Ceturtdien Rīgas brīvotā esošajā stividoru uzņēmumā KS Terminal ienāks līdz šim lielākais Cape Class kravas kuģis - 250 metrus garais Yeoman Bontrup, kura kravnesība ir 97 tūkstoši tonnu.
Tas pirmo reizi uz Rīgu piegādās gandrīz 40 tūkstošus tonnu granīta šķembu no Yeoman Glensanda granīta raktuvēm Skotijā, tādējādi atklājot jaunu piegādes kanālu no Skotijas uz Latviju, informēja Yeoman Latvia pārstāvji.
Krava tiek sūtīta uzņēmumam Yeoman Latvia, kas piegādā inertos būvmateriālus (granīta šķembas) daudziem infrastruktūras projektiem - dzelzceļa, autoceļu un tiltu būvniecībai, kā arī Rīgas lidostas projektam.
«Šī ir lielākā krava, kādu līdz šim esam piegādājuši Latvijai, un pirmā reize, kad tā tiek piegādāta no mūsu uzņēmumam piederošajām Skotijas raktuvēm. Ar šo sūtījumu mēs atklājam jaunu granīta šķembu piegādes kanālu, jo līdz šim tālākais punkts, līdz kuram no Skotijas sūtījām granīta šķembas, bija Polija. Ceram, ka šis piegādes kanāls attīstīsies un kravas no Skotijas Rīgā pienāks regulāri, lai ar tām varētu nodrošināt klientus ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā, Igaunijā un Krievijā,» saka Yeoman Latvia valdes loceklis un Aggregate Industries pārdošanas direktors Baltijas valstīs un Krievijā Zigmārs Puikevics.
Pērn Yeoman Latvia mātes kompānija Aggregate Industries UK Ltd uz Latviju piegādāja 146 tūkstošus tonnu granīta šķembu no Yeoman Halsvik raktuvēm Norvēģijā, bet uz Baltiju kopumā – 356 tūkstošus tonnu.
Yeoman Latvia ir dibināta pērn, bet aktīvu darbību Latvijā uzsāka šā gada februārī, tās plānotais apgrozījums 2013. gadā ir 3,5 milj. latu. Šogad Latvijai plānots piegādāt 250 tūkstošus tonnu granīta šķembu.
Granītu šķembu piegādei Aggregate Industries izmanto gan savu pašizkrāvēju kuģu floti (Yeoman Bank, Yeoman Bridge, Yeoman Bontrup un CSL Thames) ar kravnesību no 27 tūkstošiem līdz 97 tūkstošiem tonnu, gan arī 4000 līdz 12 tūkstošu tonnu konvencionālos kuģus.