Jaunākais izdevums

Svarīgi ir atrast tādu sadarbības partneri, kuram ilgtermiņā var uzticēt zīmola vērtības, – tāda ir personālvadības prakse, izvēloties franšīzi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Franšīze ir partnerība starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju, kurš pats veido savu darbinieku komandu konkrēta zīmola pārstāvēšanai, tādēļ personālvadības speciālistu lielākais izaicinājums ir panākt ikviena iesaistītā ciešu piederību zīmolam un tajā pieņemtajām vērtībām.

Izvēloties franšīzes ņēmējus, būtiski ir atrast katras tirdzniecības vietas specifikai atbilstošāko kandidātu. Nav iespējams izmantot kādu universālu pieeju šajā atlasē, skaidro SIA Narvesen Baltija Personāla un komunikāciju departamenta direktors Andis Aleksandrovs.

Piemēram, plašā tirdzniecības vietā ar lielu apgrozījumu un intensīvu klientu plūsmu ir nepieciešams partneris, kurš ir gatavs vairāk laika veltīt biznesa vadības procesiem, pasūtījumu pārraudzībai un lielas darbinieku komandas vadībai. Savukārt salīdzinoši mazākā tirdzniecības vietā daudz labākus rezultātus sasniegs kāds, kurš labāk mācēs veidot tiešu kontaktu ar pircējiem.

«Narvesen franšīzes iezīme ir tā, ka nepiedāvājam iegādāties franšīzi, bet tā vietā aicinām kļūt par mūsu partneri un uzņemties mazumtirdzniecības biznesa vadību, kur nozīmīga daļa darba jāvelta savas darbinieku komandas vadīšanai. Franšīzes ņēmēja galvenais ieguldījums ir mērķtiecīgs darbs, bet Narvesen Baltija darbojas kā atbalsta birojs tirdzniecības vietas attīstībai un klientu piesaistei. Atbalsts ir apmācības, kvalitātes kontrole, mārketinga kampaņas un jaunu produktu ieviešana, tirdzniecības vietu aprīkojumu un preču iepirkumi, kā arī loģistikas pārraudzība,» skaidro A. Aleksandrovs.

Cits franšīzes piemērs ir McDonald’s. Tā attīstības licences turētāja Latvijā ir Maltas kompānija Premier Capital, kurai pieder 60 McDonald’s restorānu Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, nodarbinot vairāk nekā 2800 cilvēku. Latvijā pašlaik McDonald’s ir gandrīz 569 darbinieki. McDonald’s personāla un apmācību vadītājs Baltijas valstīs Oļegs Karpušenko stāsta, ka uzņēmums ievēro McDonald’s korporatīvos standartus. «Rūpējoties par darbiniekiem, izmantojam plašu personāla vadības risinājumu klāstu, tostarp ikgadējo darbinieku aptauju, personāla vadības komandas tikšanos ar restorānu darbiniekiem un menedžeriem, stipendiju programmas, darba novērtējuma sistēmu u.c.,» viņš raksturo.

Visu rakstu Piesaistīt uzņēmīgos lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Franšīzes bizness – iespēja ikvienam

Normunds Kirejevs, Reitan Convenience Latvia “Narvesen” mazumtirdzniecības direktors,27.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbība ir vilinoša iespēja – kāpēc gan pašam nekļūt par sava laika, resursu un ideju saimnieku? Tiesa, tā ir arī liela atbildība un nereti – milzīgas investīcijas, lai vispār kaut ko uzsāktu, īpaši tādās jomās kā veikala vai kafejnīcas atvēršana.

Daudz vienkāršāks ceļš par privāta zīmola veidošanu ir franšīzes iegāde, kas pasaulē kļūst par aizvien populārāku veidu, kā uzsākt savu biznesu. Franšīzes var būt dažādas, tomēr visām ir kas kopīgs – tas ir bizness, kas balstīts attiecībās – ar franšīzes devēju, savu komandu, klientiem un vietējo kopienu.

Juridiski franšīze ir līgums starp zīmola īpašnieku jeb franšīzes devēju un vietējo uzņēmēju jeb franšīzes ņēmēju, kas piešķir franšīzes ņēmējam tirdzniecības tiesības noteiktā vietā, izmantojot franšīzes devēja zīmolu un koncepciju. Veidojot biznesu ar franšīzi, nevis veidojot jaunu zīmolu, gan franšīzes ņēmējam, gan franšīzes devējam ir virkne ieguvumu: franšīzes ņēmējam nav jādomā par biznesa uzsākšanu, koncepta izstrādi un klientu piesaisti, viņš saņem gatavu biznesu ar pazīstamu reputāciju, savukārt franšīzes devējs iegūst plašāku zīmola atpazīstamību, efektīvāku organizācijas struktūru un lielāku apgrozījumu. Privātais bizness ir pašam jāveido no nulles, bet franšīze ir gatavs, pārbaudīts, noslīpēts biznesa koncepcijas modelis, ko var iegādāties, ieguldot salīdzinoši nedaudz, un uzreiz sākt pelnīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo trīs gadu laikā ātrās ēdināšanas ķēdes McDonald's attīstībā Latvijā investēs ap pieciem miljoniem eiro, intervijā aģentūrai LETA stāsta daudznozaru uzņēmumu grupas Hili Ventures, kuras meitasuzņēmums Premier Capital Baltijas valstīs, Grieķijā un Maltā pārvalda ātrās ēdināšanas ķēdi McDonald's, vadītājs Melo Hili.

Viņš norāda, ka viena no būtiskākajām lietām šogad bija jaunā McDonald's atvēršana Kārļa Ulmaņa gatvē, Rīgā.

«Tāpat šogad Latvijā turpinām ķēdes sagatavošanu pašapkalpošanās kiosku ieviešanai. Patlaban šādi kioski atrodas divās no McDonald's ķēdes vietām Latvijā,» atzīmē Hili.

Viņš piebilst, ka šobrīd šis kiosku projekts ir testa režīmā. Taču nākamā gada laikā plānots tos ieviest visās McDonald's vietās Latvijā.

Kā ziņots, McDonald's attīstībā Baltijas reģionā šogad plānots ieguldīt aptuveni 4,6 miljonus eiro.

Hili skaidroja, ka Igaunijā šogad nekādas ievērojamas izmaiņas McDonald's ķēdē nav plānotas, bet Lietuvā šogad ir atvērta viena jauna vieta, kā arī plānots atvērt vēl divas. Tikmēr Latvijā šogad ir atvērta viena jauna McDonald's ēstuve, kas darbojas Kārļa Ulmaņa gatvē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

McDonald’s Latvijā plāno ieviest pašapkalpošanās ēdienu pasūtīšanas un norēķinu kioskus

LETA,25.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo trīs gadu laikā McDonald’s ķēdes attīstībā Latvijā investēs aptuveni sešus miljonus eiro, intervijā aģentūrai LETA stāsta McDonald’s attīstības licences īpašnieks Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā Melo Hili un McDonald’s centrālās divīzijas prezidents Hamzats Hasbulatovs.

Bet Baltijā nākamo trīs gadu laikā plānots investēt kopumā ap 15 miljoniem eiro, norāda McDonald’s pārstāvji.

Kā atzīmē Hili, nākamo trīs gadu laikā Latvijā paredzēts atvērt vēl trīs ēstuves, kā arī sākt Latvijā esošajās ēstuvēs ieviest jaunas tehnoloģijas un klientiem ērtus risinājumus ēdiena pasūtīšanā.

«No nākamā gada Baltijā, sākot ar Latviju, plānota pašapkalpošanās ēdienu pasūtīšanas un norēķinu kiosku ieviešana. Tās ir iekārtas, kas vizuāli atgādina bankomātus. Bet atšķirībā no bankomātiem šīm iekārtām būs divi ekrāni - katrs savā pusē. Kioski atradīsies McDonald's ēstuvju telpās. Klientiem būs iespēja tajos veikt pasūtījumu, nestāvot rindā. Tāpat šajās iekārtās būs iespējams veikt norēķinus par pasūtījumu,» skaidro Hili.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas, Latvijas un Lietuvas McDonald’s Attīstības licences turētāja Premier Restaurants Baltics mātes uzņēmumam Premier Capital piesķirta McDonald’s Attīstības licence Rumānijā. Līdz ar tās iegūšanu uzņēmums savam portfelim pievienojis 67 McDonald’s restorānus 21 Rumānijā, informē McDonald’s sabiedrisko attiecību konsultante Baltijas valstīs Linda Anaite.

Maltas uzņēmums Premier Capital ir vadošās restorānu ķēdes McDonald’s Attīstības licences turētājs Maltā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Grieķijā. Līdz ar Rumānijas McDonald’s restorānu pievienošanu Premier Capital portfelim to papildinājuši kopumā 67 McDonald’s restorāni, to skaitā 19 McCafe kafejnīcas ar 4000 darbinieku lielu komandu.

McDonald’s darbu Rumānijā uzsāka 1995.gadā, un pašlaik McDonald’s restorāni Rumānijā apkalpo vairāk nekā 65 miljonus viesu gadā. Ik dienu McDonald’s restorānus un McCafe apmeklē 180 000 viesu. Rumānijas galvaspilsētā Bukarestē vien ir 32 McDonald’s restorāni. 2015. gadā McDonald’s jau otro gadu pēc kārtas tika atzīts par Rumānijas labāko darba devēju starptautiskā cilvēkresursu vadības konsultanta AON Hewitt vērtējumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs McDonald's ēdiena piegādes nodrošina tikai 1,5 kilometru attālumā no sava restorāna. Ja atrodies tālāk, pēc ēdiena jādodas pašam.

