ASV šīm automašīnas pēdējo piecu gadu laikā ir piedzīvojušas straujāko pārdošanas apjomu kritumu, un, ja tendence turpināsies, ilgi tās vairs ASV tirgū negrozīsies. Žurnāls Forbes apkopojis ASV piecu visstraujāk mirstošo automašīnu zīmolus.
1. Buick
Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 81%
Šī gada janvārī, salīdzinot ar 2008. gada janvāri, visvairāk pārdošanas apjomi krituši modeļiem LaCrosse un Lucerne, attiecīgi par 66% un 43%.
2. Isuzu
Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 144.6%.
Isuzu 2008. gadā jau paziņoja, ka pametīs ASV tirgu. Pašlaik vienīgie divi modeļi, kas vēl pieejami ASV tirgū ir Ascender un i-Series pikapi.
3. Jaguar
Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 112%
Šī gada janvārī, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi 2008. gadā, Jaguar modeļi S-Type un X-Type piedzīvojuši pārdošanas apjomu kritumu par attiecīgi 97.4% un 98.1%.
4. Mitsubishi
Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 81.2%
Mitsubishi ASV tirgū mirstošie modeļi ir Eclipse un Eclipse Spyder, kuru pārdošanas apjomi šī gada janvārī, salīdzinot ar 2008. gada janvāri, samazinājušies par attiecīgi 63.7% un 34.4%.
5. Saab
Akumulēto pārdošanas apjomu kritums: 70.3%
Ņemot vērā, ka Saab 9-3 un Saab 9-5 pārdošanas apjomi šī gada janvārī, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pirms gada, krituši par attiecīgi 55.2% un 49.2%, šie abi modeļi jau tuvākajā laikā varētu pazust no ASV tirgus.
Žurnāls Forbes šo sarakstu veidojis, izmantojot datus no izpētes kompānijas Auto Data. Lai izveidotu sarakstu, apskatīti visi ASV pārstāvētie automašīnu zīmoli un aprēķinātas kopējās katra zīmola saražoto automašīnu pārdošanas apjomu izmaiņas ASV kopš 2003. gada. Tāpat arī minētas katra zīmola divas automašīnas, pēc kurām pieprasījums krīt visstraujāk.