Starptautiskā lidosta Rīga jau šobrīd ir sasniegusi savu maksimālo kapacitāti, bet vasarā «apstākļi būs ļoti smagi». Jau pašlaik rindās uz reģistrēšanos lidojumam jāgaida līdz pat pusotrai stundai, apliecināja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti. Jau pieredzētas situācijas, kad lidostā vienlaikus ir tik daudz cilvēku, ka stunda jāgaida rindā, lai apmeklētu labierīcības, bet šogad apstākļi lidostā kļūšot vēl smagāki, sacīja aviokompānijas airBaltic vadītājs Bertolts Fliks. Patlaban lidosta spēj apkalpot ne vairāk kā 4,6 milj. pasažieru gadā. Aizvadītajā gadā tā apkalpojusi 4,2 milj. cilvēku. Būtībā tas nozīmē, ka līdz jaunā termināļa atklāšanai 2014. gadā, lidosta nevarēs būtiski palielināt pasažieru skaitu. Pagājušajā gadā pasažieru skaits lidostā Rīga audzis par 9%. Un šī gada pirmajos mēnešos pieaugums bijis vēl straujāks, komisijā pastāstīja lidostas vadītājs Krišjānis Peters. Lidostā tuvākajā laikā tikšot veikti dažādi infrastruktūras uzlabošanas darbi, piemēram, izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus. Šādā veidā būs iespējams palielināt tās kapacitāti par aptuveni miljonu pasažieru. Tādēļ no Rīgas tiks atklāti arvien jauni maršruti un šejieni tiks piesaistītas arvien jaunas aviokompānijas. B.Fliks gan atzina, ka airBaltic iespējas attīstīties Rīgā ir samērā ierobežotas, tādēļ noteikti palielināsies šīs lidsabiedrības reisu skaits, piemēram, no Tallinas. Pērn airBaltic sasniedza 206 milj. Ls apgrozījumu, bet šogad uzņēmums plāno to palielināt līdz 260 milj. Ls. Db jau rakstīja, ka pirms mēneša valdība konceptuāli atbalstīja plānu jauna lidostas termināļa būvēšanu uzticēt airBaltic. Tā būvniecībā aviokompānija plāno ieguldīt ap 100 milj. eiro. Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards atzina, ka, lai nodrošinātu lidostas attīstībā nepārtrauktību, jaunā termināļa būvniecības projektu bija jāuzsāk jau pirms četriem gadiem, nevis tikai tagad.