Citas ziņas

Bing cenzē meklēšanas rezultātus

,08.06.2009

Jaunākais izdevums

Amerikas, Kanādas un Austrālijas iedzīvotāji, pateicoties kompānijas Microsoft jaunā meklētāja Bing autoplay iespējai, var stundām skatītiem seksa ainas, pat neizejot no Bing vai maksājot par pornogrāfiju, bet dažu valstu iedzīvotājiem pornogrāfija tiek pilnīgi liegta, vēsta foxnews.com.

Lielākajā daļā valstu, lietotājam ievadot vārdus sex vai porn kompānijas Microsoft jaunajā meklētājā Bing, tāpat kā citos meklētājos tiek atrasts liels skaits atklātu attēlu, ziņo foxnews.com. Vienīgais nosacījums ir izslēgt safe search. Taču Amerikas, Kanādas un Austrālijas iedzīvotājiem ir pieejami arī atklāti video, kurus iespējams noskatīties pat neizejot no Bing un par tiem nemaksājot. Dažu valstu iedzīvotāji, piemēram, Indonēzijā, Malaizijā, Turcijā, ievadot meklētājā vārdus sex vai porn neatrod neko. Dīvaini, ka pornogrāfija tiek liegta arī Vācijas iedzīvotājiem.

Foxnews.com norāda, ka konkurents Google, meklēšanas laikā rezultātus nefiltrē atkarībā no valodas, piemēram, nomainot valodu uz ķīniešu vai arābu, tiks atlasīti tie paši attēli, kas, meklējot angļu valodā. Foxnews.com gan norāda, ka video rezultāti jebkurā valodā Google ir mazāk pornogrāfiski nekā Bing.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neliela dizaina kompānija Amerikā ir sākusi tiesas prāvu pret Microsoft, apgalvojot, ka tā negodīgi izmanto vārdu Bing savam interneta meklētājam, ziņo guardian.co.uk.

Bing! Information Design, kas bāzēta ASV štatā Misūri, apgalvo, ka Microsoft «zinājusi par preču zīmi», kad tā piešķīrusi savai meklētājprogrammai šo nosaukumu.

Misūri uzņēmumu pārstāvošie juristi norāda, ka Microsoft rīcība negatīvi ietekmējusi mazākās kompānijas biznesu un tie vēlas, lai Microsoft atlīdzinātu zaudējumus, tādējādi sodot kompāniju un atturot citas kompānijas no līdzīgas rīcības.

«Jau gandrīz 10 gadus mans klients ir lietojis Bing! zīmi,» norādījis advokāts Entonijs Simons, piebilstot: «Mans klients izvēlējās šo unikālo preču zīmi, lai atšķirtos tirgū un ieguldīja ievērojamu laiku un pūles sava biznesa veicināšanā, izmantojot Bing!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft paziņo par jaunu Bing versiju ar mākslīgā intelekta tehnoloģiju

LETA--BBC,08.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV datortehnoloģiju gigants "Microsoft Corp." paziņojis par jaunu meklēšanas pakalpojuma "Bing" versiju, kurā iestrādāta jaunākā mākslīgā intelekta tehnoloģija.

"Bing" jaunajā versijā izmantota uzņēmuma "OpenAI" izstrādātā tehnoloģija "ChatGPT", kas kopš tās laišanas tirgū pērn strauji ieguvusi popularitāti pasauli.

"Microsoft" norāda, ka, pateicoties "ChatGPT", "Bing" tagad uz meklēšanas jautājumiem atbildēs ar krietni detalizētākām atbildēm, nevis tikai ar saitēm uz mājaslapām.

Tāpat lietotāji arī varēs tērzēt ar robotu, lai labāk pielāgotu savus meklējumus.

Šāda "Microsoft" inovācija rada līdz šim lielākos draudus interneta gigantam "Google" attiecībā uz tā dominēšanu meklēšanas pakalpojumu jomā.

"Microsoft" paziņojums publiskots dienu pēc tam, kad "Google" prezentēja savu jauno tērzēšanas robotu "Bard".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google apsūdz Bing meklēšanas rezultātu kopēšanā

Lelde Petrāne,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izcēlies strīds starp diviem meklētājprogrammu gigantiem - Google un Microsoft - par to, kā tiek iegūti rezultāti, ziņo BBC.

Pēc izmeklēšanas, kas nodēvēta par Bing Sting, Google apsūdz Microsoft krāpšanā.

