Zaudējumu kompensēšanai valsts budžeta dotāciju veidā tērēti 21,2 milj. Ls, bet 4,3 milj. Ls izlietoti dotācijās par zaudējumiem, kas uzņēmumiem radušies, pārvadājot personas, kam ir tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus ar 100% atlaidi. Pērn pirmajā pusgadā dotācijās kopumā tika pārskaitīti 26,3 milj. Ls, kas ir par trīs procentiem vairāk nekā šogad.
Tostarp dotācijas uzņēmumiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos kopumā sasniedz 17,4 milj. Ls. Visvairāk līdzekļu saņēmis a/s Pasažieru vilciens – 11 milj. Ls zaudējumu segšanai (11,8 milj. Ls pērn šajā laika posmā) un 0,91 milj. Ls (1 milj. Ls pērn) kā dotācijas par braukšanas maksas atvieglojumiem, liecina Autotransporta direkcijas dati.
Savukārt no uzņēmumiem, kas veic pārvadājumus ar autotransportu, lielākā summa tikusi a/s Nordeka, kas saņēmusi 1,12 milj. Ls zaudējumu segšanai (1,5 milj. Ls pērn) un 0,3 milj. Ls (0,4 milj. Ls pērn) par braukšanas maksas atvieglojumiem. Otrajā vietā ierindojas a/s CATA, kam kopumā pirmajā pusgadā pārskaitīti 698 tūkstoši Ls (pērn – 744 tūkstoši Ls.
Plānošanas reģioni dotācijās kopumā saņēmuši 5,7 milj. Ls (pērn pirmajā pusgadā – 6,4 milj. Ls). Visvairāk pārskaitīts Rīgas plānošanas reģionam – 1,4 milj. Ls (pērn – 1,7 milj. Ls). Savukārt par pilsētas nozīmes maršrutos veiktajiem pakalpojumiem kopumā pārskaitīti 2,4 milj. Ls (pērn – teju viens milj. Ls), visvairāk Rīgas pilsētas domei – 1,8 milj. Ls (pērn pirmajā pusgadā – 0,8 milj. Ls).
Šā gada pirmajā pusgadā sabiedriskajā transportā kopumā pārvadāti 66,8 milj. pasažieru, kamēr pērn šajā laika posmā – 69,9 milj. pasažieru. Būtiskākās izmaiņas, kas ietekmēja pārvadājumus kopumā, ir izmaksu pieaugums – sevišķi pārvadājumos ar autobusiem reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīme maršrutos, jo palielinājās degvielas (par 12%) un remonta (par 32%) izmaksas, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu, norāda Autotransporta direkcija.