Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju kompānija Apple Inc zaudē savu viedpulksteņu tirgus daļu konkurentam Samsung Electronics, liecina IDC dati.

Tomēr, kā raksta MarketWatch, jaunā Apple Watch 2 laišana tirgū varētu piesaistīt virkni jaunu pircēju.

Šā gada otrajā ceturksnī Apple Watch piegādes apjomi saruka par 55%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu – no 3,6 miljoniem līdz 1,6 miljoniem, tādējādi samazinot Apple tirgus daļu šajā segmentā no 72% līdz 47%.

Tiesa gan, jāatzīmē, ka pērnā gada otrajā ceturksnī Apple Watch debitēja tirgū, tādēļ šos datus ir grūti salīdzināt, skaidro Endpoint Technologies dibinātājs Rodžers Kejs.

Neskatoties uz kritumu, Apple aizvien ir tirgus līderis viedpulksteņu segmentā. Otrajā ceturksnī Samsung, Lenovo Group, LG Electronics un Garmin kopā pārdeva mazāk viedpulksteņu nekā Apple.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smart-ID izstrādātājs SK ID Solutions ir pabeidzis darbu pie Smart-ID lietotnes atbalsta ieviešanas Apple Watch viedpulksteņos. Jaunais risinājums nepieprasa atsevišķas lietotnes instalēšanu.

SK ID Solutions, izzinot Smart-ID lietotāju vajadzības, secinājis, ka lietotāji vēlas izmantot Smart-ID sniegtās iespējas arī Apple Watch. Jauno funkciju Apple viedpulksteņa lietotāji varēs izmantot gan lai autentificētos, gan lai elektroniski parakstītos, piemēram, strādājot ar datoru, kad transakciju ir ērtāk veikt ar viedpulksteni, ja viedtālrunis nav pie rokas.

Apple Watch attēlos tikai transakciju plūsmu, piemēram, PIN ievades dialogu, lai Smart-ID lietošanas laikā apstiprinātu darījumu. Funkcionalitāte izslēdz riskus, ka no pulksteņa varētu tikt veiktas izmaiņas lietotāja konta informācijā vai tas tiktu dzēsts. Paaugstinātai drošībai Smart-ID lietotāji Apple Watch viedpulksteņos tiek aicināti uzstādīt arī piekļuves kodu jeb paroli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ieviesusi Apple Pay norēķinu iespējas tiešsaistes tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.

Tagad iepērkoties internetā, pircējiem ir iespēja veikt apmaksu ne tikai ar bankas maksājumu kartēm vai internetbankas risinājumu, bet arī caur e-maku - Apple Pay. Šobrīd šādu iespēju var izmantot visi e-komercijas lietotāji savās Apple ierīcēs, iepērkoties pie tirgotājiem, kuri izmanto Swedbank EveryPay risinājumu.

Kā norāda Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītājs: “Pēdējo trīs gadu laikā klientu interese veikt maksājumus caur Apple e-maku ir bijusi ļoti augsta. Maksājumu skaits 2022. gadā pieaudzis 3,5 reizes un sasniedzis 50 miljonus maksājumu. No kopējiem Swedbank apkalpotajiem maksājumiem tirdzniecības vietās, tie jau aizņem 20%. Un īpaši straujš pieaugums novērots tieši pagājušajā gadā, kad ar Apple e-maka starpniecību pārskaitīti 627 miljoni eiro. Tagad ieviestā iespēja arī tirgotājiem ļauj iekļaut Apple Pay savās e-komercijas platformās, kas palīdzēs klientiem vēl vienkāršāk samaksāt par precēm un pakalpojumiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple otrdien pirms iPhone demonstrācijas prezentēja Apple Watch 3.sēriju.

Jaunajam modelim būs iebūvēts mobilo datu atbalsts, un bezvadu savienojums, ko nodrošinās iebūvēta mikroshēma, nozīmē, ka jaunais Apple Watch varēs uzturēt savienojumu pat tad, kad tas nebūs saistīts ar iPhone, kas ir milzīgs solis uz priekšu un padara to par neatkarīgu mobilo ierīci, raksta techcrunch.com.

Jaunākajam Apple Watch modelim ir iebūvēts GPS un jaunajam modelim tiks piedāvātas jauna veida siksniņas. Kā informē uzņēmums, ar Apple Watch turpmāk varēs arī peldēt.

