Jaunākais izdevums

Bauskas novada pašvaldības iestāžu darbinieki, skolēni, amatierkopu dalībnieki, sportisti tālākos braucienos varēs doties ar jaunu autobusu, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Ar 55 sēdvietām aprīkotais MAN markas autobuss esot 2008. gada izlaiduma, ar mazu noskrējienu, labi uzturēts. Šis transporta līdzeklis galvenokārt paredzēts skolēnu braucieniem tālākās ekskursijās. To varēs izmantot arī sportisti, pašdarbnieki.

Transporta nodaļas vadītājs Andris Juškevics skaidrojis, pašvaldībai līdz šim tādas ietilpības autobusa nebija. Jau tuvākajā laikā pašvaldība iegādāsies vēl divus, mazākas ietilpības autobusus.

Speciālists Bauskas Dzīvei uzsvēris, ka pašvaldība atjauno transporta parku. Šie braucamie nomainīs vecos un nolietotos autobusus. Taču kopumā autoparks netiek palielināts. 2013. gadā nomainīja autobusu Jaunsaules skolas maršrutā, vēl tiks nomainīti autobusi Codes un Uzvaras skolu maršrutos. Arī tikko nopirkto MAN markas braucamo izmantos bijušā ģimnāzijas autobusa vietā.

Pērnā gada novembrī novada domes deputāti nobalsoja par divu lietotu vieglo automašīnu, kā arī trīs lietotu dažādas ietilpības autobusu iegādi. Kopējā plānotā transporta līdzekļu iepirkuma summa bija 306 932 eiro. Līdzekļi šim pirkumam aizņemti Valsts kasē, atmaksājot tos desmit gadu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīspadsmit gadu laikā ballīšu autobuss jeb Partybus spējis saglabāt savu vietu izklaides piedāvājumu klāstā, pārbūves procesā ir vēl viens autobuss

Partybus stāsts aizsācies pirms aptuveni 15 gadiem, kad tā izveidotājs Edgars Auziņš atgriezies Latvijā no ārzemēm, kur strādājis dažādus darbus – viesnīcās, bāros, uz kruīza kuģiem. Latvijā viņš izmēģinājis darboties arī tirdzniecības nozarē un mārketingā, tomēr sapratis, ka vēlas strādāt sev. «Jutu, ka pienācis laiks kam savam. Īsti laikam neapzinājos, ka vairs nebūs ne darba, ne algas dienas, arī atvaļinājumu neviens nepiešķirs un jāslimo būs uz sava rēķina,» stāsta E. Auziņš. Kopā ar draugu viņš sācis ģenerēt biznesa idejas, un viena no tām bija Partybus.

«Pati par sevi ideja neko nedod. Sākumā izpēte, tad radi un draugi mēģina ideju nobeigt. Tad atbildīgie valsts dienesti pasaka, ka nebūs, ka ar to visu ir par maz. Un, kad tiec līdz pirmajiem realizācijas soļiem, tad bieži pēc pirmajām grūtībām atmet ar roku. Plānoto trīs mēnešu vietā garāžā pavadīju divus gadus. Psiholoģiski grūts laiks. Arī man daudz netrūka, lai atmestu ar roku. Lai nu kā, bet Partybus es uzbūvēju,» komentē E. Auziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā pilnībā izdedzis divstāvu pasažieru autobuss Ecolines no Latvijas, taču neviens no 46 pasažieriem laimīgā kārtā nav cietis, vēsta Vācijas mediji.

Negadījums notika svētdienas rītā ap plkst.10 uz autošosejas A2 netālu no Bādoeinhauzenes, vēsta laikraksts Minden Tageblatt. Autobuss bija ceļā uz Parīzi.

Autobusa vadītājs pamanījis liesmas un piestājis ceļa malā, nekavējoties uzsākot pasažieru evakuēšanu. Pasažieri pat paguvuši izņemt savu bagāžu līdz autobusu pilnībā pārņēmušas liesmas.

Autošosejas policijas dienesta pārstāvis Bjerns Litke uzslavēja autobusa šofera operatīvo rīcību, nekavējoties reaģējot uz pamanīto sadūmojumu un evakuējot pasažierus, kas ļāvis izvairīties no lielākas nelaimes.