Google inženieri izveidojuši 100 aplamus pieprasījumus, piemēram, hiybbprqag un katram ievietojuši viltus rezultātu.

Dažu nedēļu laikā tie paši rezultāti sākuši parādīties konkurenta Microsoft meklētājprogrammā Bing.

Microsoft kategoriski noliedz, ka kopētu Google, bet Google pārstāvis stāstījis, ka notiek skaidri redzama un vienkārša krāpšanās.

«Meklējot hiybbprqug Bing, tika atrasta lapa par sēdēšanu teātrī Losandželosā. Ciktāl mēs zinām, vienīgā saistība starp prasījumu un rezultātu ir Google rezultātu lapa,» viņš skaidrojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šis gads IT būs bagāts ar jauninājumiem. Kompānija Microsoft laidīs klajā savu jauno operētājsistēmu Windows 7, kā arī centīsies cīnīties ar Google. Kompānija Apple prezentēs savu operētājsistēmu Snow Leopard. BlackBerry un iPhone karš par dominanci tirgū uzņems jaunus apgriezienus.

Ko varam sagaidīt no IT šajā gadā

Windows 7 un Snow Leopard

Kompānijas Microsoft produkts Vista nenesa kompānijai gaidītos panākumus, tādēļ Microsoft nolēma atkal ķerties pie operētājsistēmas radīšanas. Microsoft paziņoja, ka tās jaunā operētājsistēma Windows 7 klajā nāks šā gada 22. oktobrī. Kompānija sola, ka Windows 7 būs krietni ātrāks par Vistu.

Savukārt kompānija Apple savu produktu Snow Leopard plašākai sabiedrībai prezentēs septembrī. Kompānija sola, ka jaunais produkts būs krietni ātrāks par iepriekšējo, norādot, ka dažas darbības tas spēs izdarīt pat par 90% ātrāk. Jaunais Snow Leopard būs izturīgāks pret «uzkāršanos» un tas būs par 6 GB «vieglāks».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Microsoft Bing palielina tirgus daļu ASV

,23.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas Microsoft interneta meklētājs Bing ir palielinājis savu tirgus daļu ASV, tādējādi nedaudz pietuvojoties interneta milzim Google. Tā liecina ASV interneta izpētes kompānijas ComScore dati, ziņo BBC.

ComScore jaunākie dati rāda, ka Bing tirgus daļa ASV palielinājusies no 8.9% šī gada jūlijā līdz 9.3% šogad augustā. Šīs ziņas izraisīja Microsoft akcijas cenas palielināšanos, savukārt Google akcijas cena nedaudz zaudēja vērtību.

Microsoft Bing 9.3% lielā daļa ASV tirgū ir neliela, taču tas tomēr ir ievērojams lēciens, ņemot vērā, ka Bing tirgū jaunpienācējs.

Google joprojām ir krietni priekšā visiem tirgus dalībniekiem ar 65% lielu daļu ASV tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google Ķīnā pārtraucis cenzēt interneta meklēšanas rezultātus, sadusmojot Pekinu, kas izteikusies, ka šāda rīcība ir «pilnīgi nepareiza» un Google pārkāpj savus solījumus pildīt Ķīnas likumu, ziņo BBC.

Tagad Ķīnas valdības «ugunsmūri» cenzē informāciju Google interneta meklētāja rezultātos.

Google lēmums pārtraukt savu darbību kontinentālajā Ķīnā ir liels trieciens Āzijas valsts starptautiskajam tēlam, kas nozīmē, ka viena no prominentākajām pasaules korporācijām vairs nevēlas sadarboties ar Ķīnu tās interneta cenzēšanā, norāda BBC.

Ķīna aizvien vairāk ierobežo vārda brīvību internetā.

Jau ziņots, ka hakeri Ķīnā uzbrukuši cilvēktiesību aktīvistu Google e-pasta kontiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav izdevies atrast nevienu cilvēku no Baltijas jūrā avarējušās lidmašīnas

LETA,05.09.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz pirmdienas rītam glābējiem nav izdevies atrast nevienu cilvēku no lidmašīnas, kas svētdienas vakarā avarēja Baltijas jūrā, netālu no Ventspils, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" pastāstīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra vadītājs Pēteris Subbota.

Meklēšanas darbi noritējuši visu nakti, taču jūrā pamanīts tikai viens lidmašīnas atlūzas gabals un plankums ar pastiprinātu gružu koncentrāciju, kas varētu būt saistīts ar notikušo negadījumu.