Jaunā modeļa cena būs, sākot no 399 dolāriem, bet versija bez mobilo datu atbalsta maksās, sākot no 329 dolāriem. Modeli būs iespējams rezervēt, sākot no 15.septembra, un jaunais Apple Watch būs pieejams no 22.septembra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: pexels.com / mali maeder

Pieprasījums pēc sporta pulksteņiem arvien pieaug. Tos iegādājas ne vien profesionāli sportisti un sporta entuziasti, bet arī cilvēki, kuri vēlas pievērsties aktīvākam dzīvesveidam. Šobrīd tirgus līderi ir Apple un Garmin ražotie sporta pulksteņi. Taču, nonākot izvēles priekšā, kuram no zīmoliem dot priekšroku? Vairāk par sporta pulksteņiem un to funkcijām uzzini raksta turpinājumā!

Sporta pulkstenis kā motivators: kā izvēlēties īsto?

Pexels.com / blue bird

Neatkarīgi no tā, vai fiziskās aktivitātes ir neatņemama jūsu dzīves sastāvdaļa, vai tikai apsverat domu pievērsties veselīgākam dzīvesveidam, sporta pulkstenis mudina kustēties vairāk un biežāk. Raksta turpinājumā salīdzinām svarīgākos faktorus, ko ņemt vērā, iegādājoties šādu viedierīci.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kāpēc Apple turpina zaudēt savas pozīcijas?

Tiešsaistes tirdzniecības un investīciju uzņēmuma Saxo Bank akciju stratēģis Pīters Garnrijs,11.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Saxo Bank finanšu analītiķa domām ir trīs iemesli, kāpēc Apple ir pazaudējis savu sākotnējo ietekmi.

Pirmkārt, jaunu iPhone modeļu parādīšanās tirgū ir bijusi pārāk piesātināta un tas ir noticis pārāk strauji. Minētais ir redzams pārdošanas rādītājos - klienti, kuriem ir iPhone 4 un iPhone 5, ne vienmēr izvēlas pāriet uz iPhone 6 vai gaidāmo iPhone 7. Kā skaidro Garnrijs, jaunākie iPhone modeļi nav nekas revolucionārs, paredzams, ka arī iPhone7 Apple veiks tālruņa programmatūras atjauninājumus, bet nekas iespaidīgs un specifisks nav sagaidāms.

Otrkārt, ekonomiskā situācija Ķīnā šobrīd strauji pasliktinās. Apple ieņēmumi pirmajā ceturksnī ir vien 33% un Saxo Bank eksperts nav vienisprātis ar Apple vadītāju Timu Kuku, ka tā ir tikai pagaidu situācija. Vērtējot Ķīnas pašreizējo ekonomisko attīstību, Saxo Bank uzskata, ka situācija uzņēmējdarbībā tik drīz neuzlabosies. Pie tam konkurentu viedtālruņu programmatūras, kas tiek ražotas Ķīnā un Dienvidkorejā, ir pat labākas nekā pašreizējiem iPhone tālruņiem, kā arī pie pašreizējās Apple kvalitātes, produktu cenas Ķīnas tirgum ir pārāk augstas. Minētie faktori samazina Apple tirgus daļu Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV sūdz tiesā Apple par monopolstāvokļa uzturēšanu viedtelefonu segmentā

LETA/AFP,22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Tieslietu ministrija ceturtdien tiesā iesūdzējusi tehnoloģiju kompāniju "Apple", apsūdzot to par nelikumīgu monopolstāvokļa uzturēšanu saviem viedtālruņiem "iPhone".

Šajā apsūdzībā, kuru iesnieguši arī vairāki ASV štati, teikts, ka "Apple" nopelnījis simtiem miljardu dolāru, apgrūtinot patērētājiem iespējas pāriet uz lētākiem viedtelefoniem un ierīcēm.

Šīs lietas pamatā ir "Apple" iespējamas izslēdzošas darbības, kas nosaka stingrus un dažkārt neskaidrus nosacījumus uzņēmumiem un izstrādātājiem, kas vēlas piekļūt 136 miljoniem "iPhone" lietotāju ASV.

Tiesā iesniegtajā sūdzībā norādīts, ka šie noteikumi un lēmumi ir izstrādāti, lai piespiestu "Apple" lietotājus palikt "Apple" ekosistēmā un iegādāties "iPhone".