Negadījuma dēļ policija uz četrām stundām svētdien apturēja satiksmi uz autošosejas Dortmundes virzienā, kur izveidojās sastrēgums vairāku kilometru garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pārvadātāji Bauskā gatavi darbam

Dienas Bizness,17.03.2015

SIA «Aips» darbam Rīgas līnijā nodos trīs šogad iegādātos jaunos «SOR» markas autobusus.

Foto: No arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maršrutā uz Rīgu trešdienas, 18. marta, rītā plkst. 4.45 pirmo reizi dosies akciju sabiedrības «Nordeka» autobuss, vēsta bauskasdzive.lv.

Plkst. 6.45 uz Rīgu caur Emburgu brauks SIA «Aips» autobuss, bet plkst. 7.20 šajā maršrutā startēs a/s «Liepājas autobusu parks» autobuss. SIA «Aips» darbam Rīgas līnijā nodos trīs šogad iegādātos jaunos «SOR» markas autobusus.

Tādējādi būs beidzies SIA «Sabiedriskais autobuss» darbs Bauskas–Rīgas maršrutā. 2009. gada janvārī baušķeniekus uz galvaspilsētu sāka vest ar firmas «Blagovest Tur» autobusiem, pēc neilga laika šis Vitālija Saulīša uzņēmums pārtapa par «B-bus». 2011. gada augustā SIA «Aips» atgriezās Rīgas līnijā, taču nostrādāja te līdz 2013. gada februārim. Vitālijs Saulītis pārtapa par Vitāliju Komaru, savu vadīto uzņēmumu pārdēvēja par «Sabiedriskais autobuss» un atkal atgriezās Bauskas maršrutā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemts lēmums uzsākt SIA «Ogres autobuss» reorganizāciju, pievienojot to akciju sabiedrībai «CATA», informē Ogres novada dome.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot Cēsīs reģistrētā transporta uzņēmuma, viena no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā, akciju sabiedrības «CATA» piedāvājumu, kā arī izvērtējot lietderības un finansiālos apsvērumus un pieaugošo konkurenci. Reorganizācijas rezultātā SIA «Ogres autobuss» tiks pievienota AS «CATA», kļūstot par tās struktūrvienību.

SIA «Ogres autobuss» ir divu pašvaldību dibināta kapitālsabiedrība – 89,96% kapitāla daļas pieder Ogres novada pašvaldībai un 10,04% daļas pieder Ķeguma novada pašvaldībai. SIA «Ogres autobuss» 2017. gadā 26 vietējās reģionālās nozīmes maršrutos pārvadājis 1 266 632 pasažierus, nobraucot 1 330 844 km. Samazinoties reisu skaitam, pēdējos gados samazinājies pārvadājamo pasažieru skaits. Ieņēmumi 2017. gadā bija 1 459 338 euro, izdevumi 1 437 205 eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kurus SIA «Ogres autobuss noslēdzis ar zaudējumiem, 2017. gads noslēgts ar 79 793 eiro peļņu, ko būtiski ietekmēja saņemtās valsts budžeta dotācijas par pasažieru pārvadājumu veikšanu par 2016. gadu 39 008 eiro apmērā un atliktā nodokļa saistību izmaiņu atzīšana peļņas vai zaudējumu aprēķinā 48 000 eiro apmērā, kas novirzīts iepriekšējo gadu zaudējumu segšanai. Taču SIA »Ogres autobuss« kopējai likviditātei, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tendence samazināties, sasniedzot 0,95.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autobusu tarifi tiks vienādoti Pierīgā, Alūksnes, Ventspils un Kuldīgas rajonā

Žanete Hāka,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.oktobra reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti vairākos maršrutos Pierīgā un bijušajā Alūksnes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS CATA un SIA Sabiedriskais autobuss, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt 6.oktobrī jaunie tarifi stājas spēkā SIA Sabiedriskais autobuss apkalpotajos maršrutos bijušajā Ventspils un Kuldīgas rajonā. Ņemot vērā, ka pirms tarifu izlīdzināšanas uzsākšanas reģionālajos maršrutos pastāvēja 24 dažādi tarifi, to vienādošanas rezultātā braukšanas maksa, braucot dažāda garuma distances, paliks nemainīga, samazināsies vai cituviet nedaudz palielināsies.

