Rīgā sākušies Dienvidu tilta ceturtās kārtas būvdarbi, informē Rīgas dome.
Projektu nosaukums ir "Jāņa Čakstes gatves izbūve" un tas ir sadalīts divās kārtās - Jāņa Čakstes gatves izbūve no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai (1. kārta) un Jāņa Čakstes gatves izbūve no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai (2.kārta). Darbu laikā iespējami ilglaicīgi satiksmes ierobežojumi par kuriem pašvaldība informēs atsevišķi. Darbus plānots pabeigt 2027.gadā.
Projekta gaitā izbūvēs Jāņa Čakstes gatvi un ar to saistīto infrastruktūru posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai un posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai. Tāpat veiks inženiertīklu būvniecību un pārbūvi, kā arī teritorijas labiekārtošanas darbus. Realizējot projektu, tiks sakārtots apkārtējo ielu tīkls, nodrošinot ērtu satiksmes plūsmu. Tuvējās dzīvojamajās apkaimēs palielināsies drošība, jo realizējot projektu, samazināsies caurbraucošā auto transporta plūsmu cauri tām. Tāpat projekta realizācija nodrošinās kravas transporta tranzīta satiksmes sakārtošanu Daugavas kreisajā krastā.
Šobrīd objektā ir veikti sagatavošanās darbi, mobilizācija un satiksmes organizācijas pasākumi - ceļa zīmju uzstādīšana un pagaidu ceļu izbūve. Ir uzsākta koku ciršana, savukārt saglabājamajiem kokiem - uzstādīti aizsardzības līdzekļi. Tuvākajās dienās plānots sākt testa pāļu dzīšanu.
Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis norāda: "Dienvidu tilta ceturtā kārta ir apjomīgs un Rīgai ļoti vajadzīgs projekts - par to runāts jau gadiem, bet, pateicoties labai Rīgas domes sadarbībai ar valdību, tam ir rasts finansējums un tas tiks uzbūvēts. Dienvidu tilta ceturtās kārtas īstenošana ir ne tikai Rīgas, bet visas Latvijas ekonomikas attīstībai nozīmīgs projekts, tādēļ par ES fondu finansējumu tam esam neatlaidīgi iestājušies un argumentējuši valdībai tā nepieciešamību. Jaunā tilta daļa savienos Bauskas ielu ar Jelgavas šoseju, un tas būtiski uzlabos satiksmi, padarot to drošāku un efektīvāku, īpaši rūpniecisko zonu apkalpošanai un kravas transportam. Uzbūvējot Dienvidu tilta ceturto kārtu un Kundziņsalas pārvadu, kura būvdarbi rit pilnā sparā, mēs pildām apņemšanos pilsētas centru pilnībā atslogot no kravas transporta tranzīta".
Jāņa Čakstes gatves posmā no Valdeķu ielas līdz Ziepniekkalna ielai izbūvēs maģistrālās ielas un pārvadus, tai skaitā pieslēgumus un vietējo ielu pievadceļus un to pārvadus, gājēju un velosipēdu ceļus, gājēju tuneļus pie Līvciema ielas un pie Padures ielas. Tāpat projekta ietvaros izbūvēs un izvietos satiksmes organizācijas līdzekļus - luksoforus, ceļa zīmes, marķējumu, gājēju pārejas un autobusa pieturas Valdeķu un Ziepniekkalna ielā, kā arī stāvvietas Ozolciema ielā. Darbu noslēguma posmā veiks labiekārtošanas darbus, iestādot kokus gar Valdeķu, Ozolciema un Mālu ielām, pie Ziepniekkalna ielas nobrauktuves un Jāņa Čakstes gatves, kā arī uzstādīs soliņus, prettrokšņu sienas un veiks citus darbus.
Jāņa Čakstes gatves posmā no Vienības gatves līdz Valdeķu ielai izbūvēs maģistrālās ielas un pārvadus, tai skaitā pieslēgumus un vietējo ielu pievadceļus un to pārvadus, gājēju un velosipēdu ceļus, kā arī satiksmes organizācijas līdzekļus - luksoforus, ceļa zīmes, marķējumu, gājēju pārejas, autobusa pieturas Ozolciema ielā un stāvvietas Ozolciema ielā.
Projekta risinājumi arī paredz jaunu koku stādīšanu. Jaunu koku stādījumi pārsvarā paredzēti gar Ozolciema, Mālu un Valdeķu ielām, kā arī rotācijas apļu centrālajās saliņās. Kopumā paredzēts iestādīt aptuveni 3 tūkstošus lapu koku un krūmu (bērzus, kļavas, liepas, ozolus, pīlādžus, aronijas, korintes, klintenes u.c.), aptuveni 2,7 tūkstošus skuju koku (priedes) un vairāk nekā 15 tūkstošus zemsedzes augus (bārbeles, rozes, spirejas, miskantes u.c.). Koku un krūmu stādīšanas darbi ir paredzēti būvprojekta sastāvā un tie notiks paralēli visu ielu un ceļu būvdarbiem.
Projekta izmaksas: 122 732 478,67 eiro (t.sk. PVN 21%), no tiem 60 185 896,00 eiro - Kohēzijas fonda līdzfinansējums, 62 546 582,67 eiro - Pašvaldības finansējums.