Citas ziņas

Samazinoties pulksteņu pārdošanas apjomiem, sarūk Swatch Group peļņa

,09.02.2010

Jaunākais izdevums

Swatch Group pagājušā gada peļņa samazinājusies līdz 759 miljoniem Šveices franku (708 miljoni ASV dolāru) no 834 miljoniem franku iepriekšējā gadā, bet pārdošanas apjomi sarukuši līdz 5.14 miljardiem franku no 5.68 miljardiem franku, ziņo MarketWatch.

Dow Jones Newswires aptaujātie analītiķi bija prognozējuši nedaudz zemāku - 700 miljonu franku peļņu.

2010.gada perspektīvas esot «izcilas», jo nupat aizvadīts otrais labākais janvāris grupas vēsturē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņi rada draudus tradicionālajai pulksteņu industrijai

Dažkārt, izvērtējot kādu tendenču ietekmi, vieglāk ir noteikt zaudētājus nekā uzvarētājus. Līdzīgi, runājot par investīcijām tehnoloģiju kompānijās, teicis arī pasaulslavenais investors Vorens Bafets. Proti, leģendārais investors, uzstājoties ar retu lekciju kādā ASV universitātē, norādīja, ka pagājušā gadsimta pirmajā pusē bija faktiski neiespējami pateikt, kura ASV autoražotāja akcijās ieguldījumi varētu būt perspektīvākie. Spēkratu ražotāju un dažādu zīmolu bija pārāk daudz, un bija zināms, ka izdzīvot visi nespēs. Pasakot šo, V. Bafets izmeta asprātīgu padomu, ka tajā brīdī bija skaidrs, ka zaudētāji būs zirgi, un tādēļ investoram vajadzēja «šortot zirgus» (šortošana ir īso pozīciju atvēršana jeb spēlēšana uz vērtspapīru cenu kritumu).

Citas ziņas

Latvijas māksliniece, radot Swatch pulksteņa dizainu, domājusi par savu sajūsmu

LETA,16.05.2012

Šveices pulksteņu ražotāja "Swatch" dizaina konkursa uzvarētāja māksliniece Marta Zariņa-Ģelze (no kreisās) un modes eksperte un portāla "Arterritory" līdzīpašniece Una Meistere piedalās preses konferencē, kurā informē par notikušo Šveices pulksteņu ražotāja "Swatch" pulksteņu dizaina konkursu "Swatch Art Rules".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunā māksliniece Marta Zariņa-Ģelze, gūstot uzvaru Swatch Art Rules konkursā, vienā acu mirklī nokļuvusi starp tiem pasaules populārajiem cilvēkiem, piemēram, Joko Ono, kas radījuši pulksteņu dizainus, žurnālistiem sacīja modes eksperte un portāla Arterritory līdzīpašniece Una Meistere.

«Šī nav gadījuma balva. Tā ir nopietna dizaina balva no Šveices pulksteņu ražotāja Swatch, kas ir ļoti inovatīva kompānija,» pauda Meistere.

Viņa jaunajai māksliniecei pēc uzvaras konkursā vēl prast stratēģiski izmantot šo iespēju un nezaudēt savu radošumu.

Zariņas-Ģelzes uzvara konkursā rāda, ka māksliniecei ir izdevies realizēt to, pēc kā pati ir tiekusies, jo viņai ir izdevies integrēt konceptuālo domāšanu dizainā, norādīja Rīgas mākslas telpas kuratore Inga Šteimane.

Pati māksliniece atklāja, ka, strādājot pie pulksteņa dizaina, iedomājusies, kā justos uz skatuves kā uzvarētāja un kāds varētu būt kliedziens no emociju pārpilnības. Zariņa-Ģelze konkursā uzvarēja ar ideju Scream of Victory (Uzvaras kliedziens), kas balstās uz sajūsmas kliedziena digitālu atveidu gan trofejas, gan pulksteņa dizainā. Pēc Latvijas mākslinieces dizaina tiks veidota Swatch TTR Snovborda pasaules čempionāta galvenā balva - trofeja un laureātu dāvanas - pulksteņi 2012./2013.gada sezonā.

Pasaulē

Swatch «uzmetis» mazos pulksteņu ražotājus

Lelde Petrāne,09.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pretmonopola komisija trešdien paziņojusi, ka uzsākusi izmeklēšanu saistībā ar pulksteņu ražotāja Swatch rīcību, jo pastāv aizdomas par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu. Grupa nolēmusi pārtraukt piegādāt detaļas citiem pulksteņu ražotājiem, vēsta thelocal.ch.