McDonald's šā gada martā Rīgā testa režīmā sāka nodrošināt ēdiena piegādes, un gatavojās McDelivery uzsākšanai šā gada vidū. Kā noskaidroja portāls db.lv, oficiālais McDonald’s piegādes partneris joprojām ir Foodout.

Interesējoties par piegādes iespējām, McDonald's restorānā biznesa portālam db.lv paskaidroja: «Visos Eiropas McDonald's restorānos ir vienādi kvalitātes standarti. Mūsu piegādes visur ir vienādas, kas paredz 1,5 kilometru attālumu. Mēs vēlamies klientiem piegādāt ēdienu atbilstošā temperatūrā. Mums ir izveidoti speciāli iepakojumi, taču tie nav paredzēti gadījumiem, kad piegāde tiktu veikta, piemēram, 10 kilometru attālumā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

McDonald’s rekonstruējis savu centrālo restorānu Vecrīgā, investējot tajā 800 000 eiro

Laura Mazbērziņa,26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu tīkls «McDonald’s» rekonstruējis savu centrālo un populārāko restorānu Vecrīgā, Z.A. Meierovica bulvārī 18, tajā investējot 800 000 eiro. Pēc rekonstrukcijas «McDonald’s» restorāns Vecrīgā kļuvis par modernāko Baltijas valstīs ar vislielāko nodarbināto cilvēku skaitu, kā arī tas ieguvis jauninājumu - «McCafe».

«2017. gads bijis veiksmīgākais gads Premier Restaurants Baltics un Premier Restaurants Latvia vēsturē. Mums ir stabils plāns turpināt šo veiksmes stāstu, Latvijā līdz 2019. gadam investējot 4 miljonus eiro, koncentrējoties galvenokārt uz trīs jomām - esošo restorānu rekonstrukcijas pabeigšanu, digitālo jauninājumu ieviešanu un restorānu tīkla paplašināšanu Latvijā līdz 13 restorāniem,» norāda Vladimirs Janevskis, «McDonald’s» ģenerāldirektors Baltijas valstīs.

Šogad «McDonald’s» noslēgs savu restorānu rekonstrukcijas programmu, kurā ietverta jauna pašapkalpošanās kiosku platforma, ērtāka ēdienu pasūtīšanas un maksāšanas sistēma.

Pēc rekonstrukcijas «McDonald’s» restorāns Vecrīgā ieguvis jauninājumu – tajā atvērta arī «McCafe», kas ir papildinājums apmeklētāju restorānu pieredzei, piedāvājot lielāku dažādību kafijas un desertu izvēlē. «McDonald’s» turpina strādāt pie «McCafe» zīmola attīstības Latvijā, un apsver iespēju izvietot «McCafe» arī citos Latvijas «McDonald’s» restorānos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijā McDonald’s burgerus ēd jau 25 gadus

Lelde Petrāne,12.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu tīkls «McDonald’s» šogad svin 25 gadu jubileju Latvijā. «McDonald’s» darbību Latvijā uzsāka 1994.gadā, atverot restorānu Vecrīgā, kas bija pirmais visās Baltijas valstīs.

«Šogad aprit 25 gadi kopš «McDonald’s» pirmā restorāna atklāšanas Rīgā, vecpilsētā, un tas joprojām ir vispopulārākais un apmeklētākais «McDonald’s» restorāns Baltijā. 25 gadu laikā «McDonald’s» ir sasniedzis vērienīgu izaugsmi, un šobrīd Latvijā ir jau 13 restorāni, kurus ik gadu apmeklē vairāki miljoni viesu,» stāsta Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski), «McDonald’s» rīkotājdirektors Baltijas valstīs.

«McDonald’s» investīciju apjoms biznesa attīstībā pēdējo piecu gadu laikā bijis 5,6 miljoni eiro, un restorānus 2018.gadā apmeklēja rekordliels skaits viesu - 4,6 miljoni.

«McDonald’s» ir viens no vadošajiem darba devējiem ēdināšanas nozarē, nodrošinot darba vietas 660 cilvēkiem. 2019.gadā «McDonald’s» plāno investēt vairāk nekā 300 000 eiro darbinieku izaugsmē, apmācībās un motivācijas programmās Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

McDelivery uzsākšana Latvijā ir jauna pieredze ne tikai McDonald’s restorānu viesiem, bet arī ēdiena piegādes biznesam kopumā, uzskata Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski), McDonald’s vadītājs Baltijas valstīs.

