15.septembrī Rīgā paredzēts atklāt jauno Austrumu maģistrāles posmu.
To veido Austrumu maģistrāles krustojums ar Gaujas ielu (esošā satiksmes pārvada Vairoga ielā turpinājums), Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgls, kā arī šos objektus savienojošajā Austrumu maģistrāles posms no Gaujas ielas līdz Viestura prospektam, kas izbūvēts 2008.gadā.
Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka arī pēc satiksmes sākšanās pa jaunuzbūvētajām estakādēm Austrumu maģistrālē būvdarbi vēl turpināsies.
Austrumu maģistrāles posma Gustava Zemgala gatves no Gaujas ielas līdz Meža prospektam projektētājs ir SIA Tiltprojekts, savukārt būvniecības darbus veic pilnsabiedrība TLTB. Būvdarbi sākti 2008.gada oktobra beigās. Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezglu projektēja SIA Inženierbūve, būvniecības darbus veic a/s A.C.B. Būvdarbi tika sākti 2010.gada aprīlī.
DB iepriekš ziņoja, ka Gustava Zemgala gatves būvniecība posmā no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būvdarbi ir pabeigti 2008.gadā. Tā izmaksas bija 6,6 miljonu latu apmērā, tosarp Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums.
Gustava Zemgala gatves un Gaujas ielas divu līmeņu satiksmes mezgls (kur notiek darbi) būvniecības izmaksas ir 26,5 miljonu latu, un tam ir piesaistīts Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums. Savukārt Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu satiksmes mezgls (kur arī vēl notiek būvdarbi) būvniecības izmaksas ir 13,15 miljonu latu, piesaistīts ES TEN-T līdzfinansējums.
Plānots, ka būvdarbi pilnībā tiks pabeigti līdz šā gada beigām, atklājot satiksmi Austrumu maģistrāles posmā no Gaujas ielai līdz Viestura prospektam.
DB jau vēstīja, ka šobrīd būvniecības darbi nav sākti Austrumu maģistrāles posmā Purvciemā no Vietalvas ielas līdz Ieriķu ielai. Šim posmam ir izstrādāts tehniskais projekts, notiek nekustamā īpašuma atsavināšana, taču līdzekļu būvniecības uzsākšanai trūkst.
Austrumu maģistrāle ir paredzēta kā viena no maģistrālo ielu tīkla sastāvdaļām Rīgā, kas nodrošinās tranzīta satiksmi, uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes un izvadīs uz ārējo ceļu tīklu.
Paredzēts, ka Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu šķērsojumu (kas gan vēl nav pilnībā pabeigts un arī nav skaidrs par finansējumu) ar Viestura prospektu, šādi veidojot Rīgas centra apbraucamo ceļu. Austrumu maģistrālei būtu būtiski jāatslogo Rīgas vēsturisko centru, īpaši 11. novembra krastmalu no kravu transportlīdzekļu satiksmes.