Auto

ACEA: Latvijā janvārī-februārī jaunu auto reģistrācijas kāpums bijis 11.lielākais Eiropā

LETA,16.03.2017

Jaunākais izdevums

Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums šā gada pirmajos divos mēnešos mēnesī salīdzinājumā ar janvāri-februāri pērn bija 11.lielākais 30 Eiropas valstu vidū, liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem šogad janvārī-februārī mūsu valstī reģistrēja 2622 jaunas vieglās automašīnas, kas bija par 12,2% vairāk nekā 2016.gada pirmajos divos mēnešos. Tāds pats pieaugums gada izteiksmē reģistrēts arī Čehijā.

Lielāks nekā Latvijā jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums Eiropā janvārī-februārī gada izteiksmē bijis Rumānijā (+40,9%), Grieķijā (+29,3%), Nīderlandē (22,2%), Dānijā (+18,4%), Ungārijā (+18,2%), Lietuvā un Polijā (abās valstīs +16,9%), Slovēnijā (+14,8%), Kiprā un Horvātijā (abās valstīs +14,5%), Islandē (+14%) un Bulgārijā (+13,7%).

Lietuvā janvārī-februārī tika pārdota 3471 jauna vieglā pasažieru automašīna, bet Igaunijā pārdošanas apmērs sasniedza 3637 spēkratus, kas bija par 6,8% vairāk nekā šajā laika posmā pērn.

ACEA apkopojusi datus par 30 Eiropas valstīm, no kurām 28 salīdzinājumā ar 2016.gada pirmajiem diviem mēnešiem pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits ir pieaudzis. Jaunu vieglo spēkratu reģistrācija kritums bijis divās valstīs: Īrijā (-8,5%) un Šveicē (-1,4%).

Visās 30 ACEA aplūkotajās Eiropas valstīs salīdzinājumā ar 2016.gada janvāri-februāri jaunu vieglo spēkratu reģistrācija pieauga par 6,1%. Kopumā divu mēnešu laikā šajās valstīs tika reģistrētas 2 317 717 jaunas vieglās pasažieru automašīnas.

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada izteiksmē janvārī-februārī palielinājusies par 6,2% - līdz 2 248 040 automašīnām.

ACEA apkopo datus par jaunu auto reģistrāciju ES valstīs, izņemot Maltu, kā arī ES neietilpstošajās valstīs Islandē, Norvēģijā un Šveicē, kas līdz ar ES valstīm ir Eiropas Ekonomiskās zonas dalībnieces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā janvārī bijis lielākais jaunu komercauto reģistrācijas kritums Eiropā

LETA,23.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada janvārī salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo mēnesi bijis lielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas samazinājums Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) ceturtdien publicētie dati.

Latvijā šī gada pirmajā mēnesī reģistrēti 134 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 22,1% mazāk nekā pagājušā gada janvārī, kas bija lielākais kritums 30 ACEA aplūkoto Eiropas valstu vidū.

Jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums janvārī gada izteiksmē reģistrēts kopumā deviņās valstīs. Otrs lielākais samazinājums bija Ungārijā (-8%), kam sekoja Dānija (-6,1%) un Polija (-3,2%).

Savukārt pārējā 21 valstī, par kurām datus apkopo ACEA, pirmajā gada reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā pagājušā gada janvārī.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī gada izteiksmē bija Kiprā (+35,7%), Spānijā (+31,5%), Zviedrijā (+27,9%), Portugālē (+26,3%) un Grieķijā (+26,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijai ievelkoties, saguris arī Eiropas auto tirgus. Šī nozare tradicionāli ir ļoti cikliska un spēkrata iegāde, kā visai liels pirkums, pieprasa zināmu skaidrību par nākotni. Šai skaidrībai izpaliekot, šādi pirkumi tiek atlikti. Katrā ziņā pieejamie dati liecina, ka vecajā kontinentā auto tirgus vasaras otrajā pusē sācis virzīties grāvja virzienā.

