Tieši tā skaidrojama Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail Lietuvas un Igaunijas pušu akcionāru izteiktā neuzticība kompānijas izpilddirektorei un valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai un Latvijas puses akcionāra atturēšanās šajā jautājumā. Ar naudu te gan jāsaprot ne tikai aizvien lielākie projektēšanas un būvniecības iepirkumi, bet arī ienākumi, kas plūdīs caur infrastruktūras pārvaldītāju/-iem, vai kravu pārvadājumi nākotnē. Šobrīd aplēstie teju seši miljardi eiro, kas nepieciešami Baltijas savienošanai ar Eiropas dzelzceļa sistēmu, ir ļoti iekārojams kumoss visu trīs valstu inženieriem, arhitektiem un būvniekiem, un katras valsts spēlētāji ir ieinteresēti, lai nauda pēc iespējas lielākā apmērā paliek tās robežās.