Subbota stāstīja, ka, saskaņā ar glābēju rīcībā esošo informāciju, lidmašīnā bijuši četri cilvēki, bet sakari ar lidaparātu pazuduši jau ilgu laiku pirms avārijas.

Meteoroloģiskie laika apstākļi meklēšanas darbiem patlaban esot diezgan labvēlīgi. Drīzumā virs avārijas vietas pacelsies Valsts robežsardzes helikopters, bet pēc tam tiks lemts par to, kā īstenot tālākos meklēšanas darbus, pastāstīja Subbota, piebilstot, ka cer uz dienasgaismas palīdzību meklēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Microsoft Bing ASV iekarojis 12% tirgus daļu

Ritvars Bīders,14.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Microsoft izstrādātais interneta meklētājs Bing gada laikā kopš tas palaists ASV spējis iekarot 12,7% lielu tirgus daļu. Tā liecina interneta izpētes kompānijas ComScore dati, vēsta BBC.

Līderis ASV ar 62,6% lielu tirgus daļu joprojām ir Google. Yahoo! tirgus daļa ASV ir 18,9%.

Microsoft vadītāji gan uzsver, ka Bing ir «vēl tāls ceļš ejams», jo, neskatoties uz panākumiem pirmo 12 mēnešu laikā, Microsoft interneta meklētāju tirgū ir mazs spēlētājs.

«Mēs esam knapi sasnieguši šo divciparu tirgus daļu, taču mēs vēlamies, lai šis produkts [Bing] izaug par nopietnu Microsoft biznesa darbības daļu. Šis [interneta meklētāju] ir milzīgs tirgus, kur ir ievērojamas peļņas iespējas, kuras iespējams sasniegt. Pavisam noteikti šajā tirgū nebūtu, ja mēs nespēlētu ar mērķi uzvarēt,» norāda Microsoft tiešsaistes biznesa divīzijas pārstāve Satja Nadello (Satya Nadello).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Tiesa otrdien apstiprināja Eiropas Komisijas (EK) ASV tehnoloģiju kompānijai "Google" piemēroto 2,4 miljardu eiro naudassodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, nodrošinot priekšrocību savam salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumam, paziņoja tiesa.

Ar šo nolēmumu ES Tiesa noraidījusi "Google" un mātesuzņēmuma "Alphabet" iesniegto apelācijas sūdzību.

2017.gadā EK noteica "Google" aptuveni 2,4 miljardu eiro naudas sodu par to, ka tas ir ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli vairāku valstu interneta meklēšanas tirgos, nodrošinot priekšrocību savam salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumam salīdzinājumā ar tā konkurentu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumiem. Tā kā ES Vispārējā tiesa būtībā apstiprināja šo lēmumu un atstāja spēkā šo naudas sodu, "Google" un "Alphabet" iesniedza apelācijas sūdzību ES Tiesā, kura to noraidījusi un tādējādi apstiprinājusi ES Vispārējās tiesas spriedumu.

Ar 2017.gada 27.jūnija lēmumu EK konstatēja, ka trīspadsmit Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs "Google" savā vispārējās meklēšanas rezultātu lapā ir nodrošinājis priekšrocību sava salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma rezultātiem salīdzinājumā ar konkurējošo salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu rezultātiem. Tā, Google sava salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma meklēšanas rezultātus prezentēja pirmajā vietā un izcēla tos "boxes", papildinot tās ar pievilcīgu vizuālo un tekstuālo informāciju. Turpretim konkurējošo salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu meklēšanas rezultāti tika rādīti tikai kā vienkārši vispārējas meklēšanas rezultāti (zilu saišu formā), un šī iemesla dēļ – pretēji "Google" salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma rezultātiem – tie "Google" vispārējās rezultātu lapās ar pielāgojumu algoritmiem varēja tikt ierindoti zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule varēs vērot, kā Google cīkstēsies par sava dominējošā stāvokļa saglabāšanu interneta meklēšanas tirgū.

Septembra pirmajā daļā tika startēta, iespējams, viena no lielākajām pretmonopola stāvokļa izmantošanas lietām mūsdienu vēsturē. ASV cīnīsies ar internetā dominējošā meklēšanas uzņēmuma Google mātes kompāniju Alphabet. Daži pauž viedokli, ka šīs tiesvedības iznākums var noteikt to, kāda nākotnē izskatīsies interneta meklēšana. Šim procesam arī var būt pa spēkam pavērt durvis uz to, lai pret Alphabet un citiem tehnoloģiju grandiem tiek izvirzītas kādas citas prasības.

