Citas ziņas

Autonams uzsāks imobilaizera jaunās sērijas ražošanu

,18.02.2008

Jaunākais izdevums

SIA Autonams, pašmāju auto aizsardzības sistēmu ražotājs un imobilaizeru sistēmas SKYBRAKE izgudrotājs, pērn sasniedzis 3,7 milj.latu apgrozījumu, kas ir par 62% vairāk nekā 2006.gadā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem.

No apgrozījuma apmēram 44% sastāda eksports, ko veido uzņēmuma paškonstruētie un ražotie imobilaizeri SKYBRAKE.

Šogad Autonams plāno turpināt iepriekšējos gados iesākto darbu pie jaunu SKYBRAKE produktu izstrādes un jau pavisam drīz tikšot uzsākta imobilaizera jaunās sērijas ražošana, bet pavasarī plašākai sabiedrībai plānots prezentēt jaunu SKYBRAKE produktu grupu – autoparka vadības iekārtas, kuru izgudrotājs arī ir Autonams konstruktoru komanda.

Pērn Autonams ar pretaizdzīšanas iekārtām aprīkojis 4,5 tūkst. automašīnu, veicis marķēšanu vairāk nekā 3400 automašīnām un saražojis vairāk nekā 60 tūkst. imobilaizeru SKYBRAKE.

Pērn Autonams atklājis jaunu, plašāku ražotni Rīgā. Pateicoties tai, ievērojami palielinātas ražošanas jaudas, kas ļauj palielināt eksporta apjomus un paplašināt produkcijas noieta tirgus.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Jaunas ražotnes atklāšana bija viens no nozīmīgākajiem notikumiem 2007.gadā, kas ļāva gandrīz divas reizes palielināt ražošanas jaudu. Kopumā pērn saražoti vairāk nekā 60 tūkstoši imobilaizeru SKYBRAKE, kas ir par 90% vairāk nekā 2006.gadā. Līdz šim ierobežoto jaudu dēļ arī eksporta palielināšana bija ierobežota.

Pateicoties jaunajai kapacitātei, šobrīd notiek pārrunas ar vairākiem sadarbības partneriem par piegāžu palielināšanu. Tāpat šobrīd izanalizējam Dienvidamerikas un Ziemeļamerikas tirgus, lai, iespējams, šogad pat uz šo kontinentu valstīm uzsāktu imobilzaizeru SKYBRAKE piegādes. Piemēram, uz ASV, Kanādu un Brazīliju."

Salīdzinājumam 2006.gadā tika saražoti 32 tūkstoši imobilaizeru SKYBRAKE, bet 2005.gadā vien 10 tūkstoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nonākot finansiālās grūtībās, SIA Autonams apmelo savus konkurentus publiski mēģinot graut to reputāciju, tā šorīt izplatītā paziņojumā norāda SIA GSM Apsardze.

Kā vēstīts, 28. jūlijā SIA Autonams informēja, ka SIA GSM Apsardze nodarbojas ar ļaunprātīgu uzņēmuma sagrābšanu jeb reiderismu. Taču, kā norāda SIA GSM Apsardze pārstāvji, izplatītā informācija esot ne tikai apmelojoša, bet arī neatbilstot īstenībai, jo SIA Autonams jau labu laiku ciešot finansiālas grūtības, laikus nevarot norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem, uzņēmums esot ieķīlājis savu mantu vairāk nekā 637 000 eiro apmērā, vairāk nekā 48 000 eiro esot parāds Valsts ieņēmumu dienestam, kā arī Autonams esot parādā GSM Apsardzei vairāk nekā 85 000 eiro, lai gan naudu par sniegtajiem pakalpojumiem SIA Autonams no klientiem esot saņēmis. «Sasāpējusī finansiālā situācija arī kalpo par iemeslu, lai negodīgas konkurences ceļā mēģinātu publiski nomelnot konkurentu reputāciju, cenšoties nezaudēt tirgus pozīcijas. GSM Apsardze šobrīd plāno vērsties tiesā ar prasību piedzīt visus līdzekļus no SIA Autonama,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas reiderisma praksē sākusies jauna ēra - digitālais reiderisms, ar ko saskāries Latvijas uzņēmums SIA Autonams,» teikts medijiem izplatītā paziņojumā. Kompānijas pārstāvji esot vērsušies tiesā pret SIA GSM Apsardze par negodīgu konkurenci un zīmola nelikumīgu izmantošanu, kā arī par nekvalitatīvu pakalpojumu nodrošināšanu, kā rezultātā ierosināti divi civilprocesi Rīgas apgabaltiesā un Rīgas Pilsētas Centra Rajona tiesā.

