Akciju sabiedrība Latvijas kuģniecība (LK) 2007. gada pirmajā pusgadā strādājusi veiksmīgi, tīrajai peļņai sasniedzot 55,2 miljonus ASV dolāru, kas ir par 40 miljoniem ASV dolāru jeb 3,6 reizes vairāk nekā analogā periodā pērn, liecina koncerna nerevidētais saīsinātais konsolidētais finanšu pārskats. Šādu rezultātu nodrošināja gan peļņa no kuģu darbības, gan tankkuģu pārdošanas.
Būtiski, ka, salīdzinot ar 2006. gada pirmajiem sešiem mēnešiem, LK koncerna reisu ienākumi 2007. gada pirmajā pusgadā ir palielinājušies par 9,0 miljoniem ASV dolāru. Pozitīvo pārmaiņu pamatā ir LK flotes restrukturizēšana - pieaudzis jauno, ienesīgāko, kuģu skaits, kuru ienākumi ir daudz augstāki. Saskaņā ar LK valdes lēmumu par vidēja izmēra tankkuģu flotes turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kravnesību par aptuveni 200 tūkstošiem tonnu, 2007. gada pirmajā pusgadā kopumā tika pārdoti, kā arī norakstīti metāllūžņos četri tankkuģi, savukārt jauno kuģu, kuru vecums ir mazāks par pieciem gadiem, skaits pieauga līdz desmit.
Visas LK koncerna flotes šī gada pirmajā pusgadā strādājušas ar peļņu, par 73% jeb 14,7 miljoniem ASV dolāru pārsniedzot 2006. gada pirmā pusgada rādītāju.
Pateicoties konsekventi īstenotajai LK tankkuģu fraktē��anas politikai, kā ierasts, vislielāko peļņas daļu devusi tankkuģu flote - 83 % jeb 28,7 miljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 11,7 miljoniem ASV dolāru pērn. LK valdes priekšsēdētājs Imants Vikmanis norāda, ka pozitīvie tankkuģu flotes rezultāti atkārtoti apliecina turpmākajiem gadiem izvirzītā stratēģiskā mērķa - a/s Latvija kuģniecība darbības koncentrēšanu vidēja izmēra tankkuģu pārvadājumu segmentā - pamatotību.
Savukārt neparasti siltā 2007. gada ziemas perioda ietekmē pazeminātais sašķidrinātās gāzes pieprasījums pasaules tirgū un līdz ar to sarukušās frakts likmes ietekmēja LK gāzvedējkuģu segmenta darbību. Abi LK flotē ietilpstošie gāzvedēji Vidzeme un Kurzeme pārskata periodā turpināja strādāt SkandiGas pūlā, un to peļņa bija 3,7 miljoni ASV dolāru jeb 10% no kopējā flotes rezultāta.
Turpinājums no 1. lpp.
Ar pozitīviem peļņas radītājiem, nedaudz pārsniedzot pagājušā gada pirmo sešu mēnešu rezultātu, strādājusi LK refrižeratorkuģu flote, kuras devums šajā pusgadā bija 1,6 miljoni ASV dolāru. Tajā pašā laikā, ņemot vērā, ka refrižeratoru flotē ietilpst pieci kuģi, tās īpatsvars LK flotes kopējā peļņā ir salīdzinoši neliels - 5%.
Pagājušā gada rezultātu apsteidzis arī LK sauskravu kuģis Telo, atskaites periodā gūstot stabilu peļņu 0,55 miljonu ASV dolāru apmērā jeb 2% no kopējā LK koncerna kuģu darbības rezultāta.
Sekmīgi turpinot aizsākto LK tankkuģu flotes atjaunošanas darbu, šā gada pirmajos sešos mēnešos ekspluatācijā ir nodotas četras kuģu jaunbūves - Horvātijas kuģu būves rūpnīcā 3.Maj būvētās Tārgale un Ugāle, kā arī Korejā Hyundai Mipo Dockyard Co Ltd. būvētie tankkuģi Krāslava un Kandava. Kopumā līdz 2007. gada 30. jūnijam a/s Latvijas kuģniecība bija saņēmusi septiņus no 14 pasūtītajām tankkuģu jaunbūvēm.