Konkrēti šī ASV Tieslietu departamenta lieta ir vērsta pret Alphabet saistībā ar to, ka šis uzņēmums slēdzis, iespējams, ne īsti legālas vienošanās par to, lai tieši tā Google meklēšanas platforma vienmēr būtu pamata izvēle patērētāju pūļiem. Piemēram, Google šādus daudzmiljardu ASV dolāru darījumus slēdzis ar Apple un ne tikai - lieta koncentrēsies uz līdzīgiem Alphabet darījumiem gan ar Samsung un pārējiem viedtālruņu ražotājiem, gan citiem tās šādiem sadarbības partneriem. ASV investīciju bankas J.P. Morgan analītiķi rēķinājuši, ka Google šogad vien tās meklēšanas rīka partneriem izmaksās gandrīz 30 miljardus ASV dolāru. 20 miljardi no tiem, lai Google būtu pamata izvēles meklēšanas rīks, atlēkšot Apple un 8 miljardi – tālruņu izstrādātājiem ar Android operētājsistēmu. ASV prokurori gan kopējo summu min krietni mazāku – 10 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, iespējams, liecina par duļķainu un visai interpretējamu lauku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji mēnesī vārds Latvia (Latvija angļu valodā) interneta populārākajā meklēšanas portālā Google tiek ievadīts 450 tūkst. reižu, Latvia tourism (Latvija tūrisms) - 135 tūkst. reižu.

Salīdzinot nedēļas, kad informācija par Rīgu meklēta visaktīvāk, un ziņas, kas šajā laikā parādījās ārvalstu interneta vietnēs un medijos, skaidrs, ka līknes augstākie punkti saistīti ar citviet plaši izskanējušiem notikumiem - ASV prezidenta Džordža Buša vizīti Rīgā, Pasaules čempionātu hokejā, NATO sanāk­smi, slavenā hokejista Sergeja Žoltoka bērēm, skandāliem apvītajiem geju un lesbiešu gājieniem. Tāpat intereses augstākie punkti bijuši novērojami uzreiz pēc tam, kad lēto biļešu aviolīnija Ryanair paziņoja, ka uzsāks lidojumus uz Rīgu, kā arī tad, kad Latvija pievienojās Šengenas līgumam. Tomēr visaugstākais punkts līknē tika sasniegts nedēļā, kad plašu atspoguļojumu izraisīja kārtējā Brīvības pieminekļa apgānītāja aizturēšana un tam sekojušie tā brīža iekšlietu ministra Mareka Segliņa neglaimojošie izteikumi par Lielbritānijas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Microsoft: produkti XP, Office 2003 un IE6 «ir miruši»

Sanita Igaune, speciāli no Losandželosas,14.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd lietotājiem ir pieejami jauni produkti, tāpēc ASV informācijas tehnoloģiju (IT) kompānijas Microsoft vadība aicina privātos lietotājus un sadarbības partnerus pāriet un ikdienā izmantot jaunākos produktus. Microsoft Worldwide Partner konferencē Losandželosā kompānija paziņoja, ka Windows XP, Office 2003 un IE6 sākot no 2014.gada paliks pagātnē un uzņēmums vairs nesniegs šo produktu tehnisko atbalstu un citas iespējas.

«Mums ir jāiet līdzi laikam - mēs nevaram dzīvot pagātnē,» DB norādīja Microsoft Latvia vadītājs Ēriks Eglītis. Tāpēc viņš ir cerības pilns, ka kompānijas sadarbības partneri aktīvi mudinās klientus savlaicīgi pāriet uz jaunākajiem produktiem.

Pēc Microsoft iepriekš sniegtajiem datiem, Latvijā vēl aizvien daudz uzņēmumu izmanto Microsoft Office 2003. Jāatzīmē, ka tehniski uzņēmumi pēc 2014.gada varēs izmantot Microsoft Office 2003, bet atbalsts šiem produktiem no Microsoft puses netiks sniegts.

Vienlaikus Microsoft korporācija savus sadarbības partnerus aicina ikdienas darbā pašiem izmantot Microsoft produktus, Google meklētāja vietā lietot Bing meklētāju, kā arī ieteikt to darīt saviem sadarbības partneriem. Kompānija ir aprēķinājusi, ka Bing tirgus daļa tādējādi pieaugtu daudz straujāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Facebook ievieš savu, unikālu meklētāju

Gunta Kursiša,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Facebook paziņojis par jaunievedumu savā sociālajā tīklā – meklēšanas rīku. Tā kā šis rīks ir integrēts tikai Facebook, tas nekonkurēs ar tradicionālajiem interneta meklētājiem, ziņo BBC.

