Par solījumu nepildīšanu, neatjaunojot demontētos dzelzceļa posmus maršrutos Reņģe – Mažeiķi un Mažeiķi – Priekule, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti apsprieda iespēju nosūtīt Lietuvas Seimam vēstuli.
DB jau rakstīja, ka, lai piesaistītu Latvijai vairāk kravu, ir jāatjauno Lietuvas dzelzceļa demontētais sliežu posms Mažeiķi–Reņģe. Tomēr uz to, ka šajā jautājumā ilgstoši nav nekādas skaidrības, norādīja gan eksperti, gan kravu pārvadājumos šajā posmā ieinteresētās puses kā Liepājas SEZ un Latvijas dzelzceļš. Arī satiksmes ministrs Aivis Ronis komisijas sēdē atzina, ka lietuvieši neko nav izdarījuši, kaut arī solījuši darbus pabeigt martā. Sliežu ceļu atjaunošanā ir ieinteresēta arī Mažeiķu naftas pārstādes rūpnīca, kam būtu izdevīgi vest kravas uz Liepāju.
Jāatgādina, ka kaimiņvalsts rīcība bija viens no iemesliem, kādēļ no 15. marta Saeimas sēdes darba kārtības tika izslēgts likumprojekts «Par Latvijas Republikas valdības, Igaunijas Republikas valdības un Lietuvas Republikas valdības nolīgumu par sadarbību dzelzceļa transporta jomā».
Deputāts Klāvs Olšteins ierosināja nosūtīt lietuviešiem vēstuli, kurā Tautsaimniecības komisija paskaidrotu, kādēļ nav vēlējusies virzīt līgumu. Komisijas vadītājs Vjačeslavs Dombrovskis (ZRP) ierosināja vispirms pakonsultēties ar Ārlietu ministriju. Savukārt Dzintars Zaķis (V) ieteica skatīt likumprojektu Saeimas sēdē, un tad, ja sliedes turpina rūsēt, ar pareiziem argumentiem izteikt Lietuvai «fui».
Tikmēr Eiropas Parlamenta deputāts, Eiropas Konservatīvo un reformistu grupas koordinators EP Transporta un tūrisma komitejā Roberts Zīle iepriekš izteica bažas, ka ilgstošā vilcināšanās ar Latvijas un Lietuvas dzelzceļa nolīguma parakstīšanu, kas ir svarīga Rail Baltica projekta virzībai, varētu būt politiski motivēta un būtu Krievijas interesēs austrumu–rietumu tranzīta koridora attīstīšanai.