Sociālā tīkla kompānijas Facebook akciju cena pirmo reizi nokritusies zem 29 ASV dolāru atzīmes, kas ir zemākais rādītājs kopš Facebook pirmā publiskā akciju piedāvājuma (IPO), kad viena akcija tika pārdota par 38 ASV dolāriem.
Pēc Facebook IPO kompānijas vērtība palielinājās līdz 104 miljardiem ASV dolāriem. DB jau rakstīja, ka Facebook skeptiķi norāda, ka pašreizējā kompānijas vērtība ir daudz par lielu tādam uzņēmumam, kura peļņa 2011. gadā bijusi viens miljards ASV dolāru, bet apgrozījums - 3,7 miljardi ASV dolāru (apgrozījums gada laikā audzis par 88%).
Kopš pirmā akciju publiskā piedāvājuma Facebook akciju cena ir samazinājusies teju par ceturto daļu no tās sāktonējās vērtības.
Facebook akcijas cenas samazināšanās ietekmē Krievijas lielākais sociālais tīkls VKontakte patlaban ir atcēlis savu pirmo akciju publisko piedāvājumu, baidoties atkārtot Facebook bēdīgo scenāriju, vēsta BBC.
«Facebook IPO sagrāva daudzu privāto investoru ticību sociālajiem tīkliem,» savā mikroblogošanas vietnē Twitter norādīja VKontakte izpilddirektors Pāvels Durovs.
«Facebook debija biržā ir viena no sarežģītākajām pēdējos gados,» norādīja BBC tehnoloģiju reportieris Rorijs Kelans Džounss. (Rory Cellan-Jones).
Ilgākā termiņā Facebook akcijas cena būs atkarīga no tā, vai kompānija spēs attaisnot augstos novērtējuma līmeņus un uzrādīt strauju finanšu rādītāju izaugsmi - un no kompānijas tiek gaidīts daudz, iepriekš Db.lv norādīja Citadele Asset Management vecākais akciju analītiķis Jānis Stukuls.
Tāpat jau rakstīts, ka sakarā ar Facebook IPO uzsāktas vairākas tiesvedības. Facebook akcionāri iesūdzējuši tiesā sociālo mediju, tā izpilddirektoru Marku Cukerbergu (Mark Zuckerberg) un vairākas bankas, kā iemeslu minot – pirms Facebook sākotnējā publiskā akciju piedāvājuma (IPO) tika slēpta svarīga informācija par kompānijas nākotnes ieņēmumu apjomu prognozēm. Savukārt tirgus veidotāji, kas nosaka akciju pirkšanas un pārdošanas cenas sekundārajā tirgū, aprēķinājuši vairāku miljonu zaudējumus, kas viņiem radušies biržas NASDAQ tehnisko kļūmju rezultātā Facebook IPO laikā.