Jaunākais izdevums

Kas notiek tad, kad no darba tiek atlaista redaktore, kura strādājusi vienā no pasaulē prestižākajiem modes žurnāliem? Viņa par to sāk rakstīt un atklāj nepatīkamu informāciju, tai skaitā to, ka modeles ēd kabatlakatiņus, lai izvairītos no izsalkuma lēkmēm.

Ilggadējā Austrālijas Vogue redaktore Kirstija Klementa (Kirstie Clements) tika atbrīvota no darba pēc tam, kad žurnālā bija nostrādājusi 25 gadus. Tagad viņa nākusi klajā ar grāmatu Vogue faktors (The Vogue Factor). Tas ir «insaidera» stāsts par to, ko patiesībā slēpj šī žurnāla spīdīgie vāki.

Savā jaunajā grāmatā Klementa apgalvo, ka modeles joprojām regulāri badojas, lai būtu tievas, un dažas pat ķeras pie tādām metodēm kā kabatlakatiņu ēšana, kas mazina bada sajūtu.

Klementa citē vārdā nenosauktu krievu modeli, kura stāstījusi, ka viņas istabas biedrene ir pielaikošanas modele, kuru bieži slimnīcā jāliek pie sistēmas. Pielaikošanas modeles (fit model - angliski) ir tās, uz kuru ķermeņa dizaineri un apģērba ražotāji izmēģina savus apģērbus, proti, dzīvie manekeni.

Klementa, kura bija Austrālijas Vogue galvenā redaktore 13 gadus, stāsta par vienu gadījumu, kad trīs dienu uzstāšanās laikā viņa nav redzējusi supermodeli ēdam kaut vienu maltīti. Klementa atceras, ka pēdējā darba dienā modele knapi spējusi nostāvēt vai turēt acis atvērtas. Bijusī redaktore arī stāsta, ka tad, kad modele, kurai bijis labs darbs Austrālijā, nobadinājusi sevi par diviem izmēriem, lai varētu piedalīties aizokeāna skatēs, Vogue modes birojs teiktu, ka viņa ir kļuvusi «Parīzes tieva».

Kā raksta ibtimes.com, šī nav pirmā reize, kad dzirdēts par modes pasaules tumšo pusi, bet Klementas jaunā grāmata iezīmē pirmo reizi, kad ievērojama Austrālijas modes redaktore uzdrošinājusies atklāt nozares «netīro veļu». Vienlaikus pausta kritika, ka

Vogue faktors ir Klementas atriebība par atlaišanu no darba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divpadsmit mēnešu laikā Brazīlijas modele un kinoaktrise Žizele Bundhena spējusi nopelnīt 42 miljonus ASV dolāru un saskaņā ar žurnāla Forbs izveidoto sarakstu ir pasaules pelnošākā modele.

Nākamās pasaules pelnošākās modeles no saraksta līderes ievērojami atpaliek. Otrajā un trešajā vietā ierindojusies austrāliete Miranda Kerra un brazīliete Adriana Lima. Abas modeles divpadsmit mēnešu laikā nopelnījušas attiecīgi 7,2 un sešus miljonus ASV dolāru.

Lielbritānijas modele Keita Mosa, kura bijusi daudzu slavenu modes namu seja, Forbes sarakstā ieņem ceturto vietu un pēdējā gada laikā nopelnījusi 5,7 miljonus ASV dolāru. Pirmo piecinieku noslēdz Ķīnas modele Liu Vena, kurai aizvadītais gads ienesis 4,3 miljonus ASV dolāru. Forbes prognozē, ka L. Vena, palielinoties Ķīnas starptautiskajai nozīmei, kļūs ietekmīgāka un pieprasītāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bijusī Francijas pirmā lēdija: sievietes vieta ir mājās

Lelde Petrāne,26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijusī Francijas pirmā lēdija Karla Bruni-Sarkozī pavēstījusi, ka, pēc viņas uzskatiem, sievietes vieta ir mājās ar saviem bērniem un ka viņas paaudzei nav nepieciešams būt feministiem, vēsta dailymail.co.uk.

45 gadus vecā Bruni-Sarkozī savu viedokli par sievietes lomu sabiedrībā paudusi intervijā žurnālam Vogue.

«Es neesmu aktīva feministe. Gluži pretēji - es esmu buržujs. Man patīk ģimenes dzīve, man patīk katru dienu darīt vienu un to pašu,» viņa skaidrojusi izdevumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Tatis vēlas kļūt par Rīgas ādas somu zīmolu Nr.1

Anda Asere,20.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eteri Gabunijas mamma, vecmamma un vecvectēvs ir bijuši amatnieki, un viņa šo tradīciju turpina ar Tatis ādas somām.