Papildināta ar 5. un 6. rindkopu.

Turpmāk Facebook ļaus lietotājiem meklēt sociālā tīkla saturu, atbildot uz tādām meklētājā ierakstītām frāzēm, kā «draugi, kam patīk Star Wars un Harijs Poters».

Jaunais rīks nav interneta meklētājs, tādēļ tas tiešā veidā nekonkurē ar Google, uzsvēra Facebook līdzdibinātājs un izpilddirektors Marks Cukerbergs. Tajā pašā laikā sociālajā tīklā integrēts Microsoft Bing meklētājs, ko var izmantot gadījumos, kad Facebook meklētājs nespēj atrast atbildes.

Līdz šim Facebook ir saņēmis kritiku par to, ka tā meklētājs ir ierobežots un neefektīvs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Brīdina par vīrusu, kas pārlūku novirza uz kaitnieciskām vietnēm

Dienas Bizness,28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta lietotāji var saskarties ar vīrusu, kas izmantojot meklētājprogrammas Google, Yahoo vai Bing novirza interneta pārlūku uz kaitnieciskām vietnēm, brīdina antivīrusu programmu eScan izstrādātāji. Ļaunatūra ir aktīva visos interneta pārlūkos.

Kā norāda drošības eksperti, pārlūku novirzošais vīruss ir no pārlūkus kontrolējošo ļaunatūru kategorijas. Tai piederošās ļaunprogrammatūras, piemēram, meklētājprogrammas, maldinošas pievienojumprogrammas un paplašinājumi, var tikt iesūtītas sistēmā un instalētas interneta pārlūkā bez lietotāja ziņas.

Ja pamanāt, ka interneta pārlūks darbojas lēnāk nekā parasti, neatveras visas lapas, ķeras interneta sakari, bet Google, Bing vai Yahoo meklētājs novirza uz kaitnieciskām vietnēm, tā var būt zīme, ka dators ir inficēts ar pārlūku novirzošu vīrusu.

«Ir svarīgi neignorēt šo vīrusu un neatstāt to datorā. Novirzot pārlūku uz kaitnieciskām vietnēm, tas var novest pie citu, ievērojami bīstamāku vīrusu lejupielādēšanas,» brīdina eScan antivīrusu programmas izplatošā uzņēmuma Baltimax reģiona menedžeris Sergejs Romanovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nosauktas Kannu kinofestivāla labāk ģērbtās dāmas

Gunta Kursiša,28.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau katru gadu, arī šogad Kannu kinofestivāls noslēdzies ne vien ar balvu pasniegšanu un Zelta palmas zara ieguvēju noskaidrošanu, bet arī ar neoficiālu modes pazinēju un mediju vērtējumu, kā kinodīvas izskatījušās uz sarkanā paklāja un kas tām bijis mugurā. Šogad par labāk ģērbtajām dāmām Kannās atzīta Nikola Kidmena (Nicole Kidman), Dženifera Lorensa (Jennifer Lawrence), Džesika Česteina (Jessica Chastain) un Fana Binginga (Fan Bing Bing), raksta Forbes.com.

Šā gada Kannu kinofestivāla labāk ģērbto kinoindustrijas pārstāvju tērpus varat aplūkot galerijā!

Šogad galveno balvu, Zelta palmas zaru, ieguva tunisiešu izcelsmes franču režisora Abdellatifa Kešiša filma «Adeles dzīve» (La Vie d’Adèle), savukārt otru svarīgāko balvu - Grand Prix saņēma Ītena un Džoela Koenu filma «Lūinā Deivisā» (Inside Llewyn Davis). trešais nozīmīgākais apbalvojums, Žūrijas balva, šogad tika piešķirts japāņu režisora Hirokadzuu Koreedas filmai «Kāds tēvs, tāds dēls» (Soshite chichi ni naru), bet par labāko režisoru tika atzīts meksikānis amats Eskalante, kurš uzņēma drāmu «Eli» (Heli).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānijas Microsoft interneta meklētājs Bing Lielbritānijā ir uzsācis ielu fotografēšanas projektu, kurš, iespējams, kļūs par Google Streetview konkurentu, vēsta The Telegraph. Bing projekta nosaukumus būs Streetside, un pašlaik tajā jau ir redzamas ASV ielas.