"Patērētājiem nevajadzētu maksāt augstākas cenas, jo uzņēmumi pārkāpj konkurences likumus," sacīja ģenerālprokurors Meriks Gārlends. "Ja šī situācija nemainīsies, "Apple" tikai turpinās nostiprināt savu monopolu viedtelefonu segmentā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmuma Apple akcijas trešdien piedzīvoja straujāko kritumu vairāk nekā mēneša laikā pēc tam, kad analītiķi paziņoja, ka pieprasījums pēc iPhone 8 ir daudz zemāks nekā iepriekšējiem viedtālruņa modeļiem, raksta Bloomberg.

IPhone 8 rezervāciju skaits ASV bija mazāks nekā iPhone 7 un iPhone 6, uzsvēra Rosenblatt Securities analītiķis Huns Žangs, piebilstot, ka pieprasījums Ķīnā ir vēl zemāks. Rezultātā Apple akcijas cena samazinājās par 3,1%, kas ir straujākais kritums kopš 10.augusta.

Akcijas cena vakar sasniedza 155,65 dolārus.

Apple paredz, ka šā gada pēdējā ceturksnī Apple pārdošanas apjomi būs starp 49 un 52 miljardiem dolāru.Trešdienas akcijas cenas kritums samazināja šā gada pieaugumu līdz aptuveni 35%, vērtējumam sasniedzot 805 miljardus dolāru.

FOTO: Apple prezentē jaunos iPhone modeļus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespēju norēķināties ar "Apple Pay" saviem klientiem uzsākusi piedāvāt banka "Citadele," informē "Visa" sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Evita Bille.

"Apple Pay" ir viegli iestatāms, un lietotāji turpinās saņemt tās pašas priekšrocības, ko piedāvā "Citadeles" kredītkartes vai debetkartes.

"Līdz ar bankas Citadele piedāvājumu Baltijas valstīs izmantot "Apple Pay" kombinācijā ar Visa tokenizācijas tehnoloģiju, daudz lielākam skaitam klientu būs piekļuve jauniem, ērtiem un drošiem maksāšanas veidiem," saka Rīka Salminena (Riikka Salminen), Visa Zviedrijas, Somijas un Baltijas valstu reģionālā vadītāja.

"Izmantojot "Apple Pay" un Visa tokenizācijas tehnoloģijas piedāvāto augsto drošības līmeni, tagad ir iespējams maksāt ar iPhone vai "Apple Watch" tieši tāpat kā ar kredītkartēm vai debetkartēm, bet neatklājot savus konta datus."

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Apple paziņojis datumu, kad notiks iespaidīgākā produktu prezentācija pēdējo gadu laikā

Žanete Hāka,01.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple paziņojusi, ka jaunos produktus prezentēs 12.septembrī, un tiek gaidīts, ka šī būs iespaidīgākā produktu prezentācija pēdējo gadu laikā, raksta Bloomberg.

Kompānija iecerējusi iepazīstināt ar trim jauniem iPhone modeļiem, Apple TV aprīkojumu, kas palīdzēs uzlabot pārraižu kvalitāti, kā arī jaunu Apple Watch versiju, kas varēs pievienoties LTE datiem.

Šis būs pirmais pasākums, kas notiks Apple Park teritorijā Kalifornijā.

Kā liecina kompānijai tuvu stāvošu personu teiktais, Apple plāno prezentēt iPhone 7 un iPhone 7 Plus pēctečus, kā arī jaunu premium modeli, kas būs izgatavots no nerūsējošā tērauda un stikla. Jaunajā dizainā būs iekļauts OLED ekrāns, 3D sejas atpazīšanas sensors, kas ļaus atbloķēt tālruni, uzlabotas kameras un Home pogas tiks nomainīta ar žestu kontroli.

Iphone ir Apple svarīgākais produkts, kas ģenerē aptuveni trīs ceturtdaļas uzņēmuma pārdošanas apjomu. Šā gada pirmajā ceturksnī kompānijai piederēja gandrīz 15% viedtālruņu tirgus daļas, atpaliekot no Samsung Electronics, kam pieder 23%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu attīstība šobrīd ir ļoti strauja – ik gadu to lietotājiem tiek piedāvāta virkne dažādu inovāciju, un izņēmums nav arī Apple radītais iPhone 8. Vai zini, kā šis telefona modelis var palīdzēt Tavās ikdienas gaitās? Uzzini par to šajā rakstā!