Kā skaidro Edvīns Panders, SIA Autonams valdes loceklis, runa esot par autoparka uzraudzību, kas pašlaik ir strauji augoša biznesa niša ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē.

«Bijušais sadarbības partneris ne tikai pārņēmis uzņēmuma datu bāzi un vēsturiskos datus, izmanto Autonama izstrādāto know how, bet arī izplata apmelojošus paziņojumus mūsu klientiem. Acīmredzams, ka reiderisms Latvijā ir grūti izskaužama parādība, kas tagad ar Autonama precedentu «pakāpies» jaunā līmenī, un varam runāt par digitālo reiderismu,» uzskata E. Panders.

SIA Autonams Latvijas tirgū nodrošina automašīnu papildaprīkojumu, kā arī ieviesis autoparku uzraudzības sistēmu SKYBRAKE. Pašlaik kompānija esot saskārusies «ar pārsteidzoši negodīgām un nelikumīgām darbībām no bijušā sadarbības partnera SIA GSM Apsardze puses, kas, iespējams, mēģina ienākt Latvijas tirgū ar negodīgas konkurences paņēmieniem. Proti, mēģinot «pārņemt» SIA Autonams klientu datubāzi un klientu vēsturiskos datus, lai turpmāk īstenotu SIA Autonams nodrošinātos pakalpojumus, pat nelikumīgi izmantojot SIA Autonams piederošo zīmolu SKYBRAKE».

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Autonams ar jaunu eksporta sadarbības modeli mēģinās iekarot Vāciju un Īriju

NOZARE.LV,27.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto aizsardzības sistēmu izgudrotājs un ražotājs SIA Autonams šogad izmēģinās jaunu eksporta sadarbības modeli Vācijā un Īrijā, lai veicinātu eksporta apjomu pieaugumu kopējā uzņēmuma apgrozījumā, stāsta Autonama valdes loceklis Edvīns Panders.

Panders norādīja, ka saistībā ar eksportu uzņēmums vienmēr ir meklējis ārvalstīs partnerus, bet tagad Autonams nolēmis mainīt eksporta stratēģiju, veidojot modeli, kurā uzņēmumam būtu lielāka ietekme.

«Līdz šim partneri paši izlēma, cik aktīvi strādāt ar mūsu produktu, taču krīze pierādīja, ka brīdī, kad partneriem ir grūtības, viņi fokusējas uz savām problēmām, īpaši nedomājot par mums. Tāpēc tagad Vācijā un Īrijā mēģinām veidot modeli, kas paredz, ka Autonams konkrētajā tirgū darbojas kopā ar partneri, tādējādi nodrošinot mums lielāku ietekmi - būsim tuvāk gala klientam, spēsim ātrāk reaģēt uz izmaiņām utt.,» skaidroja Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonams piedāvās risku apdrošināšanas pakalpojumus

,10.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Autonams paplašina darbību un nodibinājis jaunu uzņēmumu - apdrošināšanas brokeru sabiedrību Autonams Brokeri, kas sniegs pakalpojumus nedzīvības apdrošināšanas jomā.

Sākotnēji plānots piedāvāt apdrošināšanas pakalpojumus Autonams klientiem kā papildu pievienoto vērtību uzņēmuma pamatdarbībai – automašīnu nodrošināšanai ar profesionāliem pretzagšanas risinājumiem, Db.lv informē SIA Autonams Brokeri valdes priekšsēdētāja Iveta Sarkane.

„Pieaugot pieprasījumam pēc šī pakalpojuma no mūsu klientu puses, nolēmām nodalīt apdrošināšanas pakalpojumus no mūsu pamatdarbības un izveidot jaunu uzņēmumu Autonams Brokeri. Turklāt plānojam paplašināt līdz šim piedāvātos apdrošināšanas produktus, iekļaujot arī citus nedzīvības apdrošināšanas veidus, kā, piemēram, īpašuma, veselības, civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu,” uzsver I. Sarkane.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu aizsardzības sistēmu izgudrotājs, ražotājs un uzstādītājs SIA Autonams sācis uzstādīt jaunākās paaudzes autogāzes iekārtas, kas ir jauns produkts, ar mērķi piedāvāt risinājumus transporta organizēšanai un izmaksu optimizācijai, informēja Autonama valdes loceklis Edvīns Panders.

Viņš sacīja, ka Autonams neražo uzstādāmās autogāzes iekārtas, bet gan uzstāda pasaulē ražotās iekārtas. Atkarībā no automašīnas dzinēja tilpuma vienas iekārtas cena svārstās 500-700 latu robežās. Nobraucot 10 000 kilometru, gāzes iekārtai jāveic apkope.

