Austrumu maģistrālē, kas ir viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā, būvniecība norit noteiktajos termiņos, par to ceturtdien vizītē pārliecinājās Rīgas domes vadība.
Maģistrāles posms no Piedrujas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei tiek izbūvēts 2,8 km garumā un novirzīs auto satiksmi no vēsturiskā pilsētas centra, samazinot sastrēgumus. Šonedēļ sākusies 2. kārtas izbūve. Darbus plānots pabeigt 2023. gada būvniecības sezonā.
“Tā kā Austrumu maģistrāle kopumā ir viens no vērienīgākajiem infrastruktūras projektiem, kāds Rīgā jebkad īstenots, rūpīgi sekojam līdzi darbu gaitai un sagaidām kvalitatīvu objekta būvniecību. Jaunais apvedceļš ne vien būtiski atvieglos visa labā krasta iedzīvotāju un Rīgā strādājošo ikdienu, bet arī radīs iedzīvotājiem patīkamāku pilsētvidi un samazinās gaisa piesārņojumu, kas Rīgā ir īpaši aktuāls un risināms jautājums. Pašreiz būvniecības darbi norit saskaņā ar plānoto grafiku,” teica vicemērs Vilnis Ķirsis.
Austrumu maģistrāles 1.kārta tika īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda projekta ietvaros un izmaksāja 37,8 miljonus eiro, ietverot Rīgas pašvaldības finansējumu 3,2 miljonus eiro. Būvniecības 2.kārtas izmaksas ir 27,8 miljoni eiro. Šīs kārtas izbūvei 27,3 miljonus piešķīrusi valsts.
1.kārtā īstenotā izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi, izbūvētas apakšzemes komunikācijas, uzbērumi jaunajai trasei un atbalstsienas, kā arī pārvada balsti.
Savukārt nupat sāktajā 2. kārtā notiks Vietalvas ielas inženierkomunikāciju izbūve, betona žoga bloku demontāža Vestienas ielā, kā arī būtiskas izmaiņas gaidāmas Vietalvas/Piedrujas pieslēgumā. Tuvāko mēnešu laikā (arī ziemas sezonā) tiks realizēta sadzīves kanalizācijas, ūdensvada un lietus ūdens kanalizācijas būvniecība.
Pašlaik jau izbūvēti Madonas ielas pārvada balsti un decembra vidū plānots izbūvēt pirmo laidumu starp izbūvētajiem balstiem. Turpināsies urbpāļu un pārvada balstu būve posmā no Braslas ielas līdz pat Ūnijas ielai. Paralēli tam notiks atbalstsienu konstrukciju būvniecība jaunā pārvada nobrauktuvju posmos.
Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība “ACB, TILTS”, kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".
Austrumu maģistrāle ļaus autovadītājiem ātri nokļūt Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimēs, neiebraucot vēsturiskajā centrā un kravas transporta pārvadātājiem ceļš uz ostu vairs nebūs jāmēro pa Daugavas krastmalu. Izbūvējot objektu, ir paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem. Tāpat, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.