Tatis somas nosauktas par godu dizaineres Eteri Gabunijas vecvectēvam, kura iesauka bija Tatis. Viņš bija amatnieks, kurš mīlēja savu amatu, strādāja ar koku un nedaudz arī ar ādu. Eteri vecmamma bija skrodere, bet mamma – cepurniece. «Es esmu Rīgas amatniece ceturtajā paaudzē,» saka Eteri. Vēl pirms kāda laika viņai licies, ka tā nebūs, jo, izvēloties studiju virzienu, viņa nedomāja par dzimtas tradīciju turpināšanu, šūšana viņu nesaistīja.

Eteri interesēja dizains, tomēr idejai studēt šajā virzienā viņa atmeta ar roku, jo šķitis, ka ar to nenopelnīs. Galu galā viņa izvēlējās studēt komunikācijas zinātni. «Strādājot ar ādu, vajag dzelžainu pacietību, mieru un harmoniju. Nevari nervozs strādāt. Vērojot manu straujo dabu un emocionalitāti, krustmāte teica, ka no manis droši vien laikam nesanāks ceturtās paaudzes amatniece,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vārds programmētājs daudziem asociējas ar jaunu vīrieti, kura raksturīgākās īpašības ir bāla sejaskrāsa, slikta stāja un zemas sociālās prasmes. Savukārt par modes jomā strādājošajām modelēm radies priekšstats kā par skaistulēm «bez smadzenēm».

Šos stereotipus veiksmīgi apgāž Lindseja Skota (Lyndsey Scott). Viņa ir zīmolu Prada un Victoria's Secret modele, kura savu brīvo laiku pavada, radot mobilās aplikācijas. 29 gadus vecā sieviete bijusi redzama tādos ietekmīgos izdevumos kā Harper's Bazaar, W un Vogue. Taču Skota lepnāka jūtoties brīžos, kad Apple apstiprina viņas iPhone un iPad aplikācijas, vēsta CNN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Raiņa 6.vidusskolā atklāta Baltijas valstīs lielākā 3D printēšanas klase ar deviņiem 3D printeriem, divām 3D modelēšanas heptiskām ierīcēm un diviem skeneriem 3D attēlu iegūšanai, kā arī nodrošināts 3D drukas materiāls nākamajiem diviem gadiem.

Ar šo 3D printeru klasi iecerēts palielināt skolēnu interesi par eksaktajiem mācību priekšmetiem un rasēšanu, jo būs iespējams piedāvāt apmācību, kas sākas ar digitālo modelēšanu un noslēdzas ar priekšmetu digitālu ražošanu, norāda Liepājas Raiņa 6.vidusskolas direktors Kārlis Strautiņš.

Iegādājoties deviņus 3D printerus, Liepājas Raiņa 6.vidusskola ir izpildījusi nosacījumus, lai kļūtu par MakerBot Starter Lab. Liepājas Raiņa 6.vidusskola ir pirmā vidusskola Skandināvijā un Centrāl un Austrumeiropas valstīs, kura saņems MakerBot Starter Lab statusu.

MakerBot Eiropas, Tuvo austrumu un Āfrikas reģiona vadītājs Valtentīns Storcs (Valentin Storz) atklāšanas pasākumā norādīja izglītībai ir jāskrien vienā tempā ar tehnoloģiju attīstību laikā, kad pasaules vadošie ekonomisti norāda – 65% no skolniekiem, kuri uzsāk mācības, strādās jauna veida darbus, kas šobrīd vēl neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eižena Āriņa balvu datorikā iegūst Audris Kalniņš un Sergejs Skusovs

Dienas Bizness,22.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eižena Āriņa balva datorikā 2015 saņēma Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta (LU MII) vadošais pētnieks Audris Kalniņš un SIA Meditec radošais direktors un izstrādes vadītājs Sergejs Skusovs, informē balvas pasniedzēji.

Šogad kategorijā par teorētisku ieguldījumu Latvijas datorzinātnes attīstībā uzvarēja Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta (LU MII) vadošais pētnieks Audris Kalniņš, kurš, balstoties uz iepriekš iegūto lielo pieredzi modelēšanas valodu un modelēšanas rīku būvē, LU MII izvērsa jaunu pētījumu virzienu - modeļu transformāciju valodu izstrādi.