Jaunu automašīnu reģistrācija augustā salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn Eiropas Savienībā (ES) sarukusi par 19%, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) apkopotā informācija. Auto tirgum ļoti neveiksmīgs bijis arī jūlijs, kad jaunu spēkratu reģistrācija sarukusi par 24%. Pagaidām gan visa šā gada skatījumā auto tirgus uz priekšu brauc ar plusa zīmi. Proti, janvāra-augusta (ieskaitot) periodā ES jaunu auto reģistrācija ir pieaugusi par 11,2%.

Čipu trūkums

Tiek izcelts, ka spēkratu ražošanai sprunguļus spieķos iemetušas globālās piegāžu problēmas. Piemēram, Eiropas autoražotājiem ir lielas grūtības vajadzīgajā apmērā iegūt pusvadītājus. Piemēram, tai pašai auto parka nomaiņai, kas pamatā paredz atteikšanos no spēkratiem ar iekšdedzes dzinēju par labu elektroauto, vajadzēs ļoti daudz pusvadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijā trešais lielākais jaunu komercauto reģistrācijas kritums Eiropā

LETA,26.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada janvārī-martā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem trim mēnešiem bijis trešais lielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas samazinājums Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) trešdien publicētie dati.

Latvijā šī gada pirmajos trīs mēnešos reģistrēti 830 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 5,6% mazāk nekā pagājušā gada janvārī-martā. No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm lielāks jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums janvārī-martā gada izteiksmē reģistrēts sešās Īrijā (-10,1%) un Ungārijā (-8,1%), bet mazāks kritums bijis Čehijā (-1,1%), Bulgārijā (-0,9%) un Lielbritānijā (-0,1%).

Savukārt pārējās 24 valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, pirmajos trīs gada reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā janvārī-martā pērn.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī-martā gada izteiksmē bija Grieķijā (+47,9%), Kiprā (+32,5%), Somijā (+27%), Spānijā (+20,4%) un Lietuvā (+27,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā jaunu auto reģistrācijas kāpums bijis ceturtais mazākais Eiropā

LETA,16.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums šā gada pirmajos četros mēnešos salīdzinājumā ar janvāri-aprīli pērn bija ceturtais mazākais 30 Eiropas valstu vidū, liecina otrdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem šogad janvārī-aprīlī mūsu valstī reģistrēja 5481 jaunu vieglo automašīnu, kas bija par 2,5% vairāk nekā 2016.gada pirmajos četros mēnešos. Tāds pats pieaugums reģistrēts arī Vācijā, bet mazāks kāpums bijis vien Luksemburgā (+0,04%), Lielbritānijā (+1,1%) un Francijā (+2%).Lielākais jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums Eiropā janvārī-aprīlī gada izteiksmē bijis Horvātijā(+25,3%), Rumānijā (+22,3%), Bulgārijā (+20%), Nīderlandē (19,2%), Ungārijā (+18,9%), Polijā (+18,8%), Grieķijā (+17,9%) un Lietuvā (+17,2%).

Lietuvā janvārī-aprīlī tika reģistrētas 7778 jaunas vieglās pasažieru automašīnas, bet Igaunijā reģistrācijas apmērs sasniedza 8095 spēkratus, kas bija par 7% vairāk nekā šajā laika posmā pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvija pērn bijusi viena no trim Eiropas valstīm, kur samazinājusies jaunu komercauto reģistrācija

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija pērn bijusi viena no trim valstīm Eiropā, kur salīdzinājumā ar 2015.gadu samazinājusies jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācija, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) trešdien publicētie dati.

Latvijā pērn reģistrēti 3986 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 0,3% mazāk nekā 2015.gada janvārī-decembrī. No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums pērn gada izteiksmē reģistrēts vēl tikai Šveicē (-2,4%) un Grieķijā (-1,7%).

Savukārt pārējās 27 valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, pērn reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā 2015.gadā.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums pērn gada izteiksmē bija Itālijā (+49,9%), Lietuvā (+47%), Islandē (+43,2%), Slovēnijā (+31,7%) un Kiprā (+28,6%).

Lietuvā pērn tika reģistrēti 9060 jauni komerciālie transportlīdzekļi, bet Igaunijā pērn reģistrēja 4972 komerciālos transportlīdzekļus, kas bija par 8,7% vairāk nekā 2015.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums šā gada pirmajā mēnesī salīdzinājumā ar pagājušā gada janvāri bija lielākais 30 Eiropas valstu vidū, liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem šogad janvārī mūsu valstī reģistrēja 1445 jaunas vieglās automašīnas, kas bija par 32,7% vairāk nekā 2016.gada pirmajā mēnesī.

Nedaudz mazāks nekā Latvijā jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums Eiropā janvārī gada izteiksmē bijis Nīderlandē (27,1%), Horvātijā (+23,6%) un Rumānijā (+21,7%).

Lietuvā janvārī tika pārdotas 1829 jaunas vieglās pasažieru automašīnas, kas bija par 17,2% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā mēnesī, bet Igaunijā pārdošanas apmērs sasniedza 2026 spēkratus, kas bija par 13,5% vairāk nekā šajā mēnesī pirms gada.

ACEA apkopojusi datus par 30 Eiropas valstīm, no kurām 27 salīdzinājumā ar 2016.gada pirmo mēnesi pārdoto jauno vieglo automašīnu skaits ir pieaudzis. Jaunu vieglo spēkratu reģistrācija kritums bijis trīs valstīs: Šveicē (-3,7%), Īrijā (-1,8%) un Slovākijā (-1,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvija - viena no septiņām Eiropas valstīm ar jaunu komercauto reģistrācijas kritumu

LETA,21.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija šī gada pirmajos 11 mēnešos bijusi viena no septiņām Eiropas valstīm, kurā fiksēts jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas kritums, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) publicētie dati.

Latvijā janvārī-novembrī reģistrēti 3528 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 1% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Samazinājums šajā periodā reģistrēts arī Īrijā (-14,2%), Čehijā un Lielbritānijā (abās valstīs -4,6%), Ungārijā (-2,6%), Dānijā (-1,9%) un Rumānijā (-1,4%).

No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm straujākais jaunu komercauto reģistrācijas kāpums 11 mēnešos bijis Bulgārijā (+20,7%), Slovēnijā (+19,6%), Grieķijā (+17,4%) un Spānijā (+15,1%).

Lietuvā janvārī-novembrī tika reģistrēti 9912 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas bijis par 14,7% vairāk nekā šajā laika posmā pērn, bet Igaunijā pirmajos 11 šā gada mēnešos reģistrēja 5197 komerciālos transportlīdzekļus, kas bija par 11,1% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai nākotni auto nozarē noteiks lietoti auto?

Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā,03.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no spilgtākajām pēdējo gadu tendencēm auto nozarē vērojama lietotu auto segmentā, kur mērķtiecīgi nozīmīgu spēlētāju lomu ieņēmuši tieši auto dīleri. Paredzu, ka arī šogad šai segmentā izaugsme būs, līdz ar to likumsakarīgs jautājums, kas būs galvenais nozares virzītājspēks jau tuvākajā laikā? Vai tiešām pieprasījums pēc lietotiem auto pārspēs jaunos?

Saskaņā ar “Fleet Europe” pērnā gada datiem Vācijā lietoto auto darījumu apjoms pieauga par 6,9%, Itālijā par 6,6% un Spānijā par 2,6%. Tikmēr tirgus pētījums “Data Bridge Market Research” paredz, ka Eiropas lietoto auto tirgus vērtība līdz 2030. gadam augs par 6,4%. Par to, ka lietotu auto bizness piedzīvo būtisku uzplaukumu, liecina arī “Moller Auto” lietotu auto pārdošanas apjomi Baltijā, kas pērn pieauga par 26%, salīdzinot ar 2022. gadu. Arī šogad paredzu šī segmenta izaugsmi līdzvērtīgā apjomā.

Jāņem gan vērā, ka tā dēvētā lietotu auto tirgus niša ir izaicinājumu pilna. Pirmkārt, tā ir ikdienas konkurence ar pelēko tirgu, tam pretī liekot kvalitāti un uzticamību. Lai pircējiem piedāvātu kvalitatīvu produktu šai segmentā, ir jāatbilst vismaz trīs nosacījumiem - jābūt atbilstošām noliktavām, kvalitatīvam, augsti profesionālam auto servisam, kā arī jāspēj piedāvāt plašs auto zīmolu klāsts. Spējot nodrošināt iepriekš minētos aspektus, viennozīmīgi - jābūt arī finanšu nodrošinājumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

ACEA: Latvijā pērn bijis Eiropā mazākais jaunu auto ar alternatīvu dzinēju reģistrācijas kritums

LETA,06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu ar alternatīvam degvielas veidam pielāgotu dzinēju reģistrācijas apmēra kritums Latvijā pērn bija mazākais Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar tiem mūsu valstī pērn reģistrēja 373 jaunas automašīnas ar elektrisko, hibrīda vai dabasgāzes dzinēju, kas bija par 3,9% mazāk nekā 2015.gadā. Latvijā pērn reģistrēto automašīnu ar alternatīvu dzinēju skaits bijis mazākais Eiropā.

Bez Latvijas tādu automašīnu reģistrācijas kritums bijis vēl četrās valstīs, par kurām datus apkopo ACEA: Nīderlandē (-41,1%), Itālijā (-12,1%), Slovākijā (-10,5%) un Čehijā (-4,6%).

Lielākais kāpums videi draudzīgāku spēkratu reģistrācijā pērn bijis Bulgārijā (+2723,8%, lai gan reģistrēto automašīnu skaits bija 593), Rumānijā (+135%), Ungārijā(+94,8%) un Igaunijā (+92,3%).

Igaunijā pērn reģistrēja 825 jaunas automašīnas ar alternatīvu degvielas veidu, bet Lietuvā pērn reģistrēja 465 automašīnas ar alternatīvu dzinēju, kas bija par 42,6% vairāk nekā 2014.gadā, tomēr tajā reģistrēto automašīnu skaits bija otrs zemākais pēc Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šā gada janvārī bijis zemāks jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums nekā vidēji Eiropas Savienībā (ES), liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šogad janvārī mūsu valstī reģistrēja 1529 jaunus vieglos automobiļus, kas bija par 5,8% vairāk nekā 2017.gada pirmajā mēnesī.

ES vidēji janvārī jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada griezumā pieauga par 7,1%.

No 30 Eiropas valstīm, par kurām datus apkopo ACEA, lielākais jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums janvārī gada izteiksmē bijis Rumānijā (+66,4%), Slovākijā (+48,8%), Ungārijā (+38,5%) un Bulgārijā (+36,8%). Igaunijā šis pieaugums bijis 23,6%, bet Lietuvā reģistrēts 15,4% kāpums.

Jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums janvārī bijis Norvēģijā (-29,5%), Lielbritānijā (-6,3%), Īrijā (-4,9%), Kiprā (-3,5%), Portugālē (-2,8%) un Zviedrijā (-1,3%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kā ar dīzeļdzinējiem aprīkotu automašīnu aizliegums Eiropas lielajās pilsētās ietekmē Latvijas auto tirgu?

BRC Autocentrs,04.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastiprinoties ierobežojumiem un aizliegumiem iebraukšanai lielākajās Eiropas pilsētās automašīnām ar dīzeļdzinējiem, tie ir ievērojami ietekmējuši kā jaunu tā lietotu dīzeļauto pārdošanas apjomus. Ar dīzeļdzinēju aprīkoto jauno auto tirdzniecība Eiropā samazinās, tāpat kā to cena lietoto auto tirgū. Kā tas ietekmēs auto tirgu Latvijā un vai šī tendence vietējam tirgum ir iespēja vai pamats uztraukumam, centīsimies noskaidrot šajā rakstā!

Dīzeļu ēras noriets Eiropā

Kopš 2015. gada skandalozajiem notikumiem ap Volkswagen AG koncerna manipulācijām ar kaitīgo izmešu rādījumiem to dīzeļautomašīnām, Eiropa ir sākusi ieviest stingrākus ierobežojumus un aizliegumus iebraukšanai lielākajās pilsētās vecāku auto īpašniekiem, sevišķi tiem, kuru auto darbina dīzeļdzinēji. Dažas Eiropas pilsētas, kā piemēram, Londona, dīzeļiem ir ieviesusi ierobežojumus atsevišķās pilsētas zemo izmešu zonās, kamēr citas to iebraukšanu aizliedz teju pilnībā.

Vācija

Vācijas galvaspilsēta Berlīne jau kopš 2018. gada ir ieviesusi noteiktus ierobežojumus – lietoti auto, kuru dīzeļdzinēji neatbilst Euro6 izmešu standartiem tiek izslēgti no iespējas piedalīties satiksmē pilsētas centrā. Šim piemēram sekoja arī citas Vācijas pilsētas – Hamburga, Frankfurte un pat vācu autobūves bastions – Štutgarte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā zemāks jaunu auto reģistrācijas pieaugums par ES vidējo

LETA,14.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šā gada pirmajos astoņos mēnešos bijis zemāks jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums nekā vidēji Eiropas Savienībā (ES), liecina ceturtdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šogad janvārī-augustā mūsu valstī reģistrēja 14 491 jaunu vieglo automašīnu, kas bija par 3,3% vairāk nekā 2016.gada pirmajos astoņos mēnešos.

ES vidēji janvārī augustā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada griezumā pieauga par 4,5%.

No 30 Eiropas valstīm, par kurām datus apkopo ACEA, lielākais jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums janvārī-augustā gada izteiksmē bijis Horvātijā (+22%), Lietuvā (+19,8%), Ungārijā (+19,3%), Bulgārijā (+18,1%), Polijā (+17,8%) un Rumānijā (+16,6%). Igaunijā šis pieaugums bijis 12,2%.

Jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums janvārī-augustā bijis Īrijā (-10%), Lielbritānijā (-2,4%) un Somijā (-0,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šā gada pirmajos trīs mēnešos bijis straujāks jaunu vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina trešdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šogad janvārī-martā mūsu valstī reģistrēja 4185 jaunus vieglos automobiļus, kas bija par 3% vairāk nekā 2017.gada pirmajos trīs mēnešos.

ES vidēji janvārī-martā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija gada griezumā pieauga par 0,7%.

No 30 Eiropas valstīm, par kurām datus apkopo ACEA, lielākais jauno vieglo automašīnu reģistrācijas pieaugums janvārī-martā gada izteiksmē bijis Ungārijā (+29,8%), Rumānijā (+28,6%), Horvātijā (+28,4%), Grieķijā (+26,9%), Bulgārijā (+26,2%), Lietuvā (+17,3%) un Igaunijā (+15,5%).

Jaunu vieglo auto reģistrācijas kritums janvārī-martā reģistrēts deviņās valstīs, straujāko samazinājumu fiksējot Lielbritānijā (-12,4%), Norvēģijā (-11,6%) un Īrijā (-5,5%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada pirmajos astoņos mēnešos bijis straujāks jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas pieaugums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina trešdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šogad janvārī-augustā mūsu valstī reģistrēti 2668 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas bija par 15,9% vairāk nekā 2017.gada pirmajos astoņos mēnešos.

ES vidēji janvārī-augustā jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācija gada griezumā pieauga par 4,8%.

No 30 Eiropas valstīm, par kurām datus apkopo ACEA, lielākais jauno komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī-augustā gada izteiksmē bijis Lietuvā (+23,8%), Ungārijā (+20,5%) un Zviedrijā (+20,4%). Igaunijā šajā periodā jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācija palielinājusies par 10,6%.

Jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas kritums janvārī-augustā reģistrēts Lielbritānijā (-3%), Kiprā (-4,6%), Islandē (-4,7%) un Dānijā (-6,6%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdaļa (21%) autovadītāju tuvākā gada laikā plāno iegādāties automašīnu, pārsvarā (17%) apsverot lietota auto iegādi, liecina Swedbank aptaujas dati.

Zīmīgi, ka trešdaļa jeb 31% no potenciālajiem auto pircējiem plāno iegadāties savu pirmo auto. Savukārt pārējiem būtiskākais apsvērums jau esoša auto nomaiņai ir tā vecums – 28% iedzīvotāju, kas apsver auto iegādi tuvākā gada laikā, vēlas to darīt, jo esošajam auto ir jau vairāk nekā 10 gadi. Tāpat par sava spēkrata nomaiņu vēl liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%). Par automašīnas iegādi visbiežāk domā jaunie autovadītāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (49%), kuriem lielākajai daļai plānotais pirkums būtu sava sapņa īstenošana par pirmo auto. Lai arī jaunie autovadītāji biežāk nekā citi sapņo par pilnīgi jauna auto iegādi, tomēr iecerējuši pirkt spēkratu, kas vecāks par pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada pirmajos piecos mēnešos bijis straujāks jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas pieaugums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina otrdien publicētie Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) jaunākie dati.

Saskaņā ar šiem datiem šogad janvārī-maijā mūsu valstī reģistrēti 1657 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas bija par 13,5% vairāk nekā 2017.gada pirmajos piecos mēnešos.

ES vidēji janvārī-maijā jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācija gada griezumā pieauga par 4,1%.

No 30 Eiropas valstīm, par kurām datus apkopo ACEA, lielākais jauno komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī-maijā gada izteiksmē bijis Lietuvā (+25,1%), Ungārijā (+20,5%), Latvijā, kā arī Igaunijā un Spānijā (abās valstīs +11,4%).

Jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas kritums janvārī-maijā reģistrēts Lielbritānijā (-2,6%), Šveicē un Luksemburgā (abās valstīs -3,7%), Dānijā (-4,8%), Kiprā (-7%) un Islandē (-8%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kupeju klasi var saukt arī par sporta automašīnām. Tās ir ar divām durvīm, elegantas, daudzas no tām - ātras. Mazlietoti auto tirgū pieejamas dažādu marku šāda virsbūves tipa automašīnas, taču kuru no tām labāk iegādāties? Piedāvājums šo auto mīļiem atrodams arī BRC Autocentrā.

Kas ir kupeju klase un kā izvēlēties sev piemērotāko šāda tipa auto?

Par klasiskāko kupeju klases automašīnu var saukt ‘’Porsche 911’’. Šāda tipa auto ražo uzņēmumi, kuriem ir iespēja piedāvāt jaudīgas sporta mašīnas. Pati svarīgākā šī virsbūves auto tipa atšķirība no citiem ir divju durvju, nevis četru esamība. Kupejas jumts no aizmugures ir pietūkušas formas, bet auto ķermenis ir nospiests uz zemes, lai varētu ļaut sevi dēvēt par ‘’sporta auto’’. Nedaudz citādāks kupejas klases auto ir kabriolets, kuram stingra jumta vietā ir salokāms jumts, kuru iespējams pacelt pēc vajadzības. Tāds kabriolets, kurš paredzēts tikai diviem cilvēkiem - vadītājam un pasažierim, tiek saukts arī par ‘’roadster’’.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, un rezultātā 15% no pārdotajām automašīnām tikušas nopirktas attālināti.

"Piegādes veicām uz Daugavpili, Vecpiebalgu, Eleju, Lilasti, Dobeli un citur. Plānojam to attīstīt arī pēc Covid-19 krīzes," biznesa portālam db.lv atklāj Edgars Cērps, AS "Longo Group" valdes loceklis.

Atklāj tiešsaistes autosalonu, un top auto internetveikals 

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties...

Arī AS "Longo Group" pārdoto automašīnu apjoms Baltijas valstīs ir krities, sasniedzot tikai 50 līdz 55% no šogad februārī pārdotā apjoma. "Analizējot CSDD pārdoto automašīnu datus, redzam, ka "Longo.lv" ir salīdzinoši labākā situācijā pār pārējiem – kritums ir, bet ne tik dramatisks kā tirgum kopumā," saka E. Cērps.

Viņa skatījumā tam ir vairāki izskaidrojami. Pirmkārt, uzņēmums spējis pieņemt operatīvus un uz datiem balstītus lēmumus, paļaujoties uz pārredzamu atskaišu sistēmu, kurā pērn investējis. E. Cērps uzskata, ka šī brīža apstākļos tā ir spēcīga konkurētspējas priekšrocība auto tirdzniecības segmentā. Otrkārt, AS "Longo Group" vieni no pirmajiem Baltijā sāka piedāvāt attālināto lietotu automašīnu iegādi internetā ar bezmaksas piegādi. Treškārt, jau no dibināšanas pirmsākumiem uzņēmums sevi definē kā digitāli attīstītu kompāniju. E. Cērps spriež, ka tā ir neatņemama priekšrocība uzņēmuma reputācijas veidošanā mūsdienu digitālajā pasaulē.

"Esošā situācija valstī ietekmē patērētāju uzvedību un pirktspēju – klienti izvērtē prioritātes, taču, neskatoties uz to, tomēr vēlas saglabāt mobilitāti, kā arī drošas pārvietošanās iespējas, ko sniedz personīgais auto," teic E. Cērps.

Viņš teic, ka, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, šogad Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Arī lietoto auto pirmās reģistrācijas aprīlī ir piedzīvojušas ievērojamu kritumu – par 60%. E. Cērps norāda, ka pārdoto auto skaits aprīli ir ievērojami zemāks, jo daudzi darījumi tikai organizēti jau iepriekšējos mēnešos. Lietoto auto pirmo reģistrācijas samazinājumu ir izraisījis importa kritums, jo liela daļa Latvijā tirdzniecībā esošo lietoto auto tika importēti un esošajā situācijā tas ir apstājies, jo neviens nav gatavs uzņemties risku un iesaldēt kapitālu.

Domājot par nākotni, E. Cērps paredz, ka vissmagāk pandēmijas sekas būs jūtamas tieši jauno auto industrijā. "Tā smagi cietīs gan pieprasījuma krituma, gan potenciālo auto cenu pieauguma dēļ, ko ietekmēs katras saražotās vienības pašizmaksas palielinājums, jo tiks ražots mazāk auto, bet fiksētās izmaksas paliek un finanšu procenti tikai augs, un būs vērojams rezerves daļu cenu kāpums. Tā ir ķēdes reakcija, kas ietekmēs arī lietoto automašīnu tirgu. Jauno auto cenu kāpuma dēļ Rietumeiropā patērētāji ilgāk turpinās ekspluatēt savus līdzšinējos auto, nevis mainīs pret jauniem," viņš norāda.

Šī tendence jau tagad esot vērojama, piemēram, Nīderlandē, kur AS "Longo Group" meitas uzņēmums "Longo Netherlands B.V." ir valsts licencēts auto tirgotājs ar plašu loku iepirkšanas sadarbības partneru. Tur vērojama tendence, ka jauno auto tirdzniecība ir teju vai apstājusies un uzņēmumi ir masveidā pagarinājuši operatīvo auto līzinga termiņus savu darbinieku esošajām automašīnām. Šī iemesla dēļ lietoto auto piedāvājums ir samazinājies. E. Cērps spriež, ka šīs situācijas ietekmē būs jūtams vērienīgs lietotu auto piedāvājuma samazinājums, kas skars arī Baltiju un izraisīs lietoto auto klāsta samazinājumu ne tikai mums, bet arī gala patērētājam.

"Tas arī palielina riskus pircējiem un sabiedrībai kopumā, jo tad maziem spēlētājiem pelēkā zonā, lai neceltu cenas, nāksies riskēt aizvien vairāk gan izvairoties no jebkādas nodokļu nomaksas, gan iepērkot pāri palikušās mašīnas ar nopietniem defektiem," tā viņš. E. Cērps arī pieļauj, ka samazinātā piedāvājuma dēļ var kāpt kvalitatīvu automašīnu cenas.

Tiklīdz būs līdzsvars starp pieprasījumu Baltijas valstīs un AS "Longo Group" piedāvājumu, kompānija plāno atsākt importu no Rietumeiropas.

AS "Longo Group" ir starptautisks uzņēmums, kas darbojas lietotu automašīnu tirdzniecības segmentā. Uzņēmumam pašlaik ir filiāles Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kur noris automašīnu tirdzniecība, savukārt Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā tam ir filiāles, kas specializējas automašīnu iepirkumā, lai tās realizētu Baltijā.

2019. gada maijā "Longo" Rīgā atvēra Baltijā lielāko tirdzniecības laukumu ar 450 auto ietilpību.

Db.lv jau rakstīja, ka lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis 12,5 miljonu eiro apgrozījumu. "Neskatoties uz to, ka tirgū esam tik īsu laiku, esam iekarojuši nopietnu pozīciju un pārdodam lielu skaitu automašīnu. Nav neviena cita tirgotāja Baltijā, kas pārdotu tik daudz. Esam izveidojuši zīmolu segmentā, kam nav pati labākā reputācija," iepriekš norādījis E. Cērps.

Gada laikā pārdod 2350 auto 

Lietotu automašīnu tirgotājs "Longo Group" 2019. gadā Baltijā pārdevis 2350 automašīnas un sasniedzis...

Aptuveni pusi apgrozījuma – gandrīz sešus miljonus eiro – pērn veidoja darbība Latvijā, pārdodot gandrīz teju 1000 automašīnas. Pērn uzņēmums nopietni palielināja pamatkapitālu – līdz pieciem miljoniem eiro. Tāpat pērn "Longo Group" investēja 250 tūkstošus eiro IT sistēmas izstrādē.

Līdz pandēmijai uzņēmuma plānos bija trīskāršot 2019. gada apgrozījumu un sasniegt 35 miljonu eiro atzīmi. Savukārt tālākā nākotnē kompānija mērķē uz vismaz simt miljonu eiro gada apgrozījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no meklētākajām precēm sludinājumos ir mazlietoti un lietoti auto. Auto tirgus šobrīd ir plašs un potenciālajiem pircējiem ir ērti un pārskatāmi veidi, kā aplūkot un iegādāties auto. Lietotas automašīnas pārdošanas iespējas interneta mājaslapās jeb sludinājuma ievietošana vēl nekad nav bijusi tik vienkārša kā tagad. Kur un kā pārdot auto pēc iespējas ātrāk un veiksmīgāk? Lasi tālāk, lai noskaidrotu!

Auto sludinājumi Latvijā – kur tie atrodami?

Šobrīd lielākā daļa auditorijas un potenciālo pircēju ir atrodami tieši digitālajā vidē. Ja vēlies kaut ko pārdot, tajā skaitā auto, tad internets būtu lieliska vieta, kur to darīt. Auto sludinājumi Latvijā ir pieejami vairākās interneta vietnēs. Piemēram - Andele Mandele speciāli šim nolūkam ir izveidojusi transporta sadaļu ar auto un rezerves daļu pirkšanas un pārdošanas iespējām. Pēc dažādiem parametriem, vēlmēm un vajadzībām, potenciālais pircējs var meklēt sev vēlamo auto, un iegādāties to bez starpniekiem - tieši no pārdevēja. Tieši tik vienkārši! Turpinājumā uzzini, kā ātrāk pārdot savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru