Jaunajai lidostas Rīga valdei nāksies risināt problēmas, kas uzkrājušās ilgākā laikā un par ko iepriekšējiem lidostas vadītājiem pārmetumus izteica kapitāldaļu turētājs. Piemēram, nākamā gada martā lidostai Rīga beidzas 10 gadu ilgais līgums ar zemo cenu aviokompāniju Ryanair, bet iepriekšējā lidostas valde nespēja izcīnīt līguma pagarinājumu, trešdien raksta laikraksts Diena.
«Ārējie apstākļi nav mainījušies. Neesmu pārliecināts, ka Ryanair vadītājs Maikls O'Līrijs, uzzinot, ka Andris Liepiņš kļuvis par lidostas vadītāju, priecīgi palēcās gaisā un izsaucās, ka ar šo vīru gan viņš gribētu taisīt kopīgu biznesu. Tā kā ārējie apstākļi nav mainījušies, arī problēmas nekur nav pazudušas,» secina aviācijas nozares eksperts Tālis Linkaits. Kaut gan viņš nenoniecina A. Liepiņa profesionalitāti, tomēr norāda, ka lidostas valdes vadītāja amatam varētu atrast piemērotāku kandidatūru. «Visu līdzšinējo karjeru viņš veidojis ierēdniecībā. Pārslēgties no valsts iestādes rutīnas uz lielu kompāniju īstu menedžēšanu ir izaicinājums. Tur ir vajadzīgs spēcīga rakstura cilvēks, lai visu to šļuru savāktu kopā,» skaidro T. Linkaits.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss Dienai vakar atzina, ka līgums ar Ryanair ir jāslēdz un tas ir jādara «atbilstoši tādiem nosacījumiem, ko paredz Ministru kabineta noteikumi un godīgas konkurences principi». Uz jautājumu, vai to necentās panākt arī iepriekšējā valde, viņš atbild: «Es jau nesaku, ka tā necentās, bet līgums nav noslēgts. Ir atlicis ļoti maz laika. Marta beigās sāksies jaunā vasaras lidojumu sezona, un tad ir jābūt savlaicīgi saplānotiem maršrutiem. Līgumu nedrīkst noslēgt pēdējā brīdī. Es nepārmetu par to, ka līgums nav noslēgts tagad, bet bija nepieciešams strādāt aktīvāk. Turklāt svarīgi, lai šie nosacījumi būtu atbilstoši lidostas interesēm.»
A. Matīss norāda, ka ir jāvienojas par tiem pakalpojumiem, kas vajadzīgi Ryanair. «Varbūt viņiem nemaz nevajag tuneļus, pa kuriem pasažieri nokļūst lidmašīnā. Tas automātiski samazina arī izmaksas. Ir jāizvērtē arī citas izmaksu pozīcijas. Tas ir darba process, es būtu darījis daudz precīzāk - iedotu viņiem sarakstu ar izcenojumiem - un runājis par konkrētām pozīcijām. Tomēr es esmu ministrs, tas nav mans darbs. Tās ir sarunas starp pakalpojumu sniedzēju un pakalpojumu saņēmēju,» norāda A. Matīss.
Visu rakstu Lidostā nomainās sejas, bet problēmas paliek lasiet trešdienas, 19. novembra, laikrakstā Diena (5. lpp.)!