Jaunākais izdevums

Atklājot pirmo sabiedriskā transporta maršrutu Spīķeri - Zaķusala – Spīķeri, Rīgā tiek atjaunota pilsētas kuģīšu satiksme. Šodien augstas satiksmes intensitātes apstākļos upju sabiedriskais transports būs viens no ātrākajiem un lētākajiem pasažieru pārvadāšanas veidiem. Attīstoties upju satiksmei, Spīķeru krastmala plānota kā pilsētai nozīmīgs ūdens transporta mezgls.

Unikālais simt gadus vecais koka pasažieru kuģītis Darling kursēs mēneša garumā no 2.septembra līdz 5.oktobrim katru dienu ar intervālu 15 minūtes, uzņemot līdz 12 pasažieriem vienā reisā. “Rīdziniekiem, pilsētas viesiem un Latvijas Televīzijas darbiniekiem tā ir jauna iespēja nokļūt no Vecrīgas uz Zaķusalu, apskatīt Rīgas panorāmu no cita skatu punkta par ierastu sabiedriskā transporta cenu - 50 santīmi vienā virzienā”, stāsta kuģīša Darling īpašnieks Ainis Čaunāns.

Šogad maršrutā Spīķeri - Zaķusala kuģītis kursēs vienu mēnesi līdz oktobra sākumam. Savukārt, nākamgad plānots atvērt vairākus jaunus maršrutus, piedāvājot daudz vairāk iespēju rīdziniekiem ērti pārvietoties. Tiesa, nesakārtotā upju pasažieru pārvadājumu regulējošā likumdošana un nepietiekami regulētās piestātņu funkcijas kavē upju sabiedriskā transporta pilnīgu ieviešanu Rīgā.

Spīķeru krastmalas piestātne atrodas iepretim Centrāltirgum, šķērsojot Spīķeru gājēju tuneli zem Krasta ielas. Savukārt pasažieru pietura Zaķusalā atrodas iepretim Latvijas Televīzijās ēkai.

Atjaunotajā Latvijas Republikā šis uzskatāms par pirmo sabiedriskā transporta maršrutu, un pašreiz pa Daugavas upi kursējošie kuģīši Liepāja, Vecrīga, Misisipi, Jelgava un Jūrmala vairāk pilda izklaides ekskursiju funkciju.

Pirmā regulārā upju tvaikoņu satiksme Rīgā tika atklāta pirms vairāk nekā 150 gadiem - 1853.gadā. Pilsētas pasažieru kuģīši regulāri kursēja četrās līnijās - no Vecrīgas uz Āgenskalnu, Iļģuciemu, Klīversalu un Zundu, kā arī tālāk uz Jūrmalu, Jelgavu un Kalnciemu.

1907.gadā ražotais 12 metrus garais koka pasažieru kuģītis Darling ir vecākais Latvijas Koka flotes pārstāvis un ir izpelnījies slavu ar to, ka ilgus gadus piederējis pasaules slavenās grupas ABBA dibinātāja Stīga Andersona dēlam Larsam.

Pirmais upju sabiedriskā transporta maršruts ir uzņēmuma “Kanāla Motorlaivu kompānija” iniciatīva, kuru atbalstījusi Rīgas dome, pilnsabiedrībai Spīķeri un Latvijas Televīzija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jaungada naktī būs autobusu papildreisi

,30.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī no 2008. gada 31. decembra uz 2009. gada 1. janvāri rīdzinieku ērtībām tiks organizēti autobusu papildreisi, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

1.maršruts

No Abrenes ielas uz Pansionātu: plkst. 0:15 1:00

No Pansionāta uz Abrenes ielu: plkst. 23:08 24:00

2.maršruts

No Abrenes ielas uz Vecmīlgrāvi: plkst. 23:20 00:10 1:00

No Vecmīlgrāvja uz Abrenes ielu: plkst. 0:15

3.maršruts

No Bolderājas uz Pļavniekiem: plkst. 23:18 23:49 0:26

No Pļavniekiem uz Bolderāju: plkst. 0:29

No Stockmann centra uz Pļavniekiem: plkst. 23:35 0:23 1:00

No 13.Janvāra ielas uz Bolderāju: plkst. 0:05 1:00

11.maršruts

No Abrenes ielas uz Jaunciemu: plkst. 24:00 1:00

No Jaunciema uz Abrenes ielu: plkst. 0:10

21. maršruts.