«Mēs regulāri sekojam līdzi cilvēku ēšanas paradumiem. Pieaugot ikdienas steidzīgajam ritmam, veicot maltītes pasūtīšanu uz mājām vai biroju, cilvēki sagaida ātru piegādes servisu. Ar McDelivery mēs nodrošinām iedzīvotājiem McDonald’s maltīšu klāstu ar piegādi Rīgā,» saka V. Janevskis.

McDelivery Latvijā tika uzsākts 2018. gada pavasarī un šis pakalpojums atsevišķās Latvijas vietās ir pieejams trīs mēnešus. Klienti ar jauno piedāvājumu esot apmierināti. Kopš McDelivery ieviešanas Baltijas valstīs, ir veiktas jau vairāk nekā 16 000 piegādes.

«Šobrīd piegādes iespējamas tikai Rīgā. Nākotnē mēs apsveram iespēju tās paplašināt arī Jelgavā,» stāsta V. Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Intervija: Neveselīgās pārtikas nodoklis hamburgerus neizskaudīs

Didzis Meļķis,03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plāno atvērt jaunas McDonald’s ēstuves; arī paredzamais neveselīgās pārtikas nodoklis nav sevišķs bubulis

Tā DB norāda McDonald’s attīstības licences īpašnieks Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā Melo Hili.

Jūs tiešām esat maltietis, un McDonald’s attīstības licence tiešām pieder jums?

Jā, es esmu maltietis, dzimis Maltā, un manis vadītajam Premier Capital pieder McDonald’s attīstības licence Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā. Kāpēc jautājat?

Malta tomēr – vai nu maz kas. Un jūsu vārds skan varbūt tā kā igauniski.

Tā var būt, jo es lietoju saīsināto vārdu no sava pilnā vārda – Karmelo. Tas ir itāļu vārds.

Kas maltieti varētu rosināt taisīt biznesu Latvijā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ievērojami sarūk McDonald's ķēdes pārvaldītājas peļņa

LETA,15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn ievērojami saruka ātrās ēdināšanas ķēdes McDonald's pārvaldītājas SIA Premier Restaurants Latvia peļņa, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmums pērn nopelnīja 6618 eiro, bet 2013.gadā uzņēmuma peļņa bija 632 730 eiro. Savukārt uzņēmuma apgrozījums pērn bija 29,95 miljoni eiro, kas ir par 1% vairāk nekā 2013.gadā, kad apgrozījums bija 29,63 miljoni eiro.

Vadības ziņojumā teikts, ka uzņēmuma apgrozījuma pieaugumu pērn sekmēja 2013.gadā Jelgavā atvērtā ēstuve, kā arī tas, ka lielāka daļa ēstuvju pērn sasniedza maksimālos pārdošanas apjomus. Tāpat pagājušajā gadā tika piedāvāti jauni produkti.

Šogad uzņēmums plāno nodrošināt augstu apkalpošanas kvalitāti, popularizēt uzņēmuma vērtības, palielināt iespējas vairāk pielietot tehnoloģijas un turpināt veikt ieguldījumus uzņēmuma attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot restorānu tīklu un izvēršot darbību Latvijā, restorānu ķēde McDonald’s gatavojas atklāt vēl vienu restorānu galvaspilsētā, radot 50 jaunas darbavietas, informē uzņēmumā.

Jaunais McDonald’s restorāns drīzumā tiks atvērts topošajā tirdzniecības centrā Akropole, Db.lv informē uzņēmuma vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis, plašāku informāciju solot tuvojoties atklāšanas datumam.

Tuvojoties vasaras sezonai, uzņēmums plāno pieņemt darbā vēl aptuveni 250 darbinieku. Darba vietu piedāvājums ir īpaši pielāgots jauniešiem, lai sniegtu viņiem pirmo darba pieredzi un nodrošinātu platformu karjeras un personības izaugsmei, norāda uzņēmumā.

«McDonald’s» restorānu darbību Latvijā nodrošina gados jaunu darbinieku komanda: 85% no visiem 660 «McDonald’s» uzņēmuma darbiniekiem Latvijā ir jaunāki par 34 gadiem, savukārt, 63% darbinieku – jaunāki par 24 gadiem. Restorānu darbinieku vidējais vecums ir 23 gadi, bet restorānu vadītājiem – 29 gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: DB.lv ielūkojas McDonald’s jaunā koncepta restorānā

Dienas Bizness,01.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu ķēde McDonald’s tuvāko divu gadu laikā plāno investēt vairāk nekā 11 miljonus eiro restorānu tīkla attīstībā Baltijas valstīs, informē McDonald’s vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis. Latvijā 2016. un 2017.gadā kopumā plānots investēt 3,79 miljonus eiro.