COMCO, kā pazīstama šī komisija, izmeklēšanu uzsākusi pirmdien kopā ar pašu Swatch. Tā radīšot skaidrību, vai «rīcība ir pozīcijas ļaunprātīga izmantošana no konkurences viedokļa», teikts COMCO paziņojumā.

Swatch, kas ir galvenais pulksteņu detaļu piegādātājs citiem pulksteņu ražotājiem Šveicē, paziņojis, ka tas vēlas pārtraukt pārdot detaļas citiem pulksteņu ražotājiem.

COMCO tādēļ uzsākusi izmeklēšanu, lai pārliecinātos, ka šis solis, kas, kā tiek paredzēts, īpaši negatīvi ietekmēs mazos pulksteņu ražotājus, kuri detaļas neražo, nepārkāpj pretmonopola noteikumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienam no pasaulē lielākajiem juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīkliem Tiffany & Co būs jāsamaksā Šveices pulksteņu ražotājam Swatch 499 miljoni ASV dolāru sods, vēsta BBC.

Tāpat Tiffany būs jāapmaksā arī tiesas izdevumi aptuveni deviņus miljonu apjomā.

Šādu lēmumu pieņēmusi Nīderlandes arbitrāžas tiesa, kas lēmus, ka Tiffany nav ievērojusi pirms vairākiem gadiem ar Swatch slēgto sadarbības līgumu. Tikmēr Tiffany vadība pauduši «šoku un vilšanos» par šādu tiesas lēmumu.

Tiffany un Swatch nesaprašanās sākās pirms diviem gadiem, kad Šveices pulksteņu ražotājs apsūdzēja juvelierizstrādājumu tirdzniecības tīklu uzņēmējdarbības traucēšanā. Vēl pirms tam – 2007. gadā – abas kompānijas kļuva par partnerēm. Tiffany un Swatch toreiz dibināja kopuzņēmumu Tiffany Watch Co., kura darbības veids bija Tiffany & Co. zīmola pulksteņu ražošana. Tāpat vienošanās paredzēja, ka Tiffany veikalos tiks tirgoti arī Swatch pulksteņi.

Pasaulē

Luksusa preču pieprasījums Āzijā palīdz audzēt Swatch peļņu

Ritvars Bīders,08.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē lielākais pulksteņu ražotājs Swatch 2010. gadu noslēdzis ar 1,07 miljardu Šveices franku (579 miljonu latu) lielu peļņu, kas ir par 29% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Bloomberg.

Swatch peļņas pieaugumu skaidro ar pieprasījuma pieaugumu pēc luksusa klases pulksteņu, kas īpaši bija novērojams Āzijā. Kompānijas apgrozījums 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, palielinājies par 19% līdz 6,44 miljardiem franku (3,48 miljardiem latu).

Pēc finanšu datu publicēšanas Swatch akcijas cena Cīrihes biržā palielinājusies par 2%.

Pērn kopumā vairāk nekā puse no Šveices pulksteņu eksporta devās uz Āzijas valstī. Lielākais noieta tirgus bijusi Honkonga, norāda Šveices Pulksteņu industrijas federācija.

Dzīvesstils

FOTO: Izstādē Baselworld izrāda jaunākās tendences pulksteņu tirgū

Žanete Hāka,04.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 23. līdz 30.martam Šveices pilsētā Bāzelē noritēja ikgadējā pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.

Ar katru gadu izstāde kļūst arvien lielāka - šogad tās platība bija vairāk nekā 140 tūkstoši kvadrātmetru jeb 20 futbola laukumi. Izstādē piedalījās vairāk nekā 1 400 uzņēmumi, lai prezentētu savus jaunākos pulksteņus un juvelierizstrādājumus, un izstādi aplūkot bija ieradušies aptuveni 120 000 viesi no visas pasaules, informē Chopard Boutique.

Pēc izstādes apmeklējuma Chopard Boutique Rīga vadītājs Nikolajs Ceipe sniedz ieskatu par gaidāmajām tendencēm pulksteņu tirgū.

Aktuālie materiāli ir oglekļa šķiedra jeb karbons, keramika, porcelāns, jauni patentēti sakausējumi un bronza. Materiālu maiņa pulksteņos ir veids, kā atsvaidzināt klasisku un populāru kolekciju pulksteņus, piedāvājot klientiem jau pazīstamu laikrādi, ietērptu jaunā un mūsdienīgā apvalkā. Pēc viņa teiktā, 2017.gads iekrāsosies melnā tonī, jo tieši melnā krāsa pulksteņu elementos ir pamanāma it visur, kā ciparnīcā, tā aprocē.

Ražošana

Kā top? Ovi Watch koka pulksteņi

Ilze Žaime,24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā rubrikā "Kā top?" portāls "Db.lv" aicina ielūkoties pulksteņu "Ovi Watch" darbnīcā, lai uzzinātu, kā tiek izgatavoti koka rokaspulksteņi.

