Latvija var ne tikai nedabūt Eiropas finansējumu vilcienu iepirkumam, bet arī iekļūt pamatīgā tiesvedībā un maksāt kompensācijas gan tiem, kas nedabūja pasūtījumu, gan tiem, kuriem būs jāatsaka, atzinis Saeimas deputāts Ivars Zariņš (SC).
«Ir vēl kāds svarīgs jautājums – vai Pasažieru vilciens vispār bija tiesīgs vienpusēji pārtraukt līgumu. Līgumā paredzēts, ka gadījumā, ja puses nonāk strupceļā, tās var izmantot starptautiskās mediācijas iespēju Stokholmā. CAF šo procedūru sāka, un Pasažieru Vilciens zināja. Tāpēc arī steidzās izbeigt līgumu, lai neiesaistītos mediācijā. Tur kļūtu skaidrs, kurš ar ko patiesībā nodarbojas,» sarunā ar laikrakstu Neatkarīgā sacīja I. Zariņš.
Deputāts laikrakstam norādīja, ka tagad varot iznākt tā, ka, sākot sarunas par jaunu iepirkumu konkursu, iepriekšējais juridiski vēl nebūs beidzies. Pastāvot risks, ka Latvija ne tikai nedabūs Eiropas finansējumu, bet arī «ieberzīsies riktīgā tiesvedībā». «Jo kā blēži centīsimies divreiz izsolīt vienu un to pašu,» sacīja I. Zariņš.
Deputāts atzina, ka var sanākt situācija, kurā Latvijai būs jāmaksā kompensācijas gan kompānijai, kura nedabūja pasūtījumu, gan arī tiem, kuriem būs jāatsaka. «Pasažieru Vilciena un valdības pozīcija ir stipri mainījusies. Līdz šim viņi runāja, ka nedrīkst pieļaut ne vismazāko risku, ka Eiropas nauda netiek saņemta pilnībā. Tagad pēkšņi, neraugoties ne uz kādiem riskiem, viņi ir gatavi taisīt jaunu konkursu,» norādīja I. Zariņš.
Db.lv jau vēstīja, ka Jau 3. oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un Spānijas uzņēmumu CAF par jauno vilcienu iegādi nav panākta. Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu.
Savukārt PV iepriekš paziņoja, ka 9. oktobrī, valdībā varētu tikt skatīts jautājums par jauna vilcienu iepirkuma konkursa rīkošanu. Šoreiz konkursā vilcienu apkope un uzturēšana, kas sadārdzināja iepriekšējo iepirkumu, varētu tikt atstāta vietējā uzņēmuma VRC Zasulauks ziņā.