No Imantas uz Juglu: plkst. 23:35 0:35

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zivju faunas saglabāšanā patlaban visnozīmīgākā upe ir Gauja, bet tai seko Daugava, noskaidrots Valsts zinātniskā institūta "Bior" Latvijas upju pētījumā "Latvijas upju ierindošana prioritārā secībā pēc to esošās un potenciālās nozīmes zivju faunas saglabāšanā".

Kā informēja "Bior" pārstāve Ilze Dimante, institūta vadošie pētnieki sadarbībā ar Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centru šogad pētīja Latvijas upes 19 000 kilometru garumā.

Kā uzsvēra vadošais "Bior" pētnieks Didzis Ustups, pētījuma mērķis bija noteikt, kuras no upēm un tajās esošie šķēršļi zivju migrācijai ir visnozīmīgākās un kāds būtu ieguvums, ja šie šķēršļi tiktu likvidēti.

Pētījumā izmantota gan zinātnieku rīcībā esošā informācija par upēm un tajās esošajiem zivju migrācijas šķēršļiem, gan aplikācija "Dabasdati.lv", kurā iedzīvotāji ziņoja par upēs konstatētajiem šķēršļiem.

Kā liecina apkopotie dati, ja upēs tiktu veikti visi iespējamie to kvalitātes uzlabošanas pasākumi, proti, pilnībā nodrošināta zivju migrācija un novērsta meliorācijas, lauksaimniecības, hidroelektrostaciju (HES) ekspluatācijas un cita veida nelabvēlīgā ietekme, visnozīmīgākā upe joprojām būtu Gauja, bet tai cieši pietuvotos Daugava. Balstoties uz sagaidāmajām nozīmīguma izmaiņām, pētījumā upes iedalītas vairākās grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno būtiskas izmaiņas Rīgas satiksmes autobusu kustībā un maršrutos

Atis Rozentāls, Db,17.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2009. gada 1. janvāra tiks veiktas būtiskas izmaiņas SIA Rīgas satiksme autobusu kustībā un maršrutos, liecina informācija uzņēmuma mājas lapā internetā.

No 1. janvāra tiks izveidoti divi jauni un pagarināti četri esošie maršruti, bet divi piepilsētas autobusi iekļauti pilsētas maršrutu tīklā. Trīs autobusu maršruti tiks slēgti, divos no tiem nodrošinot alternatīvas, 12.maršruta autobusi turpmāk kursēs pa Dienvidu tiltu, savukārt četri autobusu maršruti tiks pārdēvēti. Tāpat Rīgas satiksme, pārtrauks pārvadājumus 11 vietējās nozīmes reģionālajos maršrutos.

Līdz Bukultiem tiks pagarināts 19.autobusa maršruts. 10.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Jaunmārupei, savukārt 13.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Babītes stacijai. 16.autobusa maršruta reisi kursēs līdz Garkalnes Muceniekiem. 12.autobusa maršruts Abrenes iela-kooperatīvs Ziedonis tiks novirzīts pa Dienvidu tiltu, un autobusi turpmāk kursēs pa Krasta ielu. 23.maršruta autobusi neveiks pagriezienu uz Katlakalnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autobusu tarifi tiks vienādoti Pierīgā, Alūksnes, Ventspils un Kuldīgas rajonā

Žanete Hāka,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.oktobra reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti vairākos maršrutos Pierīgā un bijušajā Alūksnes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS CATA un SIA Sabiedriskais autobuss, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt 6.oktobrī jaunie tarifi stājas spēkā SIA Sabiedriskais autobuss apkalpotajos maršrutos bijušajā Ventspils un Kuldīgas rajonā. Ņemot vērā, ka pirms tarifu izlīdzināšanas uzsākšanas reģionālajos maršrutos pastāvēja 24 dažādi tarifi, to vienādošanas rezultātā braukšanas maksa, braucot dažāda garuma distances, paliks nemainīga, samazināsies vai cituviet nedaudz palielināsies.

