Šī gada pirmajā pusgadā reģistrēts par 11% vairāk vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta sasniedzot 8068 reģistrētu vienību skaitu, kas ir par 791 jaunu reģistrētu automobili vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē, liecina Auto asociācijas dati.
Šī gada pirmā puse noslēgusies ar stabilu pieaugumu pusgada griezumā, bet ar ļoti viļņveidīgu ikmēneša pieaugumu. Vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecībā samazinājums pret 2014. gada attiecīgo mēnesi bija vērojams tikai februārī, bet vieglā komerctransporta tirdzniecības apjomu pieaugums līdz martam bija ar negatīvu tendenci un pieaugums sākās tikai no aprīļa mēneša. Pusgada tirgus attīstība ir pozitīvāka salīdzinājumā ar Auto Asociācijas izteiktajām prognozēm par 4,5% pieaugumu 2015. gadā. skaidro Ingus Rūtiņš, Auto Asociācija viceprezidents.
Līzingā iegādāto automobiļu skaits ir pieaudzis un sasniedzis gandrīz apaļus 4000 darījumus (3988 darījumi), kas veido 7% pieaugumu darījumu skaita ziņā pret 2014. gadu, bet līzinga tirgus nav spējis tikt līdzi auto tirgus attīstībai un šī gada pirmajā pusē līzinga darījumu tirgus daļa no kopējo darījumu skaita ir samazinājies uz 49% (iepriekš 51%) no visiem jaunu automobiļu iegādes darījumiem.
Kā lielākais jaunu automobiļu finansētājs nemainīgi ir palicis Nordea Finance Latvia ar tirgus daļu 31%, bet pārējā tirgū turpinās gada pirmajā ceturksnī novērotā tendence par tirgus pārdali, kurā uzvaras gājienu iet Swedbank Līzings ar 23% tirgus daļu jeb 900 darījumu skaitu pret 2014. gada pirmā pusgada 11% tirgus daļu jeb 412 darījumiem.
Savukārt trešajā vietā ierindojas SEB Līzings ar 641 darījumu. Šī gada pirmajā pusē ievērojami pieaudzis korporatīvo darījumu skaits. Tie ir darījumi, kur kalendārajā mēnesī klients iegādājies 3 un vairāk automobiļus. Pieaugums ir 5% pret 2014. gada šo pašu periodu un veido 25% no visām pārdotajām automobiļiem. Vēl joprojām kā lielākais korporatīvais darījums ir janvārī noslēgtā 230 automobiļu piegāde ES Prezidentūras vajadzībām. Pārējais korporatīvo darījumu tops pamatā sastāv no nomas uzņēmumu pirkumiem. Tas liecina, ka klienti arvien vairāk novērtē nomas pakalpojuma ērtības un apliecina šo segmentu kā ļoti nozīmīgu nozares spēlētāju. komentē Pēteris Rubulis, Auto Asociācijas projektu vadītājs.
Publiskajā iepirkumā lielākais darījums ir bijis Latvenergo ar 111 piegādātiem automobiļiem VW Caddy un Ford Focus. Zīmolu Top 5 2015. gadā ir piedzīvojis izmaiņas – no topa ir aizgājuši Peugeot un Renault, savukārt klāt nākuši Nissan un Ford. Līderis nemainīgi ir Volkswagen (1332 a/m) ar tirgus daļu 16,5%. Tam seko Toyota (880 a/m) ar tirgus daļu 10.9%, Nissan (751 a/m) 9,3%, Škoda (620 a/m) 7,7%, Ford (456 a/m) 5,7%. Savukārt Top 10 zīmoli kopā ņemot ieņem tirgus daļu 71,2%, kas ir līdzīgi kā gadu iepriekš. Populārākie pasažieru automobiļu modeļi ir bijuši Nissan Qashqai (446), Volkswagen Passat (298). Arī populārākā vieglā komerctransporta tops palicis faktiski bez izmaiņām salīdzinājumā ar 2014. gadu – Volkswagen Caddy (179), Renault Master (97), Toyota Hilux (81).