Vairākums jeb 98% Latvijas banku klientu maksājumu 2013.gadā tika veikti internetbankās vai ar maksājumu kartēm. Tikai 2% no kopējā maksājumu skaita pērn ir veikti, iesniedzot maksājumu uzdevumu papīra dokumenta veidā, proti banku filiālēs, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas aprēķini.
Kopumā maksājumu dati par 2013.gadu apliecina, ka banku klienti arvien vairāk izmanto attālinātos pakalpojumus - internetbanku, mobilās lietotnes, telefonbanku, kā arī maksājumu kartes.
Kopumā pagājušajā gadā Latvijas bankās klienti veikuši 118 miljardus norēķinu maksājumu, no kuriem 40% veikti internetbankās, 55% - ar maksājumu kartēm un tikai 2% maksājumu veikti banku filiālēs ar papīra dokumentu starpniecību. Pārējie maksājumi ir tiešais debets un e-naudas maksājumi.
Ar papīra dokumenta starpniecību veikto maksājumu apjoms pagājušā gadā, salīdzinot ar 2012. gadu, samazinājies par 15%. Tāpat 2013. gadā būtiski audzis ar maksājumu kartēm veikto darījumu skaits - salīdzinot ar situāciju pirms gada, šādu darījumu skaits pieaudzis par 18%, liecina Komercbanku asociācijas aplēses.
«Šī tendence noteikti ir saistāma arī ar eiro ieviešanu un iedzīvotāju racionālas uzvedības izvēli, izprotot, ka lētākais, ērtākais un vienkāršākais veids, kā pārdzīvot eiro ieviešanu, ir attālināto pakalpojumu un maksājumu kartes izmantošana,» pausts Komercbanku asociācijas pārstāvji.