Lai popularizētu informācijas tehnoloģiju (IT) nozari skolēnu vidū kā perspektīvu nākotnes profesiju un palielinātu skolēnu skaitu, kuri padziļināti apgūst programmēšanu, Latvijā ir nodibināts IT izglītības fonds, informē IT uzņēmuma Accenture pārstāvji.
«IT izglītības fonds ir atvērts sadarbībai un aicina iesaistīties ikvienu, kas vēlas pārmaiņas esošajā IT izglītībā. Strādājot kopā mēs varam panākt labus rezultātus. Latvijā ir jāturpina IT skolotāju apmācības, jāsekmē datorikas mācību materiālu izstrāde, lai skolēniem datoriku un programmēšanu pasniegtu interesantā un saistošā veidā. Arī valstiskā līmenī ir jāstiprina ar IT izglītību saistītie jautājumi,» skaidro IT uzņēmuma Accenture Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs.
Accenture jaunizveidotā IT izglītības fonda mērķis ir veicināt izglītības sistēmas attīstību, izvirzot IT zināšanas kā spēcīgu pamatu turpmākai Latvijas ekonomikas attīstībai un izaugsmei. Latvijā jau šobrīd darba sludinājumu portālos visvairāk tiek meklēti IT speciālisti. Prognozes liecina, ka Eiropas Savienībā tuvāko gadu laikā pietrūkst aptuveni 900 tūkstoši IT speciālistu.
Kompānija izdevusi Start(IT) Sārto grāmatu, kurā ir apkopoti IT nozares skaitļi, tendences un intervijas ar nozares speciālistiem un ekspertiem, lai skolēniem parādītu IT nozares lomu Latvijas tautsaimniecībā. Grāmatā ir apkopoti arī jaunākie dati par IT nozares atalgojumu. Pērn IT nozares uzņēmumos vidējā alga uz rokas bija 1000-1500 eiro, bet darbiniekam ar vadītāja atbildību - 1800-2700 eiro.
«IT zināšanas ir nepieciešamas ikvienam – tās jau tagad būtiski ietekmē ikviena cilvēka darba iegūšanas un algas palielināšanas iespējas, kā arī biznesa vidi kopumā. Šādām zināšanām ir izšķiroša nozīme valsts attīstībā, jo IT ir viena no eksportspējīgākajām nozarēm. Skolas vecuma bērni šobrīd brīvi lieto datoru un viedierīces, taču lielākoties to dara, lai izmantotu sociālos tīklus vai aplūkotu video. Ar to nepietiek! Mūsu mērķis ir radīt bērniem izpratni par programmu uzbūvi un mācīt tās pašiem pārveidot, sekmējot digitālo prasmju attīstību. Tehnoloģiju loma nākotnē tikai augs, un digitālās prasmes būs neatsveramas,» turpina M. Jegorovs.
No 2015. gada 1. septembra vairāk nekā 150 Latvijas vispārizglītojošās skolās tiek apgūta datorika. Pilotprojekta ietvaros pirmajās klasēs tiek apgūta digitālās vides lietošana, taču ar katru nākamo klasi skolēni mācās arvien vairāk veidot šo vidi paši, tai skaitā programmēt. Datorikas apguve balstīta uz sociālā izglītības projekta startit.lv izveidotā metodiskā nodrošinājuma, ko izstrādājusi Latvijas informātikas skolotāju asociācijas veidota darba grupa.