Drošība – pamatu pamats

Šis aspekts gan nav saistīts tikai jaunāko iPhone modeli – drošība ir bijusi Apple prioritāte kopš laika gala. Tā, piemēram, ikviena aplikācija, kas nonākusi aplikāciju veikalā jeb App Store, tiek rūpīgi pārbaudīta, turklāt arī vecākām ierīcēm ilgstoši tiek piedāvāti jaunākie atjauninājumi, kas ir ļoti būtiski no drošības viedokļa. Paaugstinātu drošību sniedz arī biomehānisko datu (pirksta nospiedums vai, iPhone X gadījumā – sejas atpazīšana) izmantošana telefona lietošanai. Šī funkcija turklāt ļauj ne tikai atbloķēt telefonu, bet arī veikt pirkumus App Store un Apple Play. Savukārt tiem, kas uztraucas par šīs sistēmas drošību, jāmin Apple sniegtie dati – pirkstu nospiedumu lasītāja kļūdas procents ir vien 0.002% jeb 1 reize no 50 000, savukārt Face ID kļūdas procents ir vēl zemāks – 0.0001% (1 reize no 1 000 000).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IDC: Viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 51,6%

LETA,25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē šā gada trešajā ceturksnī pārdoti 2,7 miljoni viedpulksteņu, kas ir par 51,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, ziņo tirgus izpētes kompānija International Data Corp. (IDC).

Kritums galvenokārt tiek skaidrots ar Apple Watch pārdošanas apjoma straujo lejupslīdi pirms jaunākās paaudzes viedpulksteņu nonākšanas tirgū.

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmuma Apple viedpulksteņu tirdzniecība trešajā ceturksnī sarukusi par 71,6%.

IDC analītiķi gan uzsver, ka šis kritums nav tik drūms, kā var šķist, jo liela daļa patērētāju gaidīja jauno "Apple Watch" modeli un paredzētās Android ierīces.

Tomēr, neskatoties uz lejupslīdi, Apple trešajā ceturksnī saglabājis līderpozīcijas viedpulksteņu tirgū ar 1,1 miljonu pārdoto ierīču un 41% tirgus daļu.

Otro vietu ieņem Garmin, kam seko Samsung, liecina IDC dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank panākusi vienošanos ar Apple un drīzumā visās Baltijas valstīs Swedbank klientiem būs pieejams Apple Pay, informē bankas pārstāvji.

Tādējādi arī iOS lietotāji Latvijā varēs pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos, skaidro bankas pārstāvji.

Db.lv jau rakstīja, ka Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par patentu pārkāpumiem Apple un Broadcom jāmaksā 1,1 miljards dolāru

LETA--AFP,30.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosas tiesa trešdien izdevusi rīkojumu ASV informācijas tehnoloģiju gigantam "Apple Inc." un Savienoto Valstu mikroshēmu ražotājam "Broadcom" kopumā samaksāt 1,1 miljardu dolāru (999,9 miljonus eiro) Kalifornijas Tehnoloģiju universitātei par četru bezvadu interneta Wi-Fi tehnoloģiju patentu pārkāpumiem.

Tiek uzskatīts, ka šis ir viens no visu laiku vērienīgākajiem tiesa lēmumiem kādā no patentu pārkāpumu lietām.

Tiesas lēmums paredz, ka "Apple" būs universitātei jāsamaksā 837 miljoni dolāru, bet "Broadcom" jāmaksā 270 miljoni dolāru.

Kalifornijas Tehnoloģiju universitāte abus tehnoloģiju gigantus tiesā iesūdzēja 2016.gadā, apgalvojot, ka "Apple" produkti, tostarp viedtelefoni "iPhone", planšetdatori "iPad" un viedpulksteņi "Apple Watch" izmanto "Broadcom" ražotas komponentes, kas pārkāpj universitātes patentus saistībā ar bezvadu datu pārraidi.

"Apple" un "Broadcom" norādījuši, ka plāno iesniegt apelāciju pret šo tiesas lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Apple" pirmdien prezentēja jauktas realitātes brilles "Vision Pro", tādējādi iesaistoties konkurences cīņā ar sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmumu "Meta" tirgū, kas šobrīd gan pagaidām piesaista vien videospēļu entuziastus un tehnoloģiju fanus.

