Tehnoloģiju gigants Apple izstājies no ASV Elektronisko preču vides novērtējuma rīka (EPEAT) sertifikācijas programmas, apgalvojot, ka tā vairs neatbilst kompānijas preču «dizaina ievirzei».
Pēdējos gados visiem Apple produktiem bija piešķirts EPEAT zelta sertifikāts. Apple EPEAT norādījusi, ka pametīs programmas reģistru un vairs neiesniegs savus produktus vērtēšanai, vēsta Wall Street Journal. EPAT izteikusi sarūgtinājumu par šādu kompānijas lēmumu un paudusi cerības, ka Apple nākotnē programmā atgriezīsies.
Lai gan EPEAT nav minējusi iemeslus, kas likuši Apple pamest programmu, tomēr organizācijas vadītājs Roberts Frisibjs (Robert Frisbee) sarunā ar WSJ atzinis, ka kompānijas lēmums saistīts ar produktu dizainu, kas vairs neatbilstot EPEAT prasībām.
Viņš norādīja, ka EPEAT nesertificētu jaunāko Apple MacBook Pro, jo ierīces baterija pielīmēta pie korpusa, tādējādi neesot iespējams to nodot otrreizējai pārstrādei. Kompānija Apple atteikusies no komentāriem un norādījusi, ka piedāvā vairākas citas otrreizējās pārstrādes programmas.
Apple jaunākais MacBook Pro jau iepriekš saņēmis kritiku par to, ka to gandrīz nav iespējams pilnībā izjaukt. Savukārt analītiķi norāda, ka šajā gadījumā Apple vadījuši apsvērumi par labāku dizainu. «Viņi nemēģina veidot ierīci, kuru ir sarežģīti izjaukt, viņi vienkārši cenšas saspiest plānā ierīcē visu, kas vien iespējams,» sacīja Sterne Agee analītiķis Šavs Vu (Shaw Wu).
Apple lēmums var radīt tai dažādus sarežģījumus, jo daudzas ASV kompānijas iegādājas tikai EPEAT sertificētas ierīces, savukārt ASV valdības rīcībā esošajām iekārtām 95% gadījumu jābūt ar minēto sertifikātu.
Db.lv jau vēstīja, ka Apple ar jaunākajiem papildinājumiem MacBook Pro un MacBook Air klēpjdatoru saimē nāca klajā jūnijā. Ierīces apveltītas ar jaudīgākiem procesoriem, grafiskajām kartēm un lielāku atmiņu.
MacBook Pro spilgtākā īpašība ir Apple jaunais tīklenes (retina) displejs, kas, pēc pašas kompānijas apgalvotā, ļauj nodrošināt augstāko klēpjdatoru ekrānu izšķirtspēju pasaulē.
Iepriekš dabas aizsardzības organizācija Greenpeace Apple novērtēja kā ceturto videi draudzīgāko kompāniju pasaulē. Apple ir arī energoefektivitātes marķēšanas programmas Energy Star dalībniece.