Uzņēmums "Ovi Watch" darbu uzsāka 2016.gadā un līdz šim brīdim Liepājā izgatavotos pulksteņus ir pārdevis jau vairāk nekā 40 pasaules valstīs. "Lielākā daļa pulksteņu pircēju nāk no Vācijas, pateicoties lielajam pieprasījumam interneta vietnē "Amazon.de"," stāsta uzņēmuma līdzīpašnieks un pulksteņu dizaina radītājs Ivo Asns.

Viņš secinājis, ka, lai gan pulksteņus ražo jau četrus gadus, arī Latvijā ik brīdi kāds atzīst, ka par šādu uzņēmumu dzird pirmo reizi.

Četru darbības gadu laikā konkurence vietējo ražotāju vidū esot krietni mainījusies. "Ražot koka pulksteņus kļuva diezgan populāri, arī Latvijā to uzsāka vairāki uzņēmumi, taču, gadiem ejot, citi mazie ražotāji darbību pārtrauca. Tas nav tik vienkāršs bizness, jo rokaspulksteņu no koka pasaulē netrūkst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulksteņi vīriešiem pieejami dažādos stilos un ar dažādām funkcionalitātēm, atspoguļojot gan ikdienas praktiskumu, gan izsmalcinātu eleganci. No sportiskiem līdz klasiskiem modeļiem – katrs vīrietis var atrast tieši to, kas vislabāk atbilst viņa dzīvesstilam un personībai.

https://220.lv/lv/apgerbi-apavi-aksesuari/aksesuari-viriesiem/viriesu-pulksteni

Klasiskie pulksteņi

Klasiskie pulksteņi ir izturējuši laika pārbaudījumu. Tie simbolizē eleganci un izsmalcinātību. Šie pulksteņi bieži tiek izvēlēti svarīgiem notikumiem vai kā dāvana nozīmīgos dzīves notikumos.

Tos izceļ vienkāršs dizains un funkcionalitāte. Parasti tie ir aprīkoti ar ādas siksniņu vai metāla rokassprādzi. Klasiskais pulkstenis var papildināt jebkuru stilu, padarot to par universālu aksesuāru.

Sporta pulksteņi

Sporta pulksteņi ir izstrādāti, ņemot vērā tā nēsātāja aktīvo dzīvesveidu. Tie ir noturīgi pret ūdeni, triecieniem un skrāpējumiem. Bieži aprīkoti ar papildus funkcijām kā hronometrs, kompass un barometrs, tie atbilst vajadzībām dažādās sporta aktivitātēs.

Mazumtirdzniecība

«Rīga tiešām ir liels vilcējspēks pulksteņu biznesā Baltijas valstīs»

Anda Asere,24.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan informācija par pareizu laiku šodien ir pieejama it visur, biznesa cilvēki joprojām pērk arī klasiskos rokaspulksteņus – tas ir gan aksesuārs, gan statusa simbols

Vairāk par šī biznesa īpatnībām intervijā DB stāsta Frédérique Constant reģionālais pārdošanas menedžeris Dāns van der Brugens (Daan van der Bruggen).

Fragments no intervijas:

Kādi ir cilvēki, kuri mūsdienās pērk klasiskos rokaspulksteņus?

Lielākoties tie ir biznesa cilvēki. Protams, arī sporta pulksteņu segments joprojām ir diezgan liels, bet cilvēki tos pērk īpašam mērķim, piemēram, daivingam. Klasisko pulksteņu segmentā runa vairāk ir par statusu. Tie galvenokārt tiek pārdoti vīriešiem un sievietēm nobriedušā vecumā, sākot ar 25–30 gadiem. Kad viņi var atļauties skaistu Šveices pulksteni, viņi izvēlas klasiku.

Enerģētika

Ignitis Group līdz 2027.gadam attīstībā plāno investēt trīs līdz četrus miljardus eiro

Db.lv,15.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā enerģētikas kompānija "Ignitis Group" ar fokusu uz atjaunīgo enerģiju, palielina investīcijas un līdz 2027. gadam plāno dubultot savu zaļās enerģijas kapacitāti.

“Ignitis Group” veicina enerģētikas nozares attīstību un plāno Baltijas valstīm un Polijai sniegt zaļās enerģijas tehnoloģiju priekšrocības.

Kompānija ir publicējusi stratēģisko plānu no 2024. līdz 2027. gadam, kurā uzsvars ir uz turpmāku investīciju palielināšanu, mērķtiecīgu zaļās enerģijas un elastīgo tehnoloģiju attīstību, elektrotīkla balansēšanas nolūkos. Kā arī sadales tīklu paplašināšana, lai nodrošinātu enerģētikas nozares pārveidi un sekmētu citu nozaru elektrifikāciju.

