Piektdien, 23. decembrī, apstiprināta VAS Latvijas Loto padome, kuras galvenais uzdevums būs pārraudzīt akciju sabiedrības valdes darbu, apstiprināt vidēja termiņa darbības stratēģiju, izskatīt sabiedrības gada pārskatu, valdes ziņojumu un valdes priekšlikumus par peļņas izlietošanu, sagatavot par tiem padomes ziņojumu un iesniegt akcionāru sapulcei, informē Finanšu ministrija.
Latvijas Loto padome apstiprināta, ievērojot Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) rekomendācijas, kā arī Ministru kabineta rīkojumu par nepieciešamību izveidot kapitālsabiedrības padomi. Tā apstiprināta uz 5 gadiem.
OECD rekomendācijās Latvijai tika ieteikts atjaunot valsts kapitālsabiedrību padomes vismaz ekonomiski nozīmīgajos uzņēmumos, pamatojot to ar faktu, ka Latvija ir vienīgā no pasaules attīstītajām tautsaimniecībām, kurā valsts uzņēmumiem nav izveidotas padomes. Šis aspekts bija arī priekšnosacījums, lai sekmīgi pabeigtu Latvijas iestāšanos OECD. Tādējādi atbilstoši MK rīkojumam Finanšu ministrijai tika dots uzdevums līdz 2016. gada beigām izveidot kapitālsabiedrības VAS Latvijas Loto padomi.
Padomes locekļu amata kandidāti tika atlasīti atklātā konkursā un novērtēti, balstoties uz tādiem kritērijiem kā izglītība, pieredze, valodu zināšanas, kā arī profesionālās zināšanas un kompetences. Pēc atlases nosacījumiem pretendentam bija nepieciešama 3 gadu pieredze vidējas kapitālsabiedrības valdes vai padomes locekļa amatā vai vismaz 3 gadu pieredze vadošā amatā institūcijā, kas atbildīga par politikas veidošanu, vai vismaz 10 gadu starptautiski atzīta pētniecības vai konsultāciju pieredze ar uzņēmuma darbību saistītā jomā vadošā akadēmiskā personāla amatā.
Kopumā uz padomes locekļa amata vietām tika saņemti 19 pieteikumi, savukārt pēc kandidātu iesniegto dokumentu izvērtēšanas uz kompetenču intervijām tika virzīti 10 kandidāti, bet uz darba intervijām, kurās tika izvērtētas kandidāta zināšanas un piemērotība padomes locekļa amatam – 8 kandidāti. Komisija rekomendēja padomes locekļu amatos apstiprināt 3 kandidātus, kuri ieguva augstāko vērtējumu – Nilu Saksu, Antru Duntavu un Ingaru Eriņu.
Nilam Saksam ir 13 gadu pieredze vadošos amatos valsts institūcijās, kas atbildīgas par politikas plānošanu, kā arī pieredze lielu projektu vadībā. Kā eksperts viņš sniedzis savas zināšanas par fiskālās jomas jautājumiem arī dažādās institūcijās ārvalstīs. Šobrīd Nils Sakss ir Finanšu ministrijas Fiskālās politikas departamenta direktors.
Antras Duntavas līdzšinējā pieredze saistīta ar finanšu vadības un grāmatvedības, IT pārraudzības investīciju pārvaldīšanas un risku vadības jautājumiem apdrošināšanas sabiedrībās, 10 gadus viņa pildījusi arī apdrošināšanas sabiedrības valdes locekļa pienākumus. Šobrīd A. Duntava strādā kā sertificēts mediators.
Ingara Eriņa pieredze saistīta ar publiski atvasinātas personas un dažādu kapitālsabiedrību vadību un pārraudzību. Kopš 2009. gada I. Eriņš ieņem finanšu prorektora amatu Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU), kā arī kopš 2013. gada ieņem RTU asociētā profesora amatu. Savukārt kopš 2014. gada pilda arī Fiskālās disciplīnas padomes priekšsēdētāja vietnieka pienākumus.