Market Data aptauja ir noskaidrojusi, ka 20% iedzīvotāju apmeklēs un drīzāk apmeklēs Dziesmu un deju svētku pasākumus, bet 75% drīzāk neapmeklēs un neapmeklēs svētku pasākumus, kamēr 6% vēl nav izlēmuši.
Svētku pasākumus apmeklēs latvieši, bet mazāk cilvēki no Kurzemes un Latgales reģiona, Db.lv informēja tirgus pētījumu aģentūras Market Data analītiķe Rūta Erenfrīde.
32% iedzīvotāju kopumā gaida svētkus ar nepacietību, starp kuriem vairāk raksturīgi cilvēki no Zemgales un Vidzemes, sievietes un cilvēki ar salīdzinoši mazākiem ienākumiem. Vismazāk svētkus gaida krievvalodīgie, Kurzemes un Latgales iedzīvotāji. Līdz ar to skaidri definējama Dziesmu un deju svētku vislojālākā grupa - tie, kuri paši kādreiz ir piedalījušies vismaz kādos Dziesmu un deju svētkos, bet pēc demogrāfiskajiem radītajiem - sieviete, cilvēki no 16 līdz 19 gadiem un tālāk no 30 gadiem un vecāki, Zemgales un Vidzemes iedzīvotāji, kā arī mazliet vairāk raksturīgi cilvēki ar zemākiem ienākumiem.
Tomēr atklājās arī negatīvas asociācijas, kas uzver svētku vērtības samazināšanos. 48% uzsver, ka Dziesmu un deju svētki ir kļuvuši pārāk komerciāli un to noliedz tikai 22%, bet 30% iedzīvotājiem ir grūti teikt. Svētku komerciālismu vairāk uzsver svētku lojālākie iedzīvotāji un informētie jeb tie, kuri vispār neapmeklē šos svētkus, bet par tiem interesējas.
Tikmēr par svētku organizāciju domas dalās, 24% kopumā ir apmierināti ar pašreizējo organizāciju, 22% nav apmierināti, bet vairāk kā pusei respondentu nav viedokļa šajā jautājumā. Visneapmierinātākie iedzīvotāji ir vecumā no 30 līdz 59 gadiem, Zemgales iedzīvotāji, bet mazāk Latgales un Rīgas iedzīvotāji. Par galveno neapmierinātības iemeslu tiek minēta biļešu pārdošanas organizācija, kas ir veicinājusi to, ka nav bijis iespējams biļetes iegādāties, kā arī veicinājusi turpmākās spekulācijas ar biļešu tirdzniecību.