Krīzes laikā, sajūtot būtisku apgrozījuma kritumu vietējā tirgū, SIA Rīgas krēslu fabrika izlēma ražot produktus ar augstu pievienoto vērtību, ko piedāvāt arī ārvalstu tirgos.
«Nonācām pie secinājuma, ka jāstrādā pie produktiem, mēbelēm, kam būtu krietni augstāka pievienotā vērtība, nekā mēs darījām līdz šim - tā bija biroja krēslu ražošana, kas pamatā balstās uz iepriekš specializētos uzņēmumos ražotu komponentu kopā salikšanu, kam pievienotā vērtība varētu būt 30%,» saka Aldis Circenis, SIA Rīgas krēslu fabrika valdes priekšsēdētājs. Uzņēmums nolēma pievērsties liekti līmētā saplākšņa mēbeļu dizainam, ražošanai un izplatīšanai, ko varētu piedāvāt arī eksporta tirgos. Eksports šobrīd veido līdz 15% no SIA Rīgas krēslu fabrika apgrozījuma. 2012. gadā paredzēts apgrozīt aptuveni par 20% vairāk nekā pērn.
Uzstādījums jau no paša sākuma bija radīt savus produktus un, cik vien iespējams, tos ražot saviem spēkiem. 2011. gada pavasarī uzņēmums sāka īstenot šo ieceri, tostarp nomāt piemērotas telpas, iepērkot un apgūstot iekārtas un pielāgojoties masveida produktu ražošanai. Kopš šī februāra lielākā daļa produktu, kas ir SIA Rīgas krēslu fabrika standarta sortimentā, tiek ražoti sērijveidā.
SIA Rīgas krēslu fabrika startē konkursa Eksporta un inovācijas balva 2012 trijās kategorijās: Rūpnieciskais dizains ar ķeblīti Bloom, Importa aizstājējprodukts ar auditorijas krēslu sēriju un Inovatīvākais produkts ar šūpuļzirdziņu Roo.