Panders norādīja, ka autogāze, iespējams, ir viens no vieglāk pieejamiem šā brīža risinājumiem, kas ļauj optimizēt izmaksas gan privātpersonām, gan juridiskām personām.

«Autogāzes iekārtas sen vairs nav stereotipiem apvītās sistēmas, kas autovadītājam rada neērtības. Tieši pretēji, jaunākās - ceturtās un piektās paaudzes - iekārtas ir nosacīti ekskluzīvas klases produkts ar augstāko iespējamo kvalitāti,» apgalvoja Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan centrālā banka, gan komercbankas un inkasācijas uzņēmumi ir gatavi jaunās 20 eiro banknotes ieviešanai, pārliecināts Latvijas Bankas valdes loceklis un Kases un naudas apgrozības pārvaldes vadītājs Jānis Blūms.

No 25.novembra Latvijā un pārējā eirozonā apgrozībā nonāks Eiropas jeb otrās sērijas 20 eiro banknote. Tā ir līdzīga pirmās sērijas 20 eiro banknotei, bet tai ir uzlabots dizains un drošība. Banknotēs ir caurspīdīgs logs, un šāds drošības elements Latvijas iedzīvotājiem ir pazīstams jau no latu laikiem, jo tāds tika izmantots arī 100 latu un 500 latu banknotēs.

20 eiro banknotes ir visizplatītākās Latvijā - to īpatsvars starp eiro banknotēm ir 29%. Nākamā populārākā ir 50 eiro banknote, kuras īpatsvars ir 26%, un 10 eiro banknote ar 25%.

Jaunās 20 eiro banknotes apgrozībā nonāks pakāpeniski ar komercbanku un inkasācijas kompāniju starpniecību. Latvijas Bankā no komercbankām ienākošās pirmās sērijas banknotes tiks aizstātas ar otrās sērijas banknotēm. Iedzīvotājiem un arī uzņēmējiem nekur nav jāiet speciāli mainīt savu naudu, jo viss notiks automātiski skaidras naudas apstrādes ciklā, un pirmās sērijas banknotes saglabā savu vērtību bez laika ierobežojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Balta un Autonams izveidojuši virtuālu auto zādzību riska kalkulatoru

LETA,04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība Balta sadarbībā ar uzņēmumu SIA Autonams izveidojusi virtuālu automašīnu zādzību riska kalkulatoru, informēja Autonama un Baltas pārstāvji.

Kalkulators izveidots, lai brīdinātu un pievērstu automašīnu īpašnieku uzmanību aktuālajām tendencēm. Tas izstrādāts, balstoties uz aktuālajiem automašīnu zādzību un apzagšanas datiem.

Šis virtuālais rīks būs pieejams automašīnu īpašniekiem apdrošinātāja Balta un uzņēmuma Autonams mājaslapās. Kalkulatorā pieejamā informācija tiks atjaunota vismaz reizi vienā ceturksnī.

Kā norādīja Autonama valdes loceklis Edvīns Panders, pēdējā gada laikā nav būtiski mainījies kopējais auto zādzību skaits, taču mainījušās ir zādzību tendences. Proti, zagtāko spēkratu sarakstam pievienojušies tādu zīmolu modeļi, kas vēl pirms dažiem gadiem to īpašniekiem šķituši gana droši - Nissan, Kia, Hyundai, Subaru, Volvo un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autonams atver pārstāvniecību Ukrainā

Jānis Rancāns,06.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums SIA Autonams, kas pazīstams ar Skybrake autoparku vadības sistēmām, atvēris otru pārstāvniecību ārvalstīs – Ukrainā, Kijevā nodibinot Autonams Ukraine, informē kompānija.

Šī gada martā Autonams jau atvēra pārstāvniecību Krievijā, Groznijā. Ukrainā uzņēmums darbojas jau kopš 2004. gada, kad tika noslēgti pirmie eksporta līgumi uz Ukrainu. Šajā laika posmā Ukrainā tikušas tirgotas Autonams auto drošības sistēmas un nesen uzsākts arī autoparku uzraudzības sistēmu eksports uz šo valsti.

Populārākais Autonams produkts Ukrainā ir Skybrake DD2+ imobilaizers. «Tomēr tirgus tendences un interese rāda, ka tādus pašus apjomus, kādos tiek tirgoti Skybrake DD2+ imobilaizeri, gada laikā varētu sasniegt arī Skybrake AUS – GPS/GSM autoparku uzraudzības sistēma,» stāsta SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada aprīlī, pēc trīs gadu pārtraukuma, sasniegts auto zādzību antirekords, pārsniedzot 100 automašīnas mēnesī, taču maijā tas ticis pārsniegts vēlreiz ar 110 nozagtām automašīnām mēnesī, liecina uzņēmuma Autonams apkopotie dati.

