Svarīgi ir atrast tādu sadarbības partneri, kuram ilgtermiņā var uzticēt zīmola vērtības, – tāda ir personālvadības prakse, izvēloties franšīzi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Franšīze ir partnerība starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju, kurš pats veido savu darbinieku komandu konkrēta zīmola pārstāvēšanai, tādēļ personālvadības speciālistu lielākais izaicinājums ir panākt ikviena iesaistītā ciešu piederību zīmolam un tajā pieņemtajām vērtībām.
Izvēloties franšīzes ņēmējus, būtiski ir atrast katras tirdzniecības vietas specifikai atbilstošāko kandidātu. Nav iespējams izmantot kādu universālu pieeju šajā atlasē, skaidro SIA Narvesen Baltija Personāla un komunikāciju departamenta direktors Andis Aleksandrovs.
Piemēram, plašā tirdzniecības vietā ar lielu apgrozījumu un intensīvu klientu plūsmu ir nepieciešams partneris, kurš ir gatavs vairāk laika veltīt biznesa vadības procesiem, pasūtījumu pārraudzībai un lielas darbinieku komandas vadībai. Savukārt salīdzinoši mazākā tirdzniecības vietā daudz labākus rezultātus sasniegs kāds, kurš labāk mācēs veidot tiešu kontaktu ar pircējiem.
«Narvesen franšīzes iezīme ir tā, ka nepiedāvājam iegādāties franšīzi, bet tā vietā aicinām kļūt par mūsu partneri un uzņemties mazumtirdzniecības biznesa vadību, kur nozīmīga daļa darba jāvelta savas darbinieku komandas vadīšanai. Franšīzes ņēmēja galvenais ieguldījums ir mērķtiecīgs darbs, bet Narvesen Baltija darbojas kā atbalsta birojs tirdzniecības vietas attīstībai un klientu piesaistei. Atbalsts ir apmācības, kvalitātes kontrole, mārketinga kampaņas un jaunu produktu ieviešana, tirdzniecības vietu aprīkojumu un preču iepirkumi, kā arī loģistikas pārraudzība,» skaidro A. Aleksandrovs.
Cits franšīzes piemērs ir McDonald’s. Tā attīstības licences turētāja Latvijā ir Maltas kompānija Premier Capital, kurai pieder 60 McDonald’s restorānu Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, nodarbinot vairāk nekā 2800 cilvēku. Latvijā pašlaik McDonald’s ir gandrīz 569 darbinieki. McDonald’s personāla un apmācību vadītājs Baltijas valstīs Oļegs Karpušenko stāsta, ka uzņēmums ievēro McDonald’s korporatīvos standartus. «Rūpējoties par darbiniekiem, izmantojam plašu personāla vadības risinājumu klāstu, tostarp ikgadējo darbinieku aptauju, personāla vadības komandas tikšanos ar restorānu darbiniekiem un menedžeriem, stipendiju programmas, darba novērtējuma sistēmu u.c.,» viņš raksturo.
Visu rakstu Piesaistīt uzņēmīgos lasiet 22. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.