Ieguvumu no lidojumiem starp Rīgu un Liepāju pilsētā jūt jau šobrīd; domā par citiem maršrutiem un pakalpojumiem; AirBaltic par peļņu vai zaudējumiem klusē, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Izvērtējot savienojumu ar Liepāju, Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars atzīmē, ka Starptautiskajai lidostai Rīga ir svarīgs jebkurš pasažieris, kuru izdodas piesaistīt, bet nozarei kopumā attiecībā uz infrastruktūru ir labi, ka varam teikt: Latvijā ir divas lidostas, kur notiek regulāra aviācijas satiksme.
Līdzšinējā maršruta attīstība, kas izrādījusies veiksmīgāka, nekā gaidīts, parāda, ka tai varētu būt cerība pastāvēt arī nākotnē. Savukārt Liepājai tas paver iespēju strādāt ar citām kompānijām, mēģinot gūt jaunus lidojumu galamērķus.
Kopš 2017. gada 16. maija, kad Latvijas nacionālā lidsabiedrība AirBaltic sāka regulārus iekšzemes lidojumus starp Rīgu un Liepāju, kopumā starp abām pilsētām pārvadāti vairāk nekā 6000 pasažieru, norāda kompānijas korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede. Pēc viņas teiktā, no kopējā pārdoto biļešu skaita 45% biļešu iegādātas tikai lidojumiem starp Rīgu un Liepāju, bet 55% tranzītlidojumiem caur Rīgu, savienojot Liepāju ar pārējiem AirBaltic galamērķiem.
Populārākie tranzīta galamērķi Liepājas maršrutā šoziem ir Stokholma, Minhene, Maskava, Kopenhāgena un Londona. Lidojumi tiek veikti trīs reizes nedēļā ar Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu, lidojums ilgst 40 minūtes. Kompānijas sniegtie dati ļauj aplēst, ka sēdvietu aizpildījums šajā reisā ir ap 40%, kamēr kompānijas vidējais rādītājs ir virs 75%.
Vaicāts, vai esošais rezultāts ir tāds, kā sākotnēji iecerēts, Aviasabiedrības Liepāja valdes loceklis Agris Sprūde atgādina, ka lidostas rekonstrukcija (skrejceļš, manevrēšanas ceļš, uguņu sistēma u.c.) pabeigta 2015. gada oktobrī, tam piesaistot arī ES naudu (7,8 milj. eiro no kopējām izmaksām 9,27 milj. eiro apmērā).
Visu rakstu Cīnās par vietu pasaules kartē lasiet ceturtdienas, 11.janvāra laikrakstā Dienas Bizness!