Noslēdzot 2015. gada 1. pusgadu, kā ierasts, vietu topa augšgalā saglabā Volkswagen markas automašīnas un modelis Golf (33), taču ir vērojams būtisks pieaugums Touran (16) modeļu zādzībās, salīdzinot ar iepriekšējo pusgadu. Zagtāko modeļu topa otro vietu ieņemt automašīnas Audi A4 (22), kam cieši seko Toyota Corolla Verso (21).

Tāpat kā iepriekšējā ceturksnī, Top10 zagtākās markas veido vairāk nekā 85% no visiem zagtajiem transporta līdzekļiem. Zagto automašīnu vidējais vecums ir samazinājies par vienu gadu, un īpaši tas ir novērojams Audi gadījumā, kur vidējais zagto automašīnu vecums ir samazinājies par 3,34 gadiem – tiek zagtas arvien jaunākas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Pētījums sniedz atbildi, cik drošas ir 464.sērijas ēkas

Lelde Petrāne,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot izvērtēt Padomju laikā celto daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku tehnisko stāvokli, Ekonomikas ministrija sadarbībā ar pieredzējušiem būvspeciālistiem 2019. gadā veikusi 464. sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku konstrukciju mehāniskās stiprības un stabilitātes izpēti.

Tieši masveida apbūves lielpaneļu 464. sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas tika izvēlētas izpētei kā pirmās, jo nozares eksperti bija norādījuši, ka šīs sērijas ēkām potenciāli varētu būt lielāki riski nesošo konstrukciju stabilitātei, ņemot vērā konstrukciju īpatnības, ēku vecumu un noteikto vidējo kalpošanas ilgumu (60 gadi).

Pētījumā tika apsekotas 13 (10 Rīgā, 3 Jelgavā) 464.sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas, kas nodotas ekspluatācijā laika posmā no 1964. līdz 1978.gadam.

Ēku apsekošanas laikā, kā arī veiktajos atsegumos netika konstatētas pazīmes, kas liecinātu par ēku mehāniskās stiprības vai stabilitātes zudumu, – ēku nesošās konstrukcijas ir apmierinošā tehniskā stāvoklī. Turpinot ēku ekspluatāciju līdzšinējā veidā, kā arī veicot pētījumā norādītos ēku uzturēšanas un atsevišķu elementu atjaunošanas pasākumus, ēkas ir drošas turpmākai ekspluatācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Lietoti BMW X sērijas (X1–X6) modeļi. Salīdzinam ietilpību, patēriņu un citas galvenās atšķirības

Reklāmraksts,08.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Unsplash.com/xxkvc

Orientēties BMW “cross country” X sērijas modeļos var būt mulsinoši – X1, X2, X3, X4, X5, X6, kā arī X7 ir radniecīgi modeļi, tomēr tie ir dažādi krosoveri, kas atšķiras ne tikai pēc jaudas un ietilpības, bet arī pēc galvenā “uzdevuma”. Nepāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Vehicle” (SAV), kas būtībā ir BMW īpašais nosaukums sporta apvidus automašīnām. Savukārt pāra X modeļus BMW dēvē par “Sports Activity Coupe” (SAC) – tie ir sportiskāki, kā arī dārgāki par iepriekšējiem X nepāra modeļiem.

Lai palīdzētu Tev atrast piemērotāko BMW X sērijas modeli, šajā rakstā esam apkopojuši galvenās atšķirības starp BMW X1–X6 sērijas modeļiem. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kā atšķiras dažādo BMW X sērijas modeļu ietilpība, degvielas patēriņš, pieejamība un citi svarīgi aspekti!

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autonams audzējis apgrozījumu par 29%

Žanete Hāka,04.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn autogāzes aprīkojuma uzstādītājs SIA Autonams savu apgrozījumu palielinājis par 28,99%, sasniedzot 1,953 miljonus latu, liecina uzņēmuma iesniegtais gada pārskats Lursoft.

Lai arī uzņēmumam nav izdevies gadu pabeigt ar peļņu, salīdzinot ar 2011.gadu, pērn SIA Autonams zaudējumi sarukuši teju trīs reizes, līdz 44,435 tūkstošiem latu.

Kā norāda uzņēmuma vadība, pārskata periodā ieguldīti līdzekļi darbinieku apmācībā, kā arī sadarbības paplašināšanai Latvijā un ārvalstīs, tiesa gan, aizsāktās sadarbības rezultāti būs mērāmi vēl tikai nākotnē.