Rīgas teritorijā, kur reģionālo vietējo maršrutu pārvadājumus nodrošina AS CATA, brauciena maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,80 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rīgas rajona teritorijā, tostarp Siguldā, Krimuldā un Mālpilī, minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga. Braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palielināsies ne vairāk kā par 20 procentiem. Līdz ar jauno tarifu stāšanos spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos Rīgas plānošanas reģionā būs atlicis viens pārvadātājs, kas līdz 1.novembrim sabiedriskā transporta pakalpojumus sniegs saskaņā ar vecajiem tarifiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Divi reģionālie pārvadātāji piedāvās abonementa biļetes

Žanete Hāka,26.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1.maiju, pasažieriem būs iespēja iegādāties abonementa biļeti braucieniem kādā no 46 reģionālās nozīmes maršrutiem Rīgas plānošanas reģionā un trim – Zemgales plānošanas reģionā, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina attiecīgi SIA Tukuma auto un Aknīstes pakalpojumi, informē Autotransporta direkcija.

Tādējādi pasažieri, kuri ar noteiktu regularitāti izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, par braucienu varēs maksāt lētāk.

SIA Tukuma auto nodrošina pasažieru pārvadājumus 46 vietējās nozīmes maršrutos bijušajā Tukuma rajonā, un turpmāk pasažieriem būs iespēja iegādāties abonementa biļetes, kas būs derīgas, braucot kādā no attiecīgā pārvadātāja apkalpotajiem maršrutu posmiem. Iedzīvotājiem būs pieejamas mēneša biļetes braucieniem vienā vai abos virzienos darbdienās, kā arī braucieniem turp un atpakaļ visās mēneša dienās. Attiecīgās biļetes regulārajiem pasažieriem nodrošinās 20% atlaidi. Tāpat tiks ieviestas īpašas mēneša biļetes skolēniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei SIA «Avar Auto», MAN Truck & Bus oficiālais pārstāvis Latvijā, no MAN rūpnīcas saņēma īpašu Lion’s Coach autobusa versiju. Jaunais autobuss ir Latvijas tumši sarkanajā karoga krāsā, ar valsts simtgades uzlīmēm un MAN zīmolam raksturīgo lauvas simbolu, kuru rotā Lielvārdes jostas elementi. Tagad transportlīdzeklis atradis savu īpašnieku.

«Latvijas jubilejas Lion’s Coach autobuss atradis savu īpašnieku, un tas ir nonācis A/S «Liepājas autobusa parka» meitas uzņēmuma SIA «Rumba Tours» īpašumā,» informēja SIA «Avar Auto» valdes locekle Ilvija Veite.

A/S «Liepājas autobusu parks» valdes loceklis Māris Ārbergs norāda: «Jaunais autobuss tiks izmantots galvenokārt tūristu pārvadāšanai maršrutos pa Eiropu. Viens no faktoriem tieši šī autobusa izvēlē bija arī piedāvātais aprīkojums.»

Latvijas simtgadei veltītajam autobusam ir 12 m gara divasu versija un 11,7 m³ liels bagāžas nodalījums. Tajā ir 51 sēdvieta, no kurām 49 ir pasažieriem, viena blakussēdētājam un viena autobusa vadītājam. Lion’s Coach maksimālais pieļaujamais svars ir līdz 19.5 tonnām, kas paver plašas iespējas ceļojumu un tālsatiksmes pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos piemērojusi naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem - AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), AS "Nordeka" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss", trešdien žurnālistiem pavēstīja KP.

Tostarp LAP piemērota soda nauda 862 700 eiro apmērā, "Nordeka" - 637 600 eiro apmērā, bet "Latvijas sabiedriskajam autobusam" - 474 600 eiro apmērā.

Soda nauda kompānijām piemērota par vienošanos Autotransporta direkcijas (ATD) organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz 10 gadiem.

KP secinājusi, ka LAP, "Nordeka" un "Latvijas sabiedriskais autobuss", lai iepirkumā iegūtu pakalpojuma sniegšanas tiesības maršrutos maksimāli pietuvināti noteiktajai robežai - 15 miljoni kilometru gadā, - savstarpēji apmainījās ar komerciāli sensitīvu informāciju ne tikai par lotu sadali, bet arī par dalības nosacījumiem iepirkumos, vienojoties, piemēram, par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkrētajā lotē, kā arī par piedalīšanās formu iepirkumos - individuāli vai veidojot apvienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot izpēti par zaļās enerģijas - ūdeņraža - izmantošanu pilsētas transportlīdzekļos, SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP) sācis testēt uzņēmuma "Solaris Bus & Coach" ar ūdeņradi darbināmu autobusu.