Līdz 2017.gada beigām McDonald’s plāno palielināt restorānu skaitu līdz 40 restorāniem Baltijā. Latvijā plānots atvērt vēl divus jaunus restorānus. Pašlaik Latvijā ir 12 McDonald’s restorāni.

Šogad McDonald’s restorānu tīkla attīstībā Latvijā investējis 1,5 miljonus eiro, ir veiktas izmaiņas trīs restorānos, ieviešot jauna koncepta restorānu modeli un pašapkalpošanās viedkioskus. Līdz 2017.gada beigām tiks pabeigta arī jaunā koncepta un pašapkalpošanās viedkiosku ieviešana visos McDonald's restorānos Baltijā. Šogad restorānos ieviesta arī īpaša brokastu ēdienkarte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

McDonald’s virtuves darbinieki mēnesī saņem 700 eiro bruto

Laura Mazbērziņa,27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas ķēde «McDonald’s» vasaras sezonai izsludinājusi līdz 100 vakancēm dažādās pozīcijās Latvijā, kā arī ir 350 vakantas pozīcijas Baltijā kopumā. «McDonald’s» paziņojis, ka paaugstina vidējo atalgojumu par vidēji 12% restorānu darbiniekiem visās pozīcijās.

Vidējā «McDonald’s» alga ir atkarīga no amata pozīcijas, bet biznesa portāls db.lv uzzināja, ka virtuves darbinieka mēnešalga sasniedz 700 eiro bruto. «McDonald’s» pārstāvji akcentē arī to, ka ir elastīgs darba devējs, jo tur strādā dažāda vecuma grupu cilvēki kā skolēni un studenti, tā cilvēki 50+.

Uzņēmuma pārstāvji informē, ka šogad algu plānots celt atkārtoti.

Kopumā «McDonald’s» Latvijā ir 12 restorāni, ko vidēji gadā apmeklē gandrīz 8 miljoni klientu. «McDonald’s» pārstāvji informē, ka savu darbinieku motivēšanas un attīstības programmās Latvijā uzņēmums iegulda vairāk nekā 140 000 eiro gadā.

2017. gadā apgrozījums Latvijā, salīdzinot ar 2016. gadu, ir audzis par 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

McDonald’s apsver iespēju ieviest apkalpošanu pie galdiņiem

Zane Atlāce-Bistere,19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko trīs gadu laikā restorānu tīkls McDonald’s (Premier Restaurants Latvia) restorānu tīkla attīstīšanā Latvijā plāno investēt 4 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

2016. gadā kopējais tirdzniecības apjoms restorānos Latvijā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pieaudzis par 3,3% un sasniedzis 19,3 miljonus eiro.

«Pagājušais gads mums bija ļoti veiksmīgs un motivējošs. Savos restorānos esam ieviesuši jaunu konceptu un vairākus digitālus jauninājumus. Atsevišķos restorānos piedāvājam iespēju personalizēt un pielāgot savus burgerus. Tirdzniecības apjoma un jaunu restorānu skaita pieaugums mums ļāvis stiprināt nozares līdera pozīcijas ne tikai Latvijā, bet arī visā Baltijas reģionā,» norāda McDonald’s ģenerāldirektors Baltijas valstīs Vladimirs Jaņevskis.

Investējot 700 000 eiro, McDonald’s pērn Latvijā turpināja jaunās digitālās platformas attīstīšanu un restorānu aprīkošanu ar pašapkalpošanās kioskiem. Lai nodrošinātu vēl vienkāršāku maltīšu pasūtīšanas procesu, McDonald’s apsver ieviest arī dažādus citus digitālos risinājumus pasūtīšanas un maksāšanas procesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināts - McDonald’s jaunais Rīgas restorāns ekspluatācijā pieņemts tikai šodien

Lelde Petrāne,02.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs McDonald’s jūnija sākumā informēja, ka ir mainīts jaunā restorāna Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē atklāšanas datums. Kā pārliecinājās Db.lv, vēl vakar - 1. jūlija vakarā - restorāna durvis bija slēgtas. Tikko izplatīts paziņojums liecina, ka tā durvis vērušās apmeklētājiem.

Uz durvīm vakar vakarā vēl bija lasāms uzraksts, ka atklāšana ir pārcelta. Taču pārstāve Linda Anaite biznesa portālam Db.lv šorīt stāstīja, ka restorāna durvis plānots vērt drīzumā - tuvākajās dienās, iespējams, šodien, rītdien, bet oficiāla atklāšana būs vēlāk. Iemeslus, kādēļ atklāšana aizkavējusies, viņa neminēja, vien norādīja, ka restorāns tiks atvērts, kad tas atklāšanai būs pilnībā gatavs.