Savukārt kategorijā par praktisku ieguldījumu IT jomā, izstrādājot un ieviešot novatoriskus un sabiedrībai aktuālus IT risinājumus, uzvarēja SIA Meditec radošais direktors Sergejs Skusovs, kurš izstrādājot sistēmu Emy, kļuva par vienu no pirmajiem Windows 8 dizaina valodas ieviesējiem Latvijā. Tāpat S. Skusovs izstrādāja informācijas sistēmu Health Point. Health Point ir Latvijā pirmā izstrādātā platforma pacientiem, kas vienuviet nodrošina dažādu ar veselību un veselības aprūpi saistītu jautājumu risināšanu

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT sistēmas – darba efektivitātes paaugstināšanai

Guntars Gūte, speciāli DB,18.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar IT attīstību uzņēmējiem ir radīta iespēja savu ikdienas darbu padarīt efektīvāku, to savlaicīgi plānojot un modelējot dažādus procesus sākotnēji teorētiski, bet pēc tam to ieviest reālajā biznesa ikdienā. Tas ļauj ne tikai ietaupīt resursus, bet arī savlaicīgi novērst nepilnības programmatūrā

«Nevienu vairs nav jāpārliecina par informācijas sistēmu (IS) radītajiem efektivitātes uzlabojumiem. Taču aktuāls ir jautājums – kā IS uzņēmumos un iestādēs izveidot un ieviest optimālā veidā? Praksē biežāk pielietotā pieeja ir programmēt konkrētajai vajadzībai atbilstošu IS. Tomēr šī pieeja nav ilgtspējīga, jo brīdī, kad kādu iemeslu dēļ biznesa procesi tiek mainīti, ir nepieciešama jauna IS. Tas ir dārgi un laikietilpīgi,» norāda IT uzņēmuma DIVI grupa vadītāja Zane Bičevska. Tādēļ IT pasaulē arvien plašāk izmanto biznesa procesu modelēšanas iespējas. Lietotājiem saprotamā un grafiskā formā aprakstīti biznesa procesi ne vien ir noderīgi prasību noskaidrošanai un saskaņošanai, bet arī izmantojami IS darbā, iegūstot risinājumu, kas spēj momentā pieskaņoties izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Kurzemes biznesa inkubatora SIA Mechanika līdzdarbību tapušas Beļģijas izlases bobsleja kamanas .

2013. gada vasarā SIA Mechanika, sadarbojoties ar SIA Bobsleja tehniskais centrs, piedalījās divu braucēju bobsleja kamanu projektēšanā Beļģijas sieviešu izlases braucējām, kas startē 2014. gada ziemas olimpiskajās spēlēs Sočos. Beļģijas komanda olimpiskajā sieviešu bobsleja turnīrā palika 6. vietā 19 komandu konkurencē.

Cer sadarboties

«Mūsu uzņēmums veica kamanu korpusa izstrādi un aerodinamisko analīzi, uzlabojot kamanu aerodinamiskās īpašības,» DB pastāstīja SIA Mechanika dibinātājs Arturs Žipris. «Mūs atrada Bobsleja tehniskais centrs. Viņi šos bobus būvē, mēs strādājām, lai uzlabotu konkrēto kamanu aerodinamiku un panāktu maksimālu izgatavošanas precizitāti,» viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau devīto reizi notiks profesora Eižena Āriņa balvas pasniegšana, godinot Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) nozares spožākos un inovatīvākos prātus. Finālam izvirzīti seši pretendenti, kuru izstrādātie risinājumi būtiski sekmējuši vairāku nozaru attīstību un konkurētspēju, informē Exigen Services Latvia pārstāvis Toms Kursītis.

Šogad pretendenti varēja iesniegt pieteikumus divās kategorijās: par nozīmīgu teorētisku ieguldījumu Latvijas datorzinātnes attīstībā, kā arī par praktisku ieguldījumu IT jomā, izstrādājot un ieviešot novatoriskus un sabiedrībai aktuālus IT risinājumus. Izcilākie IT teorētiķi un praktiķi saņems īpašu zelta medaļu, diplomu, kā arī stipendiju EUR 2500 apmērā.

«Pretendentu iesniegtie risinājumi ir nozīmīgi un atklāj gan jaunas pētnieciskās nozares, gan attīsta sabiedrībai ļoti nozīmīgas jomas, piemēram, veselības aprūpi. Tieši šie cilvēki ar savu paveikto darbu apliecina Latvijas IT nozares potenciālu, sniedzot nozīmīgu devumu tautsaimniecības attīstībā, kā arī veicina globālo konkurētspēju. Turklāt, ņemot vērā to, ka šobrīd Latvija ir prezidējošā valsts Eiropas Savienības Padomē, un viens no prioritārajiem virzieniem ir digitālā joma, mums ir iespēja savus IT sasniegumus parādīt jau daudz plašākā mērogā,» stāsta Exigen Services Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Puksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā radītais dizaina peldkostīmu un pludmales apģērbu zīmols "SLOW Beachwear" izveidojis jaunu produktu līniju un vēlas lauzt stereotipu, ka peldkostīms ir sezonāls produkts.