2012.gadā SIA Autonams savu galveno uzmanību veltījis esošo produktu atjaunošanai, testēšanai un ārvalstu tirgiem Krievijā, Lielbritānijā, Spānijā, Ukrainā un Baltijas valstīs. Starp uzņēmuma lielākajiem klientiem pērn bijis SIA Transporent, SIA Latvijas propāna gāze, SIA Karšu izdevniecība Jāņa Sēta, SIA Amserv Motors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par vienīgo Autonama īpašnieci kļuvusi Iveta Sarkane

Nozare.lv,14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par auto aizsardzības sistēmu izgudrotāja un ražotāja SIA Autonams vienīgo īpašnieci kļuvusi Iveta Sarkane, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija.

Līdz šim Sarkanei piederēja 94,44% uzņēmuma kapitāldaļu, bet 5,56% Autonama daļu piederēja tā valdes loceklim Edvīnam Panderam.

Autonama valdes priekšsēdētāja I. Sarkane sacīja, ka Panders savas kapitāldaļas pārdevis personisku iemeslu dēļ, taču turpinās strādāt kā Autonama valdes loceklis.

Jau ziņots, ka Autonams 2010.gadā strādājis ar 2998 latu peļņu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija.

2009.gadā Autonama zaudējumi bija 186 916 lati. 2008.gadā uzņēmuma zaudējumi bija 300 706 lati.

Par 13% audzis arī kompānijas apgrozījums - no 958 442 latiem 2009.gadā līdz 1 088 486 latiem 2010.gadā. 2008.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 2,4 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autonamam līgums ar angļiem par 1.7 miljoniem eiro

,05.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiski paplašinot jaunus eksporta tirgus, pašmāju aizsardzības sistēmu izgudrotājs Autonams noslēdzis līgumu par 1.725 milj.eiro.

Līguma ietvaros Autonams konstruktoru komanda speciāli lauksaimniecības un būvniecības tehnikai radīs individuālu bezvadu datu pārraides un identifikācijas sistēmu. Jāmin, ka uzņēmuma izstrādātais inovatīvais bezvadu risinājums nonāks pie vadošā traktoru un mašīnu tehnikas rezerves daļu vairumtirdzniecības uzņēmuma klientiem 60 pasaules valstīs.

SIA Autonams pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis Edvīns Panders komentē: «Noslēdzot līgumu, esam spēruši nozīmīgu soli uz priekšu eksporta tirgus apguvē. Šobrīd jau esam izstrādājuši un piegādājuši pirmo no trīs bezvadu aizsardzības produktiem, un konstruktoru komanda turpina darbu pie nākamajiem diviem. Kā sadarbības partneri esam spējuši pierādīt sevi kā inovatīvu un elastīgu jauno tehnoloģiju radītāju un ražotāju, un uzsāktā sadarbība ir nozīmīga turpmākajiem soļiem starptautiskajā tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autonams tiek pie 1,05 miljonu eiro vērta līguma Bulgārijā

Dienas Bizness,10.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aizsardzības sistēmu izgudrotājs un ražotājs Autonams noslēdzis līgumu ar Bulgārijas uzņēmumu Armeec par 1,05 milj.eiro. Līguma ietvaros Autonams Bulgārijas uzņēmumam piegādās auto drošības bezvadu sistēmu Skybrake DD2+.

«Noslēgtais līgums ir būtisks ieguvums uzņēmuma darbībā. Priecē, ka Latvijā radīts drošības sistēmas produkts ir izvēlēts kā drošākais un labākais risinājums lielākās Bulgārijas apdrošināšanas sabiedrības vērtējumā. Tas ir augsts Latvijas tehnoloģisko produktu novērtējums,» jauno līgumu komentē SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

SIA Autonams atzīst, ka strādājot ar partneriem ārvalstīs un apgūstot jaunus eksporta tirgus, ļoti svarīgs sadarbības priekšnosacījums ir potenciālā partnera priekšstati par to, kas un kādā kvalitātē Latvijā tiek ražots. Jo augstāk attiecīgajā valstī kotējas Latvijā ražotas preces, jo vieglāk ir darboties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taivānas ražotājs ASUS ar klēpjdatoru sēriju ExpertBook īsā laikā iekarojis korporatīvo klientu segmentu Latvijā un turpina paplašināt savu biznesa klientu loku.