No 30.janvāra ar ūdeņradi darbināmais autobuss kursē pilsētas 22. maršrutā Jelgavas stacija-Asteru iela. Vienīgie izmeši, ko rada šis autobuss, ir ūdens, un ar vienu uzlādi tas spēj nobraukt līdz 400 kilometriem. Bett autobusa uzpildes ilgums līdz desmit minūtēm.

Jau aizvadītā gada maijā Jelgavas dome un SIA "Fortum Latvia" parakstīja nodomu protokolu, sākot kopīgu izpēti, lai izvērtētu tehniskos aspektus un ekonomisko pamatojumu ūdeņraža ieguvei un pielietošanai. Pētījuma mērķis ir izstrādāt risinājumus, kas nākotnē Jelgavas pašvaldības uzņēmumu autotransportu ļautu papildināt ar zaļā ūdeņraža elektriskajiem autobusiem un ūdeņraža elektriskajiem atkritumu izvešanas transportlīdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Mogotel no šā gada 22. decembri pārņem lielāko viesnīcu Bauskā, kura turpmāk darbosies kā Rixwell Bauska Hotel, kļūstot par sesto Rixwell zīmola viesnīcu Latvijā. Pirmās piecas šī zīmola viesnīcas jau darbojas Rīgā, informē uzņēmumā.

«Esam ļoti gandarīti, ka Rixwell viesnīcu tīklam pievienojusies pirmā viesnīca ārpus Rīgas. Sadarbībā ar viesnīcas Rixwell Hotel Bauska īpašnieku tuvākajā laikā plānojam veikt virkni uzlabojumu viesu ērtībām,» informē SIA Mogotel ģenerāldirektore Jeļena Stirna.

Piecstāvu Rixwell Bauska Hotel atrodas Bauskas pilsētas centrā, Slimnīcas ielā 7., un līdz šim darbojās ar nosaukumu ABC Bauska Hotel. Kvalitātes un aprīkojuma ziņā viesnīca pilnībā atbilst 3 zvaigžņu viesnīcas statusam.

Kopumā SIA Mogotel patlaban operē 8 Latvijas viesnīcas - divas Wellton zīmola viesnīcas Rīgā, 5 Rixwell zīmola viesnīcas Rīgā un vienu Rixwell zīmola viesnīcu Bauskā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - FOTO: Citadeles jaunā karte kalpo kā e-talons

Dienas Bizness,01.07.2015

Bankas "Citadele" valdes priekšsēdētājs Guntis Beļavskis (no kreisās) un SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele radījusi iespēju maksājumu karti vienlaikus izmantot arī kā e-talonu, ar kuru no 1.jūlija var norēķināties par braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā, informē banka.

Šādiem norēķiniem der tikai jaunā karte, kurai pieteikties var gan bankas filiālēs, gan internetbankā, kā arī saņemt informāciju Rīgas satiksmes mājaslapā. Veco karti pret jauno sola nomainīt bez maksas.

Jaunā karte apvieno maksājumu kartes un e-talona funkciju. Tādējādi, iekāpjot Rīgas sabiedriskajā transportā, kartes īpašnieks var reģistrēt braucienu, pietuvinot maksājumu karti pie karšu lasītāja, un atsevišķa biļete vai e-talons nav nepieciešams.

Ar šo karti varēs ērti apmaksāt braucienus jebkurā Rīgas satiksmes transportlīdzeklī Rīgas pilsētā - autobusā, trolejbusā, tramvajā, kā arī Rīgas mikroautobusu satiksme minibusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārņemot Honkongas saldo ēdienu tradīcijas, Santa Belte ar draugu Norbertu Zalpēteru izveidojuši SIA Tatti, kuras meistarstiķis ir burbuļvafeles.

SIA Tatti piedāvā burbuļvafeles, ko cep no pašu gatavotas mīklas, pilda ar saldējumu, papildina ar dažādām mērcēm, sezonas ogām un citiem labumiem, ko ikviens pats var izvēlēties. Uzņēmums savas vafeles piedāvā izbraukumos, tikko atvērtajā kafejnīcā Bauskā, bet nākotnē ir plānots piedalīties ielu ēdiena jeb street food pasākumos kaimiņvalstīs.

Šādas vafeles nāk no Honkongas, kur tas ir tradicionāls ielu ēdiens. «Mēs ar Norbertu kādu laiku dzīvojām Itālijā, mazā ciematiņā ar nosaukumu Tatti. Tas bija brīnišķīgs laiks, ļoti šarmanta vieta, tāpēc, domājot par uzņēmuma nosaukumu, ilgi galva nebija jālauza, uzreiz zinājām, ka nosaukums būs Tatti. Burbuļvafeļu ideja nav mūsu unikāls izgudrojums. Vēsturiski šīs vafeles nāk no Honkongas, bet jau vairākus gadus to gatavošana ir pasaules trends. Tā arī mēs ceļojot noskatījām burbuļvafeles kā kaut ko interesantu,» stāsta S. Belte. Abi 2017. gadā nopirka pirmo burbuļvafeļu pannu, tad arī tika izmēģinātas neskaitāmas receptes, līdz nonāca līdz īstajai. Apņēmības pilni, bez īpašām cerībām, tikai ar domu pamēģināt pirmo reizi piedāvājuši vafeles klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija no piektdienas īslaicīgi samazinās autobusu reisu skaitu, jo, ieviešot ārkārtējo situāciju Covid-19 izplatības mazināšanai, reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits turpina būtiski kristies, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Direkcijā atzīmēja, ka, sākoties otrajam Covid-19 infekcijas izplatības vilnim, ir vērojams pasažieru skaita kritums - septembrī reģionālo maršrutu autobusos vienā dienā vidēji tika pārvadāti vairāk nekā 68 000 pasažieru, oktobrī - aptuveni 56 000, bet novembra sākumā - apmēram 46 000 pasažieru. Paredzams, ka pasažieru skaita kritums turpināsies.

Tāpat Autotransporta direkcijā norādīja, ka direkcija turpina regulāri sekot līdzi pasažieru skaita izmaiņām, īslaicīgi slēdzot tos reisus, kuros pasažieru praktiski nav, tomēr nepieciešamības gadījumā tos varēs operatīvi atjaunot. Plānots, ka reisu skaits tiks samazināts tajos maršrutos, kuru pamatfunkcija nav saistīta ar iedzīvotāju nogādāšanu darbavietās vai skolēnu nogādāšanu izglītības iestādēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Asociācija: Konkursā par autobusu pārvadājumiem zemākās cenas nosaukusi pelēkajā sektorā strādājoša firma

LETA,20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcijas (ATD) konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem starppilsētu maršrutu tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu zemākās cenas nosaukusi "pelēkajā sektorā" strādājoša firma, uzskata Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA).

Kā norāda LARPA, ir saprotama kārtība, ka labākais pārvadātājs ir nosakāms konkursā, taču ne šobrīd piedāvātajā veidā.

Konkurss tiek organizēts par viszemāko cenu, kaut arī tas būtu jāveic kā saimnieciski izdevīgākais valstij, skaidro LARPA, norādot, ka konkurss tiek organizēts, nedomājot par pasažieriem un nozares attīstību.

Konkursam iesniegto piedāvājumu atvēršana notika 15.oktobrī, un asociācija vērš uzmanību uz piedāvājumu skaitļiem. Lotes Centrs 1A daļā (Jūrmalas virziens), kur piedalījās vislielākais pārvadātāju skaits, seši, augstākā piedāvātā pašizmaksa darbam pamatā ar mikroautobusiem bija 0,6992 eiro par vienu kilometru, bet zemākā - 0,2879 eiro. Igaunijas uzņēmums SEBE piedāvājis augstāko cenu, un tas esot saprotams, jo viņi nākuši ar cenu, kas uzņēmumam ļautu strādāt un attīstīties, norāda LARPA. Savukārt zemāko cenu iesniedzēju piedāvājumi sedzot tikai algu un degvielu. Zemāko piedāvājumu iesniedzis uzņēmums Sabiedriskais autobuss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kompānija Volvo Buses un Singapūras Nanyang Technological University otrdien paziņoja, ka Singapūrā sāks testēt pirmo lielā izmēra bezpilota elektrisko autobusu, raksta Reuters.

Augsti attīstītā Singapūra veicina bezpilota tehnoloģiju attīstību cerībā, ka tās iedzīvotāji aizvien vairāk izmantos sabiedrisko transportu un kopbraukšanas pakalpojumus.

Testi varētu sākties tuvāko nedēļu vai mēnešu laikā, un, lai transportlīdzeklis varētu braukt pa koplietošanas ceļiem, tam jāsagaida atbildīgo institūciju apstiprinājumi, skaidro universitātes prezidents Subra Surešs. Pagaidām autobuss tiks testēts universitātes teritorijā, taču viņš pauž cerību, ka autobuss varēs braukt arī pa sabiedriskajiem ceļiem. Otrs autobuss tiks testēts pilsētas autobusu parkā.