Rīgas teritorijā, kur reģionālo vietējo maršrutu pārvadājumus nodrošina AS CATA, brauciena maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,80 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rīgas rajona teritorijā, tostarp Siguldā, Krimuldā un Mālpilī, minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga. Braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palielināsies ne vairāk kā par 20 procentiem. Līdz ar jauno tarifu stāšanos spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos Rīgas plānošanas reģionā būs atlicis viens pārvadātājs, kas līdz 1.novembrim sabiedriskā transporta pakalpojumus sniegs saskaņā ar vecajiem tarifiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā šovasar pēc astoņu gadu pārtraukuma pa Nemunu atsāks kursēt ātrgaitas pasažieru kuteris no Kauņas uz Nidu, kas ļaus šo ceļu mērot ērtāk, ātrāk un patīkamāk nekā ar automobili.

1963.gadā būvēto «Raķetes» tipa upju kuģi pēc divu mēnešu remonta ūdenī paredzēts nolaist jau ceturtdien. Tas vēl tiks izmēģināts un pārbaudīts, bet pirmais reiss uz Kuršu kāpām un atpakaļ varētu notikt jūnija sākumā.

Atjaunotajā kuģī ir 58 sēdvietas; paredzētas vietas arī divriteņiem. Tas pārvietojas ar ātrumu 60-70 kilometri stundā, tātad šāds ceļojums pa Lietuvas lielāko upi varētu ilgt trīsarpus līdz četras stundas.

Šo un vēl divus ātrgaitas upju kuģus iegādājies nodibinājums «Vandens kelias», bet šai sezonā pasažierus pārvadās tikai viens no tiem.

Kā vēsta portāls «Kas vyksta Kaune», iecerēts, ka kuģis no Kauņas uz Nidu veiks trīs reisus nedēļā. Līdz Jāņiem biļete vienam pieaugušajam maksās 29 eiro un īpašnieki centīsies gādāt, lai pārējā vasaras daļā maksa par braucienu nepārsniedz 49 eiro. Par divriteņa pārvadāšanu gan būs jāmaksā papildus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tīrīs Tebras un Durbes upes gultnes Pāvilostas novadā

Dienas Bizness,05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāvilostas novada domes izsludinātājā iepirkuma konkursā par Tebras un Durbes upes attīrīšanas darbiem uzvarējis uzņēmums SIA Serviss RJ, kas upju gultnes apņēmusies iztīrīt līdz nākamā gada aprīlim, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Igaunijas–Latvijas pārrobežu sadarbības programmas projekta Ūdenstūrisma kā dabas un aktīvā tūrisma elements Latvijā un Igaunijā/RIVERWAYS īstenošanas laikā Pāvilostas novadā tiks attīrītas divas upes – Tebra un Durbe.

«Upes ir ļoti aizaugušas, nav pat iespējams ar laivu pārvietoties,» stāstījusi Pāvilostas novada projektu koordinatore Vizma Ģēģere. Darba ir tik daudz, ka kompānija, kas sākotnēji uzvarējusi konkursā, apskatot upes, secinājusi – tā nespēj prasīto izpildīt, raksta ReKurZeme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. gada 15. janvāra reģionālo maršrutu autobusos biļetes cena pieaugs par 10 centiem, bet vilcienos - par 10 vai 20 centiem (atkarībā no reģiona), informē VSIA Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone.

Vienlaikus braucieniem vilcienos tiks palielināts atlaižu klāsts, tajā skaitā kļūs lētākas internetā iegādātās biļetes. Elektroniski pārdotajām viena brauciena biļetēm, kas maksā vismaz 2,10 eiro, tiks piemērota atlaide 10% apmērā. Savukārt e-biļetēm, kas maksā mazāk par 2,10 eiro, atlaide saglabāsies 5% apmērā.