Neraugoties uz to, ka Latvijā ir daudz ražotāju, kas strādā ar korporatīvajiem klientiem un konkurence šajā segmentā ir ļoti sīva, ASUS veiksmīgi izdevies ienākt šajā tirgū, pierādot sevi kā uzticamu un kvalitatīvu partneri, atzīmē Jānis Šmits, SIA Biroja Tehnikas Eksperts valdes priekšsēdētājs. ASUS ExpertBook sērijas klēpjdatorus izmantojam gan savām vajadzībām, gan tos pārdodam arī uzņēmuma klientiem - citiem komersantiem, stāsta J.Šmits, piebilstot, ka galvenās šo datoru priekšrocības ir premium garantijas serviss un pieejamā cena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildu piesardzības nolūkā Veselības inspekcija (VI) un Zāļu valsts aģentūra (ZVA) uz laiku apturējusi vienas vakcīnas "AstraZeneca" sērijas izmantošanu, informē ZVA pārstāve Dita Okmane.

VI un ZVA saņēmušas informāciju, ka Austrijas nacionālā zāļu uzraudzības kompetentā iestāde ir apturējusi "AstraZeneca" izstrādātās vakcīnas pret Covid-19 vienas sērijas izmantošanu - sērijas numurs ir "ABV5300".

Apturēšana saistīta ar divu personu veselības sarežģījumiem, kas iestājušies ilgāku laiku pēc vakcinācijas ar vienas sērijas "AstraZeneca" Covid-19 vakcīnu.

Sākotnējā Eiropas Zāļu aģentūras (EZA) veiktā izvērtēšana liecina, ka nepastāv cēloņsaistība vakcinācijai ar veselības traucējumiem, tomēr papildu piesardzības nolūkā VI un ZVA pieņēmušas lēmumu uz laiku apturēt vakcināciju ar šīs sērijas vakcīnām Latvijā.

Pēc ZVA paustā, šobrīd nav konstatēts, ka Latvijā vakcinācija ar šīs sērijas vakcīnām būtu izraisījusi nopietnus veselības traucējumus. Tomēr šī sērija ir apturēta uz laiku piesardzības nolūkā līdz brīdim, kamēr tiks veikta šo gadījumu pilnīga izvērtēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autotirgus kritums iegriež arī Autonamam

Dienas bizness,22.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu auto tirdzniecības apsīkums ne vien Latvijas, bet arī ārvalstu tirgos liek koriģēt arī auto elektronikas ražotāja SIA Autonams šī gada plānus.

Kā atzina SIA Autonams pārdošanas un attīstības direktors Edvīns Panders, «šogad kopējais uzņēmuma apgrozījums bija plānots ap 4 miljoniem latu, bet tas šobrīd neiet grafikā.» Kā iemeslu tam uzņēmuma pārstāvis min auto tirdzniecības apsīkumu un, lai gan vietējā tirgū paliek gana niecīgs saražotā daudzums, tomēr tieši Latvijas tirgus dēļ apgrozījuma plāns nepildoties. Pērn uzņēmuma kopējais apgrozījums bija 3.12 milj. Ls jeb par 34 % lielāks nekā gadu iepriekš.

SIA Autonams ražo autoelektroniku, t.sk., pretaizdzīšanas sistēmas Skybrake.

90% no saražotā nonāk eksporta tirgos gan tuvējās Baltijas valstīs, gan Krievijā, Ukrainā, Francijā u.c. Kā piebilst E. Panders, šogad bija paredzēts 30% eksporta apjomu pieaugums, kas izskatoties gana reāls, pat neraugoties uz to, ka pēc pēdējiem notikumiem Krievijas tirgū arī šis tirgus liekot bažīties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skybrake ražotājs Autonams nolēmis uzsākt savas produkcijas pielāgošanu elektroauto vajadzībām. Pirmais elektroautomobiļiem pielāgotais produkts ir autoparku uzraudzības sistēmas iekārta Skybrake F20, informē uzņēmums.

«Skatoties, kas notiek pasaulē un Latvijā, redzam, ka nākotnē automašīnu papildaprīkojumam būs specifiskas prasības. Sevišķi tādām ierīcēm kā autoparku uzraudzības sistēmas, imobilaizeriem un signalizācijām. Lielākais izaicinājums ir samazināt šo ierīču elektrības patēriņu, lai elektroauto akumulatoru jauda pēc iespējas vairāk tiktu izmantota primārajam mērķim – dzinēja darbināšanai,» skaidro SIA Autonams valdes loceklis Edvīns Panders.

2010. gada nogalē Nissan uzsāka sava pilnībā elektrificētā sērijveida modeļa Leaf piegādes Amerikā un Japānā. Uzņēmums plānoja decembrī pārdot 25 tūkstošus automašīnu, savukārt laika periodā līdz 2020. gadam 5.2 miljonus Nissan Leaf. Arī citi autobūves giganti patlaban jau izstrādā vai tuvākajā laikā plāno izstrādāt elektroauto, pamatojot savu tehnoloģiju pielāgošanu «zaļajiem» auto, norāda Autonams.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot Padomju laikā celto daudzdzīvokļu dzīvojamo māju tehniskā stāvokļa izpēti, Ekonomikas ministrija sadarbībā ar pieredzējušiem būvspeciālistiem veikusi 602. sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku konstrukciju mehāniskās stiprības un stabilitātes izpēti.

Tāpat kā iepriekš, tiek piedāvāti arī tipveida risinājumi ēku konstrukciju mehāniskās stiprības un stabilitātes atjaunošanai, kur tas ir nepieciešams.

Pētījumā tika apsekotas 18 šīs sērijas daudzdzīvokļu ēkas – 15 deviņstāvu un trīs sešstāvu ēkas Jelgavā, Ogrē, Salaspilī un Rīgas mikrorajonos Imantā, Pļavniekos un Dārzciemā. Izpēte veikta ēkām, kuras tika nodotas ekspluatācijā laika posmā no 1974. līdz 2006. gadam.

602. sērijas apsekoto ēku pamatu un pamatnes tehniskais stāvoklis izpētes rezultātā novērtēts kā atbilstošs ēku mehāniskās stiprības un stabilitātes prasībām. Arī apsekoto ēku nesošo sienu un ēku pagraba, starpstāvu un bēniņu pārsegumu stāvoklis novērtēts kā apmierinošs un atbilstošs mehāniskās stiprības un stabilitātes prasībām. Kopumā 602. sērijas ēkas ir apmierinošā tehniskā stāvoklī un ēku ekspluatācija ir droša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” – augstākā līmeņa fotogrāfijas, šokējošas mākslīgā intelekta izdarības

Rakstu sagatavojis neatkarīgs žurnālists R. Kažimėkas,03.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsture atkārtojas: iepriekšējā gada 26. septembrī Berlīnē tika prezentēti telefoni “Xiaomi 13T” un “Xiaomi 13T Pro”. Šogad, arī 26. septembrī, arī Berlīnē “Xiaomi” prezentēja savus jaunākos telefonus “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”. Informācija par šiem diviem telefoniem ilgi tika glabāta noslēpumā, tāpēc tīmeklī netrūka minējumu: kā tie izskatīsies, kas tajos būs integrēts, cik maksās, ar ko tie atšķirsies no šā ražotāja februārī prezentētā flagmaņa “Xiaomi 14”. Trīs nedēļas pirms prezentēšanas abi modeļi nonāca manās rokās, tos abus izmēģināju, tāpēc tagad dalos ar informāciju un novērojumiem.

Tuvu flagmanim

2019. g. “Xiaomi” prezentēja pirmo “T” sērijas telefonu “Mi 9T”. Kopš tā laika “T” sērijas modeļi tika prezentēti katru gadu. “T” sērija tika nodēvēta par starpposmu starp vidējās un augstākās klases “Xiaomi” telefoniem. Taču šāds raksturojums, īpaši runājot par jaunākajiem “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” telefoniem, jau vairs nav precīzs, jo tas liek domāt, ka visas flagmaņa īpašības ir labākas. Tā nav – ar atsevišķām īpašībām “Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro” pārspēj flagmani (dizains, ekrāns, fotografēšanas naktī iespējas) vai neatpaliek no tā (galvenā kamera). “T” sērijas modeļi nav sliktāki par flagmaņa versiju – tajos ir integrēti visdažādākie pilnveidojumi, kuru nav citos “Xiaomi” telefonu modeļos. Salīdzinot ar flagmani, var teikt, ka “T” sērijas mērķis ir nodrošināt lietotājiem augstākās kvalitātes pieredzi par pieejamāku cenu. Tā kā iepriekš biju izmēģinājis “Xiaomi 14”, un tagad abus jaunākos modeļus (“Xiaomi 14T” un “Xiaomi 14T Pro”), varu teikt, ka tie ir ļoti līdzīgi flagmanim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Izvēlas dzīvokļus lietuviešu un Hruščova laika projektos

Lelde Petrāne,23.08.2017

Hruščova laika mājām ir pieci stāvi, tās būvētas no baltiem silikāta ķieģeļiem vai arī no dzelzsbetona paneļiem ar ģipšbetona starpsienām. Dzīvokļi platības ziņā ir mazi, ar caurstaigājamām istabām. Hruščova projekta mājās pieejami dzīvokļi gan ar, gan bez balkoniem, taču ēkām nav liftu.