Baltijas valstu gadalaiku un sezonalitātes dēļ pieprasījums pēc peldkostīmiem ir izteikti sezonāls. Tieši šī iemesla dēļ "SLOW Beachwear" sauklis ir "Live in the moment, savour the summer throughtout the four seasons" (tulkojumā: "Izbaudi mirkli, baudi vasaru visos četros gadalaikos"), ar ko zīmols vēlas lauzt šo stereotipu, ka peldkostīms ir sezonāls produkts, jo vasara vienmēr kaut kur ir.

"SPA ir mūsu vasara ziemas laikā, kas ir perfekti piemērota vieta, lai izbaudītu savu "SLOW Beachwear" mirkli, īpaši gada vēsākajās dienās! Kā arī "SLOW Beachwear" lēdijas ir īstas ceļojumu mīļotājas," stāsta zīmola izveidotāja Elīna Štobe.

Pavisam nesen zīmols radījis savu jauno produktu līniju viņai un viņam -"THE RED".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen Francijā modes zīmols Gucci demonstrēja 2019. gada pavasara-vasaras kolekciju, piedāvājot ielūkoties, kas tad visus sagaidīs modē pēc dažiem mēnešiem.

Gucci dizaineri cenšas piesaistīt sabiedrību, piedāvājot kaut ko jaunu un to, ko neparāda citi. Jau 30 gadus Gucci savās modes skatēs izceļas, parādot visu cilvēku vienlīdzību, kā arī ar to, ka ir jādzīvo bez aizspriedumiem, ir jābūt drosmīgiem. Arī jaunajā Gucci kolekcijā tas bija redzams, vīrieši demonstrēja kleitas un svārkus, informēja Vogue.

«Mūsdienās visa ir par daudz, ir milzīga modes pārsātinātība. Vai mūsdienās var pārsteigt ar kaut ko ļoti skaistu un kvalitatīvu, bez nekā eksotiska? Es domāju, ka Gucci šādi cenšas pievērt uzmanību un šķiet, ka tas ir izdevies. Lielākoties jau šie apģērbi veikalu plauktos nemaz nenonāk, tas vienkārši ir veids, kā slavenais modes nams parāda kaut ko ekstravagantu,» uzskata Agnese Narņicka, Latvijas modes zīmola One Wolf īpašniece un dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Google Glass izstrādē ASV interneta milzis sadarbosies ar Ray-Ban briļļu ražotāju

LETA--AFP/DPA,25.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta gigants Google pirmdien paziņoja, ka sadarbosies ar briļļu rāmju un saulesbriļļu ražotāju Luxottica, lai izstrādātu un ASV pārdotu internetam pieslēgtās brilles Google Glass.

Luxottica ražo tādus zīmolus kā Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban un Vogue-Eyewear.

Šādu paziņojumu Google izplatījusi laikā, kad uzņēmums cenšas uzspodrināt Google Glass tēlu pirms šogad ASV tirgū gaidāmās debijas.

Kompānija jau pagājušajā nedēļā publiskoja preses relīzi, kurā tika apgāzti Google Glass mīti, ka šīs brilles pārkāpj privātumu, novērš nēsātāja uzmanību un tās paredzētas vien «tehnoloģiju pielūdzošiem nūģiem».

Pirmdien paziņotā sadarbības izveidošana ar Luxottica nodrošinās arī Google iespēju pārdot Google Glass, izmantojot plašo Luxottica veikalu tīklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Reddit akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā plāno iegūt 500 miljonus dolāru

LETA--AFP,12.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju platforma "Reddit" akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā plāno piesaistīt finansējumu aptuveni 500 miljonu dolāru apmērā, teikts ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajos dokumentos.

Uzņēmums IPO iegūtos līdzekļus plāno izmantot platformas un pelnīšanas iespēju uzlabošanai.

Datums "Reddit" debijai Ņujorkas fondu biržā vēl nav noteikts, bet kompānija paredzējusi emitēt 15,2 miljonus akciju, vienai akcijai nosakot cenu 31-34 dolāru apmērā.

Šis būs pirmais sociālo mediju platformas IPO kopš "Pinterest" debijas biržā 2019.gadā.