12 metrus garais transportlīdzeklis vienlaicīgi var pārvadāt līdz 80 pasažieriem, un tas ir pasaulē pirmais pilna izmēra, autonomais elektriskais autobuss, norāda uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Lauki acīm redzami izmirst

Dienas Bizness,30.04.2015

«Tā te Rezakā dzīvojam – transporta nav un viss. Ja naudas nav, tad netiksi pat līdz Alsviķiem, lai nopirktu produktus. Pie manis gan brauc apkopēji no sociālā dienesta,» stāsta rezakietis Vilhelms Ločmelis.

Foto: Gatis Bogdanovs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rezaka ir apdzīvota vieta Alsviķu pagastā, uz kuru nekursē sabiedriskais transports. Vienīgais autobuss, kas šeit kursē, ir skolēnu autobuss, kurš skolēnus ved uz Strautiņu pamatskolu. Rezakā nav veikala un arī autoveikals nebrauc. Rezakā ir mazliet vairāk par 20 iedzīvotājiem, kuriem šī vieta ir mīļa, vēsta reģionālais laikraksts Alūksnes Ziņas.

Alūksniete Inga Lāneta uz Rezaku brauc pie vecākiem, kuri dzīvo 1800.gadā celtā mājā Dambīši. Māja piederējusi viņas vecvectēvam un ir kultūrvēstures piemineklis. «Vecvectēvs bija mežsargs, bet pirms tam šajā mājā dzīvojuši vācieši, tieši tāpēc to arī nenodedzināja. Šī ir vienīgā tāda māja šeit. Kultūras pieminekļu biedrība saka, ka tad, ja vēlamies mainīt mājai jumtu, tai ir jāliek skaidu jumts, bet naudu jau mums tādam jumtam nedod. Mūsu pasūtītais jumts neder. Arī pārdot māju nedrīkstam, jo valstij ir priekšroka, bet valsts par māju neko nesaka. Mēs varētu to kaut vai pārdot un uzcelt blakus jaunu māju. Autobuss šeit nekursē kopš sovhoza laikiem, un tiem, kam nav transporta, ir jādodas līdz Alsviķiem kājām, lai ar autobusu nokļūtu kaut kur tālāk,» stāsta I.Lāneta. Agrāk Rezakā bijis daudz cilvēku un dzīvība kūsājusi, jo darbojusies arī privātā pamatskola, kura atradās muižas ēkā. Skola tika likvidēta 2000.gadā. «Tagad tā ir izsaimniekota un neredzu šeit arī kādu nākotni. Zeme tiek pārdota un meži izcirsti. Ja šeit būtu autobuss, vieta būtu pieejamāka. Kaut vai divreiz vai trīsreiz nedēļā tas varētu kursēt,» teic I.Lāneta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Līgumi ar trim kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem būtu jāpārtrauc

Db.lv,20.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāvērtē iespēja pārtraukt līgumus ar trim kartelī iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

"Domāju, ka ir jāizskata arī iespēja, ka šiem komersantiem jau esošie, noslēgtie līgumi būtu jāpārtrauc. Ja tam būs juridisks pamats esošajā regulējumā, tad noteikti šādu soli vajadzētu spert," sacīja Vitenbergs, komentējot Konkurences padomes (KP) lēmumu par kopumā 1,975 miljonu eiro soda naudas piemērošanu AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss" un AS "Nordeka" par aizliegtu vienošanos Autotransporta direkcijas (ATD) organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz desmit gadiem.

Viņš arī norādīja, ka konstatētais pārkāpums ir smags un šis nav arī pirmais KP paziņojums par karteli Latvijā, tādējādi ir jābūt mācībai. "Domāju, ka te vajadzētu būt rūgtai mācībai gan šiem komersantiem, gan arī citām nozarēm," teica satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspilī testēs elektroautobusu

Žanete Hāka,22.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Ventspils reiss ir vienojies ar autobusu ražotāju Solaris par jaunākā modeļa videi draudzīga autobusa demo versijas testēšanu, un no 26. jūlija līdz 3. augustam Ventspils pilsētas sabiedriskā transporta pasažieriem tiks piedāvāts izmēģināt lielas ietilpības pilsētas maršrutu autobusu Solaris Urbino 12 Electric, kas darbojas ar elektroenerģiju, informē uzņēmums.