Gan starppilsētu, gan vietējās nozīmes maršrutos maksa par braucienu autobusā pieaugs par 10 centiem, savukārt vilciena biļetes cena A un B zonas robežā palielināsies par 10 centiem, bet, braucot tālākos posmos, tā pieaugs par 20 centiem. Pasažieriem arī turpmāk būs iespēja iegādāties abonementa biļeti, maksājot par braucienu lētāk - braucienam autobusos tā nodrošina atlaidi 10%, 15%, 20% apmērā, bet vilcienā atlaidi var saņemt līdz pat 46% apmērā. Iedzīvotāji, kuri abonementa biļeti būs iegādājušies pirms 15. janvāra, varēs to izmantot līdz derīguma termiņa beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekta «Miljons foreļu atgriešanās» ietvaros Engures un Ventas upju baseinos ielasti 55 tūkstoši strauta foreļu mazuļu, un tādējādi kopumā septiņos Latvijas upju baseinos ielaisto zivju skaits ir sasniedzis 750 tūkstošus.

Trešo gadu pēc kārtas septiņu Latvijas upju baseinos ielaisti 250 tūkstoši strauta foreļu mazuļu. Nākamā un pēdējā zivju mazuļu izlaišana paredzēta nākamā gada pavasarī, kad Latvijas upītēs peldēs nu jau par miljons forelēm vairāk.

Strauta foreļu mazuļu izlaišanas vietas izvēlētas vadoties pēc zinātniskiem Latvijas upju izpētes datiem, lai atjaunotu strauta foreļu populāciju upēs, kuras ir piemērotas strauta forelēm, bet tajās to nav vai ir ļoti maz, un to turpmākā attīstība apdraudēta.

No Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūta Bior 2011. gadā tika saņemta atļauja ielaist strauta foreļu mazuļus septiņos Latvijas upju baseinos un 37 izlaišanas vietās. Foreļu ielaišanas vietas četru gadu laikā nemainās, lai, ņemot vērā strauta foreļu dzīves ciklu, pēc projekta īstenošanas tās noteiktajās upēs spētu vairoties jau dabīgā ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piekrastes pārgājienu maršruts Jūrtaka kļuvis pieejamāks ar sabiedrisko transportu, informē Latvijas Lauku tūrisma asociācija Lauku ceļotājs.

Jūrtaka ir garākais pārgājienu maršruts Baltijā, kas stiepjas gar Latvijas un Igaunijas piekrasti 1200 km garumā, no kuriem 580 km ir Latvijā un 620 km Igaunijas teritorijā. Takas maršruts ir sadalīts 8 daļās – vienas dienas posmos. Katrai dienai ir pieejams detalizēts apraksts ar informāciju par apskates objektiem, posma ceļa segumiem, attālumiem, šķēršļiem un pieejamajiem pakalpojumiem (ēdināšanas vietām, naktsmītnēm u.c.). Maršrutiem ir dažādas grūtības pakāpes. Brīžiem taka ved pa smilšainu liedagu, brīžiem – pa akmeņiem un sīkiem oļiem nokaisītu pludmali. Reizēm tā līkumo cauri piejūras mežiem, piekrastes pļavām, vai piestāj zvejnieku ciematiņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

«Iepriekš sacījām, ka vēlamies sasniegt 3200 pasažierus šajā maršrutā. Līdz šim ir veiktas 4570 rezervācijas, maršruts ir pārspējis cerības. Šim maršrutam ir pozitīvs iespaids uz mūsu tīklu, jo pieved pasažierus no Liepājas uz Rīgu. Iepriekš atzīmējām, ka vēlamies pārbaudīt, kā tas strādā vasarā, un pēcāk skatīsimies, vai šos lidojumus būtu izdevīgi veikt visu gadu,» pauda Gauss.

Šoruden, 14.septembrī, airBaltic paziņoja, ka lidojumus starp Rīgu un Liepāju veiks arī ziemas sezonā. «Parasti ziemas periods ir vājāks nekā vasaras, tāpēc bija jāvērtē, vai šis maršruts atmaksātos. Runājām ar Liepājas pašvaldību un Liepājas lidostu par situācijas attīstības prognozēm, un, kamēr nebija skaidrības, mēs nevarējām apgalvot, ka lidojumi tiks turpināti arī ziemā. (..) Pat tad, ja atsevišķos lidojumos sēž vien 5-10 cilvēki, nenozīmē, ka maršruts nav izdevīgs, jo, ja pasažieri ir rezervējuši lidojumu tālāk no Rīgas uz, piemēram, Romu, mums ieguvums ir ļoti liels, jo pasažieri lido ar mums no Latvijas, nevis citas valsts,» klāstīja airBaltic vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nākamgad plāno vizināt pasažierus pa Rīgas pilsētas kanālu

,29.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanāla Motorlaivu kompānija nākamgad plāno atvērt vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru kuģīšus un piedāvāt daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.

Plānots, ka Latvijas koka flotes vecākais kuģītis Darling un tā līdzinieks - tikko uzbūvētais kuģītis Marija nākamgad vizinās rīdziniekus un pilsētas viesus pa Rīgas pilsētas kanālu, tiklīdz Rīgas dome apstiprinās kuģošanai nepieciešamo likumdošanu.

Šogad pasažieru kuģītis Darling maršrutā Spīķeri - Zaķusala - Spīķeri viena mēneša laikā pārvadājis vairāk kā 3 000 pasažierus. Cena par braucienu vienā virzienā ir 50 santīmi. Mēneša laikā Darling kompānijai ienesis 1 500 latus.

Maršruts Spīķeri - Zaķusala - Spīķeri tika izvēlēts kā pagaidu virziens šogad, jo nepietiekami regulētās Daugavas upes piestātņu izmantošanas iespējas kavē upju sabiedriskā transporta ieviešanu Rīgas pilsētā. Sadarbojoties ar Rīgas domi, Kanāla Motorlaivukompānija plāno nākamgad atvērt vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru kuģīšus un piedāvāt rīdziniekiem daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropas valstu galvaspilsētās, izņemot Luksemburgu un daļēji Tallinu, tomēr arī algu līmenis tur ir daudz augstāks.

Par to liecina ZAB Varul pētījums. Jārēķinās arī, ka ar sabiedrisko transportu lielākoties nepārvietojas ļoti turīgi cilvēki, bet gan vienkāršo darbu darītāji. Vienlaikus vairākas Eiropas pilsētas motivē ar sabiedrisko transportu doties uz darbu, jo tas ir izdevīgāk nekā braukt ar savu vieglo automašīnu. Arī Rīgas pašvaldība un pašvaldības SIA Rīgas satiksme aicina cilvēkus vairāk izmantot sabiedrisko transportu, kā arī popularizē park&ride principu, bet pagaidām tas nav izdevies īpaši veiksmīgi.

Luksemburga pārsteidz

«Tas, ka valstī ar mazākiem ienākumiem vidēji uz vienu iedzīvotāju būs arī lētākas sabiedriskā transporta biļetes, ir loģiski, un par to liecina arī pētījuma dati. Tiesa, ir daži izņēmumi, piemēram, Luksemburga, kur sabiedriskā transporta gada biļete ir lētāka nekā ar ievērojami mazākiem ienākumiem iztiekošajiem rīdziniekiem,» pētījumā paradoksālo situāciju iezīmē zvērināts advokāts Jānis Zelmenis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mazapdzīvotās teritorijās ieviesīs sabiedriskā transporta pakalpojumu pēc pieprasījuma

Rūta Cinīte,22.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabineta sēdē valdība otrdien nolēma uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtību, izveidojot sabiedriskā transporta pakalpojumus pēc pieprasījuma tajās teritorijās ar mazu apdzīvotības blīvumu, kur bieži vien ir slikti rentabilitātes rādītāji sakarā ar mazu autobusu piepildījumu, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļa.