"Mēs esam vēsturisku enerģētikas nozares tirgus pārmaiņu priekšā, turklāt esam šo pārmaiņu virzītājspēks. Turpinām attīstīt 100% videi nekaitīgu un drošu enerģijas ekosistēmu šodienas un nākamajām paaudzēm. Atbilstoši “Ignitis Group” stratēģijai mēs turpinām attīstīt zaļo enerģiju, lai panāktu klimatneitrālu enerģētikas sistēmu," teic "Ignitis Group" ģenerāldirektors Darjus Maikštens (Darius Maikštėnas).

Būve

FOTO: Swatch jaunā biroju ēka - viena no pasaules lielākajām koka konstrukcijām

Zane Atlāce - Bistere,21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc teju piecus gadus ilgušiem būvniecības darbiem Šveices pulksteņu ražotājs Swatch atklājis jauno galveno mītni valsts ziemeļrietumu pilsētā Bīlē.

Vienu no pasaules lielākajām koka konstrukcijām projektējis japāņu zvaigznes arhitekts Shigeru Ban.

Jaunās Swatch ēkas izliektais siluets garumā pārsniedz 240 metrus un platumā 35 metrus. Augstākajā vietā fasādes izmērs ir 27 metri.

Piecus stāvus augstās ēkas ārpuse un iekšpuse mijas dažādās izliektās formās, krāsās un caurspīdīgumā, kā arī ar neparastu klasisko materiālu un celtniecības elementu izmantošanā.

Fasādes pamata struktūru veido koka režģa apvalka konstrukcija. Koks tika izvēlēts, ņemot vērā tā ekoloģiskās un ilgtspējīgās īpašības. Plānošanas posmā 3D tehnoloģija palīdzēja precīzi noteikt aptuveni 4600 režģa apvalka siju formu un izvietojumu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pulksteņu ražotājs Swatch pērn strādājis ar 1,4 miljardu franku (1,3 miljardu eiro) tīro peļņu, kas ir par 26,6% mazāk nekā 2013.gadā, teikts ceturtdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Tādējādi uzņēmums uzrādījis vājākos finanšu rezultātus pēdējo piecu gadu laikā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar investīciju pieaugumu par 70% - līdz 1,2 miljardiem franku.

Tikmēr Swatch pārdošanas apjoms pērn palielinājies par 4,6% - līdz 9,2 miljardiem franku, kas ir visu laiku augstākais līmenis kompānijas vēsturē.

Swatch prognozē, ka šis gads būs apgrūtinošs, ņemot vērā Šveices franka vērtības pieaugumu.

Kā vēstīts, Šveices Centrālā banka janvārī pārsteidza valūtas un citus finanšu tirgus, kad tā paziņoja par lēmumu atteikties no vairākus gadus ilgušajiem centieniem noturēt franka kursu attiecībā uz eiro.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta pasaulē lielākā luksusa pulksteņu un juvelierizstrādājumu izstāde Baselworld.

Izstāde ir gada lielākais notikums visiem pulksteņu un juvelierizstrādājumu meistariem un entuziastiem. Šogad, Šveices pilsētā Bāzelē, no 17. līdz 24. martam, bija apskatāmi jaunākie modeļi un nozares tendences, kur tiek apvienotas mūsdienu tehnoloģiju iespējas ar klasiskām vērtībām un elegantiem dizainiem, informē Action PR Latvia pārstāve Elīna Ansaberga.

Šī gada Baselworld izstādē pulksteņu zīmoli ir sagādājuši dažādus pārsteigumus, tā, piemēram, Blancpain iepriecināja ūdenssporta un niršanas cienītājus ar Fifty Fathoms modeli. Zīmols Bulova plašākai publikai prezentēja Mēness pulksteni jeb Bulova Moon Watch, kas radīts iedvesmojoties no rokaspulksteņa, ko 1971.gadā NASA astronauts Deivs Skots ņēma līdz Apollo 15 misijā, dodoties uz Mēnesi. Modes zīmols Chanel šogad īpašu uzmanību vērš rokas pulksteņiem, kuru galvenā auditorija ir gados jauni vīrieši.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī strauji sarucis Šveices pulksteņu eksports, raksta Bloomberg.

Kritumu lielā mērā veicināja 39% samazinājums piegādēm uz Hongkongu, kas ir lielākais pulksteņu tirgus. Eksports uz ASV saruka par 12%. Kopumā pulksteņu eksporta apjomi oktobrī kritušies par 12% līdz 2 miljardiem Šveices franku.