Iepriekš līdzīgs, tikai vecāka modeļa autobuss, tika demonstrēts šā gada pavasarī Rīgā.

Pasažieriem nebūs iespējams novērtēt visas modernās tehnoloģijas, ar ko autobuss aprīkots, jo testēšanai paredzēta demo versija. Plānots, ka autobuss kursēs dažādos pilsētas maršrutos rīta stundās, kad cilvēki dodas uz darbu, un vakaros, kad atgriežas mājā. Dienas laikā autobuss no ārpuses būs vizuāli aplūkojams Ventspils autoostā, kur tiks veikta tā uzlāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ATD piedāvājusi kartelī iesaistītajiem pārvadātājiem lauzt līgumus uz vienošanās pamata

LETA,24.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) piedāvājusi Konkurences padomes (KP) lēmumā par neatļautu vienošanos iesaistītajiem pasažieru pārvadātājiem lauzt līgumus uz savstarpējās vienošanās pamata, piektdien preses konferencē sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Vienlaikus ATD ir gatava lauzt līgumus ar šiem pārvadātājiem gadījumā, ja KP lēmums kļūst galīgs un nepārsūdzams pēc tiesas lēmuma.

Līgumu laušana ar pārvadātājiem uz savstarpējas vienošanās pamata varētu būt iespējama, ja tam ir pārvadātāju piekrišana, turklāt katrā no lotēm piekrišana nepieciešama no tā pārvadātāja vai pārvadātāju apvienības, kuri veic pārvadājumus šajā lotē, teica Godiņš.

Tāpat līgumu laušana uz savstarpējas vienošanās pamata būs iespējama brīdī, kad iestāsies pakalpojuma nepārtrauktība. ATD ir vērsusies pie Latvijas pārvadātājiem ar aptauju, lai saprastu pārvadātāju rīcībā esošos resursus un iespējas veikt pārvadājumus brīdī, kad tiek lauzti līgumi ar KP lēmumā minētajiem pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apstrīd konkursu par pasažieru pārvadājumu sniegšanu no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu

Nozare.lv,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu neviens pieteikums šobrīd vēl nav iesniegts, taču Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegtas trīs sūdzības, informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Kā skaidro ATD, pieredze rāda, ka vairumā gadījumu pretendenti pieteikumus iesniedz pēdējā dienā.

Patlaban IUB esot iesniegtas trīs sūdzības, un tās esot saistītas ar jautājumiem, kas skar nolikumā izvirzītās kvalitātes prasības (autobusu vecums), piedāvāto autobusu iegādes termiņus un pretendentu vērtēšanas kritērijus.

Kā liecina informācija IUB mājaslapā, sūdzības ir iesnieguši SIA AIPS, AS Liepājas autobusu parks un SIA Sabiedriskais autobuss.

Jau iepriekš AIPS vadītājs Uldis Kolužs biznesa portālam Nozare.lv skaidroja, ka konkurss par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu kārtējo reizi nav pārdomāts un labs, jo nenodrošina visiem uzņēmumiem vienādu iespēju konkurēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Asociācija: Latvijā izplatīts uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar PVN apliekams darījums

LETA,14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nostiprinājies uzskats, ka mazlietota auto iegāde nav ar pievienotās vērtības nodokli (PVN) apliekams darījums, sacīja Auto asociācijas vadītājs Ingus Rūtiņš.

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā mazlietotu automobiļu iegādes darījumos izkristalizējusies krāpniecības shēma, tos pārdodot kā lietotas preces un rēķinā neuzrādot PVN, kam būtu jānonāk valsts kasē. Iepriekš PVN bija negodīgo tirgotāju papildus peļņas avots, jo tas netika nomaksāts valsts kasē, taču pēdējos gados, konkurencei saasinoties, pārdevēji atsakās arī no PVN tiesas un samierinās vien ar pāris simtu eiro komisiju par darījumu.

Tomēr automobilis, neatkarīgi no tā, vai tas ir jauns vai lietots, ir tāda pati prece kā jebkura cita, un tās pārdošanas gadījumā tas ir ar PVN apliekams darījums. Tiesa, izņēmums ir automobiļiem, kas ir bijuši privātpersonu īpašumā un par kuriem PVN ir pilnā apmērā samaksāts, tos iegādājoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ceļot uz Āzijas valstīm

Žanete Hāka,14.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp populārākajiem aizvadītā gada Latvijas iedzīvotāju galamērķiem kļuvusi Brisele, Londona, Skandināvijas valstis un Maskava, taču arvien biežāk ceļotāji vēlas doties arī uz Āzijas valstīm – Japānu, Ķīnu un Dienvidkoreju, liecina tūrisma aģentūras SIA “Latvia Tours” apkopotie dati.