«Ņemot vērā, ka pēdējos gadus reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ar katru gadu samazinās, pastāv liels risks, ka tuvākajā laikā arī reisos, kur šobrīd ir stabila pasažieru plūsma un apmierinoši finansiālie rādītāji, varētu rasties problēmas ar pasažieru piepildījumu. Jo zemāka ir sabiedriskā transporta pārvadājumu rentabilitāte, jo vairāk valsts budžeta līdzekļi ir nepieciešami to uzturēšanai. Zaudējumu kompensācijām paredzēto nepietiekamo valsts budžeta līdzekļu dēļ mazapdzīvotās lauku teritorijās aizvien vairāk tiek slēgti sabiedriskā transporta autobusu maršruti un reisi, kā rezultātā noteiktai iedzīvotāju daļai netiek nodrošinātas pārvietošanās iespējas. Tādējādi transports pēc pieprasījuma ir loģisks risinājums tam, lai saglabātu iedzīvotājiem mobilitātes iespējas arī mazapdzīvotās teritorijās apstākļos, kad ik gadu samazinās iedzīvotāju skaits un apdzīvotības blīvums, kā arī lai efektīvāk izlietot valsts budžeta līdzekļus, samazinot zaudējumu apmēru sevišķi nerentablajos maršrutos,» skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Noslēdzies četrus gadus ilgušais projekts Miljons foreļu atgriešanās

Lelde Petrāne,18.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien līdz ar pēdējo strauta foreļu ielaišanu Ogres upē noslēdzies četrus gadus ilgušais projekts Miljons foreļu atgriešanās, kura ietvaros Latvijas upes papildinātas ar miljons strauta foreļu mazuļiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Lai atjaunotu panīkušo strauta foreļu populāciju, kura padomju laikos tika praktiski iznīcināta, jau ceturto gadu pēc kārtas vasara sākas ar 250 tūkstošu strauta foreļu mazuļu ielaišanu 7 upju baseinos.

Pēdējie 50 tūkstoši foreļu mazuļi šodien ielaisti turpat, kur projekts Miljons foreļu atgriešanās uzsāka 4 gadu startu - Ogres upē, Lielvārdes novadā. Savukārt pārējie 200 tūkstoši foreļu mazuļi šogad jau ir ielaisti Pededzes, Juglas, Lielupes, Ventas, Engures un Gaujas upju baseinos.

Projektu 2011.gadā iniciēja Skonto Būve, finansējot miljons strauta mazuļu izaudzēšanu četrās Latvijas zivju audzētavās. Savukārt par strauta mazuļu ielaišanu upēs rūpējās biedrība Mēs Zivīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole revīzijā konstatējusi virkni problēmu attiecībā uz darbībām, ko Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija" un Sabiedriskā transporta padome veic, lai attīstītu sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos.

Valsts kontroles revīzijā secināts, ka atbildīgās institūcijas sabiedriskā transporta maršrutus veido bez vienotas pieejas, neievēro normatīvo regulējumu par valsts garantējamo pakalpojumu apjomu, pilda normatīvajam aktam neatbilstošus lēmumus par maršrutiem, kuros pakalpojumus sniedz bez maksas, kā arī izvirza daļēji pamatotas sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes prasības.

Revidenti secinājuši, ka pašreizējā kārtība neveicina pasažieru pārsēšanos no privātā transporta uz konkurētspējīgu sabiedrisko transportu plānotajā apjomā.

Valsts kontrole norāda, ka reģionālās nozīmes pārvadājumos ar autobusiem gadā kopā tiek izpildīti ap 1,5 miljoni reisu. Valsts dotācija zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem šī pakalpojuma nodrošināšanai 2023.gadā bija 62,8 miljoni eiro. Vidēji lielākais dotāciju apmērs uz vienu pasažieri pārvadājumos ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos 2023.gadā bija Latgales reģionā, sasniedzot četrus eiro uz pasažieri. Lai izpildītu attiecīgos reisus un līgumus, pārvadātājiem ir nepieciešami 1060 autobusi, turklāt līgumu darbības desmit gadu periodā 87% autobusu tiks aizstāti ar jauniem. Līdz šim iedzīvotājiem ir organizētas plašas braukšanas iespējas komfortablos autobusos, lai gan pieprasījums ir zems un valstij tas izmaksā dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Projekta Rail Baltica starptautiskajam metu konkursam reģistrēti 11 darbi

Lelde Petrāne,08.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 8. novembrī, Eiropas Dzezceļa līnijas izsludinātajam starptautiskajam metu konkursam Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere reģistrēti 11 konkursa darbi.

Starptautiska žūrija laikā no 25. līdz 28. novembrim tiksies Rīgā, lai izvērtētu konkursam iesniegtos darbus. Konkursa rezultāts tiks paziņots atklātā žūrijas sēdē novembra pēdējās dienās. Konkursa darbi iesniegti un tiks izvērtēti, saglabājot dalībnieku anonimitāti. Atklātajā sēdē, pēc žūrijas lēmuma nolasīšanas, tiks atvērtas aploksnes un kļūs zināmi uzvarējušo darbu autori.

Dins Merirands, Eiropas Dzelzceļa Līnijas valdes loceklis, norāda: «Var teikt, interese bija rekordaugsta un globāli plaša, jo vairāk nekā 200 interesentu no 37 pasaules valstīm vēlējās precizēt iespējas piedalīties konkursā. Augstā interese skaidrojama ar projekta Rail Baltica/Rail Baltic augsto starptautisko atpazīstamību. Reģistrēto konkursa darbu skaits liecina, ka žūrijai būs jāveic apjomīgs darbs. Žūrijas locekļi iepazīsies ar darbiem jau pirms ierašanās uz kopīgajām žūrijas sēdēm Rīgā, bet visi interesenti ar konkursa darbiem varēs iepazīties portālā edzl.lv, sākot no š.g. 17. novembra.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 1.jūlijā tiks atklāts jauns sabiedriskā transporta maršruts Rīga- Mārupe, informē Mārupes novada pašvaldībā.

Sākotnēji tika plānots šo maršrutu atklāt 1.jūnijā, bet atklāšana tika atlikta uz mēnesi.

Pašvaldība informēja, ka pēc SIA "Vastint Latvia" iniciatīvas un uzlabojot sabiedriskā transporta pieejamību, Sabiedriskā transporta padome 2021.gada 29.oktobrī pieņēma lēmumu Par grozījumu apstiprināšanu reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, ar kuru eksperimentālā kārtā uz četriem mēnešiem tiks atklāts jauns reģionālās nozīmes maršruts Rīga (Riepnieku iela) - Āgenskalns - Mārupe (Daibes iela).

Jaunajā maršrutā mainīts arī galapunkts Mārupē no Malduguņu ielas uz Daibes ielu.

Eksperimentālais sabiedriskā transporta maršruts kursēs tikai darba dienās, savienojot "Bussiness Garden Rīga" biroju ēku kompleksu un Lindenholma dzīvojamo kvartālu ar Rīgas centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Esam neizpratnē par atspoguļoto medijos saistībā ar ATD konkursa rezultātiem

SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis,03.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) ir sašutis par publiskajā vidē izskanējušiem atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu un mediju izplatītajiem nepatiesajiem apgalvojumiem saistībā ar Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, kas nav balstīti uz konkrētiem un pierādāmiem faktiem, bet gan uz emocionāliem izteikumiem.

Tas, kas pašreiz notiek publiskajā telpā, ir pielīdzināms cirka izrādei, kurā atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri zaudēja ATD rīkotajā konkursā, ar emocionāliem izteikumiem vēršas pret uzņēmumu, jo nespēj samierināties ar zaudējumu. Lai pieliktu punktu dažāda veida spekulācijām publiskajā vidē, SA ar konkrētiem statistikas datiem apliecinās, ka "B-Bus" grupas uzņēmumi var nodrošināt ATD konkursā noteiktās tehniskās un kvalitātes prasības.

"B-Bus" grupā šobrīd ietilpst šādi Latvijas un Lietuvas uzņēmumi: SIA "EKSPRESS ĀDAŽI", SIA "MIGAR", SIA "SABIEDRISKAIS AUTOBUSS", SIA "RĪGAS MIKROAUTOBUSU SATIKSME", UAB "TRANSREVISS" un UAB "UMA TRANS". "B-Bus" grupas uzņēmumi apkalpo Latvijas un Lietuvas rajona un starppilsētu pārvadājumus, kā arī nodrošina pasažieru pārvadājumus Rīgas un Viļņas pilsētas maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bezmaksas autobusu ieviešanai šobrīd atbilst 18 reģionālie maršruti, pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš skaidroja, ka konkrētajam autobusa maršrutam ir jāatbilst divām, trim prasībām, lai tas tiktu ieviests kā bezmaksas - attiecīgajā vietā iedzīvotāju blīvumam jābūt ne vairāk kā četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru, jābūt ne vairāk kā 2,5 pasažieriem maršrutā, savukārt valsts finansējuma daļai maršruta uzturēšanai jāveido vismaz 85%.

