Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) ir izstrādājis "Covid-19 izraisītās krīzes tūrisma un viesmīlības nozarē seku mazināšanas rīcības plānu", kas vērsts uz atpūtas un darījumu tūristu atgriešanu Rīgā.
Šovasar tiks īstenotas vairākas tūristu piesaistes kampaņas Baltijā, kā arī Skandināvijā un citos mērķtirgos tiklīdz tas būs iespējams. Tūrisma veicināšanas pasākumos plānots investēt 780 tūkstošus eiro.
"Plānojot tūrisma atjaunošanas mārketinga aktivitātes, mēs analizējām aktuālo situāciju Eiropā, īstenojām nozares uzņēmumu aptauju, kā arī vairākos vebināros konsultējāmies ar pašmāju un starptautiskajiem ekspertiem. Galvenais secinājums – tūrisma nozarei pašlaik ir sevi jāizgudro no jauna, jo tā vairs nekad nebūs tāda kā iepriekš. Tāpēc izstrādātajā tūrisma atjaunošanas plānā Rīgai esam ņēmuši vērā jaunākās tūrisma tendences," skaidro RTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Jenzis.
Rīgas pilsētas tūrisma aktivitātes šovasar būs vērstas ne tikai uz ārvalstu tūristu plūsmas atjaunošanu, bet arī pašmāju ceļotājiem.
RTAB nozares atjaunošanas plānā šim gadam ir paredzētas komunikācijas kampaņas un aktivitātes, kas ir vērstas uz Baltijas, Skandināvijas, kā arī Polijas un Vācijas ceļotāju aktivizēšanu, jo no šīm valstīm arī līdz šim ir bijusi stabila "īso brīvdienu" ceļotāju plūsma.
"Rīga pilnībā atbilst jaunās ceļošanas realitātes prasībām. Tā ir ideāli piemērota vieta, lai droši un atbildīgi jau šovasar baudītu gan kultūras un sporta pasākumus pilsētvidē, gan gastronomiskas brīvdienas galvaspilsētas āra kafejnīcās un restorānos. Kopā ar RTAB partneriem tiks īstenots pirmais pilsēttūrisma Hakatons, lai kopīgi radītu inovatīvus tūrisma produktus vietējiem un ārvalstu tūristiem vasaras sezonai. Savukārt pēc ārkārtas situācijas atcelšanas īstenosim arī reklāmas aktivitātes," norāda RTAB valdes locekle Eva Juhņēviča.
Kvalitatīvai darījumu tūrisma nozares atjaunošanai pašlaik notiek darbs pie jauniem plāniem darījumu tūrismā, jo šo jomu, vairāk nekā individuālo ceļošanu, ietekmējuši ierobežojumi. Savukārt no šīs jomas attīstības ir vislielākā mērā atkarīga tūrisma nozares nākotne. Vēl šogad RTAB plāno īstenot pārdošanas aktivitātes ne tikai tuvākos, bet arī tālākos tirgos, jo, piemēram, starptautisku konferenču norise tiek plānota 2 - 3 gadus uz priekšu. Tāpat RTAB plāns paredz īstenot ārvalstu viedokļu līderu (influenceru) un mediju vizītes uz Rīgu, kā arī iespēju robežās nodrošināt atbalstu Latvijas tūroperatoru un aģentu pārdošanas vizīšu organizēšanai.
2020. gadam bija jākļūst par veiksmīgāko gadu Rīgas tūrisma vēsturē, norāda RTAB. Saskaņā ar CSP datiem 2020.gada janvārī galvaspilsētas viesu skaits bija par 11% lielāks nekā pērn attiecīgajā laika periodā, bet februārī jau par 15%. Būtiski pieauga tūristu skaits gan no Krievijas un Igaunijas, gan Vācijas un Polijas, kā arī ASV.