Jaunākais izdevums

Piegādes platforma IziPizi Āgenskalna tirgū atver Latvijā pirmo pārtikas pakomātu, kas vienlaikus darbosies kā pašapkalpošanās zemnieku produktu veikals un būs nodrošināts ar ēdiena glabāšanai piemērotu termorežīmu.

Vienlaikus šis punkts ir arī IziPizi sūtījumu apmaiņas un glabāšanas vieta.

"Tagad no jebkuras Latvijas vietas zemniekiem būs iespēja nosūtīt pārtikas paciņu, un cilvēki to saņems piegādē ar kurjeru, vai pārtikas pakomātā. Tas ir nākamais solis pūļa piegādes platformas infrastruktūras attīstībā, kas jūtami uzlabos lauku labumu apriti un loģistiku starp Rīgu un reģioniem, palīdzot zemnieku un mājražotāju produktiem ērtāk un lētāk nonākt pie pircējiem,” norāda viens no IziPizi platformas līdzdibinātājiem Rolands Dzenis.

IziPizi punktu tīkls palīdzēs reģionu pārtikas ražotājiem, kam līdz šim ir bijis sarežģīti apmierināt augošo pieprasījumu un nodrošināt piegādi. Pārtikas pakomātā produktu uzglabāšana notiek +6 grādu režīmā, bet sūtījumu apmaiņas punktā sūtījumi glabājas +6 vai -18 grādu režīmos.

"Pārtikas pakomātu un sūtījumu apmaiņas punktu izveide palīdzēs zemniekiem Latvijas reģionos konkurēt ar "poļu kartupeli", nodrošinot lauku labumu ērtu nokļūšanu pie ēdājiem. Turklāt izmantojot IziPizi lietotnē esošo "sūtījumu biržu", piegādes veiks kurjers, kurš piedāvā piegādāt produkciju par viszemāko cenu. Tuvāko mēnešu nogrieznī plānojam šādus punktus izveidot arī citās Latvijas pilsētās," atklāj R. Dzenis.

Otrs projekta partneris ir mājražotāju pārstāvis – Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs “Novada Garša”. Centra e-tirgus projekta vadītāja Ilva Kavicka pauž, ka pārtikai piemērotu pakomātu tīkla veidošanu ir apsveicama, jo – arī pārtikai ir svarīgs elastīgums piegādēs. Ieviešot šādus pakomātus, kas aprīkoti ar temperatūras kontroles funkciju, pavērsies plašākas iespējas attālināti iegādāties arī svaigu gaļu/zivis un piena produktus. Tas ir svarīgi, domājot par pārtikas iegādes iespējām steidzīgiem un aizņemtiem cilvēkiem, kas tādējādi varēs vietējo produktu saņemt sev ērtā laikā un vietā.

Piegādes platforma IziPizi darbojas kopš 2019. gada. Šobrīd platformā reģistrējušies ap 70 klientu (sūtītāji) un ap 900 kurjeru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

IziPizi sadarbībā ar vietējiem zemniekiem paplašina pārtikas pakomātu tīklu

Db.lv,27.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes platforma IziPizi Bauskā ver vaļā jaunu termorežīma pakomātu, kas nodrošinās iespēju zemniekiem izvairīties no strauji augošā lielveikalu uzcenojuma un saīsināt pārtikas ķēdi.

IziPizi dibinātājs Rolands Dzenis ir novērojis termorežīma pakomāta nepieciešamību visā Latvijas teritorijā. Saimniecības saskaras ar grūtībām nosūtīt, piemēram, gaļu, tortes vai kādu citu produktu, kam nepieciešama atbilstoša termoregulācija. Jo īpaši tas ir svarīgi, ja pircējs atrodas ievērojamā attālumā no ražotāja. Šie iemesli lika Bauskas novada zemniekiem ķerties vērsim pie ragiem, un kopprojektā ar IziPizi, vienoties par termorežīma pakomāta izveidi.

“Pakomāta izveide Bauskā sniedz iespēju uzņēmējam ietaupīt laiku, gan arī samazināt piegādes izmaksas, jo produkti tiek nogādāti vienā punktā,” pauž Latvijas Liellops vadītāja Alma Bērziņa izceļot, ka pievienotā vērtība pakomātu “kustībai” ir uzņēmēju iespēja kopā veidot savu vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pabeigta platformu IziPizi un Svaigi.lv apvienošanās

Db.lv,10.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piegādes platforma "IziPizi" un virtuālās tirgus platforma "Svaigi.lv" pabeigušas apvienošanās procesu, informē "Svaigi.lv" pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka sadarbībā ar Latvijas zemniekiem "IziPizi" un "Svaigi.lv" izstrādājuši risinājumu, lai palīdzētu Latvijas pārtikas ražošanas nozarei, veidojot kopīgu tirgus vietu, kas veicina Latvijas ražotāju konkurētspēju un pieejamību.

"IziPizi" un "Svaigi.lv" vadītājs Rolands Dzenis norāda, ka sadarbības modelis ļauj ražotājam pašam noteikt pārdošanas cenu. Iepriekšējais darbības modelis maza apjoma pieprasījumam bija ierobežojošs, jo ražotājiem bija dārgi un neizdevīgi piegādāt dažus produktus pircējiem, kuri atrodas lielā attālumā no ražotnes.

Patlaban ir izveidota plašāka piegādes teritorija un uzlabots process, lai piegādei būtu pieejami saldētie produkti. Tāpat uzņēmums strādā pie piegādes ātruma uzlabošanas, lai pircējs preci saņemtu nākamajā dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālā tirgus platforma "Svaigi.lv" apvienojusies ar piegādes platformu SIA "IziPizi", aģentūru LETA informēja uzņēmumu pārstāvji.

"Svaigi.lv" un "IziPizi" vadītājs Rolands Dzenis norāda, ka uzņēmumu mērķis ir izveidot pārtikas aprites infrastruktūru, lai saīsinātu ceļu no "Lauka līdz galdam".

Tāpat Dzenis uzsver, ka "IziPizi" piedāvā atbalsta rīkus Latvijas ražotājiem, lai tie varētu izmantot šo infrastruktūru kā savējo, nodrošinot efektīvu darbību tirgū.

"Svaigi.lv" turpmāk kļūs par platformu, kur ražotāji varēs tirgot savu produkciju par savām cenām, bez uzcenojuma, savukārt "IziPizi" turpinās sniegt loģistikas pakalpojumus.

Šī apvienošanās veidos kopīgu tirgus vietu, kas veicinās Latvijas ražotāju konkurētspēju un pieejamību patērētājiem, pauž uzņēmumu pārstāvji.

Plānots, ka šā gada 15.maijā plkst.10 Āgenskalna tirgū norisināsies preses konference, kurā uzņēmumi informēs par apvienošanos. Tāpat konferencē piedalīsies pārstāvji no "Wild 'N' Free", paipalu fermas "Rīta putni" un kooperatīva "Latvijas liellops".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs internetā 220.lv nācis klajā ar vērienīgu piedāvājumu pircējiem – bezmaksas piegādēm uz pakomātiem visā Latvijā. Līdz šim 220.lv Marketplace izdevies pulcēt ap 4000 Baltijas valstu un Somijas uzņēmēju, un tas vēl nav viss. 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols uzskata, ka Latvijas uzņēmēji kopā var turēties pretī globālo tirdzniecības milžu iespējām.

Ko uzņēmums pēdējo piecu gadu laikā, kopš attīstījis Marketplace, paveicis, šobrīd attīsta un darīs nākotnē, to stāsta 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols.

Pandēmijas periods no 2020.gada līdz 2022.gadam bija īpašs posms visā tiešsaistes pārdošanā, mainot iedzīvotāju paradumus, sekmējot strauju pieprasījuma pieaugumu, radot izaicinājumus piegādes ķēdēm. Kā pēc pandēmijas laika mainījies 220.lv darbs, un kādas atziņas un secinājumus uzņēmums guva šajā pandēmijas laikā?

Pandēmijas laika lielākais izaicinājums bija preču piegādes līdz gala pircējam. Īsā laika periodā strauji palielinājās pieprasījums un radās situācijas, kad prece ir noliktavā, tā ir pasūtīta, bet kurjers, kas varētu to piegādāt, ir rezervēts jau divas nedēļas uz priekšu. Tā bija sarežģīta situācija, ka ir prece, ir pircējs, bet nav, kas piegādā. Tobrīd mēs pieņēmām lēmumu skaitliski palielināt savu fizisko veikalu tīklu un preču saņemšanas punktus, kas bija vienīgais veids, kā veicināt, lai pircējiem ir iespēja preces saņemt viņiem ērtā laikā. Toreiz veikaliem bija liegumi, tāpēc, ievērojot visus drošības un higiēnas nosacījumus, garantējām preču saņemšanu klātienē, ko pircēji ļoti novērtēja konkrētajos apstākļos. Vienlaikus loģistikas uzņēmumi investēja savā attīstībā, tāpēc, beidzoties pandēmijai, loģistikas uzņēmumi bija veikuši tehnoloģisku lēcienu. Praktiski tas nozīmēja, ka paciņas patērētājs var saņemt krietni ātrāk un saņemšanas punktu skaits ir būtiski pieaudzis. Pakomātu skaits Latvijā pandēmijas laikā būtiski palielinājās, un mēs nonācām pie secinājuma, ka preču saņemšanas punktu nepieciešamība ir jāpārvērtē, jo pakomātu piegāžu izmaksas bija kļuvušas krietni izdevīgākas. Turklāt pēc pandēmijas bija bažas, ka interneta darījumu vai pirkumu skaits saruks, bet varu teikt, ka šīs bažas nav piepildījušās un pircēji turpina iepirkties internetā. Taču kopumā e-komercijā situācija ir kļuvusi saspringtāka un attīstības temps mērenāks. Mēs atšķiramies ar to, ka esam tirdzniecības platforma, kas apvieno daudzu uzņēmēju darbību, tādēļ ir mazliet vieglāk, bet vienam uzņēmējam - izaicinoši. Kopējais secinājums no pandēmijas laika ir nemitīgi uzraudzīt pircēju paradumu maiņu, kādas ir globālās tendences, un jācenšas aktīvi pielāgoties. Tie uzņēmumi, kuri to spēs, izdzīvos.

Komentāri

Pievienot komentāru