Gadu desmitiem ilgi importēto luksusa preču pārdošanas modelis Japānā bijis vienkāršs - šiks veikala iekārtojums, profesionāla apkalpošana un preces cenai klāt «Japānas piemaksa». Šādi izmantojot lielā pieprasījuma priekšrocības un Japānas patērētāju augstos ienākumus, ārvalstu luksusa preču tirgotāji spējuši par savām precēm iekasēt krietni vairāk nekā citu valstu tirgos, taču šī ierastā luksusa preču tirdzniecības sistēma tagad draud sabrukt.
Jēnas vērtības palielināšanās attiecībā pret ASV dolāru līdz pēdējo 15 gadu augstākajai atzīmei, ļāvusi zemo cenu biznesa piekopējiem iesaistīties luksusa preču tirgus segmentā, savās interneta vietnēs piedāvājot augstas kvalitātes produkciju par krietni zemākām cenām.
Piemēram, šā gada augustā kompānija Yahoo Japan Corp. savā tirdzniecības portālā uzsāka luksusa preču izpārdošanu. Kompānija norāda, ka pārdošanas apjomi bijuši aptuveni piecas reizes lielāki nekā attiecīgajā laika periodā pirms mēneša.
Arī Japānas interneta tirdzniecības uzņēmums Rakuten Ichiba savā tiešsaistes veikalā šā gada beigās piedāvājis atlaides luksusa precēm. Kompānija norāda, ka, piemēram, augstas kvalitātes rokas pulksteņu pārdošanas apjomi mēneša laikā palielinājušies par 45%, savukārt importētu vīriešu maku tirdzniecības apjomi augustā, salīdzinot ar jūliju, teju dubultojušies.
Neskatoties uz luksusa preču zemo cenu piedāvājumiem interneta veikalos, ārvalstu luksusa preču ražotāji un tirgotāji savos fiziskajos un interneta veikalos Japānā turpina cenā iekļaut «Japānas piemaksu». «Mēs savas cenas nemainām jēnas vērtības svārstību dēļ,» norāda ASV ādas izstrādājumu ražotājs Coach, kurš Japānā savu ādas soma Kristin piedāvā par 59,9 tūkstošiem jēnu, kas ir aptuveni 710 ASV dolāri. ASV šī pati soma maksā 298 dolārus. Izmantojot jēnas-dolāra iepriekšējā gada kursu, preces cena tagad būtu 644 ASV dolāri.
Šādu praksi pielieto arī citas kompānijas. Piemēram, Ambercrombie & Fitch džemperi ar kapuci Japānā tirgo par 10,8 tūkstošiem jēnu (128 ASV dolāriem), kamēr ASV šīs preces cena ir aptuveni 60 dolāri. Rēķinot pēc 2009. gada augusta kursa, šis džemperis maksātu 116 dolārus.
Kompānijas McKinsey & Co. konsultants Braiens Salsbergs (Brian Salsberg) norāda, ka, parādoties zemo cenu piedāvājumiem internetā, Japānā veidojas cenu pārskatāmība, tāpēc mazumtirgotājiem, kas turpinās savu preču cenām piemērot «Japānas piemaksu», turpmāk būs grūti noturēt konkurenci tirgū.