Taču, sazinoties ar Rīgas pilsētas būvvaldi, iemeslu bija iespējams uzzināt. Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka informēja: «Šodien (02.07.2015) Rīgas pilsētas būvvalde ir sagatavojusi aktu Par objekta McDonald’s ātrās apkalpošanas restorāna jaunbūve, Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē 88 (būves kad. Nr. 01000752132008) pieņemšanu ekspluatācijā. Tātad- šodien Jūsu minētā ēka ir pieņemta ekspluatācijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas uzņēmums McDonald's Rīgā testa režīmā sācis nodrošināt ēdiena piegādes, aģentūrai LETA sacīja McDonald's ģenerāldirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

«McDonald's 1.martā testa versijā sāka ēdiena piegādi mājās noteiktos Rīgas reģionos, lai sagatavotos McDelivery uzsākšanai šī gada vidū,» teica McDonald's ģenerāldirektors Baltijas valstīs.

Janevskis norādīja, ka patlaban Rīga ir vienīgā pilsēta Baltijā, kurā McDonald's testa režīmā veic ēdiena piegādes.

Viņš atzina, ka Latvijā arī pēc testa režīma noslēgšanās ēdiena piegāde, visticamāk, būs tikai Rīgā pieejams pakalpojums un Jelgavā šo pakalpojumu pagaidām nav plānots piedāvāt.

«McDonad's ir ļoti strikti piegādes standarti, kas nozīmē, ka ēdienu var piegādāt tikai tajās pilsētās, kur ir McDonald's restorāni,» sacīja kompānijas ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonald’s izvēlējies Latviju kā inovatīvu produktu testa valsti

Ilze Žaime,30.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija izvirzīta kā viena no dažām pasaules valstīm, kur 2020.gada laikā tiks testēti jauni un inovatīvi produkti, pastāstīja «McDonald's» rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

25 gadu laikā «McDonald's» restorānos Latvijā apkalpots 171 miljons apmeklētāju un pagatavoti vairāk nekā 140 miljoni burgeru, lepojas V. Janevskis.

Viņš atklāj, ka ēdienkartē ir plānotas būtiskas izmaiņas, tomēr detalizētāka informācija par plāniem šobrīd netiek sniegta.

Jautāts par veģetāru produktu piedāvājumu, V. Janevskis norāda, ka drīzumā veģetāru burgeru testēšana tiks uzsākta Kanādā. Atkarībā no rezultātiem un apmeklētāju izrādītās intereses, vēlāk veģetāro produktu sortiments varētu papildināt arī restorānus citviet pasaulē. Vienlaikus V. Janevskis piebilst, ka pagaidām izteikta interese par veģetāriem produktiem Baltijas valstu «McDonald's» restorānos novērota neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

McDonald's kopā ar Rīgas mežiem uzstādījuši pirmās viedās atkritumu tvertnes

Db.lv,25.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par tīru vidi, padarot ērtāku atkritumu apsaimniekošanu, īpaši galvaspilsētas centrā, restorānu ķēde "McDonald"s" sadarbībā ar SIA "Rīgas meži" uzstādījusi viedas, jaunas funkcionalitātes atkritumu tvertnes.

Tās ir aprīkotas ar mehānismu, ko darbina saules enerģija, nodrošinot gudru un ilgtspējīgu atkritumu izmešanu, saplacināšanu un apsaimniekošanu SIA "Rīgas meži" apsaimniekotajās teritorijās.

"Cilvēki labprāt bauda "McDonald"s" maltītes gan uz vietas 14 "McDonald"s" restorānos Latvijā, gan izvēlas tās līdzņemšanai un ēšanai ārpus restorāna – mājās, ielās vai parkos. Kā atbildīgam uzņēmumam mums rūp iepakojums, tādēļ "McDonald’s" stratēģijas ietvaros mērķtiecīgi izstrādājam dažādus risinājumus, kas samazina iepakojuma daudzumu un atkritumu apjomu. Šogad "McDonald"s" pirmo reizi ir apvienojis spēkus ar "Rīgas mežiem", lai kopā aicinātu iedzīvotājus atbildīgi parūpēties par izlietoto iepakojumu, iemetot tos atkritumu tvertnēs. "Rīgas mežu" apsaimniekotajos parkos uzstādītās viedās atkritumu tvertnes būs mūsdienīgs un ērts risinājums atkritumu izmešanai un mudinās cilvēkus parūpēties gan par izlietoto "McDonald"s" maltīšu iepakojumu, gan citiem atkritumiem, kopā uzturot tīru un patīkamu vidi galvaspilsētā," saka "McDonald"s" vadītājs Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis (Vladimir Janevski).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

McDonald’s apgrozījums Latvijā pērn bija 40,5 miljoni eiro

Zane Atlāce - Bistere,04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorānu tīkla Latvijā «McDonald's» apgrozījums pērn bija 40,5 miljoni eiro, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, bet pļņa augusi par 20%, sasniedzot 1,9 miljonus eiro, informē uzņēmumā.

