Darbaspēka nodokļu slogs saruks, autogāzes lietotājiem grib uzspiest lielākus tēriņus. Vienlaikus atbalstīti vairāki ministriju priekšlikumi 2014. gada budžeta ieņēmumu palielināšanai, paredzot noteikt jaunas un lielākas nodevas un nodokļus.
Jānorāda, ka pagaidām pieņemti konceptuāli lēmumi un konkrēti likumu grozījumi vēl tiek izstrādāti, tomēr vairāki no izskanējušajiem priekšlikumiem jau vērtēti pretrunīgi. Tā, piemēram, iecere nākotnē vienādot akcīzes nodokļa likmi autogāzei ar akcīzes nodokļa apmēru dīzeļdegvielai vai benzīnam raisa neizpratni par to, kāpēc augstāks nodoklis būtu jāmaksā par videi draudzīgāko degvielu.
«Akcīzes nodokļa pieauguma maksimālais slieksnis nedrīkst pārsniegt robežu, kad autogāzes cena ir lielāka nekā 50% no benzīna (dīzeļdegvielas) cenas, jo sašķidrinātā naftas gāze ir blakusprodukts,» DB uzsver SIA EKO Gāze projektu menedžeris Andrejs Laškovs.
Atbalstot priekšlikumu pārskatīt akcīzes nodokli autogāzei, nākamā gada budžetā paredzēts gūt papildu 2,8 miljonus latu. Tostarp 2,3 milj. latu tiktu gūti no akcīzes nodokļa, bet 0,5 milj. latu – no pievienotās vērtības nodokļa. Finanšu ministrijā (FM) informē, ka pašlaik akcīzes nodokļa slogs (90 latu par tonnu), lai veiktu vienādu attālumu – 100 kilometrus, autogāzei ir aptuveni četras reizes zemāks nekā bezsvina benzīnam.
Lai mazinātu atšķirības nodokļa slogā starp degvielas veidiem, tas būtu jāpaaugstina līdz 113,15 Ls (161 eiro). Turklāt tādā gadījumā akcīzes nodoklis autogāzei Latvijā tuvinātos tam nodokļu slogam, ko paredz pēdējie priekšlikumi Eiropas Savienības minimālā nodokļa līmeņa paaugstināšanā. Nozarē lēš, ka tādā gadījumā autogāzes cena litrā pieaugtu aptuveni par 1,5 santīmiem.