Valdība šodien slēgtajā sēdē apstiprināja vienošanos par turpmāko lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) pārvaldību, kas paredz no valsts puses lidsabiedrības pamatkapitālā ieguldīt 57,6 miljonus latu, žurnālistiem sacīja premjers Valdis Dombrovskis (V).
Tas gan būs iespējams, ja līdz 29. septembrim, kad paredzēta airBaltic akcionāru sapulce, Baltijas aviācijas sistēmas izpildīs visas valsts prasības.
Privātajam akcionāram šādā gadījumā būs proporcionāli jāiegulda ap 50 milj. Ls, skaidroja valdības piesaistītā finanšu konsultanta pārstāvis Kārlis Krastiņš.
Vienošanos valdība uzticējusi parakstīt Satiksmes ministram Uldim Augulim, kurš norādīja, ka tā paredz arī 2010. gada līguma laušanu, savukārt jauns akcionāru līgums nav paredzēts. Iecerēts, ka turpmāk airBaltic būs trīs valdes locekļi un pieci padomes locekļi, un valstij, saskaņā ar Komerclikuma normām, spēs īstenot kontroli kā vairākuma akcionārs.
Paredzēts, ka airBaltic vadītājs Bertolts Fliks vairs nebūs juridiski saistīts ar kompāniju, norādīja Krastiņš. Taču viņš nekomentēja, vai Fliks varētu palikt akcionārs. Privātie akcionāri esot mainījuši darba stilu, iesniedzot papildu prasītos dokumentus. Ja otra puse būs saprātīga un ātra, tad airBaltic glābšana ir iespējama, norādīja Krastiņš.
Valsts ieguldījums airBaltic paredzēts kā Valsts Kases aizdevums ar iespējām to daļēji kapitalizēt, skaidroja premjers. Kopumā kompānijā tiks ieguldīti ap 95 milj. Ls. Līdzekļus iecerēts tērēt šogad un nākamgad operatīvo zaudējumu segšanai un flotes modernizācijai.
Sarunu gaitā mazinājušās šaubas par airBaltic patiesā labuma guvējiem un to spēju ieguldīt prasītos līdzekļu, sacīja Krastiņš. Taču viņš neapstiprināja, ka iepriekš minētais BAS 50% īpašnieks Bahamās reģistrētā Taurus Asset Management īpašnieks, Krievijas pilsonis Aleksejs Rudeško, ir arī patiesā labuma guvējs.
KNAB veiktās kratīšanas airBaltic nerada pozitīvas sekas, norādīja Krastiņš, piebilstot, ka tomēr likums tādas pieļauj.