Mēneša laikā ir jāatrod modelis, kā iegādāties jaunus vilcienus par adekvātu cenu, uzskata satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Ministrs žurnālistiem sacīja, ka Pasažieru vilciens nevar atļauties tik dārgus vilcienus, kā piedāvāja Šveices vilcienu ražotājs Stadler Bussnang AG (Stadler). Savukārt esošajā vilcienu iepirkumā finansējuma modeli mainīt nedrīkst. Līdz ar to ir nolemts, ka mēneša laikā jāatrod modelis, kā iegādāties vilcienus par adekvātu cenu.
«Ar Iepirkumu uzraudzības biroju un vilcienu ražotājiem, kuri jau iesnieguši savus piedāvājumus, ir jādomā, kādā veidā varētu vērtēt jau iesniegtos piedāvājumus. Vēl ir jāvērtē, kāda veida sarunu procedūra tā būs,» norādīja ministrs.
Uz jautājumu, vai gaidāms jauns vilcienu iepirkums, ministrs skaidroja, ka juridiski ir dažādas procedūras, kā situāciju varētu atrisināt. Tagad esot jārunā gan ar CAF, Hyundai, gan Stadler par konkrētu iespējamo izvērtēšanas procedūru. Matīss gan neizslēdza, ka vērtēt varētu arī vēl citus pretendentus, kas nāktu klajā ar saviem piedāvājumiem.
Kā ziņots, Pasažieru vilciena jaunā valde šodien pieņēmusi lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām. Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam.
Pasažieru vilciena konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem par uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums Stadler. Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija noraidīja, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.
Stadler piedāvājumā vilcienu noma 15 gadiem izmaksā 150 miljonus eiro.
Pirms tam saistībā ar šo konkursu Iepirkumu uzraudzības birojs saņēma divas sūdzības - no AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un Spānijas uzņēmuma Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Sūdzības galvenokārt bija saistītas ar konkursa nolikumu.
Jau ziņots, ka CAF tika atzīts par uzvarētāju iepriekšējā konkursā par jaunu vilcienu piegādi. Tomēr toreiz tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās Pasažieru vilciena valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Toreiz ar CAF netika panākta vienošanās par līguma grozījumiem. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.