Šogad par 4,4% palielinājies apdrošināšanas sabiedrībām un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) iesniegto zaudējumu pieteikumu apjoms, informē LTAB.
2016.gada pirmajos trīs mēnešos pieaudzis gan Latvijā, gan ārvalstīs notikušo CSNg skaits, par kuriem ir iesniegti zaudējumu pieteikumi.
«Viens no iemesliem šādam palielinājumam ir transportlīdzekļu skaita pieaugums pēdējos gados, ko apliecina CSDD statistika (2016.gada 31.martā par 3,2% vairāk nekā pirms gada). Tāpat novērojam, ka gadu no gada pieaug ārvalstīs notikušo CSNg skaits, par kuriem iesniegti zaudējumu pieteikumi, kas apliecina, ka mūsu valsts iedzīvotāji aizvien biežāk dodas atpūtas vai darba braucienos ārpus valsts robežām ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Saistībā ar šī gada un iepriekšējo gadu zaudējumu pieteikumiem 2016. gada 3 mēnešos ir pieņemti 11 352 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 10,63 miljoni eiro, kas ir par 9,6% mazāk nekā tādā pat periodā pērn.
«Tas skaidrojams galvenokārt ar vidējās atlīdzības samazinājumu, kas šī gada pirmajā ceturksnī bija par 13,4 % mazāk nekā tādā pat laika posmā pērn. Būtiski – par 32,3% sarucis vidējais atlīdzības izmaksas apjoms par ārzemēs notikušajiem apdrošināšanas gadījumiem, jo salīdzinājumā ar 2015. gada 3 mēnešiem nav bijušas atsevišķas ļoti lielas atlīdzību izmaksas,» stāsta J.Stengrevics, piebilstot, ka vidējais atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušajiem CSNg joprojām ir augsts – 3,3 reizes lielāks nekā par Latvijā notikušajiem CSNg.
Analizējot OCTA apdrošināšanas nozares darbības rezultātus 2016. gada 3 mēnešos, var secināt, ka situācija ir kļuvusi ievērojami negatīvāka – zaudējumi tirgū ir 2,4 reizes lielāki nekā attiecīgajā periodā pērn.
«Lai arī apdrošinātāju nopelnīto prēmiju apjoms šī gada trijos mēnešos bija par 2,5% lielāks nekā tādā pat periodā pērn, zaudējumus radījis piekritušo atlīdzību prasību neto summas pieaugums par gandrīz 15,2%. Apdrošinātāji ir ievērojami palielinājuši savas finanšu rezerves, no kurām veikt apdrošināšanas atlīdzību izmaksas, paredzot, ka izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apmērs turpmāk palielināsies. Rezervju pieaugumu zināmā mērā ir iespaidojušas arī likumdošanas prasības (solvency II), kas paredz lielāku pašu rezervju nepieciešamību, kā arī pieaugušās nemateriālo zaudējumu izmaksas,» informē LTAB valdes priekšsēdētājs.
1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu.