Biežākās problēmas automašīnām tiek novērotas ritošajā daļā. «Ja brauc pa tādiem ceļiem, kādi ir pie mums, tad nav brīnums,» biznesa portālam db.lv teic CRSS autoservisa īpašnieks Roberts Burvis. Viņš neslēpj savas domas: «Latvijas iedzīvotāji pārvietojas ar, maigi sakot, draņķīgām mašīnām,»
Kā sāpīgākos tematus nozarē R.Burvis akcentē autoceļu kvalitāti, automašīnu tehnisko stāvokli, darbinieku trūkumu un negodprātīgos autoservisus.
«Lielākā problēma ir tā, ka cilvēki meklē pašu lētāko variantu, bet vienlaikus vēlas dīlera kvalitāti. Tas ir nesavienojami, un tas ir jāsaprot. Tajā pašā laikā ir ļoti daudz negodprātīgu autoservisu, kas detaļām liek 200 līdz pat 300% uzcenojumu. Turklāt bieži vien atbrauc klients, stāsta, ka mainīta kāda automašīnas detaļa, bet mēs konstatējam faktu, ka detaļa nav nomainīta. Nauda gan ir iekasēta,» par skarbo realitāti nozarē stāsta R.Burvis. Arī autoservisu skaits, pēc viņa domām, Latvijā esot lielāks nekā nepieciešams.
Klienti autoservisā mēdzot ierasties ar rezerves daļām, kuras pašrocīgi iegādājušies internetā. Taču viņiem trūkstot zināšanu par to, kas konkrētajā situācijā ir nepieciešams, tāpēc nereti pakalpojums sanākot vēl dārgāks.
R.Burvis norāda, ka konkurence autoservisu starpā pastāv, taču, ja serviss piedāvā adekvātas cenas rezerves daļām un mehāniķa darbam, tad klientu netrūkst.
Neskatoties uz Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) pausto, ka autoservisu nozarei ir pievērsta pastiprināta uzmanība, R.Burvis atzīst, ka nereģistrēto autoservisu skaits nav mazinājies. «Pateikšu godīgi - trīs gadu laikā nav bijusi neviena VID vai Valsts darba inspekcijas pārbaude. Mums par to nav jāsatraucas, bet bijām dzirdējuši faktu, ka viņi apmeklē servisus,» teic autoservisa īpašnieks. Viņš norāda, ka ir gatavs izpildīt visas prasības. «Klients, ejot uz veikalu neprasa, vai maksās PVN, vai nē, bet, atbraucot uz servisu, gn pajautā, vai var saņemt rēķinu bez PVN, lai viņam sanāktu lētāk,» pieredzē dalās autoservisa īpašnieks.
R.Burvis arī norāda uz darbinieku trūkuma problēmu un atzīst, ka ļoti labus mehāniķus atrast ir gandrīz neiespējami. «Darbiniekus var noturēt ar atalgojumu, un šobrīd mehāniķiem tas ir ne mazāk kā 1000 eiro uz rokas, ja ir 1200 vai 1300 eiro uz rokas, tad darbiniekus var noturēt. Jebkurš normāls mehāniķis mēģinās darīt pats savā garāžā un 1000 – 1500 eiro uz rokas tā var nopelnīt,» viņš novērojis.