Foto avots: DNB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Latvijā vispieprasītākie sērijveida dzīvokļi ir lietuviešu un Hruščova laika projektos, liecina DNB bankas sadarbībā ar nekustamā īpašuma kompāniju Ober-Haus apkopotā informācija par situāciju Latvijas dzīvokļu tirgū.

Rīgā pieprasītāko sērijveida dzīvokļu TOP3 papildina arī 119. sērijas projekti, bet Latvijas reģionos – 103. sērijas projekti.

Salīdzinot šo dzīvokļu cenu atšķirības galvaspilsētā un reģionos, ārpus Rīgas redzams būtisks cenu samazinājums. Ja vidējā cena dzīvoklim lietuviešu projektā Rīgā ir 720 EUR/m2, tad reģionos šī cena ir no 140 līdz 250 EUR/m2. Līdzīga situācija ir novērota arī Hruščova laika dzīvokļiem, kas Rīgā maksā vidēji 700 EUR/m2, bet reģionos – 180 – 300 EUR/m2.

Daugavpilī pieprasītākie dzīvokļi ir Hruščova laika projektos, 467. sērijas un 103. sērijas namos. Turpretim Valmierā šo sarakstu veido 103. sērijas nami, Hruščova laika un lietuviešu projekti. Jelgavā iezīmējas mazliet citādākas prioritātes, sarakstam ietverot 103. sērijas namus, lietuviešu projektus un 602. sērijas ēkas. Kurzemes pilsētā Liepājā pieprasītākie ir 103. sērijas nami, lietuviešu projekti un 104. sērijas ēkas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Tendences nekustamā īpašuma tirgū: «Krasta rajona» jeb Maskavas forštates sērijveida ēkas

Sagatavojusi Lelde Petrāne,20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īres maksa sērijveida dzīvokļiem Maskavas forštatē pēdējo četru gadu laikā ir palielinājusies par 15%, bet iegādes cena par kvadrātmetru – par 31%, liecina nekustamo īpašumu aģentu platformas "Big Bang Realty" un programmatūras un datu analīzes uzņēmuma "D.Vision" pētījums.

Maskavas forštate ir apkaime, ko norobežo Daugava, Aizkraukles virziena dzelzceļš un Dienvidu/Slāvu tilts. Tātad, piemēram, 467. sērijas ēku komplekss, kas atrodas uz rietumiem no Slāvu tilta (tā saucamais “Krasta masīvs”), ir pieskaitāms Maskavas forštatei, taču t/c “Akropole” ir pieskaitāma Ķengaragam. Maskavas forštates apkaime ir diezgan liela (759,4 ha) un nav viendabīgi apbūvēta. Sērijveida daudzdzīvokļu ēkas lielākoties koncentrējas tuvāk tās dienvidaustrumu robežai. Iespējams, tieši tāpēc populārajos sludinājumu portālos teritorijai mēdz piešķirt atsevišķu nosaukumu – “Krasta rajons”, tomēr - tāpat kā “Krasta masīvs” - šie nav oficiālie nosaukumi un Rīgas kartē īstenībā neeksistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Padomju laikos celtās 467a.sērijas daudzdzīvokļu ēkas ir ekspluatācijas drošas

Db.lv,20.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Padomju laikos celtās daudzdzīvokļu 467a.sērijas ēkas ir drošas turpmākai ekspluatācijai, izpētē secinājusi Ekonomikas ministrija (EM).

Pētījumā tika apsekotas 10 (desmit) 467A sērijas daudzdzīvokļu ēkas dažādos Rīgas mikrorajonos - Zasulaukā, Vecmīlgrāvī, Pļavniekos un Krasta masīvā, kuras bija nodotas ekspluatācijā laika posmā no 1973. līdz 1988. gadam, kas bija pirmais un pēdējais gads, kad šīs sērijas ēkas bija būvētas Latvijā.

Veicot 467A sērijas ēku apsekošanu un izpēti, netika identificēti tādi nesošo konstrukciju un elementu defekti un bojājumi, kas var ietekmēt to nestspējas zudumus un ēku drošu ekspluatāciju. Ēku izpētē netika konstatēti nesošo konstrukciju un balsta vietu bojājumi vai citas pazīmes, kas liecinātu par deformācijām un mehāniskās stiprības un stabilitātes zudumiem. 467A sērijas ēku nesošajām konstrukcijām nav nepieciešams veikt pastiprināšanas darbus. Kopumā tās ir apmierinošā tehniskā stāvoklī un ēku ekspluatācija ir droša.

Komentāri

Pievienot komentāru