No amata atsauktais airBaltic padomes pārstāvis Kaspars Briškens nebija zinājis, ka padomes locekļiem jānodarbojas ar operatīvajām darbībām, kontrolējot reklāmu saturu, tāpēc viņš ir neizpratnē par Satiksmes ministra Aivja Roņa lēmumu.
Ekrānšāviņš: Iepriekš izsūtītais airBaltic piedāvājuma saturs
Satiksmes ministrs atsaucis no uzņēmuma padomes K. Briškenu, kurš, pēc ministra sacītā, nav pienācīgā līmenī kontrolējis uzņēmuma darbu, lai nepieļautu, ka Latvijas nacionālais aviopārvadātājs popularizē neeksistējošas valsts armijas un jūras kara flotes svētkus, kurus atzīmēja par godu Sarkanās armijas pirmajai uzvarai pār vācu spēkiem pie Narvas un Pleskavas, teikts ministra paziņojumā medijiem.
«Uzņēmuma mārketinga un biļešu pārdošanas stratēģijai ir jāatbilst nacionālā pārvadātāja statusam un atbildībai,» uzsver Ronis.
Viņš piekrīt, ka 23. februāra izmantošana klientu piesaistīšanai nav bijusi cienīga Latvijas nacionālās lidsabiedrības marketinga aktivitāte, taču par šādām lietām lemj uzņēmuma valde un, visticamāk, tai ir jāpārskata savstarpējās komunikācijas kvalitāte ar Air Baltic marketinga departamentu. «Cik man zināms, uzņēmuma mārketinga departaments šobrīd iesniedzis savu situācijas skaidrojumu kompānijas valdei, kas informējusi arī Satiksmes ministrijas vadību,» saka K. Briškens.
Ar transporta jomu saistītie avoti Db.lv norāda, ka K. Briškena atbrīvošana ir cieši saistīta ar jaunā satiksmes ministra meklējumiem. Jāatgādina, ka 15.janvārī A. Ronis paziņoja, ka viņam dažos jautājumos ir izveidojušās viedokļa atšķirības gan ar valdības koalīciju, gan opozīciju un, lai noņemtu spriedzi koalīcijā, viņš pieņēmis lēmumu aiziet no darba valdībā. Savukārt tagadējo valsts sekretāra vietnieku Eiropas Savienības un nozaru jautājumos Kasparu Briškenu savā komandā aicināja pats ministrs, ņemot vērā, ka K. Briškens bijis diplomāts - Latvijas vēstniecības Zviedrijā 3.sekretārs. Sākotnēji K. Briškens bija ministra padomnieks.
K. Briškena CV liecina, ka viņš ieguvis bakalaura izglītību Rīgas Ekonomikas augstskolā (Stockholm School of Economics in Riga), un maģistra grādu ekonomikā Stokholmas Universitātē. K. Briškens strādājis NordLB Bank 2003.-2004.gadam. Kopš 2005.gada vasaras viņš strādājis gan Ārlietu ministrijā, gan Latvijas vēstniecībā Zviedrijā, bet kopš 2011.gada oktobra – Satiksmes ministrijā.
Satiksmes ministrs Ronis ir pieprasījis skaidrojumus no uzņēmuma par faktu, ka 19.februārī tika piedāvātas īpašas atlaides uz lidojumiem 23.februārī, to saistot, ka šī diena visā Austrumeiropā tiek svinēta kā Vīriešu diena.
Satiksmes ministrs savus komentārus par pieņemto lēmumu nesniedza, aizbildinoties ar aizņemtību. Savukārt ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds norādīja, ka sabiedrības viedoklis, ņemot vērā jau pieejamos komentārus, saskanot ar ministrijas viedokli. Vaicāts, vai K. Briškena atsaukšana bijis piemērots solis, viņš norādīja, ka padomes loceklim bijis jākontrolē valdes darbība, lai šādas reklāmas neparādītos. Varbūt sāksim izmantot reklāmās dažādus režīmus un odiozu personu svētkus, kritisks par K. Briškena dabu bija A. Freidenfelds. Viņš gan šobrīd nekomentēja, vai ir konstatēti kādi citi pārkāpumi K. Briškena darbā, vai arī šis ir bijis vienīgais pamats viņa atsaukšanai no airBaltic padomes. Vaicāts, vai citās jomās Satiksmes ministrija plāno izvētēt uzņēmumu vadības darbu, piemēram, Pasažieru vilcienā, Ministra biroja vadītājs norādīja, ka mediācijas process ar spāņu CAF notiek un rezultāts nav atkarīgs tikai no vienas puses.
Ir nosūtīta vēstule airBaltic valdei, lai tiktu organizēta akcionāru sapulce, saka A.Freidenfelds, vaicāts, kā tiks meklēts K. Briškena aizstājējs. Cik ilgā laikā tas tiks izdarīts, atkarīgs no tā, cik ātri sapulce tiks noorganizēta, taču pēc likuma ir mēnesis laika.
airBaltic ir aviokompānija, kas aicina cilvēkus ceļot – mēs iepriekš esam piedāvājuši lidojumu atlaides gan Halovīna dienā, Valentīna dienā, Kristofera ielas dienā, vīriešu, sieviešu, Mātes dienā, 1.septembrī un daudzos citos gadījumos, norāda airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags. «Ja kādu šie aicinājumi ceļot ir aizvainojuši – mēs no sirds atvainojamies, jo tas bijis neapzināti. Mūsu vienīgais un patiesais iemesls ir veicināt ceļošanu, un mēs turpināsim piedāvāt labākus ceļošanas nosacījumus,» tā viņš.