«McDonald's» arī veicis ievērojamas investīcijas 1,9 miljonu eiro apmērā restorānu modernizācijā un jaunā koncepta ieviešanā, tai skaitā 780 000 eiro investīcijas restorānā Vecrīgā. Jaunā koncepta restorānos ir ieviestas jaunākās «McDonald’s» inovācijas, to skaitā pašapkalpošanās viedkioski, atsevišķi nodalītas maltīšu pasūtīšanas un saņemšanas vietas, kā arī ieviesta apkalpošana pie galdiņiem un viesu apkalpošanas speciālisti.

«Pagājušais gads mums bija ļoti aktīvs un veiksmīgs. McDonald's turpināja nostiprināt savas līderpozīcijas ēdināšanas nozarē gan Latvijā, gan visās Baltijas valstīs. Uzņēmuma spēcīgie finanšu rezultāti un pastāvīgie ieguldījumi inovācijās un restorānu modernizācijā ļauj ar pārliecību raudzīties uz McDonald’s attīstību arī turpmāk,» saka «McDonald's» rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas gigants McDonald's pēc nedaudz vairāk nekā 40 gadu sadarbības vairs nebūs Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) sponsors, piektdien paziņoja olimpiskās kustības jumtorganizācija.

McDonald's par SOK atbalstītāju kļuva 1976.gadā, sadarbību sākot ar togad notikušajām Monreālas Vasaras olimpiskajām spēlēm.

SOK un McDonald's paziņo, ka tās savstarpēji ir vienojušās beigt savu vispasaules sadarbību, teikts SOK izplatītajā paziņojumā. Mūsdienu straujajā biznesa attīstībā un pārmaiņās mēs saprotam, ka McDonald's vēlas fokusēties un citām biznesa prioritātēm.

Tikmēr McDonald's globālā mārketinga vadītāja Silvija Lagnādu norādīja, ka uzņēmums pārskatot savus izaugsmes plānus, vienojoties ar SOK, nolēmuši savu uzmanību vērst uz citām biznesa iespējām.

Abu pušu līgums bija spēkā līdz 2020.gadam, bet tas pārtraukts priekšlaicīgi.

Oficiāli abu pušu sadarbība beigsies līdz ar 2018.gada Phjončhanas Ziemas olimpiskajām spēlēm, līdz tam ASV ēdināšanas uzņēmumam turpinot pildīt iepriekš noslēgto vienošanos, taču viņiem vairs nebūs iespējas izmantot SOK un olimpisko zīmolu visā pasaulē, tikai Dienvidkorejā, līdz ar to Phjončhanā olimpiskajā parkā un olimpiskajā ciematā būs McDonald's ēstuve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ārvalstu uzņēmumu grupa Hili Ventures šogad Baltijas reģionā investēs ap 15,5 miljoniem eiro

LETA,20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maltā bāzētā daudznozaru uzņēmumu grupa Hili Ventures, kuras meitasuzņēmums Premier Capital Baltijas valstīs, Grieķijā un Maltā pārvalda ātrās ēdināšanas ķēdi McDonald's, šogad Baltijas reģionā plāno ieguldīt aptuveni 15,5 miljonus eiro, stāsta Hili Ventures vadītājs Melo Hili.

Viņš norāda, ka Latvijā vēl bez McDonald's uzņēmumu grupa Hili Ventures darbojas arī nekustamo īpašumu jomā, kā arī pārvalda nelielu informācijas tehnoloģiju risinājumu kompāniju SIA ptl Baltics.

Tikmēr Igaunijā Hili Ventures darbojas ar McDonald's un nekustamajiem īpašumiem, bet Lietuvā vēl bez McDonald's un nekustamajiem īpašumiem Hili Ventures darbojas arī loģistikas nozarē.

Tiesa, Hili neatklāj, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt katrā jomā atsevišķi, toties atzīmē, ka McDonald's attīstībā Baltijas reģionā šogad plānots ieguldīt aptuveni 4,6 miljonus eiro.

Hili skaidro, ka Igaunijā šogad nekādas ievērojamas izmaiņas McDonald's ķēdē nav plānotas, bet Lietuvā šogad ir atvērta viena jauna vieta, kā arī plānots atvērt vēl divas jaunas. Tikmēr Latvijā šogad ir atvērta viena jauna McDonald's ēstuve, kas darbojas Kārļa Ulmaņa gatvē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrais ēdinātājs McDonald’s informē, ka ir mainīts jaunā restorāna Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē atklāšanas datums.

Restorāna plānotā atvēršana 5.jūnijā ir pārcelta, un informācija par jauno atklāšanas datumu sekošot tuvāko dienu laikā.