"Reddit" 2005.gadā dibināja divi studenti no Virdžīnijas, taču 2006.gadā to iegādājās uzņēmums "Conde Nast", kas izdod tādus žurnālus kā "Vogue", "The New Yorker" un "Vanity Fair".

Uzņēmums 2011.gadā kļuva par neatkarīgu struktūrvienību.

Tāpat kā vietnēm "Facebook", "Instagram", "YouTube" un "TikTok", arī "Reddit" biznesa modelis balstās uz reklāmām, taču, neskatoties uz platformas popularitāti, tā vēl nekad nav guvusi peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Somiņas tikpat krāšņas kā gleznas

Anda Asere,03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gleznotāja Gundega Dūduma rada ne vien gleznas un interjerus, bet arī košas un krāsainas somiņas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Manas somiņas savā ziņā esmu es pati. Katra soma ir kā maza glezna. Tās ir daudzfunkcionālas, jo var vilkt gan pie džinsiem un kedām, gan pie vakartērpa, ejot uz operu,» uzskata Gundega Dūduma, somu zīmola Duduma Bags (SIA Bazhaar) īpašniece. Vaicāta, kā viņa spēj apvienot visas savas radošās aktivitātes, Gundega teic, ka viņai šis darba modelis patīk, jo nav visu laiku jāglezno, jāveido interjeri vai jāšuj somas. «Varu visu laiku darīt ko citu,» viņa teic.

Neatrada meklēto

Kā Gundega pievērsusies somiņu darināšanai? Pirms kāda gada viņa internetveikalā gribēja nopirkt somiņu. Ilgi to meklējusi dažādos veikalos, taču nav varējusi atrast tieši tādu, kādu bija iedomājusies. «Trijos naktī gāju gulēt dusmīga par iztērēto laiku. Tomēr nākamajā rītā izdomāju, ka mani tik viegli apturēt nevar – tādu somiņu, kādu esmu izsapņojusi, mierīgi varētu uztaisīt arī pati. Man mājās ir daudz audumu un es ķēros klāt. Uztaisīju skici, sadiedzu, atradu labu šuvēju, kura sašuva trīs dažādas somas. Pēc tam somas novērtēja manas draudzenes un teica, ka arī viņas tādas gribētu. Kur problēma?» viņa atminas. Kad bija gatavas pirmās trīs somas, Gundega uzcītīgi apstaigāja Rīgas labākās šūšanas darbnīcas, taču neviens nebija ieinteresēts viņas pasūtījumā. Draugi ieteica šūšanas fabriku Valmierā un turienes šuvējām iepatikās mākslinieces ideja. «Man ir svarīgi, ka visiem cilvēkiem, kas ir procesā iesaistīti, patīk tas, ko viņi dara, jo man šķiet, ka to var sajust gala produktā,» pieļauj Gundega. Pēc tam viņa uzšuva pirmās 50 somas, kuras vienlaikus bija mārketinga pētījums – vai kādam tās patīk, par kuriem modeļiem cilvēki ir gatavi samaksāt naudu, jo viena lieta ir teikt, ka patīk, bet pavisam cita – patīk tik ļoti, ka ir gatavi tādu iegādāties. «Tad top skaidrs, vai ir jēga turpināt,» saka Gundega.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pelnošāko slavenību 2013. gada Top 10

Lelde Petrāne,27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madonnas jaunākais albums MDNA bija izgāšanās. Dziedātājai izdevās pārdot mazāk nekā 1 miljonu MDNA kopiju un tādiem singliem kā Give Me All Your Luvin nezidevās aizkustināt popmūzikas fanu sirdis.

Taču tūrei bija iespaidīgi panākumi, jo fani devās klausīties, nevis jaunradītās dziesmas, bet tādus hītus kā Vogue, Like a Virgin un Lucky Star.

Kā raksta Forbes, Madonnas panākumi 55 gadu vecumā apliecina veiksmīgas mūzikas karjeras neticamo spēku.

Raksta galerijā - 2013. gada vislabāk atalgotās slavenības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Google grasās nodrošināt ASV tirgū ar savu jauninājumu - Google Glass – tik daudz cilvēku, cik iespējams. Tādēļ kompānija grasās uzsākt speciālu programmu, kuras ietvaros vienas dienas garumā padarīs Google Glass pieejamas ikvienam, kas vēlēsies to iegādāties, ziņo The Verge.

Šāda iespēja ASV būs tikai vienu dienu. Šīs akcijas laikā, kas nodēvēta par Explorer Program, varēs iegādāties paplašinātās realitātes brilles par pusotru tūkstoti ASV dolāru.

