu koku stādīšanu. Jaunu koku stādījumi pārsvarā paredzēti gar Ozolciema, Mālu un Valdeķu ielām, kā arī rotācijas apļu centrālajās saliņās. Kopumā paredzēts iestādīt aptuveni 3 tūkstošus lapu koku un krūmu (bērzus, kļavas, liepas, ozolus, pīlādžus, aronijas, korintes, klintenes u.c.), aptuveni 2,7 tūkstošus skuju koku (priedes) un vairāk nekā 15 tūkstošus zemsedzes augus (bārbeles, rozes, spirejas, miskantes u.c.). Koku un krūmu stādīšanas darbi ir paredzēti būvprojekta sastāvā un tie notiks paralēli visu ielu un ceļu būvdarbiem.

Projekta izmaksas: 122 732 478,67 eiro (t.sk. PVN 21%), no tiem 60 185 896,00 eiro - Kohēzijas fonda līdzfinansējums, 62 546 582,67 eiro - Pašvaldības finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Piedāvā veidot esošā sliežu platuma savienojumu starp Rīgas stacijām pirms Rail Baltica 1.kārtas

LETA,03.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) saskaņošanai iesniegusi informatīvo ziņojumu, kurā piedāvā 2021.-2027.gada Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžeta periodā izveidot 1520 mm (milimetru) jeb jau tagad Latvijā esošajā sliežu ceļu platumā savienojumu no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas, savukārt finansējumu plāno piesaistīt, pārdalot ES fondu finansējumu no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu iegādes.

Ziņojumā teikts, ka ir izstrādāts optimizēts tehniskais risinājums dzelzceļa savienojuma izveidei no Rīgas Centrālās stacijas līdz Rīgas lidostai, kā arī, uzlabojot esošo pasažieru vilcienu kustību savienojumā no Rīgas centra līdz multimodālai pasažieru stacijai "Daugavkrasti" Salaspilī, tādējādi nodrošinot iespēju savienoties ar "Rail Baltica" 1435 mm līniju, teikts ziņojumā.

Līdz ar to sākotnējā fāzē pa "Rail Baltica" kursējošie starptautiskie ātrvilcieni Rīgā neienāks, bet piestās Salaspilī. SM valsts sekretāra vietniece "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača tomēr uzsvēra, ka pieņēmums par Salaspili ir pāragrs, jo pagaidām nevar apgalvot, ka Eiropas platuma sliežu ceļš netiks izbūvēts Rīgā. "SM vēl iesniegs Ministru kabinetam "Rail Baltica" ieviešanas scenāriju un tas būs Ministru kabineta lēmums. Pagaidām SM piedāvā no pašlaik pieejamajiem ES fondu līdzekļiem izdarīt visu iespējamo, lai uzlabotu pasažieriem pieejamās iespējas," sacīja Malnača.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārbūves laikā satiksme pār Gaisa tiltu uz kādu laiku varētu tikt slēgta, intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" skaidroja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).

Jau drīz varētu tikt noskaidroti būvnieki vairāku tiltu pārbūves projektiem, līdz ar to būvniecības process uz Zemitāna un Vanšu tiltiem varētu tikt sākti vēl šogad. Ķirsis norādīja, ka no Zemitāna tilta pārbūves rezultātā tikt noņemtas arī tur patlaban esošās tramvaja sliedes, jo šāds transporta veids pār šo pārvadu nav paredzēts.

Satiksmes ierobežojumi uz būvniecības laiku noteikti būs, jo bez tiem nevar iztikt. Zemitāna tiltam un Vanšu tiltam varētu tikt noteikti satiksmes ierobežojumi, saglabājot iespējas pārvietoties pāri tiltiem. Taču Gaisa tilts, kas ir ļoti šaurs, satiksmei kādu laiku varētu tikt slēgts.

"Tiltam jāmaina faktiski visa vidējā daļa, un visdrīzāk būs tā, ka tad, kad to pārbūvēs, uz vairākiem mēnešiem satiksme uz tā varētu nebūt iespējama," skaidroja politiķis, solot, ka tuvojoties noteiktajam laikam, pašvaldība nāks klajā ar satiksmes organizācijas shēmām, tostarp būvdarbu vietas apbraukšanas ieteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisijas (EK) prezidente Urzula fon der Leiena otrdien iepazīstināja ar jauno EK sastāvu nākamajiem pieciem gadiem, un jaunajai EK darbu paredzēts sākt 1.novembrī.

Kā norāda Leiena, viņas ierosinātajā jaunajā EK sastāvā ir 11 sievietes, kas ir 40%. Pirmajā kandidātu un kandidātu sarakstā bija aptuveni 22% sieviešu un 78% vīriešu, kas, pēc Leienas teiktā, bija nepieņemami. Tāpēc sadarbībā ar dalībvalstīm izdevās uzlabot līdzsvaru līdz 40% sieviešu un 60% vīriešu, teikts EK paziņojumā.

"Un tas liecina, ka, lai gan mēs esam daudz sasnieguši, vēl ir daudz darāmā. Ņemot to vērā, es iecēlu sešus priekšsēdētājas izpildvietniekus," pavēstīja Leiena. "Seši izpildpriekšsēdētāju vietnieki: četras sievietes un divi vīrieši. Trīs no dalībvalstīm, kas pievienojās pirms dzelzs priekškara krišanas. Un trīs no dalībvalstīm, kas pievienojās pēc Eiropas atkalapvienošanās. No Baltijas, Ziemeļvalstīm un Austrumeiropas. Ministri un premjerministri. Dažāda pieredze. Bet visiem ir viens kopīgs mērķis - padarīt Eiropu stiprāku."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā no 1.novembra tiks aizliegta kravas transporta tranzīta satiksme Pērnavas ielā, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Līdz ar to no novembra Grīziņkalna, Brasas un Skanstes apkaimē tiks veiktas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas, aizliedzot kravas transporta tranzīta satiksmi cauri šīm apkaimēm.

Plānots, ka nepieciešamo ceļa zīmju uzstādīšana tiks sākta 28.oktobrī un pabeigta līdz 1.novembrim.

Pirmo nedēļu Rīgas pašvaldības policija noteikumu pārkāpējus brīdinās, bet pēc tam sāks administratīvā pārkāpuma procesus ar sodu piemērošanu.

No minētā datuma kravas transporta kustība būs aizliegta Augusta Deglava ielas posmā no Pērnavas ielas līdz Braslas ielai, ieskaitot Deglava tiltu, Pērnavas ielas posmā no Deglava ielas līdz Brīvības ielai, uz Jorģa Zemitāna tilta, Senču ielas posmā no Brīvības ielas līdz Miera ielai, Zirņu ielas posmā no Miera ielas līdz Skanstes ielai, Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Zirņu ielas līdz Skanstes ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru