Sagatavotie Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekti, kas nosaka izmaņas kompensāciju saņemšanai par braukšanas maksu pasažieru kategorijām, kas izmanto atvieglojumus, ir veids, kā likumdošanas līmenī likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto šos atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus, un e-talona sistēmas realizētājs - SIA Rīgas karte uzskata grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu, informē uzņēmuma pārstāvji.
Grozījumu pieņemšana likumdošanas līmenī liks visiem pasažieriem, kas izmanto valsts vai pašvaldības nodrošinātos braukšanas maksas atvieglojumus, atteikties no e-talona sistēmas izmantošanas.
Gadījumā, ja tiks atbalstīts iesniegtais Ministru kabineta noteikumu grozījumu projekts, no valsts budžetā būs jāiztērē ievērojami līdzekļi lai ieviestu jaunu braukšanas maksas kontroles sistēmu, kas dublētu e-talona darbību, jo likumprojekts izslēdz jebkuras citas braucienu apmaksas iespējas atvieglojumu lietotājiem, izņemot bankas karti, norāda Rīgas kartes pārstāvji.
Tas ietekmēs gan pasažierus, kuriem turpmāk transportā būs jāuzrāda vairāki dokumenti, lai apliecinātu savas tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumus, gan arī pārvadātājus visā valstī, kuriem būs no jauna jāiegādājas un jāuzstāda specializēti termināli maksājumu pieņemšanai līdz 2015. gada 1.janvārim.
Mainoties kompensāciju saņemšanas nosacījumiem, personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām, gan valsts iestādēm, gan pārvadātājiem būs jānoslēdz līgums ar noteiktu banku, kas nodrošinātu transporta apmaksas sistēmas izveidi. Uz šo brīdi Latvijā šādus pakalpojumus nodrošina tikai SEB banka un tikai vienā Latvijas pilsētā - Jelgavā, kas liek secināt par konkrētās bankas interešu lobēšanu likumdošanas līmenī, norāda Rīgas kartes pārstāvji.
SIA Rīgas karte pārstāvji uzskata par nepieņemamiem piedāvātos likumdošanas grozījumus, jo tie pakļautu papildu finanšu un administratīvajam slogam gan valsts iestādes, gan pārvadātājus, gan arī sociāli neaizsargātas pasažieru grupas. Uzņēmums uzskata šīs plānotās izmaiņas par mēģinājumu likumdošanas līmenī ietekmēt konkurences situāciju sabiedriskā transporta nozarē.
Db.lv jau rakstīja, ka valdībā iesniegti noteikumu grozījumu projekti par braukšanas maksas atvieglojumiem, kas paredz, ka personām ar pirmo vai otro invaliditātes grupu, personām līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un politiski represētām personām nāksies sabiedriskā transporta biļeti iegādāties par pilnu maksu un braukšanas izdevumus pēc tam kompensēs Satiksmes ministrija no valsts budžeta.
Kompensācija notikšot bezskaidras naudas veidā saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojuma apmaksu, savukārt pasažieriem transporta pakalpojuma apmaksai jāizmanto tāds maksāšanas līdzeklis, kas ir saistīts ar tādu iestāžu norēķinu kontu, kas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piedalās noguldījumu garantiju fondā.