Daļa nekustamā īpašuma kompāniju slēdz filiāles, daļa mākleru pārkvalificējas, turpretī SIA Balsts meklē 100 cilvēkus ar pareizo attieksmi, ko tirgus dalībnieki vērtē kā PR akciju.
Balsta sludinājums pēdējās dienās redzēts avīžu darba sludinājumu sadaļās. "Ārējais fons ir negatīvs. Patiesībā nekustamā īpašuma tirgus nebūt nav miris, mainījušies ir tā nosacījumi, un, piemēram, hipotekārā kreditēšana joprojām attīstās. Mēs neesam attīstītāji, mūsu prioritāte vienmēr ir bijis pakalpojumu bizness. Strādājam ilgtermiņā un saskatām potenciālu," skaidroja SIA Balsts valdes priekšsēdētājs Aigars Zariņš.
Šobrīd Balstā strādā 50 mākleri un 20 vērtētāji, pavisam, kopā ar administrāciju, kompānijā ir ap 100 cilvēku. "Mūsu mērķis līdz gada beigām patiešām ir 100 mākleru un 25 vērtētāji. Pērn mūsu apgrozījums bija ap 1.2 milj. latu, kas atšķirībā no daudzu nozares kompāniju darbības rezultātiem bija par aptuveni 20 % lielāks, nekā 2006. gadā. Šogad plānojam vismaz 30 % apgrozījuma pieaugumu," viņš uzsvēra.
Kādus soļus spert un kādā virzienā, ir atkarīgs no kompānijas izvēlētās stratēģijas, uzskata SIA Arco Real Estate izpilddirektors Aigars Šmits. Arco ir slēdzis filiāles, tādējādi samazinot administratīvās izmaksas. "Nav jēgas turēt filiāli, ja pretī nav adekvāta apgrozījuma. Balsta aktivitātes drīzāk vērtēju kā PR pasākumu," teica viņš. Šobrīd darījumi nenotiek tik aktīvi kā iepriekš, cilvēki arvien kaut ko gaida, mēģina saprast, kas notiek ar valsti un ekonomiku, un īpaši netic un nepaļaujas argumentiem un ieteikumiem.
Pieņemot 100 cilvēkus gandrīz vienā laikā un maksājot kaut vai minimālo algu, jārēķinās ar iespaidīgām summām, — skaidroja A. Šmits. No otras puses, gluži kā pēc grāmatas, ieteicams būtu ņemt jaunus cilvēkus, ko apmācīt. Kad tirgus atdzīvosies, viņi varēs ar pilnu sparu darboties. "Taču jautājums ir, kad pienāks tie laiki, kad tirgus ies uz augšu? Sagatavot mākleri var visai īsā laikā — līdz 3 mēnešiem, taču, mūsuprāt, nekas neliecina, ka tik drīz tirgū kaut kas mainīsies," uzskata A. Šmits.
Savukārt reklāmas aģentūras Inorek&Grey rīkotājdirektors Andis Zusts šīs reklāmas iedarbību skaidro šādi: "Katru dienu informācijas telpā parādās ziņas par krīzes priekšvēstnešiem. Līdz ar to nav saprotams, kādēļ šī reklāma nevis iedrošina pieteikties, bet rada sajūtu, ka nekustamo īpašumu tirgū ir atlicis viens naivs tirgus spēlētājs, kas nespēj samierināties ar tirgus realitāti. Ja viņi ir atraduši tik daudz vietas un minējuši tik daudzus virsrakstus ar apgalvojumiem, ka krīze tiešām ir, kāpēc viņi nav pacentušies sniegt savus argumentus, kādēļ Balsts tam netic un kāpēc arī man nebūtu jātic."
Viņš piebilst, ka apskatot sludinājumu, rodas arī vairāki jautājumi: Ja tiek meklēts tik daudz darbinieku, vai viņiem ir problēmas ar darbaspēku? Tāpat nepamet sajūta, ka tādā gadījumā kompānija nebūs ieinteresēta strādāt ar jaunpienācējiem. Darbu vienlaicīgi uzsāks 100 cilvēki, kam visiem būs jācīnās par vietu zem saules. Patiesībā reklāma ne ar vienu vārdu nepasaka, kādēļ viņi meklē uzreiz tik daudz cilvēku. Tad jau varēja rakstīt: "Tie, kam mēs dzīvokļus pārdevām iepriekšējos gados, vairs nevar samaksāt un viņi ir spiesti tos pārdot. Krīze ir ļoti liela, un viņu ir ļoti daudz, tāpēc mums nepieciešams 100 mākleru uzreiz. Darba pietiks visiem!"