Pašreiz visām trim prasībām atbilst 18 maršruti, bet to skaits var mainīties atbilstoši aktuālajai situācijai, norādīja Godiņš.

«Tie ir ļoti nerentabli maršruti, tādi, kur tāpat ieņēmumu ir ļoti mazi. Lai saglabātu cilvēkiem mobilitātes iespēju un, lai viņi dzīvotu laukos, transports tiek piedāvāts bez maksas. Mērķis ir, lai cilvēki var pārvietoties un saņemt pakalpojumus, un viņam nebūtu jāizmanto privātais transports,» teica Autotransporta direkcijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par aizliegtu vienošanos reģionālās nozīmes pasažieru pārvadājumos piemērojusi naudas sodu kopumā 1,975 miljonu eiro apmērā trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem - AS "Liepājas autobusu parks" (LAP), AS "Nordeka" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss", trešdien žurnālistiem pavēstīja KP.

Tostarp LAP piemērota soda nauda 862 700 eiro apmērā, "Nordeka" - 637 600 eiro apmērā, bet "Latvijas sabiedriskajam autobusam" - 474 600 eiro apmērā.

Soda nauda kompānijām piemērota par vienošanos Autotransporta direkcijas (ATD) organizētajos iepirkumos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos uz 10 gadiem.

KP secinājusi, ka LAP, "Nordeka" un "Latvijas sabiedriskais autobuss", lai iepirkumā iegūtu pakalpojuma sniegšanas tiesības maršrutos maksimāli pietuvināti noteiktajai robežai - 15 miljoni kilometru gadā, - savstarpēji apmainījās ar komerciāli sensitīvu informāciju ne tikai par lotu sadali, bet arī par dalības nosacījumiem iepirkumos, vienojoties, piemēram, par piedalīšanos vai nepiedalīšanos konkrētajā lotē, kā arī par piedalīšanās formu iepirkumos - individuāli vai veidojot apvienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar atklāts garās distances pārgājienu maršruts gar Baltijas jūras piekrasti – Jūrtaka, kas popularizēs veselīgu dzīvesveidu un veicinās lauku tūrismu

Jūrtaka sākas pie Lietuvas–Latvijas robežas Nidas ciemā un finišē pie Tallinas ostas Igaunijā.

Tā kā maršruts ir veicams abos virzienos, Tallina var būt arī starta punkts. Kopējais takas garums ir 1200 km, no kuriem 580 km ved gar jūru Latvijas teritorijā, bet 620 km – Igaunijā. Igauņu valodā takas nosaukums ir Ranniku Matkarada.

Tā ir sadalīta pa dienām un grūtības pakāpēm, kas ļauj ikvienam izvēlēties sev piemērotāko distanci. Projekts tapis Igaunijas–Latvijas programmas projekta Pārgājienu maršruts gar Baltijas jūras piekrasti Latvijā un Igaunijā ietvaros, tas saņēmis Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu 926,3 tūkst. eiro apjomā un sadarbības partneru līdzfinansējumu 163,5 tūkst. eiro. Projekta realizēšanā iesaistījušies astoņi partneri – Kurzemes plānošanas reģions, Vidzemes Tūrisma asociācija, Saulkrastu, Salacgrīvas un Carnikavas novadu pašvaldības, Rietumigaunijas tūrisma asociācija, Igaunijas Lauku tūrisma organizācija un Lauku tūrisma asociācija Lauku ceļotājs, kas bija šī projekta vadošais partneris. Viesmīlības biznesā un zivju pārstrādē iesaistītie uzņēmēji takas izveidi vērtē pozitīvi un tajā saskata nozīmīgu biznesa artavu.

Komentāri

Pievienot komentāru