Pulksteņu piegādes apjomi, kas veido aptuveni desmitdaļu no Šveices kopējā eksporta apmēra, šā gada desmit mēnešos sarukuši par 3,2%.

«2015.gads pulksteņu ražotājiem nav bijis veiksmīgs,» rezultātus komentē Kepler Cheuvreux analītiķis Džons Koks. Viņš prognozē, ka Hongkongas daļa piegādēs vidējā termiņā varētu turēties nedaudz virs 10%, salīdzinot ar vairāk nekā 20% vēl pirms gada. «Tā nekad vairs nebūs tik liela kā iepriekš,» viņš piebilst.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eleving Group 23. septembrī uzsāka publisko akciju piedāvājumu Baltijā un Vācijā, kopumā piedāvājot 24,5 miljonus akciju par cenu no 1,6 līdz 1,85 eiro, kas kapitāla izteiksmē nozīmē aptuveni 40 miljonus eiro. Tā ir lielākā privātas kompānijas akciju emisija Latvijā un viena no prāvākajām Baltijas kapitāla tirgū. Piedāvājums noslēdzas 8. oktobrī.

Latvijā dibinātā finanšu tehnoloģiju uzņēmumu grupa Eleving Group darbu sāka 2012. gadā, pirmsākumos piedāvājot transportlīdzekļu finansēšanas pakalpojumus. Grupas galvenā misija ir apkalpot sabiedrības grupas, kas nav tradicionālo banku klienti, un veicināt iekļaujošu ekonomiku ar inovatīviem, viegli lietojamiem un saprotamiem finanšu produktiem. Eleving Group transportlīdzekļu finansēšanas segments iekļauj nodrošinātos aizdevumus un mobilitātes pakalpojumus un veido aptuveni divas trešdaļas no visa portfeļa. Tā vadošais zīmols ir Mogo. Savukārt trešdaļu no portfeļa veido nenodrošinātie patēriņa finansēšanas pakalpojumi, ko primāri piedāvā Balkānos un Āfrikā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tiešsaistes aizdevumu kompānija "Sun Finance Group" gatavojas aiziešanai no Vjetnamas tirgus, komentējot "Sun Finance Group" pārstāvja Aigara Plivča aizturēšanu Vjetnamā, sacīja "Sun Finance Group" investoru attiecību vadītāja Zanda Apine.

Viņa skaidroja, ka "Sun Finance Group" vienmēr ir darbojusies vietējās likumdošanas ietvaros, tajā skaitā Vjetnamā. Vjetnamas medija "Saigon News" izplatītā informācija par "Sun Finance Group" Vjetnamā piemērotajām gada procentu likmēm neatbilst patiesībai, uzsvēra Apine.

Viņa norādīja, ka "Sun Finance Group" darbības pamatā vienmēr ir bijis atbildīgs un godīgs darbs vietējās likumdošanas ietvaros. Uzņēmumam nav informācijas, ka Plivčs būtu rīkojies pretēji šiem uzņēmuma darbības pamatprincipiem.

Apine atzīmēja, ka "Sun Finance Group" Vjetnamā ir licencēts pakalpojuma sniedzējs.

Līdz 2022.gada izskaņai uzņēmumam un nozarei kopumā bijusi konstruktīva sadarbība ar vietējām uzraugošajām institūcijām. Tās bija iepazinušās ar visiem "Sun Finance Group" procesiem, produkta parametriem un uzņēmējdarbības modeli, kas to ieskatā bija pilnībā atbilstošs likumdošanai, norādīja Apine.

Pasaulē

Šveices pulksteņu eksports sarucis līdz sešu gadu zemākajam līmenim

Žanete Hāka,26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Šveices pulksteņu eksports piedzīvojis pirmo kritumu sešu gadu laikā, ko iedragāja spēcīgā konkurence ar viedpulksteņu ražotājiem, raksta Bloomberg.

Decembra eksporta apjomi sarukuši par 3,8%, savukārt gada kritums samazinājies par 3,3% līdz 21,2 miljardiem ASV dolāru. Iepriekšējā gadā pieaugums sasniedza 1,9%.

Vissmagāko kritumu piedzīvojuši laikrāži, kuru cena ir 200-500 Šveices franki – pat 15%. Šī pulksteņu grupa veido aptuveni 15% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

«Pulksteņi, kuru cenas diapazons ir 200-500 franki, sastopas ar ļoti asu konkurenci, piemēram, arī no modes zīmolu puses,» skaidro Zuercher Kantonalbank analītiķis Patriks Švendimans, piebilstot, ka šajā pulksteņu grupā visdrīzāk bijusi visspēcīgākā cīņa ar viedpulksteņiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada vienpadsmit mēnešos Šveice eksportējusi 18,9 miljonus pulksteņu, kas ir par 13% mazāk nekā iepriekšējā gadā, liecina Šveices Pulksteņu Nozares federācijas dati.

Tādējādi Šveices pulksteņu eksports šogad būs sarucis līdz zemākajam līmenim kopš 1984.gada, kad pulksteņu skaits sasniedza 17,8 miljonus.

Pēdējo gadu laikā pieprasījumu pēc pulksteņiem samazina dažādu uz rokas liekamu viedierīču piedāvājums.

“ir tikai viens virziens, kurā dosies pulksteņu pārdošanas apjomi, un tas ir - uz leju,” prognozē Bloomberg Intelligence analītiķe Debora Aitkena.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā enerģētikas kompānija „Ignitis Group“ šodien publicēja 2023. gada rezultātus, izziņojot apjomīgākās investīcijas uzņēmuma vēsturē, kas paredz vērienīgu atjaunīgās enerģijas projektu attīstīšanu Latvijā un Baltijā kopumā.

Uz atjaunīgajiem energoresursiem orientētā kompānija „Ignitis Group“ Latviju uzskata par vienu no svarīgākajiem atjaunīgās enerģijas attīstīšanas tirgiem Baltijas reģionā, īpaši vēja un saules enerģijas ražošanas jomā.

Saskaņā ar 2023.gada rezultātiem, pērn viss “Ignitis Group” atjaunīgās enerģijas ražošanas portfelis pieauga līdz 7,1 GW, nodrošinot līdz pat 19 TWh elektroenerģijas jaudas ģenerēšanu. Šāds elektroenerģijas apjoms ir pietiekams, lai nodrošinātu Latvijas un Lietuvas kopējo elektroenerģijas vajadzību apmierināšanu. Pašlaik “Ignitis Group” atjaunīgās enerģijas ražošanas portfelis Latvijā sasniedz 1,3 GW un pēc apjoma, tas ir otrs lielākais aiz Lietuvas 4,4 GW.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni un mudīgi – tā varētu teikt par uzņēmīgo trijotni no Liepājas: Dāvi Paipu, Ivo Asnu un Zinti Šnitceri. Viņi sākuši nupat tapušā uzņēmuma SIA Oviwatch koka pulksteņu tirdzniecību internetā, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

I. Asns pērn beidzis Liepājas Mākslas un dizaina skolu, un viņam padevās koka pulksteņu gatavošana.

Biznesa skolas pabeigušie D. Paipa un Z. Šnitceris paši uzmeklējuši interesanto pulksteņu autoru. «Patiesībā caur paziņām saņēmu dāvanā koka pulksteni un sapratu, ka tas ir vienreizīgs produkts,» pagājušo gadu atceras Z. Šnitceris. Vēlāk puiši vienojušies par stratēģiju un atbildības sfērām.

«Mūsu mērķis ir pieņemama cena labas kvalitātes produktam. Galu galā mehānismi pulksteņiem nav no koka, bet gan pasūtīti no Šveices,» saka D. Paipa.

Ir vairāki kritēriji, kas ļaujot cerēt, ka pulksteņus pirks. Koks šobrīd ir materiāls, kas pasaulē ir pieprasīts. Otrkārt, konkrētajā tirgus segmentā nav nekā līdzīga.

Finanses

Eiropas akciju tirgos nelieli plusi

,09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas biržas otrdien piedzīvo kāpumu, jo investoru vidū mazinājās uztraukums par Grieķijas finanšu problēmām un priecēja pulksteņu ražotāja Swatch dati.

Eiropas akciju tirgu raksturojošais DJStoxx 600 pieaudzis par 0,12 %, Londonas FTSE 100 – par 0,39 %, Vācijas Dax 30 – par 0,19 %. Mīnusos gan iebrauca Francijas CAC 40, nokrītoties par 0,15 %.

Swatch Group akcijas cena pieauga par 4,7 % pēc tam, kad kompānija publicēja savus finanšu datus. Kompānijas peļņa samazinājusies līdz 759 miljoniem Šveices franku (708 miljoniem dolāru), salīdzinot ar 834 miljoniem franku pirms gada. Tomēr tas ir vairāk nekā analītiķu prognozētā peļņa 700 miljonu franku apmērā.

Db.lv jau rakstīja, ka finanšu tirgi gaida, kādus konkrētus soļus Grieķijas un citu valstu finanšu problēmu risināšanai var spert Eiropas Savienība, kuras līderi par to varētu runāt ceturtdien samitā Briselē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Rolex pulksteņi un citu Šveices luksusa pulksteņu zīmolu preces Singapūrā tiek izpirkti pēc tam, kad Šveices franka kurss krasi pieauga attiecībā pret citām valūtām, otrdien paziņoja mazumtirgotāji.

Entuziasti un investori iegulda kvalitatīvos pulksteņos, pirms mazumtirgotāji pielāgo cenas spēcīgajam franka kursam.

Franka vērtība attiecībā pret eiro un ASV dolāru ir pieaugusi par 20% kopš ceturtdienas, kad Šveices centrālā banka pārsteidza pasaules tirgus ar lēmumu atcelt minimālo franka kursa likmi pret eiro 1,2 franku par eiro līmenī.

Singapūras luksusa pulksteņu mazumtirgotāja The Hour Glass pārdevēji stāstīja, ka ir pieaudzis Šveices zīmolu pārdošanas apmērs, jo īpaši Rolex pārdošanā.

Lielākā daļa mazumtirgotāju Singapūras galvenajā iepirkšanās rajonā sestdien un svētdien pārdeva 25-30 Rolex pulksteņus dienā, lai gan ierasti dienā tiek pārdoti četri vai pieci pulksteņi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču zīmju apstrīdēšana kļūst aizvien biežāka, līdz tiesai visi strīdi gan nenonāk

Kā liecina Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes (Apelācijas padomes) sniegtā informācija, 2016. gadā 4,7 % no reģistrētajām preču zīmēm tika apstrīdētas iebildumu procedūrā, salīdzinājumam – 2012. gadā tie bija 3,1 %. Līdz šā gada 15. novembrim iebildumu procedūrā tika apstrīdēti 4,2% preču reģistrēšanas gadījumu.

Patentu valdes Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padomes priekšsēdētāja Dace Liberte atklāj, ka pēdējā laikā aizvien vairāk starptautiski pazīstamu kompāniju apstrīd reģistrētās preču zīmes. «Tie, kas ir reģistrējuši savas preču zīmes, pārējos grib turēt zināmā attālumā no tās. Jo lielāka ir kompānija, jo vēlme citus turēt zināmā attālumā ir lielāka,» stāsta Dace Liberte. Viņa nosauc vairākus piemērus, kad lielo zīmolu īpašnieki satraucas par līdzīgu preču zīmju izmatošanu. «Kompānija Apple kā ierauga ābolīti, tā viņiem liekas, ka tas viņus traucē. Red Bull, kā ierauga buļļa attēlu vai bulli, satraucas. Arī Orange, kad redz oranžo krāsu vai kaut ko, kas saistīts ar oranžo, liekas, ka viņiem tas traucē. Viņi kļūst uzmanīgi un skatās, kādas ir preces un pakalpojumi. Nav tā, ka preču zīmju aizsardzība darbojas uz jebkurām precēm – tā attiecas tikai uz tām, kurām preču zīme reģistrēta, turklāt ir gadījumi, kad reģistrācija notikusi jau sen, tad apstrīdētās zīmes īpašnieks var pieprasīt reģistrētās preču zīmes izmantošanas pierādījumus,» stāsta D.Liberte. Viens no vērtīgākajiem pasaules uzņēmumiem Apple ir līderis savas preču zīmes sargāšanā. Kā stāsta Dace Liberte, Apple cēlis iebildumus par ābolīša (kopā ar apzīmējumu Plush Apple) izmantošanu uz vingrošanas un sporta precēm, par vārda Apple izmantošanu uz somām un siksnām. Pašlaik Apple visā pasaulē ir strīds ar pulksteņu ražotāju Swatch, kurš reģistrējis divas preču zīmes – saukli, ko savulaik lietojis Stīvs Džobss, prezentējot katru jaunu Apple produktu – One more thing. Faktiski abām pusēm ir strīds par tā saucamajiem gudrajiem pulksteņiem, kur saduras abu kompāniju intereses. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome šajā strīdā ir lēmusi par labu Swatch, taču pretējā puse šo lēmumu pārsūdzējusi tiesā, kas gaidāma nākamā gada pavasarī. Kompānija Red Bull iebilda pret Stargorod preču zīmes reģistrāciju, kuras vizuālais tēls ir līdzīgs - tajā attēloti divi buļļi. Strīda rezultātā Stargorod preču zīmes reģistrācija tika dzēsta un pie restorāna vairs nav redzama izkārtne ar šo preču zīmi. Liberte arī stāsta, ka aktīvi savu preču zīmju sargāšanā ir alkoholisko dzērienu ražotāji. Kāds Latvijas uzņēmums bija reģistrējis uzņēmumu kampari18.lv, pret ko iebilda dzērienu ražotājs Campari, uzskatot, ka tas ir viņu tiesību pārkāpums. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome apmierinājusi Campari iebildumus. Lai aizliegtu savas preču zīmes izmantošanu, tad jāvēršas tiesā. Rūpnieciskā īpašuma apelācijas padome var dzēst preču zīmes reģistrāciju, kas nozīmē, ka tiek anulētas uzņēmumam piešķirtās tiesības apkarot viņu preču zīmes atdarinātājus. Vēl viens gadījums – strīds starp Viagra un alkoholiskajiem dzērieniem reģistrētu preču zīmi Viaguara, kur iebildums tika apmierināts.