2007. gada pirmajā pusgada beigās LK koncerna flotē ietilpa 41 kuģis: 33 tankkuģi, tai skaitā trīs no citiem kuģu īpašniekiem laika nomā paņemti kuģi, divi gāzvedējkuģi, pieci refrižeratorkuģi un viens sauskravu kuģis.
A/s Latvijas kuģniecība neauditētais pašu kapitāls perioda beigās bija 474,5 miljoni ASV dolāru jeb 2,37 ASV dolāri uz katru akciju, kas ir labākais rādītājs LK kā privātas sabiedrības laikā.
Sīkākai informācijai:
Marita Ozoliņa-Tumanovska
LK Sabiedrisko attiecību dienesta vadītāja
Tālr.: +371 67020120, 29287169
E-pasts: [email protected]
Riga, 28 August 2007
Press Release
LASCO First Half 2007 Profit Almost 4 Times Exceeds Last Year's Result
JSC Latvijas kuģniecība (Latvian Shipping Company - LASCO) reported a successful performance in the first half of 2007. As evidenced by the Group's Un-audited Condensed Consolidated Financial Statements for the first six months ended 30 June 2007, the Company's Net Profit reached USD 55.2 million, thus exceeding the respective result for 2006 by 3.6 times or USD 40.0 million. The result was ensured by both Vessel Operating Profit and Gain on Sale of Vessels.
It is important that, compared to the respective period of 2006, LASCO Group's Voyage Income increased by USD 9.0 million. The positive changes were made possible by the restructuring of LASCO fleet, namely the number of new and more profitable ships with much higher income has grown. According to LASCO Management Board resolution on further development of the Group's middle-range and handy-size tanker segment through increasing its tonnage to approximately DWT 200 thousand, in the first half of 2007 a total of four tankers were sold or scrapped, while the number of younger ships, whose age does not exceed five years, increased to ten.
In the first half of 2007, all types of LASCO fleet operated with profit, and the total Vessel Operating Profit exceeded the respective result for 2006 by 73% or USD 14.7 million.
Due to the consistently implemented LASCO tanker chartering policy, the largest contribution to the Group's total Vessel Operating Profit (83% or USD 28.7 million, compared to USD 11.7 million in 2006) was, as usually, made by its tanker fleet. As noted by Mr. Imants Vikmanis, Chairman of JSC Latvijas kuģniecība Management Board, LASCO tanker fleet's positive results once again evidence the validity of the Group's strategic objective of concentrating JSC Latvijas kuģniecība activity in the middle-range and handy-size segment of the tanker market.
Continued
The performance of LASCO LPG fleet, in its turn, was influenced by the declined freight rates caused by the unusually warm winter 2007 and hence deteriorated demand for liquefied petroleum in the international market. LASCO's 2 LPG carriers continued to be employed by ScandiGas Pool, and their Vessel Operating Profit for the first half of 2007 amounted to USD 3.7 million or 10% of the Group's total result.
In the first half of 2007, positive results were achieved also by LASCO reefer fleet, whose contribution to the Group's total Vessel Operating Profit made up USD 1.6 million, slightly exceeding the respective result for the first half of 2006. At the same time, considering that the reefer fleet consists of 5 vessels, its contribution to the Group's total result is comparatively low - 5%.
Last year's result was exceeded also by LASCO's only Ro-Ro/general type vessel Telo: in the first half of 2007 it earned a stable Vessel Operating Profit of USD 0.55 million and made a 2 percent contribution to the Group's total result.
In the course of a successful implementation of LASCO Tanker Fleet Renewal Programme, in the first six months of 2007 the Group took the delivery of four newbuildings: m/v Targale and m/v Ugale built by 3.Maj shipyard in Croatia, as well as m/v Kraslava and m/v Kandava delivered by Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. in Korea. In total seven out of 14 newbuildings ordered have been delivered to LASCO by 30 June 2007.
As at 30 June 2007, LASCO fleet comprised 41 vessels: 33 product tankers (including three tankers time chartered in from other shipowners), 2 LPG carriers, 5 reefer vessels and 1 Ro-Ro/general type vessel.
As at the end of the reporting period, LASCO Un-audited Shareholders' Equity was USD 474.5 million or USD 2.37 per share, which is the highest level in the history of LASCO as a private company.
For detailed information:
Marita Ozolina-Tumanovska
Head of PR Department
Phone: +371 7020120, 9287169
E-mail : [email protected]