Pēdējo 10 gadu periodā nedaudz mainījušies ceļotāju populārākie galamērķi, tomēr zināmas tendences ir saglabājušās. Ja 2005. gadā iecienītākās pilsētas bija Londona, Parīze, Barselona, Roma un Prāga, tad 2015. gadā Parīzi un Romu nomainījušas Vācijas un Krievijas metropoles – Minhene un Maskava. Savukārt 2016. gadā iecienīto galamērķu ģeogrāfija ir paplašinājusies ārpus Eiropas robežām.

“Novērojam tendenci, ka biežāk parādās arvien jauni galamērķi, īpaši izceļoties tieši Āzijas valstīm. To var izskaidrot ar ekonomiskās situācijas stabilizēšanos, kas iedzīvotājiem ļauj ceļojumiem atvēlēt vairāk finansiālos resursus, turklāt laicīgi plānojot ceļojumu ir iespēja atrast ļoti izdevīgus piedāvājumus arī tālākiem braucieniem,” uzsver SIA "Latvia Tours" korporatīvo risinājumu speciālists Jānis Kolomenskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas SIA «Aips» transporta bāze papildināta ar trim jauniem autobusiem. Zaļas krāsas «SOR» markas braucamie sestdien, 17. janvārī, Bauskā ieripoja no Čehijas, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Viens no šoferiem, kas veica vairāk nekā tūkstoš kilometru garo pārbraucienu no rūpnīcas Austrumčehijā, bija darbnīcu vadītājs Ints Nolbergs: «Kāda var būt braukšana ar jaunu autobusu?! Protams, ka laba. Šofera sēdeklis ērts, autobuss viegli ripo, ir ērti manevrējams. Uzskatu, ka šoferiem būs laba strādāšana.»

Čehijā ražotie «SOR» markas autobusi ir plaši izplatīti Igaunijā, kur to skaits sasniedz divus simtus. Pirms gada pāris šādi braucamie iegādāti Jēkabpils autobusu parkā.

Bauskā nopirktajos «SOR» autobusos ir 32 sēdvietas, tikpat stāvvietu.

SIA «Aips» valdes loceklis Uldis Kolužs Bauskas Dzīvei atklāj, ka uzņēmums izvēlējies šos 132 000 eiro vērtos autobusus, jo to cena atbilst piedāvātajam komforta līmenim. Šie uz «Iveco» bāzes ražotie braucamie ir krietni lētāki nekā kaimiņos, Jelgavā, tapušie «Amoplant» busi. Turklāt «SOR» autobusi piemēroti ne tikai starppilsētu, bet arī vietējiem pārvadājumiem. U. Kolužs neslēpj, braucamie sagādāti, lai strādātu Rīgas līnijā, taču tos izmantos arī lauku maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latviju pārstāvošie deputāti Eiropas Parlamentā (EP) mēnesī saņems 10 377 eiro pirms nodokļu nomaksas un dažādas piemaksas, liecina informācija EP tīmekļvietnē.

Ņemot vērā, ka dalībvalstis var noteikt papildu nodevas, galīgā algas neto summa ir atkarīga no EP deputāta izcelsmes valsts nodokļu režīma. Noteikts, ka EP deputāta algas apmērs ir 38,5% no Eiropas Savienības (ES) Tiesas tiesneša pamatalgas. EP deputāta bruto mēnešalga ir 10 377 eiro. Šie līdzekļi nāk no EP budžeta un visi EP deputāti saņem vienādu algu.

Deputātu biroju algošanai EP atvēlējis 28 696 eiro mēnesī, un EP deputāti var brīvi izvēlēties darbiniekus, kam tiek maksāts no šī budžeta piešķīruma. Visi EP deputāti ir tiesīgi saņemt vienādu summu, taču viņi paši nesaņem šos līdzekļus. Viņi nedrīkst nodarbināt tuvus radiniekus, un deputātu palīgi nedrīkst iesaistīties darbībās, kas varētu radīt interešu konfliktu.

Komentāri

Pievienot komentāru