Tiesa gan, šis briļļu metiens būs vien īslaicīga akcija, taču Google Glass veikalu plauktos nonāks 2014. gada otrajā pusē.

Db.lv jau vēstīja, ka paplašinātās realitātes briļļu Google Glass valkātājiem tiks nodrošinātas vairākas iespējas. Piemēram, ar Google Glass varēs uzņemt fotogrāfijas mirkšķinot. Tāpat šo tehnoloģiju, iespējams, izmantos arī ķirurģisku operāciju laikā.

Google arī sadarbosies ar briļļu rāmju un saulesbriļļu ražotāju Luxottica. Luxottica ražo tādus zīmolus kā Oakley, Alain Mikli, Ray-Ban un Vogue-Eyewear.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar televīzijas translāciju reitinga mazināšanos un pret pasākumu vērstās kritikas uzliesmojumiem, apakšveļas zīmols “Victoria's Secret” paziņojis par ikgadējās modes skates atcelšanu, ziņo BBC.

Pirmo reizi “Victoria's Secret” apakšveļas modes šovs norisinājās 1995. gadā, kļūstot par nozīmīgu pop kultūras notikumu un ik gadu piesaistot miljoniem skatītāju. Taču pērn šovs piedzīvoja viszemākos skatījumus tā pastāvēšanas vēsturē, turklāt arī saņēma asu kritiku par seksismu, vecmodīgumu un dažādības trūkumu.

Zīmolu pārstāvošais uzņēmums “L Brands” ir atzinis, ka šobrīd ir svarīgi turpināt attīstīt zīmola mārketinga stratēģiju. “Mēs cenšamies saprast, kā pozicionēt zīmolu un kā veiksmīgāk komunicēt ar pircējiem,” investoriem sacīja “L Brands” finanšu direktors Stjuarts Burgdoerfers (Stuart Burgdoerfer).

Viņš pauda arī to, ka līdz šim šovi ir bijuši “svarīga zīmola daļa un vērienīgs sasniegums mārketingā”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Riga Fashion Week 2017 kā inovāciju etalons

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte,07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrošana un būšana inovatīviem attiecas ne tikai uz jauniem produktiem un pakalpojumiem jau ierastās un pašsaprotamās industrijās.

Lai būtu soli priekšā pasaulei, jebkuru lietu izgudrotājiem un dizaineriem jābūt radošiem un inovatīviem. Lai spētu noturēt savu ietekmi, ikvienam jābūt inovatīvam un radošam. Jābūt progresīvi domājošam un galu galā - progresīvam savā rīcībā. Modes dizaineri noteikti ir vieni no viedākajiem un talantīgākajiem, kuriem ir skaidra vīzija par mūsdienu pasauli. Viņi spēj ne tikai izgudrot inovatīva izskata un stila drēbes, bet tās vienlaikus rada arī funkcionāli pareizas no dizaina, materiāla un krāsu aspektiem. Atšķirībā no produktu izgudrošanas citās jomās, modes pasaulē izgudrotāji jeb dizaineri ir pamanīti un kļūst par stilīguma, mūsdienīguma un funkcionalitātes paraugiem. Visbiežāk jauno izgudrojumu krāsa, materiāls un stils nav tas, kas nosaka jaunā produkta veiksmi vai neveiksmi, ieejot pasaules tirgū. Savukārt modes pasaulē krāsa, materiāls (audums) un stils (izskats), kopā savienojot, veido kombināciju, kas nosaka to, vai jaunais dizains atradīs vietu tirgū. Sava zīmola aizsargāšana (tāpat kā veiksmīgi izstrādāta dizaina aizsargāšana) ir ārkārtīgi būtiska. Preču zīmju reģistrēšana (un mazo burtiņu TM pievienošana pie sava zīmola nosaukuma), kā arī patenta reģistrēšana ir atslēga, kā aizsargāt sev piederošo izgudrojumu. Var droši teikt, ka neviens nevēlētos redzēt konkurentu nopelnām no paša radītajām veiksmīgajām biznesa idejām, kuras jums ļāvušas nopelnīt naudu un kuras ar jūsu pūlēm ir iepazīstinātas ar pasauli. Gribu atgādināt, ka preču zīmes un patenta reģistrēšana nav dārga un ir ļoti rekomendējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple pirmdien prezentēja jaunus produktus, tajā skaitā, maksājumu karti, video straumēšanas pakalpojumu un spēļu aplikāciju.

Uzņēmums nākotnē piedāvās jaunu video straumēšanas pakalpojumu Apple TV+, pagaidām gan neatklājot pakalpojuma cenu.