Reklāmraksti

Sabiedrības MV GROUP Distribution LV virzītājspēks ir lietuviešu produkti un Karību jūras kolorīts

MV Group Distribution,11.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Oļegs Sokolovs klausās, kā citi cilvēki stāsta par to, ka pēc dažiem darba gadiem uzņēmumā viņiem ir apnicis savs darbs, viņš nesapratnē nogroza galvu. MV GROUP Distribution LV izpilddirektors apgalvo, ka ikviena ambicioza un mērķtiecīga organizācija nepārtraukti mainās – nav tādu lietu kā tāds pats gads, tas pats pierastais ceļojums vai tie paši izaicinājumi. Šodien viens no vadošajiem vairumtirgotājiem Latvijā pārstāv vairāk nekā 100 zīmolus, tostarp Lietuvas Stumbras Vodka un Angostura no Trinidadas un Tobago.

O. Sokolova vadītais uzņēmums pieder MV GROUP – vienai no lielākajām uzņēmumu grupām, kas darbojas Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Polijā. MV GROUP Distribution LV ir arī Lays un British American Tobacco Latvia oficiālais pārstāvis, kā arī CPP Nestle un Les Grands Chais de France S.A. sadarbības partneris.

O. Sokolovs uzņēmumā strādā jau 15 gadus un ir bijis iesaistīts iespaidīgā uzņēmējdarbības pārveidē, kas atspoguļojās arī uzņēmuma nosaukuma maiņā pirms dažiem gadiem, kad MV Latvia pārtapa par MV GROUP Distribution LV.

Organizācijas izaugsme atspoguļojas ne tikai ieņēmumu rezultātos, bet arī komandas izaugsmē, produktu klāsta daudzveidības palielināšanā un jaunu partnerattiecību veidošanā. "Šodien jaunus talantus mūsu komandā galvenokārt piesaista vēlme kļūt par daļu no vīna un stipro alkoholisko dzērienu nozares, kā arī iespēja kļūt par vairumtirdzniecības ekspertiem," saka MV GROUP Distribution LV vadītājs O. Sokolovs. Uzņēmuma komanda paplašinās, un tās darbinieki gūst atzinību visā pasaulē, atgriežoties mājās ar visaugstākajiem starptautiskajiem apbalvojumiem.

Eksperti

Patērētāju uzvedības maiņa noved luksusa segmentu lejupslīdei

Kārlis Mārtiņš Gulbis, Signet Bank investīciju analītiķis,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd luksusa preču nozarē, kas vēsturiski bijusi diezgan noturīga pret ekonomiskajām grūtībām, vērojama lejupslīde patērētāju pieprasījuma un pārdošanas apjoma samazināšanās dēļ, kas tradicionāli liecina par agrīnu recesijas sākumu.

Pat patērētāji ar augstiem ienākumiem samazina tēriņus, reaģējot uz nedrošo ekonomisko situāciju, ko pēdējos gados raksturo augsta inflācija, pieaugošas procentu likmes un vispārējā globālā nenoteiktība. Pēdējā laikā daudzi ekonomiskie dati norāda uz patērētāju uzvedības maiņu, samazinot brīvos izdevumus luksusa precēm un pievēršoties pirmās nepieciešamības precēm.

Āzijas reģions, kas ir pasaulē lielākais luksusa preču tirgus, ievērojami iedragāja lielāko daļu luksusa preču uzņēmumu. Piemēram, Richemont pārdošanas apjomi gada 1. ceturksnī kopumā palikuši nemainīgi, kamēr Āzijas reģionā tie samazinājušies par 19%, no kuriem 27% samazinājums bija vērojams Ķīnā. Savukārt Swatch grupai klājies daudz grūtāk, ar 14% kopējo pārdošanas apjoma kritumu pirmajā pusgadā. Burberry veikalu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā kvartālā samazinājās par 21%, Āzijā – par 23%. Šādi rezultāti nevarēja neietekmēt uzņēmumu akciju cenas: Burberry akciju cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 70,3%, Hugo Boss – par 46,6%, Dior – par 18,7%, un Swatch – par 32,8%.