Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemta sūdzība par VAS Starptautiskā lidosta Rīga slēgto konkursu pirmā perona rekonstrukcijai, liecina informācija IUB mājaslapā.
Sūdzību iesniegusi piegādātāju apvienība ACB&Strabag. Pagaidām gan nav zināms datums, kad sūdzību izskatīs IUB.
Db.lv jau rakstīja, ka slēgto konkursu VAS Starptautiskā lidosta Rīga izsludināja pērnā gada 14. augustā un pieteikumus bija iespējams iesniegt līdz 23. septembrim.
Saskaņā ar slēgta konkursa nolikumu kandidātam, kurš uzaicināts iesniegt piedāvājumu, bija jāiesniedz Eiropas Savienības vai Pasaules Tirdzniecības organizācijas dalībvalstī reģistrētas bankas piedāvājuma nodrošinājums - neatsaucama bankas galvojuma veidā par kopējo summu desmit tūkstoši eiro, kas būs spēkā līdz piedāvājuma derīguma termiņa beigām.
Tāpat kandidātam, kurš uzaicināts iesniegt piedāvājumu, kopā ar piedāvājumu būs jāiesniedz bankas parakstītas izziņas oriģināls vai apliecināta kopija, kas apliecina, ka uzņēmumam pieejamie finanšu līdzekļi vai kredītlīnijas (atskaitot pārējās līgumsaistību summas) uz piedāvājuma iesniegšanas dienu nav mazāki par vienu miljonu eiro bez PVN. Kandidātam, kurš iegūs līguma slēgšanas tiesības, būs jāiesniedz Eiropas Savienības vai Pasaules Tirdzniecības organizācijas dalībvalstī reģistrētas bankas saistību izpildes galvojums - neatsaucama bankas galvojuma veidā par kopējo summu pieci simti tūkstoši eiro.
Kopējais darbu apjoms sasniedz aptuveni 57,9 tūkstošus kvadrātmetru un darbos ietilpst esošās densifalta segas demontāža, betona segas izbūve, asfaltbetona segas izbūve, apkalpes ceļu izbūve, lietus kanalizācijas kolektora, apgaismas stabu izbūve un citi darbi.
Septembrī sūdzību IUB par konkursu iesniedza SIA Skonto Būve, kura norādīja, ka konkursa nolikumā tiek prasīta pieredze vismaz 3 ceļu būvniecības projektos, kuri pieņemti ekspluatācijā, katrā no tiem kopējais ceļu būvdarbu apjoms ir ne mazāks kā 35 tūkstoši kvadrātmetru un katra objekta kopējās būvniecības izmaksas ir ne mazākas kā 5 miljoni eiro bez PVN, savukārt nolikuma apakšpunktā ir papildus prasīta pieredze vismaz 2 lidostas infrastruktūras būvniecības projektos vai autoceļa būvniecības projektos, kuri pieņemti ekspluatācijā, kur ir veikta betona segas izbūve vismaz 15 tūkstošu kvadrātmetru apjomā, tādējādi, lai izpildītu prasības, kandidātam iepriekšējo 5 gadu laikā ir jābūt pieredzei vismaz 5 ceļu būvniecības projektos, no tiem 3 projektos lidostās, jo Latvijā netiek ierīkoti autoceļi ar betona dilumkārtu. Uzņēmums uzskata, ka prasība pēc pieredzes vismaz 5 ceļu būvniecības projektos, no tiem 3 projektos lidostās, ir vērtējama ka nesamērīga, jo kandidāts, kurš realizējis, piemēram, 1 vai 2 šādus projektus, arī varētu izpildīt iepirkuma līgumu.
IUB gan izskatot sūdzību, to noraidīja, un ļāva lidostai turpināt konkursu.