Tāpat kompānija nākotnē piedāvās ziņu pakalpojumu Apple News+, kas par 10 dolāriem mēnesī dos pieeju vairāk nekā 300 žurnāliem, tajā skaitā, People, Vogue, Wall Street Journal, Rolling Stone un Wired.

Savukārt spēļu cienītājiem Apple izveidojis aplikāciju, kurā apkopotas vairāk nekā 100 spēles. Tās visas būs iespējams spēlēt arī bez interneta pieslēguma un darbosies ar iOS, macOS un tvOS. Tiek prognozēts, ka aplikācija lietotājus 150 pasaules reģionos sasniegs šā gada rudenī, taču Apple pagaidām neatklāja, kāda būs tās cena.

Vēl viens jaunums ir uzņēmuma izveidotā kredītkarte Apple Card. Tā veidota kā virtuāla karte un pieejama arī fiziskā veidā – izgatavota no titāna. Kartei nebūs nekādu komisijas maksu, un fiziskajai kartei virsū nebūs ierastā kartes numura, CVV, derīguma termiņa vai lietotāja paraksta. Ja tirgotājam būs nepieciešama šī informācija, kartes īpašniekam būs karte jāpieliek pie Wallet aplikācijas, kas ģenerēs vienreizēju drošības kodu, ko līdz ar to būs daudz grūtāk nozagt krāpniecības nolūkos. Klientu serviss būs pieejams aplikācijā kā teksta ziņojums. Jaunā karte būs pieejama šā gada vasarā, sola Apple.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pētījums: Četras no piecām kosmētikas reklāmām ir maldinošas

LETA--DAILY TELEGRAPH,30.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā pētījumā aprēķināts, ka četrās no piecām luksusa kosmētikas reklāmām dotie solījumi netiek pildīti.

Pētnieki atklāja, ka tikai 18% kosmētisko līdzekļu reklāmu ir patiesas, bet pārējās atsaucas uz «neskaidriem» zinātniskiem pētījumiem vai sniedz nepatiesu informāciju.

Zinātnieki nopēla tādus reklāmās bieži izmantotus, taču tukšus saukļus kā «klīniski pārbaudīts», «dermatoloģiski testēts» un «atjaunojošs». Lielākajā daļā reklāmu izmantoti arī nepārbaudāmi apgalvojumi, piemēram, «laiks ir tavā pusē» un «tas dos tev pārliecību par sevi».

Pētījuma autori norāda, ka zinātnisko pētījumu rezultātus reklāmās vajag pasniegt patērētājiem saprotamā veidā. «Zinātniekiem jāizskaidro, kādā veidā un kāpēc lūpu spīdums spēj noturēties 12 stundas,» sacīja Valdostas Štata universitātes profesore Džī Faulere. «Maldināšana ne tikai diskreditē visu reklāmu ticamību, bet arī atstāj negatīvu iespaidu uz atbildīgajiem reklāmdevējiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviete Guna Segar, kura jau piecus gadus ar ģimeni dzīvo Austrālijā, iepazīstinājusi austrāliešus ar latviešu zīmola Coo Culte apģērbiem, kas īsā laikā posmā jau novērtēti atzinīgi.

«Ar Coo Culte iepazinos, kad biju Latvijā un gatavojos māsas Sintijas kāzām. Man ļoti iepatikās Coo Culte dizaini un apģērbu kvalitāte, tādēļ nolēmu sakontaktēties ar uzņēmuma pārstāvjiem. Sākt biznesa sadarbību ar Latvijas zīmolu varētu arī nozīmēt, ka varu braukt biežāk atpakaļ uz Latviju. Ideja par apģērbu tirdzniecību radās, jo mani interesē mode un dizains. Lai gan ikdienā strādāju par finanšu riska modelēšanas speciālisti vienā no Austrālijas bankām, mani piesaista uzņēmējdarbības izaicinājums. Savulaik maniem vecākiem bija Friendtex modes apģērbu tirdzniecības uzņēmums Latvijā, kur es guvu pieredzi apģērbu izplatīšanas specifikā un visā kas saistīts ar modes biznesu,» stāsta Guna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas sadarbībā ar Valsts policijas amatpersonām, veicot dzelzceļa kravu pārvadājumu kontroli, konstatēja septiņas automašīnas ar šasijas (VIN) numuru viltojumu pazīmēm, informē VID.

2015. gada 11. augustā Daugavpilī muitas amatpersonas kopā ar Valsts policijas (VP) Latgales reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja amatpersonām veica muitas kontroli pa dzelzceļu transportētiem automobiļiem.