McDonald’s arī izplatījis atvainošanos iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām.

Plašāku komentāru par to, kādēļ restorāna atvēršana aizkavējusies, McDonald’s sola vēlāk.

McDonald’s 11 restorānus Latvijā vidēji gadā apmeklē 9,6 miljoni klientu, un McDonald’s nodrošina darba vietas 650 darbiniekiem. McDonald’s pirmo restorānu atvēra 1994.gadā Vecrīgā, un tas joprojām ir populārākais restorāns Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai mudinātu «McDonald’s» restorānu apmeklētājus samazināt plastmasas salmiņu izmantošanu, «McDonald’s» Latvijā uzsāk testu, pasniedzot salmiņus pie dzērieniem tikai pēc īpaša pieprasījuma, informē uzņēmumā.

Šāda aktivitāte testa režīmā uzsākta «McDonald’s» restorānā Jelgavā. Jūnija sākumā to plānots ieviest arī pārējos «McDonald’s» restorānos Latvijā. Testa periods sāksies 9. aprīlī un ilgs 45 dienas.

Atsevišķi dzērieni, kā, piemēram, piena kokteiļi, arī turpmāk tiks pasniegti ar salmiņu.

«McDonald’s ir apņēmies rast ilgtspējīgas alternatīvas ierastajiem plastmasas salmiņiem. Ņemot vērā visā pasaulē aktuālo tendenci pievērst uzmanību ilgtspējīgiem risinājumiem ikdienā, mēs nepārtraukti strādājam pie tā, lai savos restorānos nodrošinātu videi draudzīgas izvēles iespējas. Šis ir tikai sākums vēl plašākai plastmasas patēriņa samazināšanai mūsu restorānos,» saka «McDonald’s rīkotājdirektors Baltijas valstīs Vladimirs Janevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EK sāk izmeklēšanu pret McDonald's saistībā ar nodokļu norunām Luksemburgā

Dienas Bizness,03.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien sākusi oficiālu izmeklēšanu par Luksemburgas nodokļu režīmu attiecībā uz McDonald’s. Tās sākotnējais uzskats ir, ka Luksemburgas pieņemtais nodokļu nolēmums, iespējams, ir radījis McDonald’s labvēlīgu nodokļu režīmu, ar kuru tiek pārkāpti ES valsts atbalsta noteikumi, informē EK pārstāvniecība Latvijā.

Komisija jo īpaši izvērtēs, vai Luksemburgas iestādes ir selektīvi atkāpušās no saviem valsts tiesību aktiem nodokļu jomā un Luksemburgas un ASV līguma par nodokļu dubultas uzlikšanas novēršanu un tādējādi ir sniegušas McDonald’s priekšrocības, kādas nav pieejamas citiem uzņēmumiem, kas faktiski un juridiski atrodas salīdzināmā situācijā.

Par konkurences politiku atbildīgā komisāre Margrēte Vestagere paziņoja: «Nodokļu nolēmums, kas ļauj McDonald's nemaksāt nodokļus par savām Eiropā saņemtajām atlīdzībām ne Luksemburgā, ne ASV, ir ļoti rūpīgi jāizskata atbilstīgi ES valsts atbalsta noteikumiem. Līgumi starp valstīm par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu ir paredzēti, lai novērstu nodokļu dubultu uzlikšanu, nevis lai attaisnotu nodokļu divkārtīgu nemaksāšanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā vairākos vadošās restorānu ķēdes McDonald’s restorānos Rīgā paredzēta rekonstrukcija, pārejot uz jauno restorāna konceptu, kas ietver pašapkalpošanās viedkioskus un vēl ērtāku viesu apkalpošanu. Šodien pēc rekonstrukcijas durvis vēra McDonald’s restorāns Rīgā, Merķeļa ielā 1, un jau tuvākajās nedēļās jaunais koncepts tiks ieviests arī McDonald’s restorānā Krasta ielā 101, informē uzņēmumā.

Restorānu rekonstrukciju un pāreju uz jauno konceptu Latvijā McDonald’s sāka 2015.gadā un pašlaik pārmaiņas ieviestas jau kopumā piecos restorānos – četros restorānos Rīgā un McDonald’s restorānā Jelgavā. Pilnībā pāreju uz jauno restorānu konceptu visā Baltijā plānots pabeigt līdz 2018.gadam.

Apmeklētāju un darbinieku ērtībām jaunā koncepta ietvaros McDonald’s restorānos atsevišķi nodalītas maltīšu pasūtīšanas un saņemšanas vietas. Izmaiņas veiktas arī restorāna virtuvē. Tāpat jaunā koncepta restorānos ieviesti īpaši ekrāni, kuros apmeklētāji var sekot līdzi pasūtītās maltītes gatavībai.

Komentāri

Pievienot komentāru