Microsoft aktīvi sadarbojas ar vairākām privātuma aizsargāšanas organizācijām, kā, piemēram, Privacy International, lai nodrošinātu personas datu aizsardzību.

Kompānija norāda, ka tā izvietos sludinājumus vietējos laikrakstos, kas informēs par to, kad Streetside automašīnas uzsāks Lielbritānijas ielu fotografēšanu.

Jau rakstīts, ka Google Streetview ir saskāries ar apvainojumiem personas privātuma pārkāpšanā un ir pātraucis ielu fotografēšanu Vācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Microsoft atsakās no Google «ieriebšanas plāna»

,03.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Microsoft paziņojusi, ka tā atsakās no plāna maksāt laikrakstiem, lai tie izņemtu savus interneta ziņu portālus no Google meklētāja, ziņo Digital Biz.

Šāds kompānijas paziņojums nāca klajā pēc tam, kad Google piedāvāja izdevējiem pašiem izņemt, vai piedāvāt lasītājiem ierobežotu pieeju interneta ziņu portāla saturam.

Kompānijas Microsoft vecākā viceprezidente Satia Nadela (Satya Nadella) atteicās sniegt komentārus par Microsoft un News Corp. sarunām, taču piebilda, ka Bing nav nekādu plānu traucēt Google piedāvājumam, ierobežot lasītāju piekļuvi ziņu portāla saturam.

Jau ziņojām, ka avīžu izdevēji turpmāk varēs noteikt limitus bezmaksas ziņu skaitam, kuras varēs lasīt, izmantojot Google. Tādējādi katrs lietotājs bez reģistrācijas vai abonēšanas varēs izlasīt piecas ziņas dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Microsoft meklētājprogramma Bing pagājušās nedēļas laikā palielinājusi tirgus daļu, atņemot to tādiem milžiem kā Google un Yahoo, atsaucoties uz tirgus datiem, ziņo Reuters.

«Mums ir sanākusi ļoti laba atbilde. Es nevēlētos veikt nekādas prognozes, bet šis mums ir ilgtermiņa produkts, kurā mēs nepārtraukti īstenosim visādus jauninājumus,» norādīja Microsoft vadītājs Stīvs Balmers (Steve Ballmer).

Pētījums rāda, ka ASV tirgū Microsoft produkts pagājušajā nedēļā sasniedzis 12.1% tirgus daļu. Jāatzīmē, ka tas ir pietiekami labs sasniegums ņemot vērā, ka Bing tika «palaists» jūnija sākumā.

Salīdzinoši Google tirgus daļa bija 65%, bet Yahoo - 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jaunu nodokļu ieviešana kavē darbību Latvijā un traucē veikt investīcijas

Db.lv,05.07.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negaidīti uzradies dabas resursu nodoklis ogļūdeņražu izpētes un ieguves uzņēmumiem, ko VARAM grasās ieviest jau 2022.gadā, rosina izvērtēt turpmāko darbību un investīcijas Latvijā. Šī iemesla dēļ var tikt pārtraukta turpmāka ogļūdeņražu izpēte un potenciālā ieguve, ko Lietuvā reģistrētā slēgtā akciju sabiedrība (UAB) "Geobaltic" bija paredzējusi veikt Gudenieku apvidū noteiktajā licences laukumā, informē uzņēmums.

UAB "Geobaltic" norāda, ka jau aptuveni četrus gadus tika veikti izpētes priekšdarbi un noritēja cīņa ar birokrātiskiem šķēršļiem, līdz beidzot tika saņemtas atļaujas, kas iepriekš netika izsniegtas tiesību aktos esošo nepilnību un neskaidrību dēļ. Beidzot bija tikts līdz posmam, kas saistīts ar vislielākajām investīcijām - izpētes un ieguves urbuma ierīkošanai.

Taču ar nepatīkamu pārsteigumu pienāca 31.maijs, kad VARAM publicēja dabas resursu nodokļa likumprojektu. Tas faktiski noteica jaunu būtisku nodokli, kas pamatos sagrauj uzņēmuma finanšu darbības plānojumu, norāda uzņēmums.

Izvērtējot jauno nodokli, arī bez detalizētiem aprēķiniem ir skaidrs, ka līdz šim veikto investīciju atgūšana nebūs iespējama. Īpaši uzņēmējus mulsina negaidītības faktors. Iepriekš zinot par šādu nodokli, būtu iespējams izvērtēt nosacījumus un neuzsākt Latvijā darbību, kas nenes peļņu pārlieku lielās nodokļu nastas dēļ. Taču šai gadījumā neparedzētais nodoklis uzrodas jau ar valsts izdotām licencēm darbību uzsākušiem uzņēmumiem. Šāda nodokļu vides nestabilitāte neļauj uzņēmējdarbībai Latvijā justies drošai, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Pētījums: Jo zemāks izglītības līmenis, jo vairāk cilvēks tic informācijai sociālajos tīklos

LETA,18.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo zemāks izglītības līmenis, jo vairāk cilvēks tic informācijai sociālajos tīklos, secināts Kultūras ministrijas (KM) pasūtītajā pētījumā par iedzīvotāju medijpratību 2017.gadā.

Pētījumā noskaidrots, ka 32% iedzīvotāju kopumā tic informācijai, ko var atrast sociālajos tīklos. Rezultāti rāda, ka sociālajos tīklos pieejamajai informācijai vairāk tic gados jaunāki iedzīvotāji, un, pieaugot vecumam, samazinās uzticība sociālajos tīklos izvietotai informācijai. Piemēram, sociālajos tīklos izvietotai informācijai 15-24 gadus vecu respondentu vidū tic 54% iedzīvotāju, savukārt 65-74 gadu vecu cilvēku vidū sociālajos tīklos pieejamajai informācijai tic aptuveni divreiz mazāk jeb 23% iedzīvotāju.

Tikai aptuveni puse Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka pastāv atšķirības, kā vienu un to pašu notikumu mēdz atspoguļot dažādi mediji. Tas nozīmē, ka trūkst izpratnes par realitātes konstruēšanas veidiem. Turklāt par iespējamību, ka mediju saturs var būt ne vien uzticams, bet arī apzināti tendenciozs, daļa aptaujas dalībnieku nav aizdomājušies. Proti, katrs ceturtais pētījuma dalībnieks (27%) nespēj novērtēt savu spēju atpazīt uzticamu informāciju medijos no manipulatīvas, jo nav par to domājis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau tiek izmantotas Google reklāmas, iespējams, ir nācies aizdomāties, vai ir vērts ieguldīt arī SEO. Galu galā, mājaslapa jau parādās meklēšanas rezultātu augšgalā, pateicoties apmaksātām reklāmām, tad kāpēc gan investēt arī ar SEO? Patiesībā SEO un Google reklāmas ir divas dažādas stratēģijas, kas var lieliski papildināt viena otru. Pat ja Google reklāmas sniedz rezultātus, SEO var piedāvāt ilgtermiņa ieguvumus, ko vien ar reklāmām nav iespējams nodrošināt.

Šajā rakstā tiks izskaidrots, kā SEO atšķiras no Google reklāmām un kā abu kombinācija var palīdzēt uzņēmumam gūt lielākus panākumus internetā.

SEO un Google reklāmas: kāda ir atšķirība?

Vispirms jānoskaidro galvenās atšķirības starp SEO un Google reklāmām. Google reklāmas ļauj uzņēmumiem izmantot PPC (maksā par klikšķi) modeli, kas nozīmē, ka tiek veidotas pielāgotas reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu augšgalā. Pielāgojot reklāmas atbilstoši atslēgvārdiem, iespējams piesaistīt auditoriju tieši tad, kad viņi meklē konkrētus risinājumus.

SEO, savukārt, ir process, kura laikā mājaslapa tiek uzlabota, lai tā labāk parādītos organiskajos (neapmaksātajos) meklēšanas rezultātos. Rezultāti var nebūt redzami uzreiz, bet SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas laika gaitā nodrošina stabilu un regulāru apmeklētāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas līcī uz tankkuģa ar vairāk nekā 7000 tonnām dīzeļdegvielas izcēlies ugunsgrēks

LETA,25.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas līcī šodien izcēlies ugunsgrēks uz tankkuģa Zircon, uz kura atrodas vairāk nekā 7000 tonnas dīzeļdegvielas, informēja Krasta apsardzes dienestā.

Ap plkst.11 Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs saņēma informāciju no Rīgas ostas Kuģu satiksmes dienesta, ka Rīgas līcī atrodas tankkuģis uz kura ir izcēlies ugunsgrēks, tāpēc nepieciešama palīdzība.

Šobrīd ugunsgrēks tiek kontrolēts, taču Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs nekavējoties norīkojis krasta apsardzes kuģi Klints un Gaisa spēku Atbalsta bāzes helikopteru MI-17 doties uz notikuma vietu, veikt novērošanu un nepieciešamības gadījumā veikt cilvēku evakuāciju.

Vienlaikus Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs pieprasījis Rīgas brīvostas flotei uz notikuma vietu nosūtīt velkoni, uz kura tiks izvietotas Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta vienības ugunsdzēšanas atbalsta sniegšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panamas policija otrdien veikusi kratīšanu tā dēvēto Panamas dokumentu skandālā iesaistītās juridiskās firmas Mossack Fonseca birojos.

Prokuratūras paziņojumā teikts, ka policija kopā ar organizētās noziedzības apkarošanas vienību veikusi kratīšanu bez incidentiem vai citiem starpgadījumiem.

No Mossack Fonseca datu centra tika nopludināti 11,5 miljoni nodokļu dokumentu, kuros redzams, ka šī firma palīdzējusi pasaules politiķiem un slavenībām slēpt savu mantu no nodokļu iestādēm.

«Panamas dokumenti» izraisīja plašu skandālu, kas jau novedis pie Islandes premjerministra Sigmundura Davida Gunnlaugsona atkāpšanās, bet Lielbritānijas premjerministrs un Konservatīvo partijas līderis Deivids Kamerons publiskojis datus par pēdējos septiņos gados samaksāto ienākuma nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmēju interešu pārstāvniecība – sabiedriskajās organizācijās vai politiskās partijās. Kas ilgtspējīgāk?

LTRK valdes priekšsēdētāja Žaneta Jaunzeme – Grende,01.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā pusgada laikā iezīmējas tendence dibināt jaunas sabiedriskās organizācijas un aktivizēt esošo darbību. Tendence vērtējama pozitīvi – iedzīvotāju aktivitāte apliecina ne tikai problēmu esamību, bet arī to, ka ir priekšlikumi to risināšanai un vēlme pašiem iesaistīties – iet un darīt! Cilvēki ir sapratuši, ka «viens nav karotājs», raudzījušies pēc domubiedriem un raduši iespējas sadarbojoties izvirzīt un arī īstenot savus kopīgos mērķus. Tieši sabiedrisko organizāciju aktīva darbība ir viens no demokrātijas stūrakmeņiem, un, domāju, Latvija var sākt lepoties ar pilsoniskas sabiedrības veidošanos.

Arī uzņēmēji ir bijuši aktīvi – neskatoties uz 2009. kā krīzes gadu ekonomikā, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras biedru, uzņēmēju saimei pievienojušies gandrīz 200 komersantu, uzņēmēji dibinājuši klubus, likuši pamatus jaunu kopsadarbības formu izveidei un stiprināšanai – vairākas no tām šodien rezultējušās sabiedriskās organizācijās, kas sola pieņemt politisku partiju veidolu un startēt tuvojošajās Saeimas vēlēšanās.

Tieši šī pēdējā tendence – uzņēmēju iešana politikā, vērtējama duāli.

Sabiedriskās domas aptaujas apliecina, ka uzticēšanās nevalstiskajām organizācijām Latvijā ir krietni vien augstāka nekā politiskām partijām, politiķiem un valsts pārvaldes aparātā un pašvaldībās strādājošajiem, līdz ar ko šīs organizācijas ir kļuvušas par vienu no efektīvākajiem instrumentiem sabiedriskās domas ietekmēšanai un virzīšanai. Šī uzticēšanās un darbošanās leģitimitāte nav uzdāvinātas, tās nopelnītas ikdienas darbā vairāku gadu desmitu laikā. Ekonomikas krīzes apstākļos un pirmsvēlēšanu gaidās jo īpaši vēlos aicināt ikvienu uzņēmēju rūpīgi izvērtēt, vai jaundibinātās organizācijas būs labs instruments savu un domubiedru interešu pārstāvniecībai vai polittehnologu izmantota metode apbružāto politisko partiju un politiķu mundiera spodrināšanai, piešujot jaunas, spulgas pogas. Politiķi pirms katrām vēlēšanām «uzpucējas», jauno priekšvēlēšanu solījumu ietērpu pielāgojot pieprasījumam pēc noteiktu problēmu risināšanas. Atceramies, ka katrās Saeimas vēlēšanās tiek izmantota kāda jauna metode - ēsma vēlētāja pievilināšanai, piemēram, pozitīvisma kampaņas vai reliģisko vērtību pastiprināta piesaukšana, diemžēl, nepiepildot šo kampaņu izraisītās gaidas, metode sabiedrības apziņā iegūst jaunu, negatīvu saturu.

Komentāri

Pievienot komentāru