Kontroles gaitā konstatēts, ka diviem RANGE ROVER SPORT automobiļiem pavaddokumentos norādītais VIN numurs neatbilst faktiskajam. Saskaņā ar VP Latgales reģiona pārvaldes Kriminālpolicijas biroja informāciju viens no automobiļiem ir zagts un atrodas meklēšanā kopš 16.07.2015.

Arī RANGE ROVER VOGUE automobiļa pavaddokumentos norādītais VIN numurs neatbilst faktiskajam. Veicot fizisko kontroli, automobiļa salonā tika atrasta Igaunijas pilsoņa personu apliecinošs dokuments un automobiļa tehniskā pase.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar modes zīmola deeply personal vadītāju Elīnu Vanagu

Lelde Petrāne,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Latvijas modes zīmola deeply personal vadītāja Elīna Vanaga.

- Svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu? Ar ko Jūsu uzņēmums ir unikāls?

deeply personal ir sievietēm radīts ready-to-wear zīmols. Zīmola dibinātāja un kreatīvā vadītāja esmu es, Elīna Vanaga. Šobrīd zīmols ir izveidojis trešo kolekciju, tas jau tiek prezentēts pārdošanas izstādēs Parīzē, Milānā un Šanhajā - lai gan pasaules vadošo modes preču veikalu iepircēji ir piesardzīgi pret jauniem zīmoliem, tomēr deeply personal piesaistījis interesi, it īpaši no Ķīnas, Taivānas, kā arī no NVS valstu veikaliem (Krievija, Ukraina, Kazahstāna).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karaliskās ģimenes pārstāve Paulīne Dikruē (Pauline Ducruet) apavu zīmolam Inch2 no Latvijas piedāvājusi sadarbību ar zīmolu Alter Designs, informē Inch2.

Pirmo reizi unisex zīmols Alter Designs plašākai sabiedrībai sevi pieteica Parīzes modes skates ietvaros 2019.gada 18. jūnijā.

Jaunais zīmols piedāvā neitrālu apģērba dizainu, kas piemērots gan vīriešiem, gan sievietēm. Zīmola prezentēšanas pasākumam un modes šovam tika izvēlēts Inch2 apavu zīmols no Latvijas.

Alter Designs koncepta radītāja ir Paulīne Dikruē, Monako Princeses Stefānijas vecākā meita un 20. gs. 50. gadu modes ikonas Amerikas aktrises Greisas Kellijas mazmeita. Sākot dizaineres karjeru tikai pirms dažiem gadiem, viņa jau ir radījusi savu zīmolu Alter. Pirms pārcelšanās uz dzīvi Ņujorkā, kur viņa studē Pārsonsa Dizaina skolā, Paulīne stažējās un strādāja dažādos ar modi saistītos uzņēmumos: žurnālā Vogue un zīmolā Louis Vuitton. Šobrīd viņa ir radījusi individuālu stilu, kur dominē ne tikai izteikts unisex raksturs, bet arī savdabīga materiālu izvēle, izmantojot luksusa audumus robustā un vīrišķīgā apģērbā. Tas ir ikdienas stils, kas ietver gan T-kreklus, gan kombinezonus, gan džinsu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Aristocrat Kids modeles Gabrielas dzīvesstāsts un karjera

Monta Glumane,05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniecei Gabrielai Cēlājai ir tikai seši gadi, bet viņa kā bērnu modes zīmola «Aristocrat Kids» modele jau piedalījusies «Rīgas Fashion Week» un Milānas modes nedēļā.

Ar bērnu modes zīmolu «Aristocrat Kids» Gabriela uzsāka sadarbību pirms diviem gadiem. «Viņai ļoti patika skaistas kleitas un fotografēties. Es redzēju, kā viņa mēģina kombinēt apģērbu un ka tas viņai ir interesanti. Sekoju līdzi «Aristocrat Kids» aktivitātēm un pamanīju, ka viņi izsludina pieteikšanos uz fotosesiju. Pieteicāmies un Gabriela tika uz lielā kataloga pavasaris – vasara 2017 fotosesiju,» stāsta Gabrielas mamma Elīna Cēlāja.

Šobrīd Gabriela sadarbojas ar «Aristocrat Kids», bet šovasar piedalījusies arī peldkostīmu un pludmales apģērbu zīmola «Slow beachwear» modes skatē un kolekcijas mammām un meitām jeb «Mini Me» peldkostīmu fotosesijā. Gada laikā mazā liepājniece piedalās divās modes skatēs, kā arī divas reizes gadā «Aristocrat Kids» rīko jauno apģērbu līniju fotosesijas.

Komentāri

Pievienot komentāru