Šī jau nodēvēta par nozīmīgāko "Apple" produkta prezentāciju kopš 2015.gada, kad uzņēmums tirgū laida viedpulksteni "Apple Watch".

"Vision Pro" maksās 3499 dolārus un nākamā gada sākumā pagaidām būs pieejamas vien ASV.

Šī ierīce spēs pārslēgties starp virtuālo realitāti un paplašināto realitāti, kas projicē digitālus attēlus, kamēr lietotāji joprojām spēj saskatīt objektus reālajā vidē.

Ierīce būs aprīkota ar 12 kamerām, sešiem mikrofoniem un dažādiem sensoriem, kas ļaus lietotājiem to un dažādas lietotnes kontrolēt tika ar savām acīm un roku žestiem. "Apple" norāda, ka šīs ierīces lietošana neradīs nelabumu un galvassāpes, kā tas iepriekš bijis ar līdzīgām ierīcēm. Tāpat uzņēmums arī izstrādājis tehnoloģiju, lai radītu katra lietotāja trīs dimensiju digitālo versiju, kuru attēlot videokonferenču laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple gatavojas laist tirgū savu AirPower bezvadu lādētāju, raksta MacOtakara.

AirPower ir Apple bezvadu lādētājs – ovālas formas paklājiņš, uz kura pietiek vietas, lai novietotu iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus vai Apple Watch un tos uzlādētu. Lādētājs darbojas bez vadiem un var uzlādēt trīs ierīces vienlaicīgi.

Tāpat tiek prognozēts, ka Apple tirgū laidīs otrās paaudzes AirPods austiņas. MacOtakara neziņo par konkrētu datumu, taču informē, ka AirPower varētu to laist tirgū martā. Pagaidām nav pieejama informācija par cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" klientiem visā Baltijā un Zviedrijā ir pieejams "Apple Pay", liecina informācija bankas aplikācijā.

Tiesa, pirmajās stundās pēc šī paziņojuma novērotas tehniskas problēmas ar karšu pievienošanu viedtālruņa virtuālajam makam. "Priecājamies par lielo interesi, šobrīd vēl veicam pēdējos testus pirms oficiālā paziņojuma visiem klientiem. Paldies par aktīvo testēšanu, tas tiešām palīdz mūsu komandai ieviest šo jaunumu visā Baltijā un Zviedrijā," sociālajos tīklos skaidro banka.

Līdz ar to arī iOS lietotāji Latvijā var pilnvērtīgi izmantot bezkontakta maksājumus savās viedierīcēs – iPhone viedtālruņos, iPad planšetdatoros un, protams, arī Apple Watch viedpulksteņos.

Apple Pay pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu. Apple Pay ir maksājumu tehnoloģija, kas ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" mājaslapā ievieš apmaksas veikšanas iespēju ar "Apple Pay", informē "airBaltic" pārstāvji.

Tādējādi "airBaltic" turpina realizēt savu apņemšanos klientiem nodrošināt dažādas maksāšanas iespējas.

"Apple Pay" ir "Apple Inc." izstrādāts mobilo maksājumu pakalpojums, kas lietotājiem ļauj veikt maksājumus klātienē, "iOS" lietotnēs un internetā. Tas ierīcēs "iPhone", "Apple Watch", "iPad" un "Mac" tiek atbalstīts, izmantojot interneta pārlūkprogrammas "Safari", "Chrome", "Edge" un "Firefox".

"airBaltic" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 500,17 miljoni eiro, kas ir 2,5 reizes vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 54,219 miljoniem eiro.

Latvijas valstij pieder 97,97% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 2,03%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators Tele2 ir aizvadījis līdz šim veiksmīgāko gadu iekārtu un aksesuāru tirdzniecībā. Šogad desmit mēnešos Tele2 kāpinājis mobilo telefonu pārdošanas rezultātus par 25%, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu.

Iegādājoties jaunu viedtālruni, Latvijas iedzīvotāji šogad visbiežāk priekšroku devuši Huawei P20 Lite, Apple iPhoneX un Samsung Galaxy S9 modeļiem.

«Mūsdienās mobilais telefons ir kļuvis par galveno ierīci, ar kuras palīdzību cilvēki ne tikai sazinās, bet izmanto arī moderno tehnoloģiju priekšrocības – norēķinās par pirkumiem, fotogrāfē, skatās video un klausās mūziku, kā arī pārvalda citas sadzīvē izmantojamās gudrās ierīces. Tādēļ, izvēloties telefonu, cilvēkiem svarīga ir tā ekrāna izšķirtspēja, jauda un atmiņa. Lielākā pārdošanas apjomu izaugsme vērojama vidējā (200 – 300 eiro) un Premium cenu kategoriju segmentos,» stāsta Dace Škrabe, Tele2 mazumtirdzniecības direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņu popularitāte pēdējo gadu laikā ir strauji augusi, piesaistot lielu patērētāju uzmanību visā pasaulē. Kādi tad ir galvenie iemesli, kāpēc viedpulksteņi ir kļuvuši tik populāri un kādas funkcijas tie piedāvā, kas šo popularitāti ceļ (populārākie apkopoti šeit).

Viedpulksteņi vairāk ir noderīgi rīki veselības uzraudzībai, saziņai un informācijas saņemšanai nekā vienkārši aksesuārs. Lietotnēm bagātie viedpulksteņi sniedz plašas iespējas uzlabot savas dzīves kvalitāti.

Viedpulksteņu pieprasījuma dinamika

Pēdējo gadu laikā viedpulksteņu pieprasījums ir strauji pieaudzis, un arvien vairāk cilvēku izvēlas šīs modernās ierīces kā savu ikdienas aksesuāru. Ja agrāk pulksteņi tika izmantoti galvenokārt laika uzzināšanai un kā stila aksesuārs, tad tagad viedpulksteņi spēj piedāvāt daudz plašākas funkcijas. Piemēram, tie var uzraudzīt nēsātāja pulsu un dažādus fizisko aktivitāšu datus, veikt un saņemt zvanus vai pat nosūtīt paziņojumus no sociālajiem tīkliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Šveices pulksteņu eksports sarucis līdz sešu gadu zemākajam līmenim

Žanete Hāka,26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Šveices pulksteņu eksports piedzīvojis pirmo kritumu sešu gadu laikā, ko iedragāja spēcīgā konkurence ar viedpulksteņu ražotājiem, raksta Bloomberg.

Decembra eksporta apjomi sarukuši par 3,8%, savukārt gada kritums samazinājies par 3,3% līdz 21,2 miljardiem ASV dolāru. Iepriekšējā gadā pieaugums sasniedza 1,9%.

Vissmagāko kritumu piedzīvojuši laikrāži, kuru cena ir 200-500 Šveices franki – pat 15%. Šī pulksteņu grupa veido aptuveni 15% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

«Pulksteņi, kuru cenas diapazons ir 200-500 franki, sastopas ar ļoti asu konkurenci, piemēram, arī no modes zīmolu puses,» skaidro Zuercher Kantonalbank analītiķis Patriks Švendimans, piebilstot, ka šajā pulksteņu grupā visdrīzāk bijusi visspēcīgākā cīņa ar viedpulksteņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūtamas izmaiņas tajā, kā Latvijā tiek rīkoti iepirkumi pēc tam, kad mobilo sakaru operatori "Bite" un "Tele2" vērsās Eiropas Komisijā (EK), patlaban nav redzamas, intervijā atzina "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs.

Viņš norādīja, ka ir grūti pateikt, cik ilgu laiku prasīs EK izvērtējums un kāds būs galarezultāts, bet uzskata, ka tas ir papildu signāls Latvijas institūcijām, ka šis jautājums ir jārisina.

"Es arī domāju, ka daudzas institūcijas vairāk vai mazāk piekrīt, ka ar iepirkumiem ir problēmas un ne tikai telekomunikāciju jomā, bet kaut kādu iemeslu dēļ mēs joprojām neesam nonākuši pie galīgā risinājuma," atzina Mickevičs.

Viņš sacīja, ka "Bite" ir piedāvājusi risinājumu, kāds tiek izmantots kaimiņvalstīs. Proti, pamata pakalpojumiem var izveidot standartizētu katalogu. Vienlaikus var ieviest arī vienotu pakalpojumu sniedzēju kvalitātes pārbaudi, lai katrai institūcijai, kura izsludina iepirkumu, tam nebūtu jātērē savs laiks un nauda.

Komentāri

Pievienot komentāru