No ķiplokiem var ražot ne vien garšvielas, piemēram, pulveri un granulas, bet arī marinējumus, pesto un pat «kompetes»
SIA Latvijas ķiploks audzē un pārstrādā ķiplokus, ražojot pulveri, granulas, tēju, marinējumus, kā arī saldumus. Šobrīd uzņēmuma produkcija ir 50 tirdzniecības vietās, kā arī internetveikalā nuko.lv. «Mūsu mērķis ir būt katrā pilsētā,» saka Inese Krūklīte, SIA Latvijas ķiploks līdzīpašniece. Ik pa laikam viņa un otra uzņēmuma īpašniece Sintija Rude piedalās tirdziņos, ko uzskata par lietderīgu instrumentu mārketingam. Bieži vien tirdziņos kāds blakus viņām īgni nosaka, ka šoreiz ir slikts tirgus, jo nekas nav nopelnīts. Viņas uzsver, ka uz to nevar skatīties tik šauri, jo tirdziņš dod iespēju par sevi pastāstīt lielam skaitam cilvēku, no kuriem kāds nākotnē kļūs par klientu vai arī pastāstīs citiem par jaunatklāto produkciju.
«Mēs ķiploku ceļam pelnītajā godā, jo tas bija nedaudz aizmirsts un mazāk pieejams. Kādreiz Latvijā audzēja daudz ķiploku, bija simtiem hektāru ķiploku, bet tas bija 70 un 80. gados. Kā atvērās robežas un sākās juku laiki, Latvijā sāka ievest visdažādākās lietas no ārzemēm – gan augļus, gan dārzeņus, tostarp arī ķiplokus. Un, ievedot no ārzemēm, veikalos tas iznāca lētāks nekā pašu audzētais, jo pašizmaksa tam ir diezgan augsta. Līdz ar to ķiplokus nebija, kur likt, latvieši tos audzēja arvien mazāk, kā rezultātā tie palika tikai mazdārziņos, kur katrs pats audzēja savām vajadzībām,» stāsta Sintija.
Visu rakstu Ceļ godā ķiploku lasiet 11. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.