Jau kādu brīdi termins «sociālā atbildība» kļūst aizvien skaļāks un pamanāmāks daudzu organizāciju komunikācijas platformā. Ja skatīsimies dziļāk, sapratīsim, ka organizāciju izpratne par šo jēdzienu visbiežāk aprobežojas ar šauru skatījumu par darbības ietekmi uz vidi vai ētisku attieksmi pret personālu. Protams, ir slavējama ikvienas organizācijas vēlme ieviest un realizēt sociālās atbildības vadlīnijas ikdienas darbā, tomēr, lai to izdarītu kvalitatīvi un no tā iegūtu arī reālu labumu savai organizācijai un sabiedrībai– sociālā atbildība ir jāizprot tās visplašākajā nozīmē. Ja pajautāsiet jebkuras organizācijas vadītājam, kas ir sociālā atbildība, visdrīzāk saņemsiet atbildi, kas sevī ietvers plašu «labo darbu sarakstu». Dzirdot šo jēdzienu, kas jums pirmais ienāk prāta? Tēls, reputācija, sabiedriskās attiecības, varbūt saudzīga attieksme pret vidi? Vai esat kādreiz aizdomājušies, ka uzņēmumu sociālā atbildība ir saistīta arī ar nodokļu godīgu nomaksu? Ar līdzvērtīgu attieksmi pret darbiniekiem un lojalitātes uzturēšanu? Šķiet visai neticami, bet tieši par to stāsta LVS ISO 26000: 2010 standarts «Sociālā atbildība». Turklāt tas sevī ietver dažādus aspektus, līdz ar to uzbūvējot sociālo atbildību kā pilnvērtīgu un sarežģītu konceptu organizācijas veiksmīgai darbībai mūsdienu apstākļos.